Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid f6603934d18db0dd5bcd81d5ffbd2dab Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe
Autor Wiadomość
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 30 Grudzień 2020, 21:22   

piotreg napisał/a:
Projekt, prąd, robocizna, sprzęt, który i tak za chwilę trzeba będzie zdemontować. Kasa wyrzucona w błoto jak dla mnie. Jeżeli tam jest tak niebezpiecznie, niech wykorzystają AD9 C.

Ja tam trochę ich rozumiem. <FR> działa tylko punktowo i wymagałby stałej obsady, OPP jak już stanie, to w teorii zabezpieczyć może bardzo długi odcinek. Tylko czy to zadziała, jeśli są tam różne ograniczenia i jeśli te ograniczenia mogą się zmieniać?
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 30 Grudzień 2020, 23:41   

Napisałem coś co zostało ogłoszone w prasie (nie cytuje brukowców, dlatego jest bez) i już pierwsze bramownice stoją. Ograniczenie też podałem, może wypadałoby traktować moje informacje poważnie skoro mam staż na forum, jakoś informacje o nieoznakowanych z rożnych grup bierzecie w ciemno. A nie, że jest nie potrzebna gdybanina. Poza tym jestem w trakcie rozkminiania dokładniejszych lokalizacji.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 31 Grudzień 2020, 09:31   

jojo napisał/a:
Tylko czy to zadziała, jeśli są tam różne ograniczenia i jeśli te ograniczenia mogą się zmieniać?

Ustawodawca "kazali" by na odcinku pomiarowym obowiązywało jednolite ograniczenie prędkości.
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 31 Grudzień 2020, 11:57   

SpeedControl napisał/a:
Napisałem coś co zostało ogłoszone w prasie (nie cytuje brukowców, dlatego jest bez) i już pierwsze bramownice stoją. Ograniczenie też podałem, może wypadałoby traktować moje informacje poważnie skoro mam staż na forum, jakoś informacje o nieoznakowanych z rożnych grup bierzecie w ciemno. A nie, że jest nie potrzebna gdybanina. Poza tym jestem w trakcie rozkminiania dokładniejszych lokalizacji.

No właśnie pamiętałem, że wcześniej gdzieś o tym czytałem, tylko szkoda, że nie zajrzałem kilka postów wyżej. :facepalm:
 
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 18 Styczeń 2021, 14:39   

A jednak. :shock:

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości już niebawem zacznie funkcjonować na budowanej autostradzie A1



Urządzenia pomiarowe będą pracowały na wszystkich odcinkach budowanej autostrady A1, gdzie ruch po nowej betonowej jezdni odbywa się w układzie 2+2, czyli po dwa pasy w obu kierunkach. Na obu odcinkach będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h.

Oznacza to, że wyznaczone zostały dwa odcinki pomiarowe. Pierwszy od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego o długości blisko 16 km. Na tym odcinku pomiar prędkości zostanie uruchomiony w najbliższą środę (20 stycznia). Drugi odcinek od Kamieńska aż do początku obwodnicy Częstochowy ma niemal 41 km długości. W tym przypadku pomiar rozpocznie pracę dwa dni później, czyli w najbliższy piątek (22 stycznia). Oznacza to, że łącznie pomiarem zostanie objętych blisko 57 km budowanej autostrady A1.

To bezprecedensowe rozwiązanie, które nigdy wcześniej nie było stosowane na budowie drogi. Ze względów bezpieczeństwa wprowadza je Inspekcja Transportu Drogowego na wniosek GDDKiA i wykonawców. Powodem były nagminne i bardzo znaczące przekroczenia przez kierowców obowiązującej prędkości jazdy. W niektórych przypadkach przekraczano ją nawet trzykrotnie!

Wprowadzone rozwiązanie uspokoi i upłynni jazdę, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo zarówno uczestników ruchu, jak i pracowników budowy. Z obserwacji wynika, że wielu kierowców zapomina, że porusza się po placu budowy, na którym warunkowo dopuszczony jest ruch samochodów z ograniczeniem prędkości. Cała budowa autostrady A1 między Tuszynem w woj. łódzkim a Częstochową w woj. śląskim jest realizowana "pod ruchem". Oznacza to, że na jednej jezdni trwają prace, a na drugiej odbywa się ruch samochodowy.

Wprowadzane rozwiązanie będzie obowiązywało do chwili oddania do użytkowania gotowych, w pełni funkcjonalnych fragmentów autostrady A1 o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu każda, co nastąpi jesienią tego roku.

Ograniczenia prędkości obowiązują również na 25-kilometrowym odcinku między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem, gdzie z końcem ubiegłego roku przeniesiono ruch na początkowe cztery kilometry nowej betonowej jezdni. Kierowcy na tym fragmencie mają po jednym pasie ruchu, a na pozostałej części jeden pas w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego i dwa pasy w kierunku Katowic (w obrębie niektórych obiektów jest po jednym pasie ruchu).

Jeszcze w tym roku gotowe będą trzy z pięciu budowanych odcinków autostrady A1: Tuszyn - Piotrków Trybunalski, Kamieńsk - Radomsko i Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego o łącznej długości niemal 40 km. Cały realizowany fragment autostrady A1 od Tuszyna w woj. łódzkim do Częstochowy w woj. śląskim będzie gotowy w przyszłym roku. Wtedy na odcinku blisko 81 km kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie szerokie betonowe jezdnie po trzy pasy w obu kierunkach.

Źrodło GDDKiA

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 19 Styczeń 2021, 12:05   

małymobil napisał/a:
A jednak. :shock:

Poległem. :shock:
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 22 Styczeń 2021, 19:20   

Cytat:
Kierowcy wpadali hurtowo. 1300 zdjęć z fotoradaru na A1 w ciągu doby



Na autostradzie A1 działają już dwa zestawy do odcinkowego pomiaru średniej prędkości. Pierwszy z nich, uruchomiony w środę 20 stycznia, w ciągu pierwszych 24 godzin pracy wykonał aż 1300 zdjęć kierowców. Teraz dołączył do niego drugi i efekty mogą być podobne.

Nowa, potężna broń


"W ciągu pierwszej doby działania zestaw do pomiaru średniej prędkości, uruchomiony 20 stycznia na autostradzie A1, zarejestrował 1300 przypadków przekroczenia przepisów. Należy jednak zauważyć, że sprawy te nie zostały jeszcze zweryfikowane przez pracowników" - poinformowało mnie biuro prasowe Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. W praktyce oznacza to, że po sprawdzeniu sytuacji ujętych przez nowy sprzęt na A1 liczba kierowców, którzy otrzymają związaną z wyczynami na drodze korespondencję, może być niższa.

Pierwszy w Polsce zestaw do odcinkowego mierzenia średniej prędkości na autostradzie i pierwszy uruchomiony na remontowanym odcinku drogi okazał się nad wyraz skuteczny, jeśli to liczbą wykonanych zdjęć chcielibyśmy mierzyć skuteczność takich urządzeń. CANARD nie podsumował jeszcze danych za 2020 r. Jednak według danych tej instytucji w 2019 r. 30 funkcjonujących wówczas zestawów do odcinkowego pomiaru prędkości w ciągu całego roku przyczyniło się do ukarania 171 tys. kierowców. Oznacza to, że średnio jeden zestaw wykonywał dziennie 15,6 zdjęcia.

To pokazuje skalę, z jaką mamy do czynienia w przypadku autostrady A1. Gdyby wszystkie zarejestrowane przez umieszczony tam zestaw przypadki złamania przepisów przełożyły się na wezwania skierowane do zmotoryzowanych, to w ciągu roku urządzenie przyłapałoby 474,5 tys. kierowców. Byłaby to liczba blisko trzykrotnie większa niż "dzieło" 30 zestawów w całym 2019 r.

Miejsca kontroli, powód do wstydu

Zestaw do odcinkowego pomiaru średniej prędkości, który na autostradzie A1 uruchomiono w środę 20 stycznia, znajduje się na mierzącym blisko 16 km fragmencie autostrady A1 pomiędzy Tuszynem a Piotrkowem Trybunalskim. W piątek 22 stycznia 2021 r. pracę rozpoczął kolejny zestaw na A1. W tym przypadku średnia prędkość jest sprawdzana pomiędzy Kamieńskiem a początkiem obwodnicy Częstochowy. To odcinek o długości aż 41 km, więc niewykluczone, że liczba zarejestrowanych naruszeń będzie tam jeszcze wyższa.

Przedstawione przez CANARD liczby robią piorunujące wrażenie i mówią wiele o poziomie dyscypliny na polskich drogach. Co ciekawe, część zmotoryzowanych postrzega nowe systemy GITD jako "pułapkę na kierowców". Hasło z pewnością jest nośne, ale jednak trudno zgodzić się z takim podejściem. Jak za pułapkę można uważać system składający się z doskonale widocznych, żółtych kamer, które dodatkowo poprzedzone są sporych rozmiarów niebieskimi tablicami, informującymi o pracy zestawu pomiarowego? Jak w takim razie należałoby nazywać podobne urządzenia w Austrii czy Szwajcarii, które nie dość, że nie są poprzedzane ostrzeżeniem, to jeszcze malowane są na ten sam kolor, jaki mają sąsiadujące z nimi elementy infrastruktury drogowej?

Na polskich drogach kierowcy nagminnie naruszają ograniczenia prędkości i urządzenie uruchomione na A1 tylko dobitnie to pokazało. Na usprawiedliwienie kierujących można tylko przywołać opinię jednego z naszych czytelników, który zauważa, że A1 na odcinkach objętych pracami jest oznakowana w tak fatalny sposób, że trudno zorientować się, po czym tak naprawdę się jedzie.

To nie koniec

Zestawy do odcinkowego pomiaru średniej prędkości zainstalowane na autostradzie A1 prawdopodobnie będą biły rekordy pod względem liczby wykonywanych zdjęć. To jednak nie koniec planów GITD. Instytucja rozpisała już przetarg na zakup 30 zestawów do wykrywania wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. W jego wyniku w 18 miastach pojawią się urządzenia nowego typu, których instalacja nie wymaga pracochłonnego i drogiego umieszczania w jezdni pętli indukcyjnej.

Trwa również procedura zakupu 11 pojazdów GITD z mobilnymi urządzeniami do rejestrowania wykroczeń. Będą one pracowały w miejscach, gdzie występuje duże zagrożenie wypadkiem, a przebieg drogi czy uwarunkowania techniczne nie pozwalają na zamontowanie stacjonarnego fotoradaru. Co zaś do tych ostatnich, to GITD jest właśnie w trakcie zakupu 358 nowych urządzeń. Wiele z nich zastąpi stare i wysłużone fotoradary, jednak 100 z nich pojawi się w nowych lokalizacjach. Nowością ma być również 5 zestawów do rejestrowania przekraczania przejazdu kolejowego przy czerwonych sygnałach świetlnych.

Dla kierowców łamiących przepisy nadchodzą cięższe czasy. W ciągu najbliższego roku przekonamy się, czy kroki GITD wpłyną na zmniejszenie się liczby wypadków drogowych.

LINK
 
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ

Wysłany: 25 Styczeń 2021, 13:39   

Cytat:
System groźniejszy niż fotoradar już zbiera żniwo. Kierowcy zaskoczeni mandatami



Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1 działa w dwóch lokalizacjach. I okazuje się, że dzięki nowym urządzeniom kontrolnym już od początku na głowy kierowców posypała się lawina mandatów. Do dziś kamery ujawniły ponad 6200 przekroczeń!

Odcinkowy pomiar prędkości kontroluje kierowców na wszystkich fragmentach budowanej autostrady A1, gdzie ruch po nowej betonowej jezdni odbywa się w układzie 2+2, czyli po dwa pasy w obu kierunkach. Na obu odcinkach obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Łącznie pomiarem objęto ok. 57 km trasy.

Pierwsza lokalizacja od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego to odcinek pomiarowy o długości blisko 16 km. Druga lokalizacja od Kamieńska aż do początku obwodnicy Częstochowy ma niemal 41 km długości.

1300 mandatów w jeden dzień!

Jak się okazuje system kamer zaskoczył kierowców i to mimo wyraźnego oznakowania.

– W ciągu pierwszej doby od uruchomienia urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na budowanej autostradzie A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego zarejestrowano ponad 1300 naruszeń – poinformowało nas biuro prasowe Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Pierwszy z pomiarów wyłapał prędkość 127 km/h, czyli o 57 więcej niż zezwala ograniczenie! A szacuje się, że w ciągu doby przejeżdża tym odcinkiem ok. 20 tys. samochodów. Zdaniem GITD uruchomienie pierwszego z dwóch OPP zmniejszyło liczbę kierowców przekraczających prędkość niemal 10-krotnie!

Ponad 6200 kierowców czeka mandat

Odcinkowy pomiar prędkości na A1 działa od 20 stycznia. Dziś sprawdziliśmy jak wyglądają statystyki po pięciu dniach.

– Na odcinku Piotrków Trybunalski - Tuszyn w obu kierunkach urządzenia zarejestrowały 3194 naruszeń. Natomiast na odcinku od Kamieńska do obwodnicy Częstochowy, również w obu kierunkach, stwierdzono 3039 przypadków niestosowania się do ograniczenia prędkości – usłyszeliśmy w GITD.

GDDKiA zapowiada, że wprowadzane rozwiązanie będzie obowiązywało do chwili oddania do użytkowania gotowych, w pełni funkcjonalnych fragmentów autostrady A1 o dwóch jezdniach po trzy pasy ruchu każda. A to nastąpi jesienią 2021 roku.

– To bezprecedensowe rozwiązanie, które nigdy wcześniej nie było stosowane na budowie drogi. Ze względów bezpieczeństwa wprowadza je Inspekcja Transportu Drogowego na wniosek GDDKiA i wykonawców. Powodem były nagminne i bardzo znaczące przekroczenia przez kierowców obowiązującej prędkości jazdy. W niektórych przypadkach przekraczano ją nawet trzykrotnie! – podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W ocenie drogowców wprowadzone rozwiązanie uspokoi i upłynni jazdę, ale przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo zarówno uczestników ruchu, jak i pracowników budowy. Cała budowa autostrady A1 między Tuszynem w woj. łódzkim a Częstochową w woj. śląskim jest realizowana "pod ruchem". Oznacza to, że na jednej jezdni trwają prace, a na drugiej odbywa się ruch samochodowy.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 w Warszawie

Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił niedawno przetarg na dostawę i instalacje dwóch odcinkowych pomiarów prędkości na S8 w Warszawie. Pierwszy ma kontrolować kierowców pomiędzy węzłem Konotopa i węzłem Bemowo, a drugi między węzłem Łabiszyńska i węzłem Marki.

System bardziej bezwzględny niż fotoradary

Obecnie na każdym z już istniejących 30 odcinków dróg objętych OPP zainstalowano metalowe konstrukcje, a na nich kamery odczytujące numery rejestracyjne pojazdów (jeden zestaw na początku odcinka, drugi na końcu). Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

10 km/h mniej ratuje życie

– Przybywa coraz więcej dróg szybkiego ruchu i autostrad, a jednocześnie brakuje nam nadzoru na tych odcinkach, co nagminnie wykorzystują kierujący – powiedział dziennik.pl Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego. Jego zdaniem odcinkowy pomiar prędkości jest panaceum na walkę z takimi kierowcami.

– Wszystko, co poprawia bezpieczeństwo na drogach zawsze jest korzystne dla każdego uczestnika ruchu. Kierowcom z ciężką nogą te pomysły mogą wydać się nieuzasadnione. Jednak my jesteśmy zwolennikami takich inicjatyw, gdyż czasami to 10-20 km/h mniej ratuje życie – skwitowała Magda Zglińska, reprezentująca operatora systemu Yanosik.

Źródło

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 16 Kwiecień 2021, 18:42   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Będzie nowy "kombajn" do wystawiania mandatów



S8 będzie pierwszą w Polsce drogą ekspresową objętą odcinkowym pomiarem prędkości. Taki system nadzoru na autostradzie A1 zaowocował tysiącami mandatów. Zestawy na "ósemce" mają ruszyć jesienią.


Jak informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego, zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości zostaną zainstalowane na dwóch odcinkach S8. Pierwszy, o długości ok. 12 km, powstanie pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki), czyli po północno-wschodniej stronie Warszawy. Drugi, o długości ok. 5 km, będzie pracował pomiędzy węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa) – po zachodniej stronie stolicy. Obydwa zestawy będą sprawdzały średnią prędkość kierowców dla obydwu kierunków jazdy.

Wybór miejsc nie jest przypadkiem. GITD podaje, że decyzja została poprzedzona analizą bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz kilkoma wizjami lokalnymi. O lokalizacji odcinków, które zostaną objęte dozorem, zdecydowała częstotliwość dochodzących na tych odcinkach S8 wypadków. Nie bez znaczenia był również fakt, że zestawy do pomiaru średniej prędkości będzie można zainstalować na już istniejącej infrastrukturze drogowej.

Wykonawca systemu ma do końca października 2021 r. zbudować i uruchomić obydwa systemy. Zastosowane tam kamery mają zapewniać wysokiej jakości zdjęcia zbyt szybko jadących pojazdów i możliwość skutecznego działania także w nocy. Urządzenia będą identyfikować również pas ruchu, po którym będzie poruszał się kierowca łamiący przepisy.

Końcem stycznia 2021 r. na objętych pracami odcinkach autostrady A1 pomiędzy Częstochową a Łodzią uruchomiono dwa zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości. Efekt był porażający. W ciągu pierwszej doby działania pierwszego z nich urządzenia zarejestrowały 1300 przypadków łamania limitu. Później tempo zwolniło, ale wystarczyło 6 tygodni, by "wpadło" 41 tys. kierowców. Dla porównania, w całym 2020 roku 28 działających wówczas zestawów do odcinkowego pomiaru średniej prędkości zarejestrowało 129 tys. naruszeń.

Koszt inwestycji wyniesie niespełna 4 mln zł. Po skali naruszeń rejestrowanych na autostradzie A1 można wnioskować, że pieniądze te szybko zwrócą się za sprawą łamiących ograniczenia kierowców.

LINK
 
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 22 Lipiec 2021, 11:03   

Goli aż niemiło.

IMG_20210722_113905.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 284,63 KB

 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 08:22   

System oznakowany, płaci ten, kto chce. :twisted:
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 14:10   

Mnie interesuje co <itd> na sytuację w której między kamerami następuje zamiana kierujących? :o Długi odcinek (37km), jakość zdjęć jak widać "full HD".
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 18:28   

Jak znam życie... wskaż kierowcę...
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Lipiec 2021, 07:32   

Mi chodzi o sytuację, w której np. pół odcinka jedzie jeden kierowca 70 km/h, a resztę drugi i zapierniczna 200km/h. Komu wypiszą mandat?
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Lipiec 2021, 08:45   

W sumie ciekawe zagadnienie. Jest MOP na odcinku?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group