Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 128e16ce373183b3cd7022a86c3d5958 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2 Listopad 2023, 07:46   

Ustawodawca zapomniał? :cool:
 
 
Automobil

Wysłany:    Antyradar a szyba atermiczna



 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1223
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Listopad 2023, 08:19   

Nie sądzę żeby to był jakikolwiek argument, a jak działa radar do pomiaru lub lidar? Tak samo, tylko szybciej. A to, że ktoś na odcinku pomiarowym jechał przez chwile 200 km/h, a mandat dostanie za 140 km/h, tak samo można powiedzieć, że przed fotoradarem jechał 200 km/h i hamując, załapał się na fotkę z prędkością 140 km/h.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 26 Grudzień 2023, 09:37   

<itd>

OPP.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 92,16 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4395
Skąd: WKZ
Wysłany: 22 Styczeń 2024, 10:23   

Cytat:
321 tys. kierowców ukaranych w 2023 r. na odcinkowych pomiarach prędkości. A wkrótce urządzeń będzie znacznie więcej



W 2024 r. dwukrotnie zwiększy się liczba odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce. A Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) już rozważa kolejną rozbudowę systemu.


Wiosną 2022 roku inspekcja transportu drogowego wybrała wykonawcę dla planowanej przez urząd rozbudowy systemu CANARD, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

"200 km dróg zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. 39 urządzeń będzie kontrolowało prędkość na różnych kategoriach dróg, w tym autostradach" - zapowiadał wtedy Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Teraz w systemie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym działa już 37 odcinkowych pomiarów prędkości (to stan na 15 stycznia 2024 r.), w tym dwa nowe.

W 2023 roku odcinkowe fotoradary zarejestrowały 321 tys. przypadków przekroczenia prędkości, na podstawie których wszczęto postępowania w sprawach o wykroczenia - w tym aż 153 tys. na autostradzie A4, między Kątami Wrocławskimi a Kostomłotami pod Wrocławiem.

Ukaranych kierowców jest tak dużo, mimo że system nie notuje wszystkich przypadków, a jedynie te, w których przekroczono prędkość o ponad 10 km na godz.

Odcinkowe pomiary prędkości odstraszają piratów drogowych

- Odcinkowe pomiary prędkości to jedno ze skuteczniejszych narzędzi zarządzania prędkością na drogach - komentuje dla "Wyborczej" Weronika Biaduń, dyrektorka Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD.

Stacjonarne i policyjne radary wykrywają tylko przekroczenie prędkości w konkretnym miejscu. Natomiast odcinkowe pomiary prędkości sprawdzają średnią prędkość samochodu na wyznaczonym fragmencie drogi. Na jednej bramownicy notowany jest czas wjazdu, a na drugiej - wyjazdu. I na tej podstawie wyliczana jest średnia prędkość - jeśli jest wyższa o co najmniej 11 km na godz., kierowca zostanie ukarany.

Odcinkowe pomiary prędkości. Wkrótce w nowych lokalizacjach

Za niedługo odcinkowych pomiarów prędkości będzie znacznie więcej. W Polsce trwa właśnie duża rozbudowa tego systemu. W ramach tego projektu w 2023 r. zaczął działać odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4 między Kątami Wrocławskimi a Kostomłotami. A także kolejny - na drodze S7 (obwodnica miasta Białobrzegi).

GITD nie podaje konkretnych dat, ale wkrótce powinny być uruchamiane kolejne odcinkowe pomiary prędkości. Urządzenia zamontowano bowiem również w 37 innych lokalizacjach, m.in. na al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu, drodze S8 (obwodnica Wyszkowa) i autostradzie A1 w województwie kujawsko-pomorskim (pełna lista na końcu artykułu). Na razie jednak one nie działają.

- W grudniu zakończyły się ostatnie prace związane z fizycznym montażem odcinkowych pomiarów prędkości. Przeszły proces legalizacji, nastąpiło tzw. wzorcowanie odcinka drogi, który będzie kontrolowany. Systemy pozytywnie przeszły również odbiory i je sprawdzono - wyjaśnia GITD.

Przedstawiciele inspektoratu zapewniają, że CANARD jest gotowy do uruchomienia całego systemu: - Jednak ostateczny termin włączenia urządzeń w tryb rejestracji naruszeń jest uzależniony od doprowadzenia zasilania przez zakłady energetyczne.

Natomiast jeszcze w styczniu lub na początku lutego do systemu CANARD ma zostać włączony odcinkowy pomiar prędkości na odcinku autostrady A2 pomiędzy węzłami Poznań Komorniki a Poznań Krzesiny. Jest to inwestycja zarządcy drogi, prywatnej spółki Autostrada Wielkopolska.

Odcinkowych pomiarów prędkości będzie jeszcze więcej?

Dzięki tym inwestycjom, po uruchomieniu wszystkich nowych urządzeń, CANARD będzie zarządzał 75 odcinkowymi pomiarami prędkości. Jednak GITD już myśli o dalszej rozbudowie systemu, choć na razie nie są znane szczegóły inwestycji.

- Oceniając skuteczność pracy urządzeń, przez pryzmat ograniczenia do minimum ryzyka wystąpienia zdarzeń drogowych i ograniczenia niemal do zera liczby ofiar śmiertelnych na kontrolowanych odcinkach, nie wykluczamy dalszych prac nad rozbudową systemu CANARD, również o kolejne systemy OPP - komentuje Weronika Biaduń.

Gdzie nowe odcinkowe pomiary prędkości - lokalizacje

W ramach rozbudowy systemu CANARD w tych miejscach powstały nowe odcinkowe pomiary prędkości, które nadal czekają na uruchomienie (województwo, miejscowość, droga):

- dolnośląskie, Wrocław, al. Jana III Sobieskiego, DG105392D
- dolnośląskie, pomiędzy miejscowościami Bierzów – Przylesie, DW403
- kujawsko-pomorskie/łódzkie, Siemionki/MOP Strzelce, A1
- kujawsko-pomorskie, Rogoźno Zamek – Kłódka, DK16
- kujawsko-pomorskie, Rycerzewo, od 70 do 63 km, DW251
- kujawsko-pomorskie, węzeł Nowy Ciechocinek – MOP Kałęczynek, A1
- lubelskie, Hrubieszów, DW844
- lubelskie, Gołąb, pikietaż: 107 km 900 m – 111 km 600 m, DW801
- lubuskie, Białcz, pikietaż: 21+000 do 24+150, DW 132
- łódzkie, Dobroń – Pabianice Płn., S14
- łódzkie, Łódź, ul. Chocianowicka – Łaskowice, DP1120E
- łódzkie, Bychlew – Jadwinin, DW485
- łódzkie, Biała Pierwsza 42 – Biała Rządowa 49, DK74
- łódzkie, Mokra Prawa od nr. 2 do 189A, DK70
- mazowieckie, obwodnica m. Drwalew i Chynów, K50
- mazowieckie, obwodnica Wyszkowa, S8
- mazowieckie, Kanie – Otrębusy, DW719
- mazowieckie, Mszczonów, obwodnica, DK50
- opolskie, Kietlice – Klisino, DW 416
- podkarpackie, Rzeszów – Nosówka, ul. Dębicka, DP1391
- podkarpackie, Dukla, Trakt Węgierski, DK19
- podkarpackie, Nowa Dęba, Ks. Henryka Łagockiego 113 – Korczaka 16, DK9
- podkarpackie, Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka, DW835
- podkarpackie, Lutcza 491–782, DK19
- podkarpackie, Podgrodzie 89 – Podgrodzie 142, DK94
- podlaskie, Baciuty – Łupianka Stara, DW678
- pomorskie, Borcz – Babi Dół, DK 20
- pomorskie, Borowo, ul. Gdańska 2 – Turystyczna 1, DW211
- śląskie, Jankowice (ul. Nowa) – Świerklany (Plebiscytowa), DW929
- śląskie, Katowice, Braci Reńców, DW902
- śląskie, Suszec – Kobielice, DW935
- śląskie, Zabrze, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, DK88
- śląskie, Gliwice, al. Jana Nowaka Jeziorańskiego, DK88
- śląskie, Mikołów, ul. Gliwicka, DK44
- wielkopolskie, Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica, S11
- wielkopolskie, Konin (MOP Leonia)/Kuny do PPO Żdżary, A2
- zachodniopomorskie, Łubianka – Brynka, DW151

LINK
 
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1130
Posty: 3364
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 22 Styczeń 2024, 16:27   

Na A2 w Koninie kamery już wiszą.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 27 Styczeń 2024, 08:18   

Cytat:
Nie udało się na Pomorzu – skorzysta mazowieckie. Problem z odcinkowymi pomiarami prędkości



Nie będzie wszystkich planowanych nowych odcinkowych pomiarów prędkości na Pomorzu. Z listy wypadła autostrada A1. Jak dowiedziało się Radio Gdańsk, Inspekcji Transportu Drogowego nie udało się porozumieć w tej sprawie z operatorem trasy – spółką Gdańsk Transport Company.


Jak mówi nam Monika Niżniak z GITD, lokalizacja na 10-kilometrowym odcinku z Pelplina do Swarożyna była aktualna do jesieni. – Przed każdym montażem urządzeń rejestrujących prowadzone są również rozmowy z szeregiem podmiotów, w tym zarządcami dróg. W przypadku lokalizacji odcinkowego pomiaru prędkości na autostradzie A1 w miejscowości Swarożyn ze względu na trwające jeszcze jesienią uzgodnienia z operatorem autostrady co do możliwości i sposobu instalacji systemu oceniano, że jest to krytyczny etap realizacji projektu i aby nie doprowadzić do zakłócenia jego wykonania, przede wszystkim niewykorzystania zakupionych już urządzeń – odstąpiono w listopadzie od realizacji inwestycji w tej lokalizacji. Tego typu sytuacje zdarzają się. Dlatego zawsze przygotowywany jest plan awaryjny, tym bardziej że zapotrzebowanie na montaż urządzenia w innych lokalizacjach jest duże. W tym przypadku wykonawca natychmiast rozpoczął pracę w innej lokalizacji – na trasie S8, na obwodnicy Wyszkowa, która oczywiście została zrealizowana w terminie – wyjaśnia.

Przyczyn niepowodzenia nie podają też przedstawiciele operatora autostrady. Jak przekazała nam Anna Kordecka z GTC, "w ramach rozmów przeprowadzono wizję lokalną i uzgodniono rozwiązania techniczne". – Rozpoczęto także rozmowy określające zasady funkcjonowania systemu, ale na tym etapie rozmowy zostały zawieszone. Szkoda, bo odcinkowy pomiar prędkości, zwłaszcza gdyby funkcjonował na całej autostradzie, przyczyniłby się do zwiększenia bezpieczeństwa, które traktowane jest przez nas priorytetowo – przyznaje.

Zainstalowane są już urządzenia do mierzenia średniej prędkości na drodze krajowej nr 20 między Borczem i Babim Dołem oraz na wojewódzkiej "211" z Żukowa do Kartuz w Borowie. Są gotowe do uruchomienia. Czekają tylko na przyłącze energetyczne.

Jedyny dziś odcinkowy pomiar prędkości w regionie działa na drodze z Redy do Rekowa. W ubiegłym roku urządzenie zarejestrowało 476 wykroczeń.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 11 Marzec 2024, 08:10   

Cytat:
Terapia szokowa polskich kierowców. Rok 2024 będzie przełomowy

Najnowsze dane GITD dają podstawy by sądzić, że rok 2024 będzie dla wielu polskich kierowców prawdziwym szokiem. Przypominamy, że w ramach zakończonej niedawno rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym CANARD, na polskich drogach zamontowano już 37 nowych systemów do odcinkowego pomiary prędkości (w sumie będzie ich teraz 74). Urządzenia są gotowe do pracy (przeszły już wszelkie niezbędne odbiory i certyfikacje). GITD czeka jedynie na ich przyłączenie do sieci energetycznej, co oznacza, że terminy uruchomienia poszczególnych systemów zależą wyłącznie od dostawców energii.
 W sumie nowe odcinkowe pomiary prędkości obejmą aż 180 km dróg. W kontekście rekordowych wyników OPP na A4 podkreślić trzeba, że aż cztery nowe odcinkowe pomiary prędkości zamontowano przy autostradach i drogach ekspresowych.

Na liście czekających na uruchomienie urządzeń znalazły się takie lokalizacje, jak:

- autostrada A1 - węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek (kujawsko-pomorskie)
- autostrada A1 Siemionki - MOP Strzelce (kujawsko-pomorskie/łódzkie)
- autostrada A2 w okolicach Konina, odcinek Leonia/Kuny do PPO Żdżary (wielkopolskie)
- droga ekspresowa S8 obwodnica Wyszkowa (mazowieckie)

W kontekście rekordowych wyników OPP na A4 - jedynego jak do tej pory autostradowego systemu odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce - plany rychłego uruchomienia aż trzech nowych autostradowych OPP sugerują skokowy wzrost liczby notowanych przez CANARD wykroczeń. Mówiąc wprost - rok 2024 może okazać się dla polskich kierowców prawdziwą terapią szokową. 

https://motoryzacja.interia.pl

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 12 Marzec 2024, 09:46   

Cytat:
"200 km dróg zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. 39 urządzeń będzie kontrolowało prędkość na różnych kategoriach dróg, w tym autostradach" - zapowiadał wtedy Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Wszystkie nowe punkty są już naniesione na mapę fotoradarów. Życzę bezpiecznych przejazdów.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 10 Kwiecień 2024, 08:50   

Cytat:
Czy da się oszukać odcinkowy pomiar prędkości? Niby tak, ale...



Da się oszukać odcinkowy pomiar prędkości. I czasami sposoby te są nawet legalne. W tym punkcie rodzi się jednak inne pytanie. Po co tak właściwie kierowcy mieliby to robić? Przecież to się średnio opłaca.


Polscy kierowcy są patenciarzami. Co do tego nie można mieć żadnych wątpliwości. Zawsze i wszędzie poszukują furtek i wytrychów, które pozwolą im na uniknięcie odpowiedzialności za wykroczenie. Pytanie na dziś zatem brzmi: "Czy da się oszukać odcinkowy pomiar prędkości?" Pewnie, że ta. To jest nawet proste.

Jak można oszukać odcinkowy pomiar prędkości?

Zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości jest taka, że na danym fragmencie drogi CANARD ustawia dwie kamery. Jedna wykonuje zdjęcie auta na wjeździe na odcinek pomiarowy, a druga na wyjeździe. W międzyczasie nie ma żadnych radarów, które sprawdzałyby szybkość. Liczy się jedynie czas pokonania zadanego odcinka jezdni. To na jego podstawie system oblicza średnią prędkość pokazu (dzieli czas przez odległość). I to średnia prędkość jest porównywana z ograniczeniem. To decyduje o wystawieniu mandatu lub skasowaniu zdjęcia.

Powyższe wytłumaczenie stanowi tak naprawdę klucz do oszukania wyniku na OPP. Bo skoro kluczowy jest czas, kierowca jadący zbyt szybko może próbować go wydłużyć. Metody w tym przypadku są dwie. Po pierwsze można po prostu zatrzymać auto. Kilkuminutowy postój powinien mocno obniżyć średnią prędkość przejazdu. Kierowca odpowiedzialności uniknie. Po drugie można zwolnić. Tyle że znacznie poniżej limitu. To także powinno "wyrównać" pomiar do ograniczenia prędkości.

Choć sposób oszukania odcinkowego pomiaru jest jeszcze jeden. Kierowca może zjechać z drogi. Często OPP są konstruowane w taki sposób, że po drodze pojawiają się skrzyżowania, zjazdy czy węzły drogowe.

Oszukiwanie odcinkowego pomiaru prędkości się nie opłaca. Może oznaczać nawet mandat

W tym punkcie jedno nie ulega wątpliwościom. Sens oszukiwania odcinkowego pomiaru prędkości jest praktycznie... żaden! Po co jechać zbyt szybko tylko po to, aby później musieć się zatrzymywać lub zwalniać? Lepiej od samego początku odcinka pomiarowego trzymać się ograniczenia. Wystarczy w tym celu np. odpalić tempomat lub ogranicznik szybkości. To zdecydowanie bardziej się opłaca. Tym bardziej że oszukując, kierowca może narobić sobie jeszcze większych problemów. I przykłady są dwa:

Gdyby kierowca postanowił zatrzymać się np. na drodze ekspresowej lub autostradzie, mandatu za prędkość uniknie. Ale za postój w tym miejscu już nie. Jeżeli zatrzyma auto poza MOP-em, dostanie 300 zł mandatu i 1 punkt karny. Gdy do tego nie zasygnalizuje postoju, policjant dopisze kolejne 300 zł i kolejny punkt karny do "rachunku".

W sytuacji, w której drastycznie zwolni na drodze ekspresowej lub autostradzie, policjant może go ukarać za tamowanie lub utrudnianie ruchu. To oznacza od 500 do 5000 zł mandatu i 8 punktów karnych.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group