Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary odcinkowe
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Listopad 2016, 18:20   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości: działają kolejne lokalizacje



Inspekcja Transportu Drogowego uruchomiła nowe zestawy do odcinkowego mierzenia średniej prędkości. To szczególnie ważna informacja dla tych, którzy wybierają się w dłuższą podróż.


Nowe odcinki

Jeszcze w połowie 2016 roku mandaty wystawiane były w 16 miejscach. Teraz średnia prędkość badana jest na 20 odcinkach. Są to:

- Kluki (województwo łódzkie)
- Kolbuszowa (województwo podkarpackie)
- Krościenko Wyżne – Iskrzynia (województwo podkarpackie)
- Lubin (województwo dolnośląskie)
- Strachówka – Warmiaki (województwo mazowieckie)
- Gorzyce (województwo śląskie)
- Wilcza – Nieborowice (województwo śląskie)
- Radlin (województwo świętokrzyskie)
- Rybitwy - Polesie (województwo mazowieckie)
- Szymaki (województwo mazowieckie)
- Pawłowo (województwo mazowieckie)
- Szlichtyngowa-Górczyna (województwo lubuskie)
- Sulechów (województwo lubuskie)
- Złota (województwo łódzkie)
- Babigoszcz-Gniazdowo (województwo zachodniopomorskie)

Na uruchomienie czekają jeszcze urządzenia mierzące średnią prędkość w dziewięciu spośród 29 zaplanowanych odcinków. - Niebawem, prawdopodobnie w ciągu tygodnia, uruchomione zostaną urządzenia na dwóch kolejnych odcinkach - mówi Wirtualnej Polsce Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. - Chodzi o zestawy w Ładnej na obwodnicy Tarnowa w woj. małopolskim oraz w Kołbieli w woj. mazowieckim na drodze krajowej nr 50.

Jak dowiedzieliśmy się w ITD, na odcinkowym pomiarze średniej prędkości "wpada" wielu kierowców. Od początku roku do końca września urządzenia zarejestrowały 62 tys. naruszeń. Trzeba przy tym zaznaczyć, że do połowy marca funkcjonowało tylko pięć zestawów, na koniec marca było ich osiem, a od połowy roku 16.

Jak działa pomiar?

Jak działa system? Instalacja znajduje się na bramownicach, które rozpościerają się nad jezdnią. System kamer odczytuje numery rejestracyjne samochodów wjeżdżających w dozorowaną strefę oraz czas zaistnienia tego faktu. Analogiczne czynności wykonywane są w momencie jej opuszczenia. Na podstawie tych danych wyliczana jest średnia prędkość, jaką rozwinął dany kierowca. Jeśli jest ona wyższa od tej nakazywanej przez znaki, odpowiednia informacja trafia do ITD i wystawiany jest mandat. Na nic zda się tu doskonale wyćwiczone przez Polaków na fotoradarach zwalnianie tuż przed urządzeniem rejestrującym i przyspieszanie po jego minięciu.

Każde z tych miejsc jest w widoczny sposób oznakowane. Przed wjazdem na objęty dozorem fragment zobaczymy znak D-51 (fotoradar), pod którym znajduje się tabliczka o treści: "Kontrola średniej prędkości na odcinku... km".

W pozostałych spośród 29 lokalizacji nie trzeba się jeszcze obawiać mandatów. Jak przyznaje ITD, trwają tam formalności związane z zapewnieniem energii elektrycznej urządzeniom zamontowanym na bramownicach. Pomiary we wszystkich tych lokalizacjach mają zostać uruchomione przed końcem 2016 roku.

Na taryfę ulgową nie ma co liczyć w przypadku drugiej spośród nowych broni wymierzonych w łamiących przepisy kierowców. Działa każdy z zaplanowanych zestawów do rejestrowania wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. Co ważne, miejsca objęte takim dozorem nie są w żaden sposób oznakowane. CANARD udostępnił jednak interaktywną mapę, na której zaznaczone są wszystkie punkty kontroli.

Link
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, na fotoradary antyradary.sklep.pl. Kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma radarów.



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 15 Listopad 2016, 09:55   

Cytat:
Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości Kisielnica – Stawiski!

Kierowcy przejeżdżający przez nasz region mieli okazje widzieć urządzenia pomiarowe ustawione przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego służące do tak zwanego odcinkowego pomiaru prędkości. Ustawione na odcinku Kisielnica – Stawiski do tej pory działały tylko profilaktycznie ponieważ urządzenia nie były połączone z systemem.


Okazuje się, że system na tej trasie działać nie będzie, a na dniach znikną zarówno znaki ostrzegawcze jak i same urządzenia.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego podjął decyzję o przeniesieniu urządzenia znajdującego się na odcinku Kisielnica-Stawiski w nową lokalizację (na odcinek Łęczna-Turowola na drodze krajowej nr 82), z uwagi na planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na 2017 r. przebudowę drogi nr 61 – poinformował nas Łukasz Majchrzak z GITD.

Jak informuje GITD nie dysponował taką wiedzą na etapie wyboru lokalizacji dla urządzeń oraz rozstrzygnięcia postępowania przetargowego. Gdy inspektorat podejmie decyzje o dalszym rozwoju systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym oraz po ewentualnym uzyskaniu środków finansowych na ten cel, nie wyklucza instalacji dodatkowych urządzeń w kolejnych latach, w tym na obszarze województwa podlaskiego.

Aktualnie w województwie podlaskim funkcjonuje jedno urządzenie do odcinkowego pomiaru średniej prędkości – na odcinku Zwierki-Zabłudów na drodze krajowej nr 19 – dodaje Łukasz Majchrzak.

Nowa lokalizacja urządzenia na odcinku Łęczna-Turowola podyktowana jest troską o stan bezpieczeństwa na wskazanej trasie oraz licznymi głosami społecznymi w tym zakresie. Warto dodać, iż władze samorządowe potwierdziły gotowość poniesienia wszelkich kosztów związanych z instalacją urządzenia (stanowiącego własność GITD).

Źródło: TVITV
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Listopad 2016, 13:43   

Pierwsze bramki pojawiły się na drodze wojewódzkiej. Mowa o drodze nr 216 w okolicach miejscowości Rekowo Górne (odc. Reda - Puck). Chodzi zapewne o tzw. "zakręt śmierci", czyli "Rekowską Górkę".

Więcej tutaj.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 12 Styczeń 2017, 18:51   

Cytat:
Obecnie uruchomiono wszystkie 29 które zostały pierwotnie zaplanowane. Dodatkowo odcinkowy pomiar prędkości został uruchomiony w województwie pomorskim, co łącznie daje 30 lokalizacji.

http://www.motofakty.pl

Cytat:


Najwięcej naruszeń w okresie styczeń - wrzesień 2016 zarejestrowało urządzenie zainstalowane na drodze krajowej nr 3 w miejscowości Lubin - 18,2 tys. naruszeń.

http://www.motofakty.pl
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 609
Posty: 3628
Skąd: DZL
Wysłany: 19 Styczeń 2017, 18:48   

W Lubinie na drodze K-3 część ludzi przejeżdża pomiar, tylko w jakiejś części widać, że od razu jadą znacznie szybciej, wyprzedzając pozostałych.
_________________
4oo i 2oo
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 8 Marzec 2017, 11:18   

<itd> podsumował 2016 r.

Cytat:
Najbardziej wydajnym odcinkiem pomiarowym w Polsce była lokalizacja Lubin. Na drodze nr 3 pomiędzy Legnicą a Zieloną Górą ustawiono ograniczenie do 70 km/h. Dwa pasy do jazdy w tym samym kierunku usypiają czujność kierowców, którzy 20,5 tys. razy zostali tam sfotografowani podczas przekraczania dopuszczalnej prędkości.

Lokalizacja numer 2 to Karniewo. Na drodze nr 60 w tej miejscowości obowiązuje ograniczenie do 50 km/h. Zarejestrowano tam 10,5 tys. wykroczeń. Nieznacznie mniej (7,2 tys.) popełniono w podwarszawskiej miejscowości Zakręt, gdzie również jest ograniczenie do 50 km/h, ale w gąszczu tablic z reklamami trudno w ogóle dostrzec informację o pomiarze prędkości. Pierwszą krajową piątkę zamykają lokalizacje Krościenko Wyżne — Iskrzynia na drodze krajowej 19 (5,3 tys. wykroczeń) oraz Rybitwy — Polesie na drodze krajowej nr 7 (5 tys. wykroczeń).

http://autokult.pl
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 23:35   

Cytat:
Najwięcej mandatów wciąż w Lubinie

Kierowcy nie jeżdżą tu już tak szybko, jak rok temu, jednak lubiński punkt odcinkowego pomiaru prędkości wciąż zajmuje niechlubną pierwszą pozycję w ogólnopolskich statystykach Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W tym roku odnotowano tu 12,4 tys. wykroczeń drogowych!




W tej chwili odcinkowe pomiary prędkości prowadzone przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) znajdują się w 30 miejscach w kraju. W sumie od stycznia do 30 września tego roku punkty te zarejestrowały 146 tys. przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości przez kierowców. To znacznie więcej niż w 2016 roku, kiedy to odnotowano trochę ponad 88,8 tys. naruszeń przepisów.

Na samym szczycie tej listy nieodmiennie znajduje się Lubin, w którym pomiar prowadzony jest na drodze krajowej numer 3 w obu kierunkach ruchu. Jest tak od samego początku, czyli od kwietnia 2016 roku, kiedy to OPP został uruchomiony w tym miejscu.

W tym roku, od stycznia do końca września, w lubińskim punkcie przekroczono prędkość 12,4 tys. razy. Jednak gdy zajrzymy w statystyki z ubiegłego roku, zobaczymy, że coraz częściej kierowcy ściągają nogę z gazu przejeżdżając przez tutejszy odcinkowy pomiar prędkości. Przez dziewięć miesięcy, od kwietnia do końca 2016 roku odnotowano tu bowiem o wiele więcej naruszeń przepisów – aż 20,5 tys. Wówczas na drugim miejscu w rocznych statystykach uplasowało się Karniewo w województwie Mazowieckim z 10,5 tys. wykroczeń. W tym roku nie ma już takiej różnicy między miejscowościami, które uplasowały się na dwóch kolejnych miejscach listy przekroczeń prędkości. Obecnie drugi jest punkt odcinkowego pomiaru w Zakręcie w województwie mazowieckim (12,3 tys. naruszeń przepisów), a trzeci Sochaczew, również w województwie mazowieckim (10,7 tys.).

Najmniej naruszeń przepisów, bo tylko 600, odnotowano zaś w miejscowości Łuszczów w województwie lubelskim.



Zarządzający odcinkowym pomiarem prędkości CANARD nie prowadzi badań natężenia ruchu na drogach, więc nie jest w stanie wskazać, czy ma to wpływ na liczbę zarejestrowanych w poszczególnych punktach przekroczeń prędkości. Nie ma również statystyk dotyczących miejsca zamieszkania kierowców, którzy zostali ukarani za zbyt szybką jazdę krajową trójką w Lubinie.

Przypomnijmy, odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie prowadzony jest na krajowej trójce, na dystansie między salonem marki BMW a szybem "Bolesław". Fotoradary rejestrują przejazd auta na początku i na końcu odcinka, a następnie wyliczana jest średnia prędkość samochodu. Jeśli będzie wyższa od dozwolonej, do systemu trafi alert uruchamiający procedurę wystawienia mandatu. Nie wystarczy zatem zwolnić w miejscach samego pomiaru. Jak wskazuje CANARD, przewaga tego typu urządzeń polega między innymi na możliwości wymuszenia na kierowcach przestrzegania dopuszczalnej prędkości na dłuższym odcinku drogi.


Link
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 18 Grudzień 2017, 23:24   

Jestem w trakcie przeprowadzania (nieplanowanego) eksperymentu czy <itd> wysyła fotki z OPP za przekroczenia 11-25 km/h ponad limit. :grin:
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 19 Grudzień 2017, 14:37   

Sam jestem ciekaw jaki oni próg ustawiają.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 60
Posty: 770
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 18:05   

Który OPP? :twisted:
 
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 21 Grudzień 2017, 21:33   

Jeden z trzech na drodze K-7 między Płońskiem a Glinojeckiem. :nose:
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
Zaj007 
Forum Lider


Dołączył: 04 Maj 2012
Pochwał: 72
Posty: 566
Skąd: MI6
Wysłany: 27 Styczeń 2018, 21:08   

Minął miesiąc i cisza... :roll:
_________________
J - 23 znowu nadaje!
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1240
Posty: 28741
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 28 Styczeń 2018, 08:25   

Dobra informacja! Trzymam kciuki. :twisted:
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 229
Posty: 515
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 7 Luty 2019, 16:24   

Cytat:
Uwaga kierowcy. Jest nowe oznakowanie radarów odcinkowych



Resort infrastruktury opracował nowe znaki drogowe informujące o odcinkowym pomiarze prędkości. Zmiana ma na celu rozróżnienie oznakowania dla radarów punktowych i odcinkowych.


Nowy znak D-51a "automatyczna kontrola średniej prędkości" będzie wskazywał fragment drogi objęty odcinkowym pomiarem prędkości, natomiast znak D-51b "koniec automatycznej kontroli średniej prędkości" koniec tego odcinka.

Na znaku D-51a umieszczana będzie miniatura znaku B-33, wskazująca dopuszczalną prędkość jazdy na odcinku objętym pomiarem.

Stary znak nie wystarczał

Resort przypomina, że obecnie znak D-51 stosowany jest zarówno dla pomiaru prędkości punktowego, jak też dla pomiaru odcinkowego.

- Oznakowanie pomiaru odcinkowego następuje przez umieszczenie tabliczki T-1a pod znakiem D-51, na której podawana jest długość odcinka pomiarowego, co nie stanowi wystarczającej informacji o obecności takiego pomiaru prędkości na drodze. Stąd potrzeba bardziej precyzyjnego poinformowania kierujących o odmiennym niż zazwyczaj sposobie wykonywania pomiaru - uzasadnia Ministerstwo Infrastruktury.



Projekt rozporządzenia rozszerza ponadto zakres stosowania tabliczki T-1a o wskazywanie odległości znaku informacyjnego do początku odcinka drogi objętego pomiarem.

- Takie rozwiązanie pozwoli na umieszczenie dodatkowego znaku D-51a wraz z tabliczką T-1a przed początkiem odcinka drogi objętego kontrolą prędkości, w przypadku, gdy początek tego odcinka znajduje się w miejscu o ograniczonej widoczności, np. ze względu na geometrię drogi albo obiekty znajdujące się w jej bezpośrednim sąsiedztwie - uzasadnia resort.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 609
Posty: 3628
Skąd: DZL
Wysłany: 7 Luty 2019, 19:56   

Nie mają na co kasy wydawać...
_________________
4oo i 2oo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group