Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 1760fe887254fd6b70c7793be8972efe Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
DOLNOŚLĄSKIE - Autostrada A4 (Wrocław - Legnica)
Autor Wiadomość
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Lipiec 2014, 09:09   

Pewnie robili to, co kiedyś koło Trzebnicy. Patrol mieszany i katowali jako VR.
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 14 Marzec 2015, 19:38   

DKL Y025 - obstawa wypadku na A4 pod Legnicą foto nr 20: link

Legnica.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 459,23 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 14 Czerwiec 2015, 09:03   

 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 25 Luty 2016, 17:14   

A4 kiedyś...











fot. Gazeta Wrocławska
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 25 Luty 2016, 17:57   

Z poniższego opisu widać jak się budowało kiedyś.

Cytat:
ODCINEK WROCŁAW - KRZYWA





Ma szerokość korony wynoszącą 24 m. Szerokość jezdni w każdym kierunku wynosi 7,5 m. Obie jezdnie oddzielone są środkowym pasem o szerokości 5 m. Po każdej stronie zewnętrznej znajduje się pas o szerokości 1 m, a po stronie wewnętrznej o szerokości 0,40 m, więc dla pasa zieleni znajdującego się w oddzielającym pasie środkowym pozostaje jeszcze 4,20 m.

Autostrada Rzeszy przeznaczona jest dla maksymalnej prędkości wynoszącej 200 km/h, dlatego też najmniejszy promień łuku wynosi 2 tys. m. Z każdego punktu na autostradzie widoczność w przypadku nagłego pojawienia się przeszkody, np. zahamowanie ruchu albo stojący pojazd, wynosi przynajmniej 400 m, co jest wystarczające, aby samochód pędzący z prędkością 200 km/h mógł zahamować (400-metrowa droga hamowania). Celem utrzymania tego pola widzenia, wszystkie wypukłości zostały spłaszczone do koła o promieniu wynoszącym 16 700 metrów.

Mając na uwadze, aby samochód jadący z dużą prędkością nie wypadł z zakrętu, nachylenie jezdni o promieniu łuku wynoszącym 2 tys. m wynosi 6%. Na prostej pochylenie poprzeczne każdej z jezdni wynosi na zewnątrz 1,5%. Natomiast najwyższe wzniesienie na autostradzie wynosi 5 %.

Szczeliny poprzeczne znajdujące się w nawierzchni jezdni przewidziano w odległościach 15, 17 i 20 m. Oprócz tego każda z jezdni jest w środku podzielona szczeliną dylatacyjną, umożliwiającą rozszerzanie i kurczenie płyt betonowych przy wahaniach temperatur w lecie i zimie. Niejednakowy dystans szczelin poprzecznych służy temu, aby pojazd nie wpadł w większe drgania. Ponieważ autostrada przeznaczona jest dla szybkiego i ciężkiego ruchu, nie ma na niej żadnych skrzyżowań, dróg ani kolei. Zarówno wszystkie drogi, szosy i tory kolejowe, jak i biegi rzek, prowadzone są pod albo nad autostradą. Wysokość skrajni pod mostami wynosi 4,5 m. Ponadto autostrada nie styka się bezpośrednio z miastami ani wsiami, natomiast przebiega obok nich, łącząc się z nimi tylko w miejscach połączeń: dla Wrocławia, na południe od Kleciny, następne przy Kostenblut (Kostomłoty); dla Legnicy przy Nowej Wsi; dla Złotoryja - Chojnów przy Budziwojowie; dla Chojnów - Bolesławiec przy Krzywej.

http://liegnitz.pl/?OBJ/398
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 8 Czerwiec 2017, 12:08   

Cytat:
Od jutra na A4 zakaz wyprzedzania dla ciężarówek. Rząd zapowiedział trzeci pas autostrady

Zmiany na odcinku autostrady A4 Wrocław-Legnica. Z powodu dużego obciążenia ruchem i rosnącej liczny wypadków Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w porozumieniu z policją i wojewodą, wprowadza zakaz wyprzedania dla ciężarówek.

Na wtorkowym briefingu, w którym wzięli udział dyrektorka wrocławskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska, wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak oraz naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego dolnośląskiej policji Adrian Klejner, ogłoszono, że od środy 7 czerwca, na odcinku A4 między Wrocławiem i Legnicą, kierowcy samochodów ciężarowych nie będą mogli wykonywać manewru wyprzedzania.

- Powoduje to dużo stłuczek i wypadków, a każde takie zdarzenie utrudnia ruch na autostradzie nawet na kilka godzin – tłumaczy decyzję Adrian Klejner z dolnośląskiej policji. Dodaje, że od środy nowy przepis będzie egzekwowany przez drogówkę. Mandat to nawet 500 zł oraz 5 punktów karnych.

Wojewoda Paweł Hreniak i dyrektorka GDDKiA Wrocław Lidia Markowska zapowiedzieli, że po 2023 r. powstanie trzeci pas autostrady A4 na tym odcinku. Rząd będzie starać się o dofinansowanie unijne. Inwestycja może kosztować nawet ok. 3 mld zł.

- Jest on bardzo obciążony ruchem, a gdy do użytku zostanie oddana trasa S3, ruch ten jeszcze się wzmoży – mówi Paweł Hreniak.

Od 7 czerwca wprowadzone zostaną stałe znaki zakazu wyprzedzania przez samochody ciężarowe między węzłami Kostomłoty i Gościsław (na obu jezdniach) oraz Udanin i Budziszów (na jezdni północnej). Dotychczasowy zakaz wprowadzono w 2013 i obowiązuje on między Pietrzykowicami i Wądrożem Wielkim oraz na wzniesieniach przy węzłach Legnickie Pole i Lubiatów.

Teraz odcinek ten zostaje uszczelniony i łączna długość ograniczeń dla tirów wyniesie ponad 40 km.



Klik
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 21 Lipiec 2018, 19:38   Autostrada A4 (Wrocław - Legnica)

Będzie fotoradar odcinkowy na odcinku Pietrzykowice - Kąty Wr.

Cytat:
Fotoradar stanął przy autostradzie. Wyznaczono kolejne miejsca do kontroli

To może być spore zaskoczenie dla kierowców. Fotoradar stanął na węźle Sośnica przy zjeździe z A1 na A4. Na tym łuku często dochodziło do wypadków.


- Jestem przekonany, że ten jedyny fotoradar działający na autostradzie nie będzie rodzynkiem, jeżeli chodzi o sieć autostrad i dróg ekspresowych - przyznaje Marek Konkolewski, dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

"Doskonałe, bardzo precyzyjne urządzenia"

To przełom, bo przez lata na sieci najszybszych tras w Polsce nie było żadnego fotoradaru. - Wierzę w to, że autostrady bądź też drogi ekspresowe też będą objęte nadzorem tych doskonałych, bardzo precyzyjnych urządzeń - dodaje Konkolewski.

Na węźle Sośnica drogowcy nie zamierzają poprzestać. Już wyznaczyli autostrady, gdzie mają pojawić się w przyszłości rejestratory prędkości. W pierwszej kolejności wybrali ponad 20-kilometrowy odcinek A4 na dolnym Śląsku.

- Chcielibyśmy, aby był tam odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4, na zachód od Wrocławia. Proces wdrożenia tego rozwiązania już trwa - informuje Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

To jedna z najniebezpieczniejszych autostrad w Polsce. Ze względu na brak pobocza, gdy dochodzi tam do wypadku, ruch na trasie zostaje sparaliżowany.

Zdyscyplinować kierowców

- Generalna Dyrekcja przeprowadziła pomiar prędkości i dane wykazały, że 39,5 procent samochodów przekracza prędkość. Więc na dziś rozwiązaniem - nim doczekamy się przebudowy autostrady - będzie na pewno zdyscyplinowanie kierowców - stwierdza Mieczysław Reps, zastępca burmistrza miasta i gminy Kąty Wrocławskie.

Pojawiają się pomysły, aby podobne rozwiązanie zastosować na trasach A2 koło Warszawy i A4 w okolicach Krakowa i Katowic.

- Jeżeli on [fotoradar - przyp. red.] przyniesie pozytywny efekt, czyli podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozpatrujemy również wdrożenie takiego rozwiązania na innych odcinkach dróg szybkiego ruchu - zapowiada Krynicki.

Winowajca wypadków

Na Zachodzie fotoradary na autostradach to normalność. W Polsce tego typu urządzenia przez lata stawały wyłącznie na drogach krajowych i lokalnych. Na autostradach piratów drogowych ściga tylko policja.

- Uważam, że brak fotoradarów, albo ich niewielka liczba jest jednym z winowajców tego, że mamy bardzo dużo wypadków w Polsce - tłumaczy profesor Andrzej Szarata z Politechniki Krajowskiej. Jak dodaje, w porównaniu do innych krajów europejskich u nas te wskaźniki są "bardzo wysokie". - Po prostu nie było u nas takiej praktyki, aby tego typu urządzenia były montowane na autostradach, ale wydaje mi się, że należy rozpocząć o tym dyskusję i takie kroki podjąć - twierdzi Szarata.

Polska wysłała już do Unii Europejskiej prośbę o dofinansowanie zakupu rejestratorów prędkości na polskie trasy szybkiego ruchu. Inspekcja Transportu Drogowego liczy na odpowiedź z Brukseli w ciągu kilku tygodni.

Link
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Lipiec 2018, 22:03   

Tam jest problem g ó w n i a n y c h pasów zjazdowych i rozbiegowych, a nie prędkości.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 28 Październik 2019, 10:33   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości na A4, możliwy też na AOW



Na autostradzie A4 pod Wrocławiem, a w przyszłości także na AOW, powstaną urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości. O poprawę bezpieczeństwa na tych odcinkach dolnośląskich dróg wnioskuje zarządca, czyli wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Lokalizacja bramek do odcinkowego pomiaru prędkości na A4 między węzłami Kąty Wrocławskie i Kostomłoty jest już przesądzona. W październiku odbyła się w tej sprawie wizja w terenie, z udziałem funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego a także urzędników z GDDKiA. Jak poinformowała nas szefowa wrocławskiego oddziału Dyrekcji Lidia Markowska, bramki na A4 staną najprawdopodobniej w przyszłym roku. Za ich instalację odpowiada Generalny Inspektor Transportu Drogowego. GDDKiA apeluje też o postawienia bramek do pomiaru prędkości na AOW. Jak mówi Markowska szczególnie niebezpiecznym odcinkiem jest na tej drodze fragment między węzłami Lotnisko i Stadion. Tutaj jeszcze jednak decyzja nie zapadła - potrzebne są dodatkowe badania - w tym analiza tzw. wypadkowości.

O wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na A4 i AOW apelują inspektorzy ITD, także zwykli kierowcy.

Link
 
 
jakub
Forum Lider

Dołączył: 09 Mar 2009
Pochwał: 31
Posty: 477
Skąd: DZA
Wysłany: 10 Luty 2022, 19:44   

Odkopię start temat - jakie auta z kamerami można aktualnie spotkać na odcinku Wrocław - Legnica? Tam przez prawie cały odcinek jest nieszczęsne (110) .
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Luty 2022, 21:30   

:arrow: KWP/KMP Wrocław (wózki z KMP Wrocław widywane były aż pod Złotoryją)
:arrow: KMP Legnica
:arrow: KPP Środa Śl.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 2 Kwiecień 2022, 10:44   

Cytat:
Koniec rumakowania na A4. Przynajmniej na najbardziej niebezpiecznym jej fragmencie



Główna Inspekcja Transportu Drogowego podjęła decyzję o zainstalowaniu kolejnych urządzeń do odcinkowego mierzenia prędkości. W sumie monitorowanych będzie 39 nowych odcinków, w tym jeden na autostradzie A4 na odcinku pomiędzy Kostomłotami i Kątami Wrocławskimi. Za kilka dni zostanie podpisana umowa olsztyńską firmą instalującą tego typu urządzenia pomiarowe.


Jak podaje GITD zainstalowane urządzenia mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację auta, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Systemy są zdolne wykonywać pomiary bez przerwy, również w trudnych warunkach pogodowych.

Odcinek autostrady A4 Kąty Wrocławskie – Kostomłoty to jeden z najbardziej niebezpiecznych odcinków tej autostrady na Dolnym Śląsku. Według zarządzającej nim Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad codziennie przejeżdża nim ponad 150 tysięcy samochodów. Dozwolona prędkość na tym odcinku to 110 km/h. Ze świecą szukać jednak kierowców przestrzegających ograniczenia. Poza autostradą A4 na urządzenia pojawią się jeszcze we Wrocławiu na alei Jana III Sobieskiego oraz w okolicach Brzegu, na drodze wojewódzkiej 403 Bieżów – Przylesie.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 30 Marzec 2023, 14:44   

Cytat:
Trzy nowe pomiary odcinkowe prędkości na Dolnym Śląsku.

Główny inspektor transportu drogowego poinformował, że jest już ostateczna lista 39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce. Trzy urządzenia pojawią się w województwie dolnośląskim. Wiemy gdzie zostaną zamontowane. Pomiary ruszą już w maju.


Tu na A4 pojawi się odcinkowa kontrola prędkości:


Źródło

Popieram tą lokalizację w 100%. Codziennie dzwon, codziennie kilometrowe korki. Jedyny minus - za chwilę rusza przebudowa A4.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 29 Czerwiec 2023, 13:01   

Taa, dziś 5 ciężarówek... pędziły 8X km/h.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 29 Czerwiec 2023, 15:34   

Dzisiaj były wykonywane prace związane z montażem kamer, tak ludzie stojący w korku mówili.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
DOLNOŚLĄSKIE - Autostrada A4 (Wrocław - Legnica) | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group