Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - BMW 330i xDrive |
Autor |
Wiadomość |
skansen
Forum Lider
Dołączył: 06 Wrz 2012 Pochwał: 90 Posty: 400 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Maj 2017, 21:54
|
|
|
Jest jedno ale - policja wymaga sedana a Superb sedanem nie jest. Zostaje Passat albo któraś z marek premium. Co ciekawe Infiniti z Q50 wyeliminowali wymogiem rozkładanych foteli tylnych (napęd AWD ma tylko hybryda, a fotele w niej się nie składają). |
|
|
|
|
Trucker
|
|
|
|
bicker5
Forum Lider
Dołączył: 17 Mar 2009 Pochwał: 49 Posty: 700 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Maj 2017, 18:01
|
|
|
Jak nie sedanem to czym jest Superb? |
|
|
|
|
delpiero
Administratore banitore
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 3687 Posty: 9606 Skąd: Gang Albanii
|
Wysłany: 16 Maj 2017, 21:00
|
|
|
W Superb tylna szyba unosi się jako integralny element pokrywy bagażnika, a to już liftback. |
|
|
|
|
bicker5
Forum Lider
Dołączył: 17 Mar 2009 Pochwał: 49 Posty: 700 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Maj 2017, 18:00
|
|
|
Unosi się albo i nie, zależy jaki tryb ustawisz. Na potrzeby przetargu można zablokować ten dodatkowy przycisk i będzie sedan. |
|
|
|
|
delpiero
Administratore banitore
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 3687 Posty: 9606 Skąd: Gang Albanii
|
Wysłany: 17 Maj 2017, 19:54
|
|
|
TwinDoor był dostępny w Superb II, w trzeciej generacji zrezygnowano z tego rozwiązania - pozwalającego na otwieranie klapy bagażnika na dwa sposoby. |
|
|
|
|
Zaj007
Forum Lider
Dołączył: 04 Maj 2012 Pochwał: 76 Posty: 596 Skąd: MI6
|
Wysłany: 21 Maj 2017, 22:58
|
|
|
A to ciekawe! Nie doczytałem, że chcą sedana. Istotnie, Superb III jest liftbackiem. |
|
|
|
|
jojo
Forum Lider
Dołączył: 22 Mar 2010 Pochwał: 64 Posty: 807 Skąd: ES / ETM
|
Wysłany: 22 Maj 2017, 23:23
|
|
|
To skoro Skodilak odpada, a Pasztet zostaje, to wchodzimy w nieco wyższą półkę cenową i możemy uwzględniać Alfę, a jak Alfę to również i BMW. |
|
|
|
|
skansen
Forum Lider
Dołączył: 06 Wrz 2012 Pochwał: 90 Posty: 400 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Maj 2017, 11:43
|
|
|
Trzymam kciuki żeby to była Alfa. |
|
|
|
|
delpiero
Administratore banitore
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 3687 Posty: 9606 Skąd: Gang Albanii
|
|
|
|
|
PieTrzaK
Forum Lider
Dołączył: 06 Wrz 2010 Pochwał: 472 Posty: 1471 Skąd: Łomża/Białystok
|
Wysłany: 29 Maj 2017, 07:16
|
|
|
Ciekawe jak mocno odbiją to sobie serwisem... |
|
|
|
|
euros
Czai bazę
Dołączył: 08 Cze 2010 Użytkownik zbanowany Zakaz pisania Pochwał: 207 Ostrzeżeń: 4/5 Posty: 453 Skąd: się znamy?
|
Wysłany: 29 Maj 2017, 14:21
|
|
|
Cytat: | BMW złożyło najkorzystniejszą ofertę na 140 nowych nieoznakowanych radiowozów dla policji. Prędkość zmierzy videorapid 2A
Diler BMW złożył najtańszą ofertę na dostarczenie polskiej policji 140 nowych nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorami na pokładzie. Samochód jaki zaoferował to model 330i XDrive. Jak ustalił dziennik.pl w tej chwili mundurowi użytkują 414 nieoznakowanych aut różnych marek i modeli, z czego 279 sztuk jest wyposażonych w wideorejestrator.
Policja zakończyła przyjmowanie ofert na dostarczenie 140 nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem. Mundurowi mają do wydania 35 mln zł. Do przetargu zgłosiło się sześć firm. Jakie modele i w jakiej cenie zaoferowały drogówce?
Volkswagen passat wyposażony wideorejestrator videorapid 2A firmy Zurad to samochód jaki proponuje dwóch dilerów - Plichta z Wejherowa i Krotoski-Cichy z Warszawy. Oferty wyceniono odpowiednio na prawie 29,5 mln zł i ponad 30,3 mln zł.
Passat najdroższy, najtańsze... BMW
Skoda superb także z videorapidem 2A na pokładzie to model przedstawiony w aplikacjach trzech firm. Spółka Carsed z Siedlec chce dostarczyć 140 takich aut za 28,7 mln zł. Warszawski diler Porsche Inter Auto wyceniło swoją propozycję na 28,6 mln zł. Czeskie limuzyny przygotowane na radiowozy za 28,3 mln zł chce także sprzedać policji spółka CRH Żagiel Auto z Lublina.
Jednak najtańszą i w efekcie najkorzystniejszą ofertę dla polskiej drogówki złożył warszawski diler BMW Auto Fus. Spółka chce policji dostarczyć 140 nowych nieoznakowanych BMW 330i XDrive także wyposażonych w wideorejestrator videorapid 2A firmy Zurad. Taki zestaw bawarskich pościgówek okazuje się najtańszym wyborem dla policji - auta mają kosztować 27 mln zł.
Warto wiedzieć, że jedno BMW serii 3 - właśnie model model 330i xDrive 2.0/252 KM - już jeździ jako nieoznakowany radiowóz drogówki z komendy powiatowej w Lubinie (woj. dolnośląskie).
Insignia do wymiany
- Zakupione pojazdy w znacznej cześć zastąpią pojazdy aktualnie używane przez policję - powiedział dziennik.pl mł. asp. Antoni Rzeczkowski z wydziału prasowego Komendy Głównej Policji. - Ponadto nowoczesne radiowozy zwiększą mobilność i bezpieczeństwo policjantów. Pojazdy umożliwią nadzór nad ruchem w sposób dynamiczny, głównie na drogach szybkiego ruchu gdzie nie ma miejsca do statycznej kontroli prędkości a także dokumentowanie innych naruszeń przepisów ruchu drogowego - dodał.
Z danych uzyskanych przez nas w KGP wiadomo, że w użytkowaniu służby ruchu drogowego (wg stanu na dzień 31.12.2016 r.) znajduje się 414 samochodów osobowych nieoznakowanych różnych marek i modeli, z czego 279 sztuk wyposażonych jest w wideorejestrator.
Jakich nieoznakowanych radiowozów potrzebuje drogówka?
Ze specyfikacji przetargowej wynika, że auto musi napędzać benzynowy silnik o pojemności przynajmniej dwóch litrów i mocy min. 180 kW (ok. 245 KM). Do tego napęd 4x4 i skrzynia automatyczna. Prędkość maksymalna powyżej 210 km/h. Ważnym kryterium jest przyspieszenie od 0 do 100 km/h - taki radiowóz musi startować do "setki" w mniej niż 7 sekund. I chyba najistotniejsze obostrzenie to typ nadwozia - policja kategorycznie chce by nieoznakowane auta były sedanami.
Na drogach przed Bożym Narodzeniem
Pierwsza i największa partia 40 samochodów ma trafić w ręce policjantów do końca listopada 2017 roku. To znaczy, że jeszcze przed Bożym Narodzeniem nieoznakowane radiowozy powinny wyjechać na polskie drogi.
Następne 20 szt. do końca maja 2018. Kolejne 30 aut miesiąc później. Pod koniec września drogówka wzbogaci się o następne 20 nieoznakowanych radiowozów. Ostatnią dostawę 30 egzemplarzy przewidziano na koniec października 2018 roku.
740 nowych terminali dla policji
Policja zakończyła też przyjmowanie zgłoszeń do przetargu na dostarczenie 740 mobilnych terminali do radiowozów. Dzięki tym urządzeniom funkcjonariusze drogówki w trakcie patrolu będą mogli łączyć się zdalnie z policyjną bazą by sprawdzić np. dane osób poszukiwanych czy skradzionych samochodów.
Na nowe terminale policja chce przeznaczyć ponad 3,8 mln zł. Do tego przetargu stanęło pięć firm a ich oferty kosztują od 5,2 mln do 7,2 mln zł. |
Link |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
jojo
Forum Lider
Dołączył: 22 Mar 2010 Pochwał: 64 Posty: 807 Skąd: ES / ETM
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 18:31
|
|
|
Abstrahując już od kwestii nadwozia, to zastanawiające jak tanie może być BMW, skoro cennikowo wychodzi 170 tys. zł, wobec 140 tys. zł za Skodę. |
|
|
|
|
Zaj007
Forum Lider
Dołączył: 04 Maj 2012 Pochwał: 76 Posty: 596 Skąd: MI6
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 20:50
|
|
|
Myślicie, że to już Insignie idą na żyletki? Trochę szybko... |
|
|
|
|
DoctorWho
Forum Lider
Dołączył: 23 Paź 2012 Pochwał: 60 Posty: 109 Skąd: Przedbórz, LD / Kraków, MP
|
Wysłany: 31 Maj 2017, 02:51
|
|
|
Zaj007 napisał/a: | Myślicie, że to już Insignie idą na żyletki? Trochę szybko... |
Niekoniecznie. Tu i tam zostały jeszcze jakieś Vectry, Passaty B6 czy Mondeo Mk IV sprzed liftingu. One są dużo bardziej wyeksploatowane. Ze starszych aut przychodzą mi jeszcze na myśl wielkopolskie przedliftowe Octavie RS II. Trochę się tego wszystkiego uzbiera na całą Polskę. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1549 Posty: 31913 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 31 Maj 2017, 18:09
|
|
|
Zaj007 napisał/a: | Myślicie, że to już Insignie idą na żyletki? Trochę szybko... |
Kilka na pewno. Wrocławska DW 181KE 3 dni na ulicach, 3 miesiące w serwisie. Myślę, że w skali całego kraju takich DW 181KE jest więcej. Insignie się nie sprawdziły, Vectry były lepsze, dlatego jeszcze kilka z nich jest na chodzie.
DoctorWho napisał/a: | Niekoniecznie. Tu i tam zostały jeszcze jakieś Vectry, Passaty B6 czy Mondeo Mk IV sprzed liftingu. One są dużo bardziej wyeksploatowane. Ze starszych aut przychodzą mi jeszcze na myśl wielkopolskie przedliftowe Octavie RS II. Trochę się tego wszystkiego uzbiera na całą Polskę. |
RS'ki twardo się trzymają. Jeżdżą chyba jeszcze wszystkie. Mondeo już chyba tylko w Nowym Sączu próbuje dotrwać do zasłużonej emerytury. |
|
|
|
|
|