Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid f65aaa8c5a6c8c7a5e9194bd34a7b491 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Najbardziej skuteczne fotoradary. Dane za rok 2018
Autor Wiadomość
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 698
Posty: 1140
Skąd: Pruszków
Wysłany: 1 Luty 2019, 21:36   Najbardziej skuteczne fotoradary. Dane za rok 2018

Cytat:
Najbardziej skuteczne fotoradary. Dane za rok 2018



Choć wydawałoby się, że nauczyliśmy się już życia z fotoradarami, liczba wykonanych przez nie zdjęć wciąż rośnie. W 2018 r. zarejestrowały one niemal 1,3 mln wykroczeń. Mamy listę najskuteczniejszych urządzeń.


Generalna Inspekcja Transportu Drogowego przygotowała dla naszej redakcji dane podsumowujące rok 2018. W tym czasie najwięcej naruszeń polegających na niestosowaniu się do czerwonego sygnału świetlnego urządzenia GITD zarejestrowały w miejscowościach: Jabłonna (8,4 tys.), Mroków (8,3 tys.) oraz Komorniki (3,8 tys.). W przypadku urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości palma pierwszeństwa należy do zestawu zlokalizowanego pomiędzy Babigoszczem a Gniazdowem (16,5 tys.). Co ciekawe, większość tego odcinka wiedzie przez las. Na dalszych miejscach znalazły się: Lubin (10 tys.) oraz Rybitwy - Polesie (10 tys.). Najwięcej naruszeń, zarejestrowanych przez klasyczne fotoradary odnotowano w Gliwicach (26,4 tys.), w Warszawie przy ul. Spacerowej (22 tys.) oraz w Kamieńsku (13,8 tys.).



Czy rzeczywiście trzeba wystawiać tyle mandatów? Jak się okazuje, niestety tak. Wciąż zdarzają się kierowcy charakteryzujący się zupełnym brakiem wyobraźni. Najpoważniejszym przekroczeniem prędkości zarejestrowanym w 2018 roku przez fotoradar było naruszenie, do którego doszło w kwietniu w miejscowości Załuzie. Kierowca poruszał się z prędkością 221 km/h w miejscu, gdzie obowiązywało ograniczenie do 60 km/h, czyli przekroczył dopuszczalną prędkość o 161 km/h.

Więcej zdjęć, bez wzrostu w mandatach

Jak poinformowało nas biuro prasowe GITD, w ciągu 2018 r. urządzenia nadzorujące drogi uwieczniły 1,27 mln przypadków naruszenia przepisów. Po analizie tego materiału wysłano do zmotoryzowanych 992 tys. zawiadomień o zarejestrowaniu wykroczenia i wystawiono 432 tys. mandatów.

Dla porównania w 2017 r. urządzenia GITD zarejestrowały 973 tys. naruszeń przepisów. Na ich podstawie wysłano do kierowców 744 tys. zawiadomień, co zaowocowało nałożeniem 415 tys. mandatów. Czarno na białym widać więc, że choć w 2018 r. liczba zarejestrowanych wykroczeń wzrosła o 30 proc., to przełożyło się to na wzrost liczby mandatów zaledwie o 4 proc.

Wśród czynników, które sprawiają, że nie każde zdjęcie może zostać wykorzystane do wypisania mandatu, GITD wymienia niewyraźną bądź przedstawiającą więcej niż jeden pojazd fotografię, niepełne dane właściciela pojazdu w CEPiK-u, a także stwierdzenie, że naruszenia dokonał pojazd uprzywilejowany albo należący do cudzoziemca spoza Unii Europejskiej. W takich przypadkach uzyskanie danych właściciela zarejestrowanego pojazdu okazuje się bardzo trudne lub wręcz niemożliwe, ponieważ instytucje punktów kontaktowych, które to ułatwiają, działają tylko w państwach unijnych. Wszystko zależy więc od dobrej woli urzędników danego państwa, a tej często brak.

Będzie więcej sprzętu

Aktualnie Generalna Inspekcja Transportu Drogowego dysponuje 431 stacjonarnymi fotoradarami, 29 mobilnymi fotoradarami, 30 zestawami do pomiaru średniej prędkości odcinkowej oraz 20 zestawami do rejestrowania wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. Łącznie to 510 urządzeń. Liczba ta niebawem się zwiększy.

Końcem 2018 r. Unia Europejska przyznała Polsce dofinansowanie w kwocie 160 mln zł na zakup fotoradarów. GITD planuje zakup 358 nowych urządzeń. Aż 247 z nich zastąpi wysłużone fotoradary w już funkcjonujących lokalizacjach. Taka operacja jest konieczna, ponieważ znaczna część urządzeń, które dziś wykorzystuje GITD, nie zapewnia odpowiedniej jakości działania. Jak wyjaśniają pracownicy służby, wykonywane przez nie fotografie nie dają możliwości jednoznacznego zidentyfikowania pojazdu sprawcy wykroczenia. W efekcie, choć naruszenie zostaje zarejestrowane, nie można nikogo za nie ukarać.

Teraz trwają analizy mające wyłonić miejsca, w których staną nowe urządzenia. Zadanie nie będzie łatwe, bo GITD będzie dysponowało tylko 111 zestawami, a już otrzymało ponad 2 tys. zgłoszeń od miast i gmin, które chciałyby mieć je na swoim terenie. W nowych lokalizacjach ma znaleźć się 39 zestawów do odcinkowego pomiaru średniej prędkości, 26 fotoradarów stacjonarnych, 30 urządzeń do rejestrowania wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle oraz nowość - 5 zestawów do rejestrowania przekroczenia przejazdu kolejowego przy czerwonym świetle. Pierwszych urządzeń z nowej puli należy spodziewać się pod koniec 2020 r. Potem liczba mandatów na pewno wzrośnie.

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, a na fotoradary wiadomo, jaki antyradar - kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma dla radarów.



 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 2 Luty 2019, 20:22   

 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 3 Luty 2019, 17:50   Re: Najbardziej skuteczne fotoradary. Dane za rok 2018

Spawacz napisał/a:
5 zestawów do rejestrowania przekroczenia przejazdu kolejowego przy czerwonym świetle. Pierwszych urządzeń z nowej puli należy spodziewać się pod koniec 2020 r.

Przejazd kolejowy na ul. Średzkiej we Wrocławiu (w ciągu drogi K-94) to pewniak.

Cytat:
Pierwszy taki przejazd kolejowy w Polsce. Dodatkowe światła nie wpuszczą kierowców



Pierwszy w Polsce przejazd kolejowo-drogowy z dodatkową sygnalizacją świetlną zaczął działać w piątek na ul. Średzkiej w Leśnicy. W ubiegłym roku doszło tam do 160 wypadków.


Światła pojawiły się 40 metrów przed rogatkami na pasie w kierunku centrum. To pierwsze takie urządzenie w Polsce. Jeśli sprawdzi się, kolejne zamontowane zostanie na jednym z przejazdów w Rzeszowie.

- To linia magistralna i jednocześnie jeden z najbardziej zakorkowanych wjazdów do Wrocławia - tłumaczy wybór lokalizacji Zbigniew Gzik, dyrektor zakładu Linii Kolejowych.

Urządzenie przy pomocy skanera i systemu kamer analizuje, czy jest wolna przestrzeń za przejazdem, aby kierowca mógł bezpiecznie z niego zjechać w chwili, gdy może się na nim pojawić pociąg.

- Jeżeli urządzenie wykryje, że za przejazdem nie ma miejsca do zjazdu, włączy się czerwone światło, które dla kierowcy powinno być zakazem wjazdu. Ta strefa ochronna ma aż 80 metrów, a więc zmieszczą się w niej co najmniej dwa TIR-y - mówi Zbigniew Gzik.

W ubiegłym roku na Dolnym Śląsku doszło do 8 wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. - W trzech wypadkach uczestniczyły samochody, do dwóch doszło na przejazdach z sygnalizacją świetlną, a do jednego na przejeździe oznakowanym. W pozostałych uczestniczyli piesi - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Pod względem wypadków i niebezpiecznych zdarzeń drogowych przejazd na ul. Średzkiej w Leśnicy jest najniebezpieczniejszym we Wrocławiu i jednym z najbardziej niebezpiecznych w Polsce. Służby techniczne PKP PLK w ubiegłym roku interweniowały tam ponad 160 razy.

- Aż do 60 proc. tych zdarzeń doprowadzali kierowcy ciężarówek, a więc zawodowi, od których w pierwszej kolejności powinno się wymagać przestrzegania przepisów. Zdarzały się przypadki nawet zawracania na przejeździe - wspomina Mirosław Siemieniec. - Przestrzeń przed i za przejazdem była pomalowana kolorem czerwonym, co miało jednoznacznie pokazywać, że nie można na nią wjechać, a kierowcy i tak łamali przepisy. Często dochodziło do wyłamywania rogatek, bo jakoś musieli opuścić przejazd, aby uniknąć zderzenia z pociągiem - dodaje.

W tym roku we Wrocławiu doszło do jednego wypadku na przejeździe - niestety śmiertelnego. 6 stycznia na przejeździe na ul. Szczecińskiej pod pociąg relacji Węgliniec - Białystok wpadł mężczyzna. Na przejeździe znalazł się pomimo zamkniętych rogatek.

We Wrocławiu, razem z przejazdem na ul. Średzkiej, są w sumie 62 przejazdy kolejowo-drogowe. Kierowcy narzekają, że na niektórych trzeba czekać nawet kilkanaście minut, choć nie widać zbliżającego się pociągu.

Jednym z przykładów może być inny przejazd kolejowy w Leśnicy - przy ul. Trzemielowickiej. Położony jest na jednej z najruchliwszych tras kolejowych, po której kursuje dziennie ponad 50 pociągów osobowych w kierunku Legnicy, Węglińca, Zgorzelca, Lubania Śląskiego.

- Jeżeli pociągi ruszają ze stacji, a część z nich rusza z Leśnicy, czas przejazdu może być dłuższy. Również wówczas, gdy z przeciwnej strony nadjeżdża pociąg, czas oczekiwania może się zwiększyć. Podobnie, jeśli wyjeżdża cięższy skład towarowy, to czas dojazdu i przejazd może być dłuższy - tłumaczy Mirosław Siemieniec.

Takich miejsc, gdzie pociągi często są powodem zamknięcia rogatek, jest więcej we Wrocławiu - m.in. przejazd na ul. Poprzecznej na Sołtysowicach, czy przejazd na ul. Boya-Żeleńskiego. Kierowcy długo stoją także na przejeździe na ul. Robotniczej. Biegnie tam linia, po której jeżdżą głównie składy towarowe.

O tym, jak długo czekamy na przejeździe decyduje, kto nim steruje. Na 26 we Wrocławiu pracuje dróżnik. Automatycznych rogatek jest we Wrocławiu 14. Jeden posiada sygnalizację dźwiękową i świetlną. Są też dwa przejściach dla pieszych, gdzie samochody nie mają wjazdu na torowisko. Dwanaście oznakowanych jest krzyżem św. Andrzeja i znakiem stop.

Na siedmiu ruchem steruje... maszynista zbliżającego się pociągu. - Skład zatrzymuje się przed przejazdem, pracownicy pociągu wysiadają i zatrzymują ruch. Kiedy przejedzie, wsiadają z powrotem do pociągu - tłumaczy Mirosław Siemieniec.

Przejazd kierowany przez obsługę pociągu znajduje się m.in. na ul. Karkonoskiej. Kiedy przejazdem operuje dróżnik, minimalny czas zamknięcia rogatek, zanim przejedzie pociąg, to dwie minuty. Z kolei jeśli zamykane są automatycznie, czas, od kiedy pociąg najedzie na czujnik, do wjazdu na przejazd to minimum 45 sekund.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Najbardziej skuteczne fotoradary. Dane za rok 2018 | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group