Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 9a7b7be0ba71ac8ba66d085b2a31c97e Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 30 Marzec 2016, 10:19   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości bez prądu. Urządzenia stoją bezczynnie, piraci się cieszą



Miało być 29, a uruchomiono zaledwie 8 urządzeń do odcinkowych pomiarów prędkości. - W najbliższym czasie powinny zacząć działać łącznie 22 urządzenia - zapewnia w rozmowie z tvn24bis.pl Łukasz Majchrzak z biura prasowego Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Kiedy dokładnie ruszą? Gdy zostanie podłączony do nich prąd. Na razie więc pełnią tylko funkcję straszaka.


- W najbliższym czasie powinny zacząć działać łącznie 22 urządzenia. W przypadku 7 z nich będzie trzeba dłużej poczekać na ich uruchomienie, bo będą musiały zostać wybudowane przyłącza energetyczne - informuje Łukasz Majchrzak.

Jak działa?

Najpierw kamera odczytuje numer rejestracyjny samochodu oraz godzinę wjazdu na dany odcinek. Po przejechaniu kilku kilometrów kolejna kamera odnotuje czas wyjazdu. Na tej podstawie system komputerowy wyliczy średnią prędkość, z jaką poruszał się samochód. Jeśli będzie przekraczała dopuszczalny limit, kierowca zostanie ukarany mandatem.
Odcinki, na których będzie dokonywany pomiar, oznaczone są znakiem, na którym będzie widniała informacja, na jakiej długości się on odbywa. Aktualnie system działa w 8 miejscach: Łosiów, Łuszczów, Karniewo, odcinek Zwierki - Zabłudów, Strachówka - Warmiaki, Kolbuszowa, Krościenko Wyżne - Iskrzynia, Kluki.

Od momentu uruchomienia odcinkowych pomiarów prędkości w połowie listopada ub. r. do końca 2015 roku system wykrył ponad 3 tys. przypadków naruszeń przepisów. Średnia wyniosła zatem ok. 20 naruszeń na urządzenie na dobę. W połowie kwietnia br. będą znane dane za pierwszy kwartał tego roku.



Straszaki

- Zgodnie z projektem zakładano zamontowanie odcinkowych pomiarów prędkości do 2015 roku. I to się udało - mówi Łukasz Majchrzak. - Wszystko odbywa się zgodnie z terminami, które były przewidziane w projekcie. W żaden sposób nie jest zatem zagrożone dofinansowanie ze środków europejskich projektu pn. "Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" - podkreśla.
Jednak od uruchomienia pierwszego systemu minęło już blisko 5 miesięcy, a nadal nie funkcjonuje 21 systemów. Dlaczego? Brakuje prądu.

- Wiedzieliśmy od początku, że trzeba tam podłączyć prąd. Natomiast oczywistym jest też, że sama długość przyłączy i możliwość ich formalnego sfinalizowania dostawy energetycznej jest uzależniona od tego, gdzie dokładnie ta lokalizacja będzie - tłumaczy Majchrzak.

Brak prądu

W wielu miejscach okazało się, że konieczne będzie zatem wybudowanie przyłączy energetycznych niezbędnych do działania systemu. To dodatkowo wydłuża termin ich uruchomienia.

- W przypadku 7 lokalizacji konieczne jest wybudowanie przyłączy elektroenergetycznych i nastąpi to jeszcze w tym roku. Natomiast nie wiemy, kiedy dokładnie - mówi przedstawiciel Inspekcji Transportu Drogowego.
Chodzi o odcinki: Tarnów - Ładna, Babigoszcz - Gniazdowo, Sulechów, Gwiazdowo - Piecki, Kisielnica - Stawiski, Olsztyn - Gietrzwałd, Tarnowskie Góry.

- W przypadku 14 lokalizacji już jest przyłącze energetyczne. Pozostało wyłącznie sfinalizowanie tego procesu po stronie dostawców energii. Są to kwestie formalne. Do końca marca lub na początku kwietnia wszystkie powinny zostać uruchomione - zapowiada Łukasz Majchrzak.

Zgodnie zatem za zapowiedziami pomiar na wszystkich 29 odcinkach powinien odbywać się do końca 2016 roku.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
andrzej59
Forum Lider


Dołączył: 22 Mar 2009
Pochwał: 314
Posty: 1488
Skąd: Kielce
Wysłany: 30 Marzec 2016, 22:06   

Cytat:
Najpierw kamera odczytuje numer rejestracyjny samochodu oraz godzinę wjazdu na dany odcinek. Po przejechaniu kilku kilometrów kolejna kamera odnotuje czas wyjazdu. Na tej podstawie system komputerowy wyliczy średnią prędkość, z jaką poruszał się samochód. Jeśli będzie przekraczała dopuszczalny limit, kierowca zostanie ukarany mandatem.

Ciekawe co będzie z bazą danych (samochód, rejestracja, wizerunek) który jedzie prawidłowo i nie załapie się na mandat?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 31 Marzec 2016, 08:34   

System ponoć z automatu takie dane kasuje.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 31 Marzec 2016, 12:11   

Jaki jest status pomiaru w Lubinie (droga K-3)?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 31 Marzec 2016, 14:06   

tqmeh, kliknij tutaj. :mrgreen:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 4 Kwiecień 2016, 09:59   

andrzej59 napisał/a:
Ciekawe co będzie z bazą danych (samochód, rejestracja, wizerunek) który jedzie prawidłowo i nie załapie się na mandat?

Cytat:
- Na podstawie godziny wykonania zdjęć w obu miejscach obliczany jest czas przejazdu i wyciągana średnia prędkość. Jeśli mieści się ona w obowiązującym na kontrolowanej drodze limicie, zdjęcia są automatycznie skasowane. Ale w przypadku, gdy sprzęt wykryje przekroczenie, zdjęcia automatycznie są wysyłane do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w Warszawie – mówi Łukasz Majchrzak z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 4 Kwiecień 2016, 12:31   

Czyli wniosek z tego, że urządzenia to tylko takie terminale bez magazynu danych, służące do wykonywania zdjęć, obrabiania i wysyłania, bez możliwości ich przechowywania, nawet krótkotrwałego.
 
 
 
andrzej59
Forum Lider


Dołączył: 22 Mar 2009
Pochwał: 314
Posty: 1488
Skąd: Kielce
Wysłany: 4 Kwiecień 2016, 16:46   

piotreg napisał/a:
andrzej59 napisał/a:
Ciekawe co będzie z bazą danych (samochód, rejestracja, wizerunek) który jedzie prawidłowo i nie załapie się na mandat?

Cytat:
- Na podstawie godziny wykonania zdjęć w obu miejscach obliczany jest czas przejazdu i wyciągana średnia prędkość. Jeśli mieści się ona w obowiązującym na kontrolowanej drodze limicie, zdjęcia są automatycznie skasowane. Ale w przypadku, gdy sprzęt wykryje przekroczenie, zdjęcia automatycznie są wysyłane do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w Warszawie – mówi Łukasz Majchrzak z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie.

Link

Takie jest oficjalne stanowisko, a jak będzie w realu to do końca nie wiadomo (jak to u nas bywa). Przecież nie napiszą, że będzie to wykorzystywać jakaś służba w jakiś celach.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 5 Kwiecień 2016, 09:09   

A niech sobie te dane wykorzystuje kto chce i jak chce. Niech się boją Ci, co mają coś na sumieniu.
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Kwiecień 2016, 11:48   

"Jak Twoje dane dostaną firmy marketingowe to możesz zmienić zdanie dość szybko." :grin:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 6 Kwiecień 2016, 13:07   

Jakie dane? Nr rejestracyjny?! Może jeszcze firmy marketingowe dostaną dostęp do bazy CEP? Proszę Cię... przedramatyzowałeś. :twisted:
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 6 Maj 2016, 11:09   

Cytat:
Będzie odcinkowy pomiar prędkości na drodze z Trójmiasta do Helu



Na wyjeździe z Redy, czyli trasie łączącej Trójmiasto z Półwyspem Helskim staną jeszcze przed wakacjami urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości. Droga zostanie też zwężona, by kierowcy zwolnili na niebezpiecznych zakrętach. O zmianach zdecydowały liczne i niejednokrotnie tragiczne wypadki w tym miejscu.


Droga wojewódzka nr 216 to popularna wśród turystów i mieszkańców Trójmiasta droga na Półwysep Helski. Trasa zaczyna się w Redzie, a kończy w Helu. W wakacje przejeżdża nią kilkadziesiąt tysięcy pojazdów każdego dnia. Droga przed laty została wyremontowana.

Inwestycja nie przełożyła się jednak na poprawę bezpieczeństwa. Najgorzej jest na odcinku między Redą a Rekowem Górnym, gdzie na leśnym odcinku występują liczne zakręty, a poszerzona jezdnia pod górę do dwóch pasów zachęca wielu kierowców do wyprzedzania. Wystarczy, że zacznie padać deszcz lub mżawka, a mieszkańcy już słyszą syreny służb ratowniczych jadących w tym kierunku.

Zarządca drogi przymierzał się do rozwiązania tego problemu od wielu lat. Wreszcie jednak najbliższe wakacje mają być bezpieczniejsze.

- Otrzymaliśmy zgodę od Generalnego Inspektora Transportu Drogowego na ustawienie odcinkowego pomiaru prędkości. Zostanie on włączony na całym leśnym odcinku z Redy do Rekowa Górnego. Kierowcy, by nie dostać mandatu, będą musieli się tam poruszać ze średnią prędkością 60 km/h - mówi Grzegorz Stachowiak, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

- Do osiągnięcia celu potrzebujemy jeszcze uzgodnień z Okręgowym Urzędem Miar. To jest jednak formalność - dodaje dyrektor.

Oprócz tego drogowcy planują likwidację dodatkowego pasa ruchu. Pojawi się tam bariera oddzielająca obie nitki jezdni. Na tym odcinku nie będzie więc możliwe wyprzedzanie.

Prace mają się rozpocząć pod koniec maja i pochłoną 1,2 mln zł. Mają się skończyć przed wakacjami.

Jak oceniają pomysł drogowców sami mieszkańcy?

- Czasami słyszę opowieści o tym, że droga jest źle wyprofilowana albo nawierzchnia śliska. Tymczasem przy normalnej prędkości mógłby tam nawet leżeć śnieg i nikt z drogi nie wypadnie. Ale jak jadę z dozwoloną prędkością albo nawet nieco szybciej, to wyprzedzają mnie praktycznie wszystkie samochody. Podobnie jak na ul. Leśnej, którą niektórzy uważają za obwodnicę Redy - mówi pan Tobiasz, mieszkaniec Redy.

Pierwszy działający odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu

Jeśli drogowcom uda się uruchomić system, będzie to pierwszy działający odcinkowy pomiar prędkości na Pomorzu. Podobne urządzenia są umieszczone nad drogami choćby w Trójmieście - w ciągu ul. Słowackiego w Gdańsku i ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Nie mogą jednak zostać włączone, bowiem GITD nie wyraziło na to zgody. Inspektorzy uznali, że nie ma takiej potrzeby...

Jak działa system odcinkowego pomiaru prędkości? Kierujący są informowani o jego funkcjonowaniu znakiem informacyjnym D-51 - automatyczna kontrola prędkości. Każde takie oznakowanie dodatkowo opatrzone jest tablicą z informacją, na jakim odcinku obowiązuje pomiar. Trudno tego typu znaki przeoczyć.

Specjalny system zapisuje poprzez kamery ustawione na wjeździe tablice rejestracyjne pojazdów. I tu pojawia się pierwsza ważna informacja. Jeśli w tym miejscu przekroczymy prędkość, zostanie to zakwalifikowane jako wykroczenie. Kamera działa na tej samej zasadzie, co fotoradar. Następnie system sprawdza przy wyjeździe, w jakim czasie pokonaliśmy dany odcinek, więc jeśli zrobiliśmy to za szybko, narażamy się na kolejny mandat.

Dodatkowo przy wyjeździe badana jest jeszcze raz prędkość pojazdu. Jeśli jest powyżej dopuszczalnej prędkości, możemy spodziewać się kolejnego - nawet trzeciego mandatu na tym samym odcinku. Warto zatem uważać.

Przejazd fragmentem drogi, który będzie objęty odcinkowym pomiarem prędkości.

LINK
 
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 699
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Maj 2016, 17:00   

Trzy mandaty za jeden odcinek? Chyba coś się panu "redaktoru pozajączkowało". :grin:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 7 Maj 2016, 08:25   

GITD wyraził zgodę na montaż. To kto będzie jego operatorem?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 25 Maj 2016, 13:11   

Cytat:
Nowe odcinkowe pomiary prędkości. W tych miejscach lepiej zdejmij nogę z gazu

Przed nami długi weekend, a to oznacza, że Polacy wyruszają w podróż na działkę, nad morze lub w góry. Bat na kierowców, którzy mają ciężką stopę przygotował Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Kilka dni temu uruchomił kolejne odcinkowe pomiary średniej prędkości. To rozwiązanie unikatowe w skali naszego kraju. Takich punktów jest 16. Sprawdź, gdzie warto zdjąć nogę z gazu.




Pierwsze urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości ruszyły już w 2015 roku. Do monitorowanych lokalizacji należały wówczas:

Cytat:
- Łosiów, droga krajowa 94, odcinek o długości 2,15 km
- Łuszczów, droga K-82; 2,9 km
- Karniewo, droga K-60; 1,79 km
- Zwierki-Zabłudów, droga K-19; 3,88 km

W tym roku uruchomiono rejestrację w 12 nowych miejscach. Są to:

Cytat:
- Kluki, droga K-74; 1,51 km
- Kolbuszowa, droga K-9; 3,45 km
- Krościenko Wyżne - Iskrzynia, droga K-19; 1,4 km
- Lubin, droga K-3; 1,95 km
- Strachówka - Warmiaki, droga K-50; 2,65 km
- Gorzyce, droga K-78; 0,99 km
- Gorzyce, droga K-78; 0,85 km
- Wilcza – Nieborowice, droga K-78; 2,2 km
- Radlin, droga K-74; 4,05 km
- Rybitwy - Polesie, droga K-7;1,98 km
- Szymaki, droga K-7; 1 km
- Pawłowo, droga K-7; 1,65 km

Do końca bieżącego roku ma zostać uruchomione kolejnych 13 odcinkowych pomiarów prędkości.

Jak to działa?

Kamera zamontowana na bramce wjazdowej rejestruje dane pojazdu (nr rejestracyjny, typ, markę) oraz czas wjazdu na odcinek pomiarowy. Z kolei kamera zamontowana na bramce wyjazdowej rejestruje czas wyjazdu z odcinka i na jego podstawie oblicza średnią prędkość pojazdu.

Gdy przekroczymy dopuszczalną prędkość otrzymamy mandat, a zapis wykroczenia trafi do CANARD-u, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, obsługiwanego przez GITD.

Po raz pierwszy system odcinkowej kontroli prędkości został wprowadzony w Holandii w latach 90. Od tamtej pory kolejne kraje decydowały się na wdrożenie tego typu systemu automatycznej kontroli prędkości.



Za jeden z najlepszych przykładów może tu posłużyć włoski system Safety Tutor. W pierwszym okresie jego funkcjonowania, na odcinkach objętych kontrolą zanotowano spadek wskaźnika liczby wypadków o 19 proc., osób rannych o 27 proc., zaś wskaźnik śmiertelności zmalał aż o 51 proc.

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że kierowcy są zmuszeni do ograniczenia prędkości na całym odcinku drogi.

Poza poprawą stanu bezpieczeństwa, korzyści odnosi również środowisko. Jazda ze stałą prędkością, przy braku intensywnych przyspieszeń, powoduje redukcję ilości spalin emitowanych do atmosfery oraz upłynnienie ruchu drogowego na danym odcinku.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group