GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Red light |
Autor |
Wiadomość |
maniacus
Dziędobry!
Dołączył: 27 Gru 2011 Pochwał: 7 Posty: 46 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 26 Marzec 2014, 22:22 Red light
|
|
|
Cytat: | Wiemy, gdzie pojawią się kamery ITD
Znamy pełną listę miejsc, w których Inspekcja Transportu Drogowego ustawi kamery nagrywające samochody wjeżdżające na czerwonym świetle na skrzyżowania dróg krajowych. Kierowcy powinni mieć się na baczności w 20 miejscowościach m. in. w Olkuszu, Pile, Markach, Lęborku czy Ropczycach.
Wybór firmy ustawiającej urządzenia utknął w Krajowej Izbie Odwoławczej, ale władze ITD twierdzą, że opóźnień nie będzie i kamery na skrzyżowaniach będą montowane w drugiej połowie roku.
Mają nagrywać wjazd samochodów i potem wyłapywać te, które wjechały na skrzyżowanie - mimo zmiany świateł. Marcin Flieger z ITD dodaje, że kamery nie będą jednocześnie mierzyć prędkości samochodów. Staną w miejscowościach, przez które przebiegają drogi krajowe o największym natężeniu ruchu.
->> Spis |
Link |
|
|
|
|
Trucker
|
|
|
|
kalex
Jajcarz
Dołączył: 20 Lut 2009 Pochwał: 127 Posty: 1222 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Marzec 2014, 18:42
|
|
|
Akurat w Polkowicach w podanym miejscu potrzebne to jak w d. robaki. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1546 Posty: 31887 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 27 Marzec 2014, 18:43
|
|
|
Ktoś mógłby pozakładać stosowne tematy w odpowiednich województwach? |
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1316 Posty: 4393 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 27 Listopad 2014, 15:14
|
|
|
Cytat: | Jazda na czerwonym świetle nie będzie tam popłacać
Inspekcja Transportu Drogowego ujawniła lokalizacje zestawów do fotografowania samochodów przejeżdżających na czerwonym świetle. Nowa broń na łamiących przepisy kierowców ma rozpocząć funkcjonowanie w 2015 roku.
Przejazd przez skrzyżowanie na "późnym żółtym", czyli tak naprawdę czerwonym świetle należy do najbardziej niebezpiecznych wykroczeń. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w taryfikatorze - 6 punktów karnych i mandat w wysokości od 300 do 500 zł, ale już nie na liście najczęściej karanych przez policję wyczynów. Do pewnego stopnia trudno się mundurowym dziwić. W końcu wymagałoby to ciągłego obserwowania ruchu na skrzyżowaniu w czasie, gdy patrol może się przydać w zupełnie innym miejscu. Niebawem policjantów wyręczy jednak elektronika.
Inspekcja Transportu Drogowego określiła już miejsca, w których zainstalowane zostaną zestawy do wykrywania przejazdów na czerwonym świetle, informuje dziennik.pl. Wszystkie wyznaczone zostały w przebiegu dróg krajowych, ale niektóre znajdują się na terenie większych miast, jak na przykład Olkusz czy Piła.
Urządzenie do wykrywania przejazdu przez skrzyżowanie na czerwonym świetle zsynchronizowane jest z ulicznymi światłami i składa się z czujników oraz dwóch kamer. Są one zamontowane przed skrzyżowaniem i za nim. Jeśli kierowca wjedzie za sygnalizację mimo zapalenia się czerwonego światła, jedna z kamer wykonuje mu zdjęcie z tyłu, a druga z przodu. W ten sposób ITD uzyska materiał dowodowy nie pozostawiający wątpliwości.
Pozostaje jednak pytanie: czy zawsze będzie to wina kierowcy?
Trudno pochwalić zmotoryzowanego, który rozmyślnie wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Może się jednak zdarzyć, że do takiego wykroczenia dojdzie mimo dobrej woli kierowcy chcącego przestrzegać przepisów. Wiele zależy tu od tego, jak zaprogramowana jest sygnalizacja. Ani w Kodeksie Drogowym, ani w Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych nie został zdefiniowany minimalny czas emitowania żółtego światła. Jak mówi drugi z wymienionych dokumentów, oznacza ono, że "za chwilę" zapali się światło czerwone. Może to być jednak zarówno pięć sekund jak i dwie.
W tym drugim przypadku dla niektórych kierowców mogłoby okazać się to czasem zbyt krótkim. Należy przecież wziąć pod uwagę, że od zapalenia się żółtego sygnału do reakcji kierowcy upływa sekunda. Dodatkowo kierujący musi jeszcze oszacować, czy jest w stanie zatrzymać się przed skrzyżowaniem i czy będzie to manewr bezpieczny. Jeśli bezpośrednio za nami jedzie rozpędzona ciężarówka, wielu kierowców wybierze możliwe wjechanie na czerwonym świetle niż całkiem realne ryzyko zostania staranowanym przez wielotonowy pojazd.
Zestawy do karania kierowców za zignorowanie czerwonego światła to niejedyna nowość, jaka pojawi się na polskich drogach w 2015 roku. - Obecnie mamy trzysta fotoradarów pracujących przez całą dobę, każdego dnia w roku w oznakowanych na żółto masztach - mówi Łukasz Majchrzak, rzecznik prasowy systemu CANARD. - Do końca 2015 roku będziemy mieć sto nowych fotoradarów i 29 zestawów do odcinkowego pomiaru prędkości. |
LINK
nz_czerwonym_lokalizacje.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 315 raz(y) 128,2 KB |
|
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1546 Posty: 31887 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 27 Listopad 2014, 15:39
|
|
|
Oczywiście wszystkie w ciągu dróg krajowych. Na drogach wojewódzkich, powiatowych i lokalnych nie ma niebezpiecznych miejsc. Tam ludzie nie giną, tam nie ma tzw. "czarnych punktów". |
|
|
|
|
skansen
Forum Lider
Dołączył: 06 Wrz 2012 Pochwał: 90 Posty: 399 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Listopad 2014, 22:48
|
|
|
piotreg napisał/a: | Oczywiście wszystkie w ciągu dróg krajowych. Na drogach wojewódzkich, powiatowych i lokalnych nie ma niebezpiecznych miejsc. Tam ludzie nie giną, tam nie ma tzw. "czarnych punktów". |
O tym, że ITD "zabezpiecza" drogi alternatywne dla płatnych autostrad nie napominając. W Małopolsce system zostanie zamontowany tylko na drodze będącej alternatywą dla płatnej A4. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1546 Posty: 31887 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 5 Styczeń 2015, 09:23
|
|
|
Cytat: | Pomorze. Trzy nowe pułapki na piratów drogowych. Gdzie staną rejestratory?
W całej Polsce będzie ich 20, w miejscach, gdzie dochodzi do najgroźniejszych wypadków. Na Pomorzu w ten sposób będą zaznaczone trzy miejscowości. Nieoznakowane rejestratory przejazdów na czerwonym świetle sprawdziły się w innych krajach.
Prawdziwą pułapkę na drogowych piratów szykuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Na wybranych skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych stanie 20 niezidentyfikowanych rejestratorów, odnotowujących przejazdy na czerwonym świetle. Na Pomorzu będą trzy takie urządzenia - w Mostach w powiecie lęborskim (ul. Witosa i Krajowa), w Luzinie w powiecie wejherowskim (ul. Chłopska i Wilczka, gdzie krzyżują się drogi na Wejherowo i Lębork) i w Miszewie w powiecie kartuskim (ul. Gdańska).
Umieszczony na skrzyżowaniu system kamer i czujników rozpozna numery pojazdu przejeżdżającego na czerwonym świetle, a dodatkowa kamera nagra ujęcia z tyłu samochodu czy motocykla - Pierwsze z 20 urządzeń tego typu będą się pojawiać od stycznia - zapowiada Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD).
- Stawiane będą w szczególnie niebezpiecznych miejscach. Kierowcy nie będą ostrzegani przed zbliżającym się "uzbrojonym" skrzyżowaniem, tak jak się to dzieje w przypadku fotoradarów. Te z zasady muszą być poprzedzone znakiem D-51 ("fotoradar"). Tymczasem urządzenia rejestrujące przejazdy na "czerwieni" nie będą nawet oznakowane. O rejestracji swojego wykroczenia kierowca dowie się dopiero po otrzymaniu mandatu.
Zdaniem Janusza Popiela, prezesa Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych "Alter Ego", rejestratory to dobry pomysł na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Nowy projekt GITD budzi jednak kontrowersje u niektórych kierowców. |
Link |
|
|
|
|
Andrzej G.
Zaczyna kumać
Dołączył: 27 Gru 2014 Pochwał: 14 Posty: 65 Skąd: Z nad morza
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 10:48
|
|
|
Cytat: | Tutaj słono zapłacisz za przejazd na czerwonym świetle!
W połowie roku ma być gotowych 20 urządzeń, rejestrujących przejazd na czerwonym świetle. Zobacz, gdzie będą zamontowane i jak działają.
W materiale, którym prezentowałem niedawno widać, że polscy kierowcy masowo ignorują czerwony sygnał, nadawany przez sygnalizatory na skrzyżowaniach. Drogowcy mają zamiar walczyć z tym procederem, instalując na wybranych skrzyżowaniach specjalne systemy, rejestrujące przejazd "na czerwonym".
Co prawda, liczba urządzeń jest w skali całego kraju raczej symboliczna, jednak warto wiedzieć, gdzie będą one zainstalowane, bo to może uratować komuś życie lub zdrowie. Jak, zapytasz? Tak, że – wiedząc o ryzyku przyłapania na przejechaniu na czerwonym sygnale – prawdopodobnie będziesz jechać tak, aby zdążyć wyhamować przed sygnalizatorem.
I tak też ma działać ten system. Kierowcy, którzy uczciwie podchodzą do zasad ruchu i szanują przepisy, nie mają się czego bać. Natomiast ci, którzy notorycznie ignorują czerwone światła, będą musieli albo zmienić zwyczaje, albo szykować kasę na mandaty.
Zanim napiszesz w komentarzu, że to kolejny instrument do "dojenia" kasy z kierowców, przyjrzyj się, proszę, statystykom. Bo one wyraźnie pokazują, że pomysł z "kamerą czerwonego światła" jest sensowny. Okazuje się, że w Polsce w 2014 roku przejazd na czerwonym świetle był przyczyną 490 wypadków oraz 2950 kolizji. W zdarzeniach tych poniosło śmierć 25 osób, a 702 zostały ranne.
Ponieważ w naszym kraju urządzenia dopiero są montowane, to podeprę się doświadczeniami z innych krajów, gdzie zastosowano podobne rozwiązanie. W Tallinie (Estonia) zamontowano pilotażowy system na jednym z ruchliwych skrzyżowań. I co się okazało? W okresie od października 2011 r. do kwietnia 2012 r. liczba wjazdów na czerwonym świetle zmniejszyła się prawie 12-krotnie! Z przeprowadzonej na reprezentatywnej grupie mieszkańców miasta ankiety wynika ponadto, że 85 proc. ludzi było zadowolonych z zainstalowania systemu.
W latach 1991 –1994 przeprowadzono badania dotyczące wpływu rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle na 6 skrzyżowaniach w Glasgow (Wielka Brytania). Efekt? 69-procentowy spadek liczby naruszeń przepisów wynikających z niedostosowania się do sygnalizacji świetlnej. Znaczący spadek liczby wykroczeń popełnionych przez kierowców z premedytacją, po kilku sekundach od zmiany barwy sygnalizatora na czerwony. Do tego 62-procentowy spadek liczby wypadków. Z tymi danymi trudno dyskutować.
Będzie też i łakomy kąsek dla sceptyków. W Holandii bowiem skutki eksperymentu z rejestratorem przejazdu na czerwonym sygnale nie były aż tak spektakularne. Badanie przeprowadzone w holenderskim mieście Amersfoort wskazały, że rejestratory przejazdu na czerwonym świetle wpłynęły na 20-procentową redukcję liczby zdarzeń drogowych, w efekcie których wystąpiły poważne obrażenia.
A jak tam wygląda globalna statystyka? W 2009 roku w Holandii wjazd na czerwonym świetle był główną przyczyną 32 spośród 597 wypadków ze skutkiem śmiertelnym oraz 155 spośród 4137 zdarzeń drogowych skutkujących ciężkimi obrażeniami.
Tym, którzy twierdzą, że „Polak nie chce żadnych kamer na skrzyżowaniach i nie są one do niczego potrzebne” podpowiem, że – jak wynika z przeprowadzonych badań – akceptacja społeczna tego rozwiązania jest nadspodziewanie wysoka.
Z raportu "Automatyczny nadzór nad ruchem drogowym oczami Polaków" z listopada 2014 r., przeprowadzonego przez Millward Brown, wynika, że 34 proc. Polaków "wysoko" ocenia potencjalną skuteczność systemu monitorującego i rejestrującego przejazdy przez czerwony sygnał świetlny. 16 proc. ankietowanych ocenia ją "bardzo wysoko".
Jeżeli chodzi o te dwa rodzaje odpowiedzi, to "kamerą czerwonego światła" uzyskała zdecydowanie najlepsze wyniki spośród takich czynników jak np. kontrole drogowe, limity prędkości czy odcinkowy pomiar prędkości. Skoro już wiesz, że to urządzenie może się sprawdzić, to teraz pora poznać jego działanie i zobaczyć, gdzie się go możesz spodziewać już całkiem niedługo.
W ramach Centralnego Systemu Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym monitorowanych będzie 20 skrzyżowań. Na każdym z nich system kamer HD będzie zintegrowany z Centralnym Systemem Przetwarzania CANARD. Oto ogólny opis działania tego systemu.
Tutaj możesz zobaczyć film z animacją działania tego systemu:
ANIMACJA
Monitoring przejazdu na czerwonym świetle – dokładne lokalizacje w tabeli
| LINK
Fot.1.jpg 1. Kamera poglądowa rejestruje zapalenia się czerwonego światła, oznaczającego zakaz wjazdu na skrzyżowanie |
|
Plik ściągnięto 133 raz(y) 167,99 KB |
Fot.2.jpg 2. Kamera pomiarowa dokonuje detekcji pojazdu na linii zatrzymania oraz jego pełnej identyfikacji |
|
Plik ściągnięto 143 raz(y) 159,11 KB |
Fot.3.jpg 3. Kamera poglądowa rejestruje całe zdarzenie śledząc pojazd w kadrze |
|
Plik ściągnięto 112 raz(y) 156,1 KB |
Fot.4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 197 raz(y) 305,06 KB |
|
|
|
|
|
phonemaniac
Videomaniac
Dołączył: 10 Paź 2008 Pochwał: 1316 Posty: 4393 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 12:25
|
|
|
A moje pytanie jest następujące, czy systemy rejestracji wykroczenia przejazdu na czerwonym świetle, to muszą posiadać jakieś dodatkowe oznakowanie np. znakami ? |
|
|
|
|
inżynier
Forum Lider
Dołączył: 21 Cze 2012 Pochwał: 282 Posty: 666 Skąd: WPI/SK/RZ
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 14:39
|
|
|
W Polkowicach znaków nie ma. |
|
|
|
|
grundi
Forum Lider
Dołączył: 22 Sty 2014 Pochwał: 67 Posty: 223 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 15:10
|
|
|
Nie spotkałem się z żadnym oznakowaniem.
W pomorskim, kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim, nie ma na pewno żadnych znaków informujących o strefie "kamer". |
|
|
|
|
skansen
Forum Lider
Dołączył: 06 Wrz 2012 Pochwał: 90 Posty: 399 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 19:48
|
|
|
Przepisy nie wymagają znaków , pasożyty z już zapowiedziały, że znaków stawiać nie będą... |
|
|
|
|
tqmeh
Forum Lider
Dołączył: 26 Mar 2009 Pochwał: 620 Posty: 3707 Skąd: DZL
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 20:18
|
|
|
W Jeleniej też nie ma oznakowania. |
|
|
|
|
autogaz1984
500+
Dołączył: 02 Sty 2014 Pochwał: 1268 Ostrzeżeń: 1/5 Posty: 2469 Skąd: Toruń/Czernikowo/Lipno
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2015, 20:49
|
|
|
Pewnie dlatego, że tak samo jak tajne samochody te kamery nie muszą być oznakowane. |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1114 Posty: 3340 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 29 Grudzień 2020, 19:48
|
|
|
Tu też nowe zakupy na 30 urządzeń Źródło. |
|
|
|
|
|
|