Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid dc545d479e02cddb7786185b520b0a63 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Mandaty z videorejestratorów
Autor Wiadomość
dr_aus
Dziędobry!

Dołączył: 20 Maj 2015
Ostrzeżeń: 1/5
Posty: 13
Skąd: ldz
Wysłany: 22 Maj 2015, 03:17   

piotreg napisał/a:
Jedni go bronią, inni nie zostawiają na nim suchej nitki.

Krytykują Ci co nie mają talentu do tego, więc i tez nie robili tego nigdy. Najczęściej nie widzieli nawet jednego wypadku, więc w 99% nie mają pojęcia o czym mówią.
 
 
Automobil

Wysłany:    testy antyradarów



 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 22 Maj 2015, 20:21   

Tutaj macie film na Player.pl. mnie niestety nie udało się nagrać. :(
 
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 22 Maj 2015, 22:00   

Dobra, jak go uruchomić?
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 25 Maj 2016, 07:59   

Cytat:
Policja może się czaić w każdym aucie, czyli poznajemy wideorejestratory

Chyba każdy z nas kojarzy wykorzystywane przez policję nieoznakowane radiowozy wyposażone w wideorejestrator. Dziś postaram się trochę przybliżyć wam temat tych radiowozów i szerzej o nich opowiedzieć.




Duże grono moich znajomych bardzo dziwi się słysząc o tym, że moim hobby jest robienie zdjęć wideorejestratorom, bo właśnie tym zajmuję się w wolnych chwilach i postaram się chociaż trochę zarazić was bakcylem, jaki mam w głowie. Kierowcy, zwłaszcza na CB radiu, często kłócą się o marki nieoznakowanych pojazdów, jakimi poruszają się policjanci. Jednakże najczęściej spotykaną marką w szeregach policji jest niewątpliwie Opel. Jeszcze kilka lat temu królował Opel Vectra, który pod maską posiadał 255 KM z silnika 2.8 V6 turbo.



Niestety większość Vectr kończy już swój żywot ze starości, mając ponad 300 tysięcy kilometrów na liczniku lub uczestnicząc w wypadkach.



Ciężko pozbyć się przyzwyczajeń, dlatego wysłużone auta zastąpiły... Ople!
W 2013 roku do polskiej policji zakupionych zostało 75 Opli Insignia z silnikiem 2.0 turbo, które generują moc 220 KM. Teraz to Insignie stały się najpopularniejszymi autami nieoznakowanymi.



W końcu wideorejestrator to nie tylko auto. Żeby można było nas nagrać i przy tym zmierzyć prędkość, potrzebny jest sprzęt wideo. Wielu z nas nie zdaje sobie nawet sprawy, że kamery, którymi jesteśmy nagrywani w tych autach, pochodzą od dwóch producentów. W Oplach Vectra oraz w Alfach Romeo (o których niedługo) zamontowany jest sprzęt firmy PolCam.



W Oplach Insignia producentem sprzętu jest Zurad, a zamontowany sprzęt to Videorapid 2a połączony z Iskrą. Sprzęt wyposażony w Iskrę jest bardziej niebezpieczny dla kierowców, ponieważ policjanci mają możliwość pomiaru auta jadącego.



Czas teraz na kilka mniej pospolitych i ciekawszych aut w polskiej policji niż prezentowane wyżej Ople. Często komendy wojewódzkie ogłaszają przetargi poza zakupem centralnym.
Myślicie, że Ople są mało sportowe? Coś z pazurem? Proszę bardzo! W województwie warmińsko-mazurskim w roku 2008 zakupiono 10 Renault Megane Sport z silnikiem 2.0 o mocy 225 KM.



W województwie warmińsko-mazurskim spotkać możemy również 12 flagowych modeli Skody. Model Superb wyposażony jest w silnik 3.6 FSI 4x4 o mocy 260 KM.



Idealne zdanie opisujące kolejne auto? "Jak wielkie jest twoje zdziwienie, kiedy okazuje się, że ścigałeś się z policjantem...". Komenda Wojewódzka Policji w Białymstoku pochwalić się może od grudnia 2011 roku autem Mitsubishi Lancer Evolution X, samochód napędzany jest dwulitrowym, benzynowym, doładowanym silnikiem o mocy 295 KM.





Bayerische Motoren Werke, Będziesz Miał Wydatki, Bardzo Męski Wóz... Rozwinięć skrótu BMW jest wiele, ale czy spodziewalibyście się BWM w polskiej policji? Seria 5, Model E60. Silnik? Trzylitrowa benzyna. Bananowe skóry, manualna skrzynia biegów... Takim okazem może pochwalić się Komenda Wojewódzka Policji w Kielcach.



Troszkę starszym modelem, przekazanym z Biura Ochrony Rządu, służbę po województwie opolskim pełnią policjanci z tamtejszej komendy wojewódzkiej.



W następnych artykułach możecie spodziewać się opisania oznakowanych radiowozów z wideorejestratorami, między innymi czekają nas Alfy Romeo.



Postaram się również o kilka ciekawostek związanych z wypadkami wideorejestratorów.


Link
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1098
Posty: 3311
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 15 Październik 2019, 22:16   

Sprawa mojego dobrego kolegi który padł ofiarą Videorejestatora.

Cytat:
Zabrali prawo jazdy za 108 km/h. Blokada w aucie włącza się przy... 90 km/h

32-letni pan Michał z Krakowa od wielu lat pracował jako kierowca zawodowy. Pracował... ponieważ pod koniec września zatrzymano mu prawo jazdy. Okoliczności tej sytuacji budzą jednak sporo wątpliwości.


- Policjanci podjęli interwencje wobec kierującego pojazdem marki Mercedes. Zbadana prędkość wykazała, że doszło do przekroczenia o ponad 50 km/h w zw. z czym policjanci zatrzymali kierującego do kontroli. Chcieli nałożyć mandat karny, ale kierujący go nie przyjął – opowiada Piotr Szpiech z policji z Krakowie.

- Nie przyjąłem mandatu, bo stwierdziłem, że to jest jednak trochę niedorzeczne, biorąc pod uwagę jak moje auto jest wyposażone. Mam fabrycznie zamontowany ogranicznik prędkości – limiter prędkości z homologacją, który nie pozwala samochodowi jechać szybciej niż 90 km/h. Jeżeli zbliżamy się do tej bariery 90 km/h, przy 89 zapłon zostaje odcięty automatycznie – mówi Michał Brzeski.

Według policjantów prędkość, z jaką jechał mężczyzna to 108 km/h. Pan Michał jednak nie przyjął mandatu wiedząc, iż jego pojazd nie może jechać z taką prędkością. Na miejsce wezwano radiowóz techniczny.

- Radiowóz techniczny sporządził odpowiedni protokół, samochód został przebadany pod kątem technicznym. Poza tym, że doszło do przekroczenia prędkości, nie stwierdzono innych uchybień – informuje Piotr Szpiech z policji z Krakowie.

- Sprawdzili moje auto z 29 ostatnich dni pracy, pod względem technicznym, pod względem czasu pracy, no chyba każdym możliwym względem. Dostałem od nich protokół potwierdzający zgodność wszystkiego. Nie było żadnych uchybień. Brak przekroczeń prędkości, brak przekroczeń czasu pracy, przerw itd. Policja techniczna mówiła policjantom, którzy mnie zatrzymali, że jest wszystko w porządku, ale widać policjanci inaczej twierdzili – opowiada Michał Brzeski.

- Policjanci opierają się na wynikach, które są przekazywane przez nasz sprzęt, czyli na videorejestratorze, który zanotował przekroczenie prędkości. W związku z tym, że przekroczenie prędkości było ponad 50 km/h w terenie zabudowanym, policjanci mieli obowiązek zatrzymać kierującemu prawo jazdy – tłumaczy Piotr Szpiech z policji z Krakowie.

Niezależnie od wyniku ekspertyzy technicznej prawo jazdy pana Michała zostało zatrzymane na 3 miesiące. W wyniku tej decyzji zarówno on sam, jak i rodzina będąca na jego utrzymaniu znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji. Problem ma również firma, w której był zatrudniony.

- Trochę mnie to przybiło zwłaszcza, jak to dotarło do mnie, że jednak mogę stracić pracę, że moje zarobki będą niższe, że trzeba kredyt opłacić, że trzeba żonę wyżywić, dzieci i tak naprawdę pieniądze, które gdzieś tam się odkłada na jakieś lepsze życie, na jakieś wakacje, trzeba będzie teraz poświęcić na to, by z miesiąca na miesiąc jakoś dotrzymać – mówi pan Michał Brzeski.

– Jestem na bezpłatnym urlopie wychowawczym, mamy dwójkę dzieci, a mąż był jedynym źródłem dochodu - dodaje Agnieszka Brzeska.

- Straciliśmy jednego z lepszych pracowników z długim stażem pracy u nas w firmie. Nie ma tu jego winy wg nas, ponieważ nie mógł osiągnąć takiej prędkości. Nie mamy żadnych pretensji, ale jest to dla nas kłopotliwa sytuacja, ponieważ teraz mamy braki kadrowe – tłumaczy Jakub Szeląg, przełożony pana Michała.

Pan Michał został tymczasowo przeniesiony na stanowisko magazyniera jednak w związku z tym jego wynagrodzenie zmniejszyło się o 2/3. Mężczyzna przez 3 miesiące musi teraz czekać na zwrot dokumentu, a następnie na orzeczenie sądu.

- Jedna sprawa, błędu pomiarowego: OK, może się zdarzyć, ale w takim wypadku sprawa idzie do sądu i sąd powinien rozstrzygnąć czy był ten błąd, czy nie. Dlaczego kara następuje już, a nie w momencie udowodnienia, czy faktycznie była przekroczona ta prędkość – zastanawia się Agnieszka Brzeska, żona pana Michała.

– Wierzę, że to się jakoś rozstrzygnie na moją korzyść, ale bardziej bym się zastanawiał nad tym, co mają powiedzieć inni kierowcy, którzy zostali w ten sposób zatrzymani, a nie mają przy sobie tachografu i nie są w stanie się obronić przed zarzutami policjantów – podsumowuje Michał Brzeski.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 16 Październik 2019, 13:07   

Argumenty kierującego, z którymi trudno polemizować. Podobne argumenty po stronie Policji, o ile pomiar został wykonany zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia. Myślę, że Ustawodawca winien przygotować ustawowe rozwiązanie problemu.
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Październik 2019, 14:39   

Nawet jakby było z górki to tacho w busie by to chyba odnotowało? Szkoda, że policmajstry są zabetonowani przy swoim, bo pewnie "przegrają sprawę" i niepotrzebnie machina administracyjna rusza, czas, pieniądze.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1098
Posty: 3311
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 16 Październik 2019, 21:26   

Wszyscy wiemy jak odbywają się pomiary przy pomocy Videorejestatorów. Sęk w tym, że mają wszystkie potrzebne papiery i jeżdżą i robią co chcą. Pomijam teren zabudowany w Łąkach.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 17 Październik 2019, 13:02   

kalex napisał/a:
Nawet jakby było z górki to tacho w busie by to chyba odnotowało? Szkoda, że policmajstry są zabetonowani przy swoim, bo pewnie "przegrają sprawę" i niepotrzebnie machina administracyjna rusza, czas, pieniądze.

Wg mnie to nie policyjny beton, tylko Ustawodawca, który w tej sytuacji nie uwzględnił domniemania niewinności!
 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 65
Posty: 152
Skąd: Lublin
Wysłany: 21 Wrzesień 2020, 19:27   

Cytat:
JEŹDZILI ZA FRAJEREM DOTĄD, AŻ ZABRALI MU PRAWO JAZDY



Do obecności nieoznakowanych radiowozów na drogach zdążyliśmy się przyzwyczaić - policja systematycznie rozwija flotę samochodów wyposażonych w wideorejestratory, kupując zresztą auta coraz lepszych marek. Najnowszą bronią do walki z piratami drogowymi są tzw. grupy SPEED zrzeszające wybranych policjantów drogówki i najmocniejsze samochody.[/b]

Odkąd nieoznakowane radiowozy wyjechały na drogi, pojawiły się zastrzeżenia dotyczące sposobu pomiaru prędkości. Przypomnijmy, że prowadzone są one "na oko" - i nie ma w tym stwierdzeniu krzty przesady. Wideorejestrator nagrywa bowiem obraz z kamery oraz rejestruje prędkość... radiowozu. Rzetelność pomiaru opiera się na więc na oku policjanta - na tym, na ile jest on w stanie utrzymać stały dystans między radiowozem i nagrywanym samochodem. Tylko utrzymywanie stałego dystansu w czasie pomiaru gwarantuje, że oba pojazdy poruszają się z tą samą prędkością.

Stałą odległość najłatwiej utrzymać, gdy oba pojazdy znajdują się w blisko siebie. Tyle tylko, że wówczas kierowca "ścigany" często orientuje się, że jedzie za nim radiowóz. Dlatego policjanci często dokonują pomiarów z daleka, nagrywając na dużym przybliżeniu ("zoomie") i... krótko. W takim przypadku o rzetelności mowy nie ma. Nie raz już spotkaliśmy się z sytuacją, gdy biegli - na podstawie nierzetelnego nagrania - oszacowywali prędkość w nieznany ogółowi i matematyce sposób...

Inny problem dotyczy... zbyt długich "pomiarów". Na tę kwestię, w liście do naszej redakcji, zwrócił uwagę Piotr Jakubiak ze stowarzyszenia Prawo na Drodze. Cytujemy go poniżej:

"W ostatnim artykule "25 punktów w 10 minut" opisaliście wyczyny zielonogórskiej grupy tzw. Speed, czyli jak panowie jeździli 10 minut za "frajerem", żeby uzbierał tyle punktów, aby stracił prawo jazdy, czyli dbali, aby limit do statystyki premiowej zielonogórskiej służby ruchu drogowego został wyrobiony.

To ja przypomnę § 23 ust. 1 Zarządzenia nr 30 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 września 2017 r. w sprawie pełnienia służby na drogach: "Po ujawnieniu przestępstwa lub wykroczenia policjant jest obowiązany niezwłocznie podjąć czynności zmierzające do schwytania jego sprawcy."

Policjanci popełnili więc delikt dyscyplinarny - narażali innych kierowców na niebezpieczne zachowania nieodpowiedzialnego kierowcy, jak widać tylko po to, by "zarobił" więcej punktów. Niestety, jak widać odpowiedzialność policjantów za wykroczenia lub złamanie zasad dyscypliny służbowej jest fikcją - ręka rękę myje, a poczucie bezkarności jest tak duże, że jeszcze takimi działaniami chwalą się w mediach."

Też spotkaliście się z takimi przypadkami?

Źródło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Mandaty z videorejestratorów | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group