Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 98575de13ea6b3760617e8fdb714e0c3 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Katowice - Tunel Katowicki
Autor Wiadomość
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 07:58   Tunel Katowicki

Cytat:
Fotoradary w tunelu bez homologacji

Przy wjeździe do tunelu pod katowickim rondem postawiono znaki informujące, że w środku są fotoradary. Kierowcy nie muszą się ich na razie bać, bo okazuje się, że nie mają homologacji. Zrobione przez nich zdjęcia nie mogą być więc dowodem w sądzie

Monitoring w centrum utrzymania tunelu pod katowickim rondem Ponad 600-metrowy tunel pod rondem to główna arteria komunikacyjna Katowic. Każdego dnia przejeżdża nim kilkadziesiąt tysięcy samochodów. Po grudniowym otwarciu tunelu postawiono znaki ograniczające w nim prędkość do 70 km na godz. Teraz pojawiły się kolejne, ostrzegające kierowców, że w podziemnej trasie zamontowano fotoradary.

Funkcję fotoradarów w tunelu pełnią supernowoczesne kamery, które monitorują ruch pod ziemią i mierzą prędkość każdego przejeżdżającego samochodu. Obraz z nich trafia do sterowni znajdującej się w kopule ronda. Tam nad bezpieczeństwem ruchu czuwają pracownicy Centrum Utrzymania Tunelu. Z informacji "Gazety" wynika jednak, że kierowcy nie powinni się bać podziemnych fotoradarów, gdyż nie mają one homologacji. Z tego powodu obsługa tunelu nie przesyła policji zdjęć piratów drogowych.

- Kierowcy nie powinni wpadać w huraoptymizm, bo brak homologacji nie będzie czymś wiecznym. Niewykluczone, że wkrótce to się zmieni - ostrzega Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy katowickiego magistratu.

Z kolei katowicka policja przypomina, że ma własne fotoradary, które czasami wykorzystuje w tunelu. - Ustawiamy je w jego środku lub tuż przy wylocie - mówi nadkomisarz Magdalena Szymańska-Mizera, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Katowicach. Dodatkowo co jakiś czas przez tunel przejeżdżają także nieoznakowane radiowozy z zamontowanymi wideoradarami. Ich załogi zatrzymują jednak kierowców dopiero po wyjeździe z tunelu.
Policja zapewnia, że obraz z podziemnych kamer może być wykorzystany jako dowód popełnienia innego przestępstwa. Tak było m.in. w przypadku kierowcy, który w środku tunelu zawrócił i wyjechał z niego pod prąd. Dzięki zdjęciom z monitoringu stróżom prawa udało się do niego dotrzeć. - Podobnie było z chuliganami, którzy zniszczyli wyposażenie tunelu i wymalowali jego ściany sprejem - mówi jeden z oficerów policji.

Władze Katowic zastanawiają się nad zwiększeniem dopuszczalnej prędkości w tunelu. Nie będzie to jednak możliwe, dopóki nie zakończy się remont drogi na wysokości Ikei. Z powodu prowadzonych tam prac w szczycie tworzą się bowiem korki przy wylocie z Katowic na Sosnowiec. - W tej sytuacji wyjeżdżające zbyt szybko z tunelu auta stanowiłyby poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze - stwierdza Bojarun.

To jak, dodajemy tunel do mapki jako stacjonarny czyli czerwony punkcik :?:
 
 
Automobil

Wysłany:    A na mapie nieoznakowane radiowozy policji. I wszystko wiadomo!



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 08:47   

Zmodyfikowałem Katowice. Zaznaczyłem, że w tunelu mogą stać przenośne na wlocie, po środku i wylocie. Dzisiaj powinna być aktualizacja, więc wzmianka będzie na mapie.

A jak będą działać te niby stacjonarne, to się kropkę zmieni.
Ale... czy to oby na pewno fotoradary?
Może ten artykuł to czysta prewencja?

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 18:10   

No na pewno prewencja :lol: Jakby tak inna była prewencja to u nas by nic nie stało. Zero masztów, zero przenośnych :D Ale ponieważ UE karze nam zredukować liczbę ofiar śmiertelnych na naszych drogach, więc będzie przybywać coraz więcej fotoradarów. Być może nawet ponad 150 na rok :shock: A więc nie ma się co łudzić tym, że tam nic nie ma, bo jak nie ma to będzie :!:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:12   

Wow.
Dostałem pochwałę. :-)
 
 
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 16 Kwiecień 2007, 12:01   

Ciekawe kiedy mnie ktoś pochwali :(
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 16 Kwiecień 2007, 12:42   

Walcz chopie o pochwałę...
A dajecie coś więcej prócz pochwał...?
Może talonik na obiad we dwoje? :-)
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 16 Kwiecień 2007, 18:05   

Pochwały może udzielić jedynie autor postu. Ja mogę dać jedynie minus albo bana ;)

Talon na obiad, hmm... no dobra - łazanki w "Misiu" pasują? ;)))
 
 
Max50
Forum Lider

Dołączył: 26 Mar 2007
Pochwał: 9
Posty: 179
Skąd: śląskie
Wysłany: 17 Kwiecień 2007, 19:30   

Z reguły przenośnego pilnuje misiu, ciekawe gdzie się ustawi w środku tunelu?
A kiedyś widziałem jeszcze gdy straż wiejska mogła to taki jeden siedzi sobie na murku ogrodzenia, bo mu pewnie autko zabrali :D
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 17 Kwiecień 2007, 20:34   

W Katowicach tunelem nie jechałem, ale np. w tunelu na Wisłostradzie w środku spokojnie można się ustawić wraz z samochodem, bo tam jest zatoczka autobusowa.
 
 
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 18 Kwiecień 2007, 07:12   

U nas nie ma :P
Fotki z otwarcia :wink:



 
 
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 19 Kwiecień 2007, 07:50   

Filmik z przejazdu całą DTS jak i tunelem w Katowicach

->>> KLIK <<<-
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 19 Kwiecień 2007, 10:25   

Ładny kawałek drogi z kopalnią w tle...

Najbardziej jednak podobała mi się rozmowa głównego bohatera przez telefon...
To taka Śląska, tzn. Górnośląska mentalność? :-)
 
 
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 20 Sierpień 2007, 08:36   

Cytat:
Niebezpieczne wyścigi w tunelu

Ofiary śmiertelne, setki stłuczek, wiele potrąceń pieszych i kolizji samochodów - to smutna, rzeczywistość polskich dróg. Słupki policyjnych statystyk zaczynają drastycznie rosnąć właśnie teraz, podczas rozpoczynających się powoli powrotów z wakacji.

Tylko nieliczne z tych tragicznych zdarzeń, są skutkiem złych warunków drogowych. Do większości śmiertelnych wypadków przyczyniają się sami kierowcy. Jedni jeżdżą zbyt szybko i bez wyobraźni, inni z pełną świadomością zagrożenia, które stwarzają.

Wyrazistym przykładem dysponowania życiem innych jest tunel pod katowickim rondem. Zainstalowane tam kamery pozwalają zobaczyć sceny, od których włos jeży się na głowie. Z wykresów szybkości przejazdu, która również jest tam kontrolowana, wynika, że prawie każdy kierowca przekracza dozwoloną prędkość. Co więcej z niespełna 700-metrowego odcinka drogi niektórzy robią sobie tor Formuły 1.
- Większość kierowców przekracza dozwoloną granicę o 20-30 proc - mówi Konrad Wronowski, kierownik działu zabezpieczenia ruchu w katowickim MZUiM.

Rekordziści mkną jednak tunelem w centrum Katowic z prędkością ponad 250 km na godzinę! Bywa, że takie wyścigi odbywają się pod prąd obowiązującego kierunku jazdy. Zdarzają się również przypadki zawracania na tym odcinku drogi oraz dość swobodnego chodzenia po zakazanych dla pieszych rejonach. Cudem nie doszło tam jeszcze do tragedii. - To wyścigi ludzi, którzy za nic mają własne życie - ocenia nadkomisarz Robert Piwowarczyk z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Policyjny psycholog, nadkomisarz Bogdan Lach mówi, że osoby, które w ten sposób poszukują mocnych wrażeń, należy dożywotnio pozbawiać prawa do kierowania samochodem. Tylko jak, skoro nasze prawodawstwo tego nie przewiduje?

- Są to osoby z odchyleniami psychicznymi. Pewnym rodzajem fiksacji - przyznaje. - Ci, najczęściej młodzi kierowcy, niosą kolosalne zagrożenie. Mocnych wrażeń szukają najczęściej po narkotykach lub alkoholu.

Ich wyczyny 24 godziny na dobę rejestrują 34 kamery zamontowane w tunelu oraz jego najbliższej okolicy. Wielu ryzykantów nie ma o tym zielonego pojęcia. Jednak od zarejestrowania kamerą do wymierzenia kary droga daleka.

Za granicą surowiej

Na zachodzie Europy kary za przestępstwa drogowe są znacznie bardziej surowe niż w Polsce. U nas za przekroczenie prędkości można otrzymać najwyżej mandat, we Włoszech - stracić prawo jazdy. Jeśli w Italii przekroczymy dozwoloną prędkości o 30 km/h tracimy dokument na miesiąc, jeśli o 50 km/h na znacznie dłużej. We Włoszech prawo jazdy łamiącemu przepisy kierowcy może zabrać na na trzy miesiące policjant.

W Niemczech kierowca, u którego stwierdzono zawartość alkoholu we krwi do 0,8 prom., karany jest mandatem w wysokości do 250 euro i zatrzymaniem prawa jazdy na miesiąc. Przy stwierdzeniu zawartości alkoholu we krwi powyżej 1,1 prom. minimalną karą jest utrata prawa jazdy na okres od sześciu miesięcy do jednego roku i bardzo wysoka grzywna. Policja w stosunku do cudzoziemców może żądać złożenia kaucji, a w przypadku odmowy - zatrzymać pojazd. Może też zatrzymać prawo jazdy i wpisać do niego okres zakazu prowadzenia pojazdu na terenie Niemiec. Przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym to mandat od 15 do 425 euro (karą dodatkową może być zatrzymanie prawa jazdy na okres od jednego do dwóch miesięcy).

Kierowcy bez wyobraźni

Z jaką prędkością można jechać trzypasmową jezdnią pod rondem? Nawet 250 km/h! Czyli z prędkością zbliżoną do tej, z jaką mkną kierowcy Formuły 1 podczas wyścigu. Kamery monitoringu w tunelu po katowickim rondem właściwie każdego dnia odnotowują przypadki wręcz kaskaderskich wyczynów kierowców. Ryzykanci nie myślą o tym, co może się wydarzyć - że mogą zginąć, albo doprowadzić do śmierci kogoś innego.

W Katowicach śmiertelnie niebezpieczne zawody odbywają się w samym sercu miasta, a na zamontowanych w tunelu prędkościomierzach kończy się skala. - To wyścigi ludzi, którzy za nic mają własne życie. - ocenia nadkomisarz Robert Piwowarczyk z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. - Śmiertelne niebezpieczeństwo stwarzają też dla innych uczestników ruchu. Nie trzeba chyba wyjaśniać, co zostaje z człowieka podczas zderzenia przy prędkości ponad 200 km/h.

Taka wizja wcale nie odstrasza ryzykantów. Szczególnie w środku nocy, kiedy ruch znacznie się zmniejsza. Ciemne, sportowe samochody potrafią pokonywać długi na prawie 700 m tunel w czasie zaledwie kilku sekund. Słupki zamontowanych w tunelu prędkościomierzy zatrzymują się wówczas na maksymalnej wartości - 250 km/h!
Jeśli komuś wydaje się, że właśnie tu dochodzi do szczytów bezmyślności i braku wyobraźni - jest w błędzie. Wszelkie granice rozsądku przekraczają ci, którzy ścigają się swoimi samochodami z oszałamiającą prędkością, jadąc tunelem... pod prąd! Kamery monitoringu od czasu do czasu rejestrują takie przypadki. Tak było np. 26 grudnia 2006 roku około 2.30.

- Z nagrania można wysnuć tylko jeden wniosek. Kierowcy obu samochodów zrobili to z premedytacją, lekceważąc wszystkie znaki i ostrzeżenia. Tu nie mogło być mowy o przypadku - komentuje Konrad Wronowski, kierownik działu zabezpieczenia ruchu w katowickim MZUiM.

Dla podniesienia adrenaliny i zabawy obaj kierowcy pokonali całą długość tunelu mknąc swoimi samochodami pod prąd. Na szczęście z przeciwka nikt nie jechał, bo wówczas doszłoby do niewyobrażalnej tragedii. - Z czymś takim jeszcze nigdy się nie spotkałem - skomentował nadkomisarz Robert Piwowarczyk z Komendy Wojewódzkiej Policji, kiedy pokazaliśmy mu zdjęcia kierowców jadących tunelem w przeciwną stronę.

Jaką karę mogliby ponieść kierowcy obu samochodów, gdyby zostali złapani?

- Kodeks wykroczeń przewiduje 500 zł mandatu i maksymalną ilość, 10 punktów karnych. Policjant może skierować też sprawę do sądu. Wówczas mandat karny może wynieść nawet 5 tys. zł. - wyjaśnia nadkomisarz i dodaje, że kierowcom obu samochodów można by postawić zarzuty karne - stworzenie niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu drogowym. Grozi za to kara nawet do 8 lat pozbawienia wolności.

Kamery monitoringu pokazują, że brak wyobraźni to nie tylko domena kierowców. Równie mocno ryzykują piesi. Skoki przez bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu Drogowej Trasy Średnicowej, spacery wzdłuż jezdni w tunelu czy przebieganie przed rozpędzonymi samochodami to niemal codzienny widok dyspozytorów z Centrum Utrzymania Tunelu. Problem w tym, że mają ograniczone możliwości reakcji na zdarzenia zagrażające bezpieczeństwu.

- W samym tunelu są zamontowane głośniki, za pomocą których możemy nadawać komunikaty. Informować, żeby ktoś opuścił tunel, lub zmienił pas ruchu, bo jedzie pod prąd - wyjaśnia Konrad Wronowski. - Wszystkie przypadki łamania przepisów zgłaszamy także na policję i do straży miejskiej.

Jednak bardzo rzadko udaje się ustalić osoby, które łamią przepisy. Przy tak dużych szybkościach są bowiem kłopoty z odczytaniem tablic rejestracyjnych "wyścigówek".

Źródło
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 20 Sierpień 2007, 09:39   

Czyli mamy już 100 % pewności, że tam nie ma fotoradarów...
Po takim artykule, z pewnością przez kilka najbliższych dni będzie tam ustawiany przenośny na trójnogu (media - IV władza), a potem znowu wszystko wróci do normy...
 
 
Mateusz
Gość
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 20 Sierpień 2007, 11:09   

Przypatrzę czy tam nie stoją :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Katowice - Tunel Katowicki | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group