Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid f5e04a3b4317746ce9ec962c7425236a Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - ITD
Autor Wiadomość
garny 
Forum Lider

Dołączył: 08 Lis 2008
Pochwał: 128
Posty: 1543
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Listopad 2009, 21:49   ITD

Dziś w radiowej "3" rzecznik ITD się wypowiadał na temat automatycznych punktów ważenia (Wrocław jest flagowym miastem), ale kolo powiedział coś bardzo ciekawego nt. jednośladów - otóż mają kilka, a będzie więcej, bo się to im sprawdza do wyłapywania TIRów, które zbłądziły i zjechały z głównych tras w związku z zamiarem uniknięcia kontroli. Jednośladem łatwo dojechać wszędzie i pilotować takiego "jelonka" do miejsca parkowania "zielonej kasy".
Na pytanie o videorejestrastory się kolo nawet nie zająknął.
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 4 Listopad 2009, 08:18   

No i bardzo dobrze! Ściągać ich na łąkę i kasować z górnej półki. Starczy nam tych kolein i dziur.
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 4 Listopad 2009, 10:18   

Ja myślę, że w Polsce powinno się całkowicie zakazać jazdy ciężarówkami. To niedobry pomysł żeby u nas jeździły takie badziewia. Tyle mają miejsca zagranicą to się pchają do nas! Kto to widział 40 ton DMC albo 4m wysokości - kurna skandal!
Dobrze wiedzą, że Wrocław nie ma obwodnicy, to jadą. Przecież jest na A4 znak informujący o objeździe na "WARSZAWĘ", to nie mogą się imbecyle domyśleć, że to o Poznań też chodzi? Pokupowali takie duże atlasy i im się cała Polska na jednej stronie nie mieści. - co za ludzie. Z grubej rury im!
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 4 Listopad 2009, 11:06   

Przecież tu jest mowa o PRZEŁADOWANYCH ciężarówkach, a nie o ciężarówkach w ogóle. Jeden przejazd przeładowanym "TIRem" to dla drogi jak przejazd 30-40 TYSIĘCY aut osobowych. A potem narzekanie na dziury w nawierzchni...
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 4 Listopad 2009, 11:53   

Youthan napisał/a:
Ja myślę, że w Polsce powinno się całkowicie zakazać jazdy ciężarówkami. To niedobry pomysł żeby u nas jeździły takie badziewia. Tyle mają miejsca zagranicą to się pchają do nas! Kto to widział 40 ton DMC albo 4m wysokości - kurna skandal!

Radykalizmu nigdy popierał nie będę, ale nadal tych przeładowanych chętnie bym wysadził w kosmos. :-)
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 4 Listopad 2009, 14:02   

OJCIEC napisał/a:
Jeden przejazd przeładowanym "TIRem" to dla drogi jak przejazd 30-40 TYSIĘCY aut osobowych. A potem narzekanie na dziury w nawierzchni...

Dokładnie OJCIEC, tak jak mówisz. Ja nawet myślę czy nie iść dalej. Przecież jeden przejazd "OSOBÓWKI" to jak przejazd 100 Tysięcy rowerów. Myślę, że całkowity zakaz ruchu dla pojazdów samochodowych wielośladowych jest jak najbardziej wskazany. Przynajmniej w weekendy na początek :wink:
 
 
lukaszr
Administratore banitore


Dołączył: 12 Mar 2009
Pochwał: 106
Posty: 2630
Skąd: PL
Wysłany: 4 Listopad 2009, 14:15   

Youthan napisał/a:
Myślę, że całkowity zakaz ruchu dla pojazdów samochodowych wielośladowych jest jak najbardziej wskazany. Przynajmniej w weekendy na początek :wink:

I co na weekend do rodziny będziesz jeździł rowerem ? Popadasz w jakąś skrajność i delikatną paranoję - zgadzam się z pewnymi ograniczeniami, ale bez przesady - może w ogóle zabronić ruchu pojazdów w ciągu dnia? :wink:
 
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 4 Listopad 2009, 14:21   

Youthan napisał/a:
Dokładnie OJCIEC, tak jak mówisz. Ja nawet myślę czy nie iść dalej. Przecież jeden przejazd "OSOBÓWKI" to jak przejazd 100 Tysięcy rowerów. Myślę, że całkowity zakaz ruchu dla pojazdów samochodowych wielośladowych jest jak najbardziej wskazany. Przynajmniej w weekendy na początek :wink:

Jedziesz dopuszczalnie załadowanym TIRem - szerokiej drogi.
Jedziesz przeładowanym TIRem - płacisz mandat.

W czym masz problem?
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 4 Listopad 2009, 14:23   

OJCIEC napisał/a:
Jedziesz przeładowanym TIRem - płacisz mandat.

E tam! Płacisz taką grzywnę żeby firma transportowa splajtowała!!!
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 4 Listopad 2009, 17:05   

lukaszr napisał/a:
Popadasz w jakąś skrajność i delikatną paranoję - zgadzam się z pewnymi ograniczeniami, ale bez przesady - może w ogóle zabronić ruchu pojazdów w ciągu dnia? :wink:

Tak, zgadza się. Specjalnie pokazałem skrajność aby łatwiej było zrozumieć, jakimi sposobami próbuje się w Polsce załatwiać problemy, niedbale wykonanych dróg.

OJCIEC napisał/a:
Jedziesz dopuszczalnie załadowanym TIRem - szerokiej drogi.
Jedziesz przeładowanym TIRem - płacisz mandat.

Tylko co to oznacza przeładowany :?: Otóż to. Wjeżdzając do Wrocławia nagle - bez uprzedniego poinformowania i ustanowienia alternatywnej drogi - wyrastają ograniczenia do 30 TON, a za nimi wagi, na które łapie się kierowców. Co to oznacza 30 TON w praktyce (bo w teorii wiadmo - dopuszczalna rzeczywista masa zastawu pojazdów - czyli tyle, ile aktualnie waży słoń). Zanim odpowiem to wymienię wszystkie rodzaje pojazdów ciężarowych jakie poruszają się po naszych drogach:
do 3,5T - znane wszystkim sam. osobowe
do 7,5T - solówki, dla celów dystrybucyjnych w miastach
do 12T - solówki trochę większe
do 24T - solowy samochód z dodatkową osią do obniżenia nacisku

Długo długo nic i 40T - samochód + przyczepa lub ciągnik siodłowy + naczepa.

Tylko w naszym dziwnym kraju w całej UE, ktoś wpadł na pomysł, że można wprowadzić zakaz dotyczący 30TON. Wszędzie dostosowuje się zakazy do kategorii samochodów z podziałem 3,5T, 7,5T, 12T i 40T. U nas za to wymyśla się 30T, ale takich samochodów nie ma.
Czyli jadąc zestawem, który sam waży 15T i ma ładunek 25T (razem 40T), trzeba by przy dojeździe do Wrocławia 10T zrzucić, przejechać, zrzucić pozostałe 15T, wrócić się na pusto, załadować te zostawione 10T, przejechać przez Wrocław, załadować pozostałe 15T, przy czym w większości przypadków kolejność ładowania nie jest przypadkowa, więc trzeba zrzucić 10T raz jeszcze i załadować 15T - proste jak postawienie znaku do 30T. Obawiam się że w tym tempie to długo będziemy doganiać europę zachodnią.

Co do materiału, z którego robią nasze drogi, to powinien on wytrzymać 11,5T nacisku na OŚ, taka jest norma. Zestaw 40T ma nacisk po 8T na każdą OŚ. Ludzie którzy stawiają te znaki to na pewno rowerem jeżdżą, a Ci co odbierają takie drogi od wykonawców jako należycie wykonane, powinni odpowiadać ze defraudacje publicznych środków, bo wszystkie te buble trzeba będzie kiedyś wymienić na nowe.

Nie wspomnę o tym, że jadąc A4 nie ma ani jednego znaku informujacego, że Wrocław ma drogi dla hobbistów ciężarówek, którzy jeżdzą nimi dla fanu bez ładunku...

:shock:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 5 Listopad 2009, 08:06   

Zaraz! We Wrocławiu są arterie, które nie mają żadnych ograniczeń tonażowych! Ciągle zakorkowane... :-)

Youthan napisał/a:
Co do materiału, z którego robią nasze drogi, to powinien on wytrzymać 11,5T nacisku na OŚ, taka jest norma. Zestaw 40T ma nacisk po 8T na każdą OŚ. Ludzie którzy stawiają te znaki to na pewno rowerem jeżdżą, a Ci co odbierają takie drogi od wykonawców jako należycie wykonane, powinni odpowiadać ze defraudacje publicznych środków, bo wszystkie te buble trzeba będzie kiedyś wymienić na nowe.

Ostatnio jechał przede mną TIR. Wjechał na wagę - 10,5T nacisku na jedną OŚ. Szczęście jego, że kawałek dalej nie stała Inspekcja.
Miał CB, więc miał pewność, że jest czysto...
Przejechał przez Wrocław robiąc z naszych dróg sito...

I to jest największy problem! Właśnie te 10,5T! A nie śmieszne oznakowanie!!! Na każdym kroku znadziesz urzędnicze nonsensy, z których śmieje się cały zachód...
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 5 Listopad 2009, 17:29   

Przez Wrocław idą dwie drogi krajowe, ich parametry to 10T nacisku na OŚ. Z każdej strony Wrocławia masz 30T, nawet na nowych wiaduktach. Objazdu również nie wyznaczono...

Nie mówimy tu o przypadkach, gdzie przeładowuje się OŚ, ale o tym, że wymyśla się bzdety. Wagi niech sobie ważą, drogi krajowe mają udostępniać przejazd dla sam. do 40T i nacisku do 10T, a jeśli nie to wyznacza się objazd - czytelnie.

To tak jakby Ci zrobili zakaz do 1T na Twoim osiedlu, bo droga, na którą płacisz w podatku nie spełnia parametrów, a ktoś wziął kasę jak za taką co wytrzymuje 3,5T. Ty zaś masz Opla Vectre, a nie Corse jak Twój sąsiad i On wjeżdża, a Tobie pozostaje iść pieszo 5km do domu. Na dodatek montuje się wagi abyś przypadkiem nie wjechał, a zamiast wyznaczyć Ci alternatywną drogę i dobrze ją oznakować, kupuje się 2wie Kawasaki żeby doprowadzać Cię na miejsce i dowalić Ci, bo masz Vectrę, a nie Corsę.

My śmiejemy się z ukrytych FR pod siatkami moro, a Europa śmieje się z nas jak organizujemy ruch na drogach, które są włączone w transporcie międzynarodowym. To tyle
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 5 Listopad 2009, 18:28   

Dużo prawdy w Twoich postach!

Ale... w dalszym ciągu mnie chodzi o te 8T nacisku na OŚ. Takie niech jeżdżą!!!

Gdzie Ty widziałeś znaki 30T? Ja tam na mieście widywałem głównie zakazy 12T. Nigdzie na wlotach nie widziałem 30T. Zerknę na dniach.
 
 
Youthan
Dziędobry!

Dołączył: 10 Kwi 2009
Pochwał: 7
Posty: 42
Wysłany: 5 Listopad 2009, 21:47   

Droga K-5 i 8. Al. Karkonoska.

A tu coś od znawcy tematu i Waszego mieszkańca:
Cytat:
TWIERDZA WROCŁAW ZAPRASZA

Jeżdżąc po Wrocławiu zdarza mi się często, że ciężarówki przejeżdżające przez nasze miasto blokujące ruch doprowadzają mnie do szewskiej pasji. Co sprawia, że kierowcy wielkich aut tak licznie odwiedzają Wrocław.
Niestety ciężarówki jadące z granic południowej i zachodniej jadąc w głąb kraju w kierunku Warszawy i Poznania nie mają innego wyjścia jak jechać przez miasto.
Typowy skład jeżdżący w transporcie międzynarodowym i coraz częściej krajowym, ważąc pusty 15 ton, zabierając pełny ładunek, waży 40 ton. Wysokość ograniczają przepisy do 4 metrów, co producenci samochodów i naczep wykorzystują w stu procentach.
Oprócz tego, że lokalny system komunikacyjny wymusza jazdę ciężarówek przez miasto, to inne zakazy wzbraniają tego. Powoduje to, że kierowcy, którzy stosują się do przepisów ruchu drogowego błąkają się po Wrocławiu skutecznie paraliżując ruch.
Samochody, które jadą z Czech lub Niemiec w kierunku Warszawy już na ulicy Wyścigowej napotykają na pierwszą przeszkodę. Stalowy wiadukt łukowy, którego wysokość wskazują znaki: prawy pas 3,3 metra, lewy 3,8. Tutaj większość ciężarówek musiałaby zawrócić, gdyby poważnie traktować znaki. Dalej Slężna, Armii Krajowej, Piękna, Krakowska, Traugutta i następna przeszkoda-most Grunwaldzki nośność 20 ton. O ile na ulicy Wyścigowej jest to różnica 20 centymetrów czyli 5%, to na moście Grunwaldzkim jest to 20 ton, a to 100% wartości. Na dobrą sprawę strach wjeżdżać na most samochodem, który waży dwa razy więcej niż nośność tego mostu. Można to objechać mostem pokoju, ale znaki nie wskazują tam drogi.
Natomiast trudniejszą drogę mają pojazdy jadące w kierunku Poznania. Znaki kierują przez Powstańców Śl., Hellera, Gajowicką, a na Zaporoskiej trafiają na wiadukt o wysokości 3,8 metra. Dalej Grabiszyńska, Podwale, Pomorska i rodzynek, wiadukt na ulicy Reymonta, oznaczona wysokość 3,6 metra, ale są tam jeszcze zaokrąglone obniżenia po bokach, środkiem zaś biegnie tramwajowa trakcja elektryczna. Do wyboru mamy wiadukt na ulicy Trzebnickiej - wysokość 3,1 m. I to są wszystkie drogi wyjazdowe w kierunku Poznania. Kierowcy z poza Wrocławia poważnie traktujący znaki drogowe mają jedyną drogę, jazda w kierunku Warszawy i w Oleśnicy trzeba skręcić na Trzebnicę. Można to wszystko objechać, ale drogę przez Sołtysowice i ulicę Poligonową zna pewnie mało mieszkańców Wrocławia.
A są kraje na świecie, nawet nie tak daleko, gdzie znaki mówią prawdę i kierowcy z tych stron najczęściej zdezorientowani krążą po naszym mieście szukając wyjazdu, przeklinając to miejsce, blokują ruch, szarpiąc nam nerwy.
Jeżeli już zmuszamy przyjezdnych do zwiedzania Wrocławia, to oznaczmy tak drogę, aby była jak najkrótsza, a pojazdy te mogły bez problemu wyjechać z miasta, co będzie w naszym i ich interesie.

Cyryl

Dlatego naprawdę stawiając znak całkowitego zakazu ruchu dla ciężarówek nie jest taki odrealniony. To już ma miejsce dla zestawów powyżej 30T bez jakiejkolwiek alternatywy na objazd.

To jest efekt **** w stołek i opóźniania decyzji z obwodnicą Wrocławia od 15 lat :shock:

To tyle bo aż szkoda słów...
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 6 Listopad 2009, 08:09   

Zaraz! Kiedy Cyryl to pisał? 10 lat temu? Przecież teraz mamy Most Milenijny, a wcześniej wyremontowaną ul. Klecińską!!! Jadący w kierunku Poznania co najwyżej postoją w korkach :-)

Natomiast jadący do Warszawy mają zalecany objazd autostradą A4 i dalej na Oławę, Bierutów...
Bez korków...
No... może parę km więcej im wyjdzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - ITD | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group