Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 93ddb4d21ce9bd0ad65784f8cc680601 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Bydgoszcz - Czerwona Fregata
Autor Wiadomość
madmikebanks
Dziędobry!

Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2
Wysłany: 17 Sierpień 2010, 19:29   

No ja też w Myślęcinku nie zwolniłem, widząc Skodzinkę nadjeżdżającą z przeciwka, bo przecież zawsze strzela na postoju. Flash i po niecałych dwóch tygodniach dostałem pocztówkę. Prędkość rejestratora 47km/h, prędkość pojazdu 71km/h :(
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, a na fotoradary wiadomo, jaki antyradar - kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma dla radarów.



 
 
Jahu55
Zaczyna kumać

Dołączył: 16 Lip 2009
Pochwał: 10
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30 Sierpień 2010, 17:03   

Dziś na ul. Inwalidów jechała sobie Skódka i pstrykała fotki nadjeżdżającym z naprzeciwka. Było to o 12:49 :razz:
 
 
marwi123
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Luty 2011, 18:03   

Z tego co wyczytałem w instrukcji obsługi fotoradaru AD9 C, czyli naszej "kochanej" Fabii, AD9C może utrwalać wykroczenie podczas jazdy jedynie za pojazdem mierzonym i tylko na podstawie odczytu własnego prędkościomierza. Użycie radaru jedynie podczas postoju i to w odpowiednim miejscu (po wykonaniu próbnych pomiarów itp.)

Co do wykorzystania radaru podczas jazdy to wyniki narażone są na spore przekłamania od odbić od metalowych ogrodzeń, reklam, słupów itd.

Wg mnie praktyka robienia fotek pojazdom z naprzeciwka jest naruszeniem homologacji i fotki nadają się do kosza.

Pozdrawiam
 
 
marwi123
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Luty 2011, 18:07   

Jeszcze jedna uwaga, AD9 C ma zakres pracy od -10 do +60 (według danych z homologacji).
Kiedyś w radio usłyszałem tłumaczenie strażnika, że prawie wszystkie elementy systemu znajdują się w ogrzewanym pojeździe, więc można robić fotki od -30 stopni co również jest bzdurą.

Pozdrawiam
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR

Wysłany: 15 Luty 2011, 20:44   

Na zewnątrz znajduje się tylko głowica radaru. Komputer i pozostałe podzespoły zainstalowane są w bagażniku. Przy skrajnie niskich temperaturach wystarczy nie gasić silnika...

marwi123 napisał/a:
Jeszcze jedna uwaga, AD9 C ma zakres pracy od -10 do +60 (według danych z homologacji).
Kiedyś w radio usłyszałem tłumaczenie strażnika, że prawie wszystkie elementy systemu znajdują się w ogrzewanym pojeździe, więc można robić fotki od -30 stopni co również jest bzdurą.

Poruszyłeś ciekawy temat i muszę przyznać, że mam w tej materii niewiele do powiedzenia - na tą chwilę. Spróbuję zrobić rozeznanie i wtedy dam znać.
Może też juras napisze coś ciekawego w tej sprawie :o
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 15 Luty 2011, 20:46   

Ale legalizacja raczej nie rozbiera na czynniki pierwsze, co może być na mrozie, a co nie.
Sprzęt traktuje jako całość i całość powinna pracować w takiej to, a takiej temperaturze :o
 
 
pstryk
Forum Lider


Dołączył: 21 Mar 2009
Pochwał: 213
Posty: 724
Skąd: PL
Wysłany: 15 Luty 2011, 21:24   

piotreg napisał/a:
Na zewnątrz znajduje się tylko głowica radaru. Komputer i pozostałe podzespoły zainstalowane są w bagażniku. Przy skrajnie niskich temperaturach wystarczy nie gasić silnika...

Wtedy Pan Emil wkroczy do akcji i w sekundzie silnik zgaśnie :lol:

OJCIEC napisał/a:
Sprzęt traktuje jako całość i całość powinna pracować w takiej to, a takiej temperaturze

To fakt.

W temperaturze np. - 15 stopni C, gdzie w legalizacji jest wpisane zakres do - 10 stopni C pomiar nie powinien mieć miejsca. :idea:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR

Wysłany: 16 Luty 2011, 08:12   

marwi123 napisał/a:
Jeszcze jedna uwaga, AD9 C ma zakres pracy od -10 do +60 (według danych z homologacji).
Kiedyś w radio usłyszałem tłumaczenie strażnika, że prawie wszystkie elementy systemu znajdują się w ogrzewanym pojeździe, więc można robić fotki od -30 stopni co również jest bzdurą.

Racja jest po Twojej stronie :!: Tylko na maszcie może pracować do -30 st. C.
A AD9 C w stanie spoczynku może sobie stać w temp. do -25 st. C.

marwi123 napisał/a:
Z tego co wyczytałem w instrukcji obsługi fotoradaru AD9 C, czyli naszej "kochanej" Fabii, AD9C może utrwalać wykroczenie podczas jazdy jedynie za pojazdem mierzonym i tylko na podstawie odczytu własnego prędkościomierza. Użycie radaru jedynie podczas postoju i to w odpowiednim miejscu (po wykonaniu próbnych pomiarów itp.)

Co do wykorzystania radaru podczas jazdy to wyniki narażone są na spore przekłamania od odbić od metalowych ogrodzeń, reklam, słupów itd.

Wg mnie praktyka robienia fotek pojazdom z naprzeciwka jest naruszeniem homologacji i fotki nadają się do kosza.

:shock: To coś działa jak zwykły videorejestrator :!: Pomiar wykonywany jest na zasadzie "obserwacji". Jeżeli pojazdy (AD9 C oraz zwierzyna) są w tej samej odległości w czasie min. 10 sek. i nie ma cienia wątpliwości, że ich prędkości są identyczne, prędkość "pechowca" można określić na podstawie prędkościomierza AD9 C. W przeciągu 10 sek. należy ręcznie wykonać min. 3. zdjęcia, na których musi być widoczna taka sama odległość. Czyli... zbliżamy się do pojazdu na bezpieczną odl. (od 10 do 100m), następnie trzeba się zrównać prędkościami i pstryk min. x3.

pstryk napisał/a:
W temperaturze np. - 15 stopni C, gdzie w legalizacji jest wpisane zakres do - 10 stopni C pomiar nie powinien mieć miejsca. :idea:

<SM> w Poznaniu pewnego razu była innego zdania i niestety chłopaki Multę musieli wysłać do serwisu. Zurad się w ogóle nie uruchomi, jeśli wywącha za duży mróz.
 
 
marwi123
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Luty 2011, 19:53   

Sęk w tym, że Fabia robiła zdjęcia podczas jazdy pojazdom jadącym w przeciwnym kierunku.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR

Wysłany: 16 Luty 2011, 21:10   

A masz jakieś dowody :?: :o
 
 
marwi123
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Luty 2011, 09:21   

Pierwszy dowód Masz Kolego parę postów wcześniej.

Drugi dowód:

Cytat:
Czerwona niespodzianka

Wielu kierowców z Fordonu otrzyma zapewne w najbliższych dniach wezwanie do siedziby Straży Miejskiej. Większość z nich wybiera drogę do centrum prowadzącą ulicami Lewińskiego-Inwalidów. W poniedziałek w godzinach przedpołudniowych jeździła wahadłowo tą trasą nieoznakowana skoda Straży Miejskiej wyposażona w fotoradar. - Jechałem o godzinie 10.00 ulicą Lewińskiego w stronę miasta. Droga była prawie pusta. Nadusiłem nieco mocniej pedał gazu. Śpieszyłem się na ważne spotkanie. Nagle oślepił mnie jasny błysk. Domyśliłem się, że to lampa błyskowa fotoradaru zamontowanego pod przednim zderzakiem w czerwonej skodzie Straży Miejskiej. Pojazd jechał z naprzeciwka. Moje zaskoczenie było tym większe, bo nie wiedziałem, że ten radar może robić zdjęcia w ruchu. Spojrzałem na prędkościomierz. Na liczniku miałem 81 km/h. No tak, nie ma rady – pomyślałem - mój pospiech będzie mnie kosztował kilkaset złotych – opowiada Jarosław Miętkiewicz z Osiedla Przylesie.
Przypominamy zmotoryzowanym, że na ulicach Lewińskiego -Inwalidów obowiązuje prędkość 50km/h. Wielu kierowców nie przestrzega przepisów ruchu drogowego i jeździ tą trasą ze znacznie większą prędkością. W myśl obowiązujących do niedawna przepisów czujnik fotoradaru był tak ustawiony, że fotografował jedynie pojazdy jadące ponad 80 k/hm. Pomimo to na ulicy Lewińskiego Straż Miejska sfotografowała dziś, w godzinach przedpołudniowych bardzo dużo pojazdów przekraczających tą prędkość. W myśl nowych rozporządzeń urządzenie będzie przekalibrowane. Fotografowane będą pojazdy jadące ponad 61 km/h. - Radzę już dziś wszystkim zmotoryzowanym aby poruszali się zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Unikną wówczas przykrej niespodzianki w postaci mandatu – mówi funkcjonariusz SM obsługujący mobilny fotoradar.

Źródło: INFOFORDON Link

Druga sprawa odnośnie temperatury pracy:

Cytat:
Fotoradar przetrzyma zimę

Municypalni robią zdjęcia kierowcom nawet przy tęgich mrozach. Ale zawsze patrzą na termometr. Fotoradar Straży Miejskiej w Bydgoszczy może pracować w temperaturach do minus 30 stopni. Policyjne urządzenie na maszcie wytrzymuje podobne chłody. Municypalny Mirosław Jackowski „strzelał” z fotoradaru do kierowców jadących ulicą Mińską na Flisach. Przenośne fotoradary ustawiane na trójnogach pracują prawidłowo w temperaturach do 10 stopni Celsjusza poniżej zera. Wynika to z ich homologacji, czyli „dopuszczenia do użytku”. Każdy kierowca może zakwestionować wskazania fotoradaru, jeśli temperatura wynosi mniej niż podana w homologacji. Może także zażądać tego dokumentu od strażnika. Jak to wygląda w Bydgoszczy?
- Zapewniam, że nasze urządzenie pracuje tylko wtedy, kiedy panuje odpowiednia temperatura. Poza tym, jest wbudowane wewnątrz samochodu, w którym działa klimatyzacja, więc mrozy mu niestraszne - mówi Arkadiusz Bereszyński, rzecznik bydgoskich municypalnych, który jednak nie chce podać zakresu temperatur, w jakich działa fotoradar. Tajemnicy dochował też strażnik Mirosław Jackowski, który robił zdjęcia kierowcom na ulicy Mińskiej. - Fotoradar ma ekran, na którym wyświetlają się parametry ważne dla jego prawidłowego funkcjonowania. Jeśli coś jest nie tak, pomiarów się nie wykonuje, bo nie ma to sensu - wyjaśnia municypalny. My ustaliliśmy u źródła - u przedstawiciela producenta, że fotoradar bydgoskiej straży działa prawidłowo w temperaturze do minus 30 stopni Celsjusza. - Podobnie rzecz się ma z fotoradarami typu „Zurad” używanymi przez waszą policję. Jeśli umieszcza się je w skrzynkach na masztach, to wytrzymują mrozy do 30 stopni poniżej zera. Skrzynka jest bowiem odpowiednio izolowana - mówi Robert Lamczyk z firmy Drocan. Jak informuje Arkadiusz Bereszyński, część kierowców żąda świadectwa homologacji fotoradaru od strażników wykonujących pomiary. Bez takiego dokumentu patrol w ogóle nie wyrusza w miasto. A także - bez dokładnego sprawdzenia temperatury na zewnątrz. Fotoradar co 13 miesięcy przechodzi testy, po których albo odnawia się świadectwo homologacji, albo wycofuje się urządzenie z użytku. Tylko od początku 2010 roku Straż Miejska w Bydgoszczy wykonała 320 zdjęć fotoradarem. Z tego 56 to były fotografie testowe i nieudane. Ujawniono na tej podstawie 264 wykroczenia (189 kierowców z Bydgoszczy, 41 z województwa kujawsko-pomorskiego i 34 spoza województwa). Wręczono 151 mandatów na kwotę 34700 złotych.

Próg wyzwolenia

W fotoradarze ustawia się dwa podstawowe parametry: dopuszczalną prędkość i tzw. próg wyzwolenia migawki - przekroczenie prędkości, po którym urządzenie wykonuje zdjęcie.

Express Bydgoski

Na stronie EMILA (od fotoradarów) jest zamieszczone świadectwo legalizacji ponownej AD9 C - innej Skody - i stoi wyraźnie od -10 stopni do 60 stopni.

Pozdrawiam
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR

Wysłany: 17 Luty 2011, 10:57   

A propos Pana Jarosława - błysk wcale nie oznacza, że zdjęcie zostało wykonane jemu :!: Być może akurat walili w auto jadące przed nimi, a pech chciał, że akurat w przeciwnym kierunku mijał ich Pan Jarosław.

Co do wypowiedzi Strażników... wiesz, to że oni na łamach prasy mówią, że mierzą do -30, wcale nie oznacza, że tak robią :!: W prasie wiele rzeczy się opowiada. Myślę, że twardo trzymają się homologacji, bo kara za jej nieprzestrzeganie może ich słono kosztować :!:
Sam pamiętam, jak temp. wahała się zeszłej zimy w okolicach -15. Media zachęcały wszystkich do ostrej jazdy, informując naród, że urządzenia pomiarowe mogą pracować w temp. nie niższej niż -10 st. C. I teraz taki komendant <SM> , który może tylko bezradnie rozłożyć ręce, puszcza w eter troszku nieprawdziwych informacji, bo bezpieczeństwo przede wszystkim.

Ale ja sobie tylko tak gdybam i może rzeczywiście było tak, jak jest napisane w powyższych artykułach.
 
 
marwi123
Dziędobry!

Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Luty 2011, 11:38   

Kolega MADMIKEBANKS w tym wątku 17 sierpnia 2010 opisał ta sytuację.

Pytanie tylko czy wykroczenia w ten sposób ujawnione powinny być respektowane, skoro z jednej strony wymaga się precyzyjnego ustawienia urządzenia pomiarowego, bez elementów w świetle radaru mogącego wpływać na wynik pomiaru, a z drugiej pomiar robi się w przypadkowych miejscach w ruchu niezgodnie z instrukcją obsługi urządzenia.

Mniemam, że w myśl nowych przepisów skończy się robienie fotek podczas jazdy.
 
 
jojo
Forum Lider

Dołączył: 22 Mar 2010
Pochwał: 64
Posty: 807
Skąd: ES / ETM
Wysłany: 17 Luty 2011, 11:44   

Piszecie o fotkach z naprzeciwka, a czy czasem w ostatnich zmianach przepisów nie było zapisu, że <SM> / <SG> nie może wykonywać pomiarów w ruchu?
 
 
 
caspin
Dziędobry!

Dołączył: 04 Paź 2009
Pochwał: 11
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Luty 2011, 14:32   

Ja widziałem jak robiła podczas jazdy pojazdom z naprzeciwka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Bydgoszcz - Czerwona Fregata | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group