Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
LTI TruCam
Autor Wiadomość
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 229
Posty: 6478
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 17 Listopad 2010, 23:08   LTI TruCam

Dzięki uprzejmości Trzebnickiej <SM> (pozdrawiamy i jeszcze raz dzięki za zaproszenie) mieliśmy dzisiaj okazję przypatrywać się szkoleniu w obsłudze lidaru TruCam prowadzonemu przez przedstawiciela polskiego dystrybutora LTI, czyli firmy Safety Camera Systems.




Gorąca dziękówa za przekazanie sporej ilości wiedzy na ten temat. :smile:

Było tego tak wiele, że z pewnością nie spamiętałem wszystkiego, być może coś poplączę i w niektórych kwestiach się pomylę, ale myślę, że warto przekazać trochę informacji z punktu widzenia kierowcy, lub jak kto woli biedaka po tamtej stronie soczewek. :grin:

Liczę też, że nasz nowy user będzie chciał mnie w razie potrzeby naprostować. :wink:

TruCam jaki jest, każdy widzi (piotreg wrzuci tu zapewne parę fotek).

Laser z wbudowaną kamerą video i ilością funkcji, od której może się we łbie zakręcić. Pomysł genialny w swojej prostocie, ale już z pewnością nie tak prosty w wykonaniu. W tym zadziwiająco lekkim urządzeniu siedzą takie ilości ciekawych rozwiązań, że konkurencja pewnie rozbiera ten model na najmniejsze śrubki. :grin:

Myślę, że to, co zrobiło na mnie największe wrażenie, to dbałość producenta o to, żeby z jednej strony dostarczyć absolutnie niepodważalny dowód przekroczenia prędkości (czy złamania innych wykroczeń drogowych), ale z drugiej, żeby niemożliwa była przy tym żadna pomyłka, ani możliwość skrzywdzenia kierowcy.

Kiedy prowadzony jest pomiar ręczny (z reguły z dużej odległości), kamera cały czas rejestruje ten proces, i dopiero w odpowiednio małej odległości (50-70m?) wykonuje zdjęcie stanowiące dowód (podobnie jak w przypadku zdjęcia z <FR> ), łącznie ze zbliżeniem tablicy rej. Wyobraźcie sobie, że aby nie było żadnej pomyłki, naciągania świadomego, czy też niechcący, już po zmierzeniu prędkości, np. z 500m, operator musi dalej przez cały czas utrzymywać auto na muszce aż do momentu jego zbliżenia się do odległości pozwalającej na wykonanie zdjęcia. Jeżeli gdzieś w środku przejazdu zjedzie z celu, pomiar jest automatycznie przerywany. Nie da się zmierzyć jednego auta, a fotkę zrobić innemu :!: Uczciwy układ. :good:

Kolejna ciekawa opcja to samoczynne rozpoznawanie ciężarówek. Dzieje się to za pomocą analizy obrazu. Po prostu jeśli obiekt w kadrze jest większy niż założony wzorzec przy danej odległości, to mamy ciężarówkę. Proste, ale skuteczne.

Związana z tym jest kolejna funkcja, czyli pomiar dystansu pomiędzy autami. Mierzy się jedno auto, potem drugie (w odstępie czasu max 3 sek.) i procesor analizuje dane z lasera - prędkości pojazdów i pomierzone odległości. Następnie uwzględniając jaką drogę przy danych prędkościach przejechały, wylicza odstęp. Ale, ale :!: Przecież mierzy się odległości od czoła aut, a potrzebny jest odstęp pomiędzy tyłem auta poprzedzającego, a przodem jadącego za nim. Otóż okazuje się, że oprogramowanie to uwzględnia. Myślę, że przyjmuje jakąś założoną długość aut (np. 5,5m - osobówek dłuższych raczej nie ma) i odejmuje ją od wyniku. No dobra, ale co jeśli pierwszym autem jest długaśna ciężarówka :?: Ponieważ lidar odróżnia osobówki od ciężarówek, wyliczenia są bez żadnego wysiłku ze strony operatora dobierane również z uwzględnieniem i tego parametru. Pewnie żeby nie skrzywdzić niechcący, przyjmuje się maksymalną dopuszczalną długość (ile tam u nas jest - 15m :?: ) i podany pomiar odległości pomiędzy dwoma mobilami znowu jest prawidłowy. Ponownie żeby nie było żadnych wątpliwości, TruCam nie pozwoli na pomiar aut jadących na dwóch różnych pasach. Skubaniec rozpoznaje i to. Sprytne. :roll:

Kiedy laser jest na statywie i pracuje w trybie automatycznym, ustawiony jest pod lekkim kątem do drogi (6°). Mierzy wtedy spokojnie po kolei wszystkich jadących - ale jadących tylko jednym pasem. Procedura ustawiania maszyny do tego trybu wydała mi się nieco skomplikowana, ale już po wszystkim obsługa może po prostu iść na kawę, a fotki jadących w nadprędkości trafiają już samoczynnie na kartę pamięci. Ciekawostką jest to, że nie może to być byle jaka, każda karta pamięci, ale musi być TA karta pamięci, czyli elektronicznie autoryzowana np. przez naczelnika.

TruCam ma wbudowany moduł GPS, dzięki czemu wśród danych, które podaje na wydrukach, są dokładne współrzędne geograficzne jego pracy. Koniec kombinowania, czy zdjęcie było zrobione na terenie zabudowanym, czy może przed, a może w ogóle na innej ulicy. Współrzędne z fotki każdy może sobie wpisać w google maps i miejsce ustalić samemu z dokładnością do paru metrów.

Kolejną rzeczą, która powaliła na kolana, to możliwość wizualizacji miejsca wypadku, ale nie tylko. Równie dobrze sprzęt może służyć kryminalnym do cyfrowego zwizualizowania miejsca zbrodni np. w pomieszczeniu :!: Ten laser jest tak dokładny (oczywiście stosuje się odpowiedni statyw), że jest w stanie uwzględnić ślady po kulach, a w przypadku szkód na pojazdach perfekcyjnie pokazuje krzywizny wgniotek. :shock: Oczywiście potrzebne jest do tego odpowiednie oprogramowanie, które kosztuje niemalże drugie tyle, co sam TruCam, ale jego możliwości są wręcz nieprawdopodobne. :good:

Czy ma to dla nas, kierowców znaczenie :?: Otóż jak najbardziej, bo procedura takiego obmierzenia przestrzeni jest bardzo szybka. Zajmuje nawet kilkanaście minut, podczas kiedy tradycyjne metody mogą trwać godzinami. Co więc byście woleli przy jakimś tragicznym dzwonie - sterczeć w korku cztery godziny, czy dwa kwadranse, z czego jeden potrzebny na usunięcie wraków :?: Odpowiedź jest chyba prosta. :mrgreen:

Jako podsumowanie może niech posłuży taka konkluzja - gdybym miał być capnięty na jakiś laser, to naprawdę wolałbym, żeby to był TruCam. Wszystko czarno na białym (tak po prawdzie to nawet w kolorze), żadnych wątpliwości, a przede wszystkim możliwości pomyłki, czy naciągnięcia wyników. Dla mnie TruCam to uczciwy układ - wygodne narzędzie pracy dla <R> i <SG> , a dla nas rzetelne urządzenie pomiarowe, którym nie da się skrzywdzić kierowcy.

Dobra, tyle na chwilę obecną. Może coś jeszcze sobie przypomnę, to uzupełnię.

Czuwaj :!: :banan:
_________________
antyradary.sklep.pl
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
Automobil

Wysłany:    Najlepsze modele antyradarów to pewność dobrej detekcji każdego radaru. antyradary.eblog.pl wcale nie prowokują do większej prędkości, a kierowcy używający detektorów powodują mniej wypadków. 



 
 
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Listopad 2010, 23:23   Re: LTI TruCam

Jestem pod wrażeniem. :) jak spotkam ich na łowach to zaparkuję i się pogapię ciutkę. :)

OJCIEC napisał/a:
Kiedy prowadzony jest pomiar ręczny (z reguły z dużej odległości), kamera cały czas rejestruje ten proces, i dopiero w odpowiednio małej odległości (50-70m?) wykonuje zdjęcie stanowiące dowód (podobnie jak w przypadku zdjęcia z <FR> ), łącznie ze zbliżeniem tablicy rej. Wyobraźcie sobie, że aby nie było żadnej pomyłki, naciągania świadomego, czy też niechcący, już po zmierzeniu prędkości, np. z 500m, operator musi dalej przez cały czas utrzymywać auto na muszce aż do momentu jego zbliżenia się do odległości pozwalającej na wykonanie zdjęcia. Jeżeli gdzieś w środku przejazdu zjedzie z celu, pomiar jest automatycznie przerywany. Nie da się zmierzyć jednego auta, a fotkę zrobić innemu :!: Uczciwy układ :good:

Zdjęcie z bliska jest "parowane" z pomiarem z dużej odległości? Zatem hamowanie i grzeczna jazda do zdjęcia na nie wiele się zda, ale jeżeli się zapomnę i dostanę strzał, a następnie "ucieknę" z celownika to już mnie nie będą mogli capnąć?
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 17 Listopad 2010, 23:28   

Robi wrażenie. :idea:
_________________
"Cmentarze pełne są tych, którzy mieli pierwszeństwo"
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 229
Posty: 6478
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 17 Listopad 2010, 23:28   

garny napisał/a:
Zdjęcie z bliska jest "parowane" z pomiarem z dużej odległości?

Tak, dokładnie. Jak się zaprzesz, to w sądzie obejrzysz materiał video z całego przejazdu, a na końcu fotkę, ale prędkość może być podana już wtedy, kiedy na ekranie jesteś zaledwie kupką pikseli.
Cytat:
Zatem hamowanie i grzeczna jazda do zdjęcia na nie wiele się zda, ale jeżeli się zapomnę i dostanę strzał a następnie "ucieknę" z celownika to już mnie nie będą mogli capnąć?

Tak to właśnie rozumiem.
_________________
antyradary.sklep.pl
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
BluesW.
[Usunięty]

Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Ostrzeżeń: 22/5
Wysłany: 18 Listopad 2010, 07:07   

Czyli jeśli detektor ostrzega, że jest się na celowniku, a my wiemy, że to TruCam i na dodatek wiemy, że mamy conajmniej 100m do urządzenia, to nic tylko zawracać?
 
 
lukaszr
Administratore banitore


Dołączył: 12 Mar 2009
Pochwał: 104
Posty: 2625
Skąd: PL
Wysłany: 18 Listopad 2010, 07:49   

OJCIEC napisał/a:
Kiedy prowadzony jest pomiar ręczny (z reguły z dużej odległości), kamera cały czas rejestruje ten proces, i dopiero w odpowiednio małej odległości (50-70m?) wykonuje zdjęcie stanowiące dowód (podobnie jak w przypadku zdjęcia z <FR> ), łącznie ze zbliżeniem tablicy rej. Wyobraźcie sobie, że aby nie było żadnej pomyłki, naciągania świadomego, czy też niechcący, już po zmierzeniu prędkości, np. z 500m, operator musi dalej przez cały czas utrzymywać auto na muszce aż do momentu jego zbliżenia się do odległości pozwalającej na wykonanie zdjęcia. Jeżeli gdzieś w środku przejazdu zjedzie z celu, pomiar jest automatycznie przerywany. Nie da się zmierzyć jednego auta, a fotkę zrobić innemu :!: Uczciwy układ. :good:

To jest ciekawa kwestia i z chęcią bym się dowiedział jak jest w praktyce czyli w takiej sytuacji: mierzą Ciebie na 800m (jedziesz 100 km/h na 50km/h), przejeżdżasz 100m i skręcasz w uliczkę i nie celowo, ale dlatego, że rzeczywiście tam chciałeś jechać - czyli jest kawałek video, a nie ma fotki. Ciekawe co wtedy.
_________________
"Kiedy chcesz coś osiągnąć rozejrzyj się dookoła, zastanów się i pomyśl, czego dokładnie chcesz.
Nikt nie dojrzy celu z zamkniętymi oczami. "
 
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 229
Posty: 6478
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 18 Listopad 2010, 09:45   

lukaszr napisał/a:
Ciekawe co wtedy.

Nic. :smile:

BluesW. napisał/a:
Czyli jeśli detektor ostrzega, że jest się na celowniku, a my wiemy, że to TruCam...

No właśnie tu jest broblem, bo niby skąd mamy wiedzieć, że to akurat ten :?: :grin:

Oczywiście na własnym terenie, gdzie nie może być nic innego (patrz Trzebnica), można się tak ratować, ale spróbuj gdzieś uciec na <AUTS> . :grin:
_________________
antyradary.sklep.pl
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
lukaszr
Administratore banitore


Dołączył: 12 Mar 2009
Pochwał: 104
Posty: 2625
Skąd: PL
Wysłany: 18 Listopad 2010, 09:48   

OJCIEC napisał/a:
Nic. :smile:

Good for you. :wink:
_________________
"Kiedy chcesz coś osiągnąć rozejrzyj się dookoła, zastanów się i pomyśl, czego dokładnie chcesz.
Nikt nie dojrzy celu z zamkniętymi oczami. "
 
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 583
Posty: 3503
Skąd: DZL
Wysłany: 18 Listopad 2010, 10:47   

Więc nawet po pomiarze nie wszystko stracone, zakładając że jest za kogo (droga dwupasmowa) lub za co się schować (skręcić)... pod warunkiem, że się odpowiednio szybko załapie o co chodzi...
_________________
4oo i 2oo
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 20 Listopad 2010, 01:28   

Dla zainteresowanych plikiem informacyjnym źródłowym, to ZAPRASZAM.
_________________
"Cmentarze pełne są tych, którzy mieli pierwszeństwo"
 
 
bezpojma1
Dziędobry!

Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: RT
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 14:49   

Może temat trochę zapomniany, lecz chciałbym się spytać osób mających w temacie coś do powiedzienia. Posiadałem kiedyś Noxo, ale raz się zapomniałem i nie było szyby oraz AR. :mad: Myślę nad kupnem nowego AR. Jak to jest ze strzałem z ręki to wiem natomiast jak jest gdy stoi sobie TruCam na statywie i filmuje? Jest jakaś szansa z Noxo lub innym AR uratować skórę?
 
 
SQBI 
Dziędobry!


Dołączył: 06 Sie 2010
Pochwał: 2
Posty: 30
Skąd: z nienacka
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 20:31   

Jak dostaniesz się w wiązkę, to już jest "po ptokach", niezależnie od ustawień sprzętu i panujących warunków.
_________________
Noxo ZR 110ex
Noxo ZRW 350e GPS
 
 
bezpojma1
Dziędobry!

Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: RT
Wysłany: 20 Grudzień 2012, 14:41   

Dzięki. :good:
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 583
Posty: 3503
Skąd: DZL
Wysłany: 14 Marzec 2017, 12:01   

Cytat:
POLICJA KUPIŁA 17 NOWYCH LASEROWYCH MIERNIKÓW PRĘDKOŚCI

W 2016 roku Komenda Główna Policji kupiła 17 laserowych mierników prędkości z rejestracją obrazu. W 2017 roku planuje nabyć ich 200. Jedno takie urządzenie kosztowało średnio 55 tys. zł.

KGP kupiła 11 mierników przy wsparciu finansowym ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, a 6 z Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Urządzenia, które nazywają się LTI 20/20 TruCAM, kosztowały łącznie 941 149, 26 zł. Po dwa z nich trafiły do KWP w Białymstoku, KWP w Gorzowie Wlkp., KWP z siedzibą w Radomiu, Szkoły Policji w Katowicach, a po trzy mierniki otrzymały komendy wojewódzkie w Gdańsku i Szczecinie, a także Centrum Szkolenia Policji w Legionowie.

– Są bez porównania lepsze od radarowych mierników prędkości, bo robią dokładniejszy pomiar – mówi mł. insp. Jarosław Zgierski, kierownik Zakładu Ruchu Drogowego Centrum Szkolenia Policji w Legionowie.

Z danych KGP wynika, że na koniec 2015 r. Policja miała radarowych mierników prędkości 1273, a laserowych 608, w tym 9 z możliwością rejestracji obrazu, co oznacza, że, licząc z 17 nowymi, ma ich 26 (dane ze stycznia br. z BLP KGP).

DOKŁADNY POMIAR

Zdaniem mł. insp. Jarosława Zgierskiego zaletą miernika laserowego jest dokładność pomiaru prędkości. Producent podaje, że jest ona mierzona z dokładnością +/–2 km/h. Urządzenie składa się m.in. z celownika optycznego. Znajduje się w nim siatka celownicza, która jest pomocna w wycelowaniu wiązki laserowej w dowolny pojazd na drodze niezależnie od ich liczby i pasów ruchu. Miernik ma też kolorowy ekran LCD. W chwili pomiaru można na nim zobaczyć pojazd, któremu mierzona jest prędkość, jego numer rejestracyjny, a przy sprzyjających warunkach także twarz kierowcy. Na wyświetlaczu widać również prędkość pojazdu i odległość do niego. Co najważniejsze, miernik umożliwia nie tylko nagrywanie pomiaru, ale też jego fotografowanie. Rejestracja obrazu odbywa się z szybkością minimum 24 klatek na sekundę, a kolorowe zdjęcia robione są w rozdzielczości minimum 1920x1440. Znajdująca się w urządzeniu lampa błyskowa umożliwia wykonywanie zdjęć także w nocy. Na ekranie LCD można odtworzyć nagrane wykroczenie, a także wyświetlić fotografię pojazdu, którym zostało one popełnione. Zdjęcie można powiększyć, żeby móc bez problemu odczytać numery na tablicy rejestracyjnej. Za pomocą tego miernika można też nagrywać lub fotografować wykroczenia drogowe niezwiązane z przekraczaniem prędkości, np. wyprzedzanie na podwójnej ciągłej lub przejazd na czerwonym świetle.

NIE DO WYKRYCIA

Na karcie pamięci w urządzeniu można zapisać co najmniej 2000 plików z wykroczeniami. Można je też odtworzyć na komputerze, ale tylko za pomocą specjalnego oprogramowania, bo są szyfrowane. Co ciekawe, umożliwia ono wygenerowanie zdjęć wykroczeń z pojedynczych klatek filmu, które w razie potrzeby można wydrukować. TruCAM jest przystosowany do wykonywania pomiarów w czasie opadów deszczu i śniegu, a także podczas mgły. Można go używać w temperaturach od –30°C do 50°C. Mierzy prędkości pojazdów do 300 km/h, a przy tym jest praktycznie niemożliwy do wykrycia przez antyradary. Jego maksymalna odległość pomiaru wynosi 1200 m. Można go wykonać z lewej lub prawej ręki. Jest zasilany akumulatorkiem, który zapewnia 8 godzin pracy urządzenia. Miernik jest też wyposażony w podpórkę na ramię, a także GPS, który umożliwia lokalizację miejsca pomiaru oraz synchronizację czasu i miejsca.

Policjanci, mimo licznych zalet miernika TruCAM, dostrzegają też jego nieliczne wady. Mł. insp. Jarosław Zgierski mówi, że jedną z nich jest wysoka cena, a drugą mały ekran, na którym trudno obejrzeć nagranie, gdy mocno świeci słońce. Warto jednak dodać, że ma on funkcję podświetlania, która ułatwia pracę w nocy, i że informacje na nim wyświetlają się w języku polskim.


Link
_________________
4oo i 2oo
 
 
małymobil 
Forum Lider

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 236
Posty: 1207
Skąd: TST
Wysłany: 14 Kwiecień 2017, 07:38   

Zakup 400 szt. laserowych mierników prędkości z rejestracją obrazu - jak się bawić to się bawić. :cool: :lol:

:arrow: Przetarg na TruCamy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group