Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid f6670becc5d33032774b808ad87f622a Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
MAŁOPOLSKIE - Luboń Mały - droga S7 (Myślenice - Rabka Zdr.)
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 12 Październik 2022, 09:48   Luboń Mały - droga S7 (Myślenice - Rabka Zdr.)

Cytat:
Tunel na Zakopiance bliżej otwarcia. Jest już Centrum Zarządzania Tunelem w ciągu S7



Nowa Zakopianka to nadzieja kierowców na szybsze i bezproblemowe dotarcie do stolicy Tatr. Kluczową inwestycją na nowej Zakopiance jest tunel pod Luboniem Małym w ciągu S7, który jest już gotowy. GDDKiA podpisała właśnie umowę na kompleksowe utrzymanie systemów bezpieczeństwa wraz z obsługą Centrum Zarządzania Tunelem. Koszt tych zadań tylko przez 2 lata wyniesie ponad 28 mln zł. Kiedy otwarcie tunelu na Zakopiance dla kierowców?


Nowa Zakopianka z tunelem

Przypomnijmy, że umowy na budowę nowej Zakopianki, która ma rozładować komunikacyjne korki w dojeździe do Zakopanego, zostały podpisane pod koniec czerwca 2016 roku. Zaraz potem ruszyły roboty budowlane. Z końcem września 2019 otwarto pierwszy z trzech odcinków nowej Zakopianki - 7-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 Skomielna Biała-Rabka Zdrój. Drugi odcinek nowej Zakopianki został oddany kierowcom w listopadzie 2021 - chodzi o 7,6-kilometrowy odcinek Lubień-Naprawa. Kierowcy czekają jeszcze na dwukilometrowy odcinek tunelowy Naprawa-Skomielna Biała.

Tunel na Zakopiance - odcinek Naprawa-Skomielna Biała

W całym przedsięwzięciu najbardziej strategicznym odcinkiem trasy S7 jest dwukomorowy tunel długości 2 km. Wydrążony jest na odcinku Naprawa-Skomielna Biała. Drążenie tunelu rozpoczęło się w 2017 roku w Naprawie, od prawego portalu północnego. Obie nitki tunelu początkowo drążone były tylko od strony północnej w Naprawie. Od października 2017 rozpoczęło się drążenie także od strony południowej w Skomielnej. Po dwóch i pół roku przebito pierwszy z dwóch tuneli. W kwietniu 2020 nastąpiło przebicie drugiej nitki tunelu.

Przypomnijmy, że tunel powstał w trudnym geologicznie terenie fliszu karpackiego, na który składają się różne warstwy geologiczne. Ponieważ w takich warunkach nie można użyć tarcz, tunel budowano techniką drążeniową. Cała jego konstrukcja składa z dwóch osobnych komór pod górą Luboń Mały, połączonych tunelami technicznymi.

Link

I w tymże tunelu zainstalowany zostanie Odcinkowy pomiar prędkości, przeniesiony z Lubina.
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 277
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 2 Listopad 2022, 09:00   

Kamery już wiszą. Ograniczenie podstawowe to 100 km/h jak komuś za mało niech płaci.









Za: https://s7-lubien-rabka.pl

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 8 Listopad 2022, 14:25   

12.11 otwierają tunel.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 13 Listopad 2022, 17:16   

OPP:

Luboń Mały.jpg
fot. https://brzesko.naszemiasto.pl
Plik ściągnięto 122 raz(y) 93,37 KB

 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 65
Posty: 153
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Listopad 2022, 12:13   

Cytat:
System groźniejszy niż fotoradar już łowi kierowców na zakopiance. Mandaty szybciej niż w minutę



Odcinkowy pomiar prędkości jest cztery razy skuteczniejszy od fotoradarów i już kontroluje kierowców w nowym tunelu na zakopiance. Osiem żółtych kamer zawieszonych nad wjazdem i wyjazdem rejestruje wszystkie wykroczenia i przesyła je do systemu CANARD. Mandat ze zdjęciem dostaje każdy, kto pokona tunel szybciej niż w minutę. A jak jeździć trasą objętą OPP? Są trzy ważne zasady...


Odcinkowy pomiar prędkości to najgroźniejsza i najbardziej wydajna broń GITD do walki z pirackimi wyczynami kierowców. Na podstawie liczby wystawianych mandatów można powiedzieć, że matematycznie to OPP – mimo mniejszej liczby lokalizacji – jest cztery razy skuteczniejszy od fotoradarów.

Przy polskich drogach pracuje ponad 520 fotoradarów. Z kolei urządzenia OPP działają w 32 miejscach. Teraz do listy dołączyły kamery zamontowane w tunelu na zakopiance, w biegu trasy S7...

Odcinkowy pomiar prędkości cztery razy skuteczniejszy niż radar

Odcinkowy pomiar prędkości namierza kierowców przed wjazdem do tunelu na zakopiance i na wyjeździe. Osiem żółtych kamer zamontowanych nad trasą kontroluje prędkość w obu nawach o długości 2,06 km mieszczących jezdnie z dwoma pasami ruchu.

W tunelu na zakopiance obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Co oznacza, że jego pokonanie zgodnie z przepisami zajmie około minuty. Jeśli ktoś przejedzie ten odcinek szybciej musi liczyć się z mandatem.

Mandat szybciej niż w minutę, jakie ograniczenie prędkości w tunelu na zakopiance

Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu na zakopiance został zainstalowany na prośbę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przy aprobacie policji. Wcześniej taki system zamontowano choćby w tunelu pod Ursynowem w Warszawie. Nowy system OPP zainstalowany nad trasą S7 automatycznie określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Na zdjęciu kierowca pojazdu, który przekroczył limit zobaczy szereg danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalną dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Fotografie są przesyłane online do systemu centralnego CANARD.

Biorąc pod uwagę zachowanie kierowców po otwarciu tunelu POW w stolicy można spodziewać się, że i OPP na zakopiance już zebrał pierwsze żniwo. Kierowców z pewnością zaskoczy koperta ze zdjęciem i mandatem...

Odcinkowy pomiar prędkości i tunel na zakopiance wśród najdłuższych w Polsce

Tunel na zakopiance w ciągu drogi ekspresowej S7 jest zaliczany do najdłuższych tego typu obiektów drogowych w Polsce. Przeprawa wydrążona pod górą Luboń Mały w Beskidzie Wyspowym posiada dwie komory (nitki), po jednej dla każdej jezdni, o długość 2058 m i wysokości 4,7 m. W obu nitkach wybudowano po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz 3 m pas awaryjny, co daje możliwość realizacji trzeciego pasa ruchu w przyszłości. To też będzie oznaczało potrzebę dołożenia kolejnych czterech kamer odcinkowego pomiaru prędkości.

- By bezpiecznie dojechać do celu, warto być przygotowanym na różne sytuacje, które możemy spotkać na drodze - powiedział dziennik.pl Patryk Treumann, Yanosik.pl. - Nasz system stwarza możliwość wysyłania ostrzeżeń, m.in. o odcinkowym pomiarze prędkości. Dzięki temu użytkownicy zwracają większą uwagę na prędkość z jaką się poruszają, co zmniejsza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Na bieżąco aktualizujemy bazę i nasz system informuje już o nowym odcinkowym pomiarze na zakopiance - wskazał.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości w tunelu zakopianki? Bardziej bezwzględny niż fotoradary

Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

– Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Odcinkowy pomiar prędkości i kamery do kontroli, jak grzyby po deszczu w całej Polsce

Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu zakopianki to część wielkiego planu rozbudowy sieci do kontroli kierowców. Przypominamy, że urządzenia wykorzystywane do pomiaru średniej prędkości będą pilnować kierowców na wszystkich kategoriach dróg publicznych w Polsce. Lista obejmuje wybrane odcinki autostrad A1, A2 i A4. Do tego są też drogi krajowe m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna.

Łącznie pod nadzór nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości trafi ok. 200 km tras. Miejsca montażu wskazali eksperci Instytutu Transportu Samochodowego. Niedawno informowaliśmy, że przy okazji rozbudowy system da nowe życie części nieużytkowanych bramownic starego systemu viaTOLL, który 1 grudnia 2021 roku został zastąpiony przez e-TOLL.

Odcinkowy pomiar prędkości na S7 to nowe sidła na kierowców

Na dobry początek odcinkowy pomiar prędkości ma wykorzystać dwie bramownice viaTOLL na ekspresowej S7. To trasa, która ciągnie się przez całą Polskę – od Gdańska po Rabkę-Zdrój. Pierwszy OPP zostanie zamontowany w biegu tej drogi za Warszawą – w okolicach miejscowości Białobrzegi położonej między Grójcem i Radomiem. Kamery do kontroli kierowców pojawią się w obu kierunkach.

Odcinkowy pomiar prędkości na autostradach A1, A2 i A4

Najwięcej odcinkowych pomiarów prędkości, bo aż po 5 pojawi się na terenie województwa łódzkiego i podkarpackiego.

Po 4 zostanie zamontowanych w województwie lubuskim, mazowieckim i śląskim, 3 w województwach kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, po 2 na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce, w województwie zachodniopomorskim, pomorskim i małopolskim, 1 OPP stanie na terenie województwa opolskiego.

Odcinkowy pomiar prędkości w przypadku autostrady A1 pojawi się w trzech lokalizacjach:

- w województwie łódzkim - miejscowości Pomorzany/Bociany
- woj. kujawsko-pomorskie - A1 Węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek
- woj. pomorskie - A1 Peplin-Swarożyn

Odcinkowy pomiar prędkości na A2:

- woj. wielkopolskie - A2 Konin, MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary

Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4 to dwie lokalizacje:

- woj. małopolskie - A4 Węzeł Balice - Węzeł Rudno
- woj. dolnośląskie - A4 Kostomłoty - Kąty Wrocławskie

Po zamontowaniu nowych urządzeń w 39 lokalizacjach, CANARD będzie dysponował 73 OPP. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg.

Ile punktów karnych za przekroczenie prędkości? 10 stawek zależnych od widełek

Przekroczenie dopuszczalnej prędkości jest na liście najczęstszych wykroczeń popełnianych przez polskich kierowców. Zbyt szybka jazda w terenie zabudowanym niesie ze sobą szczególnie wysokie ryzyko śmiertelnego potrącenia pieszego. Do tego spotkanie z policją za tzw. 50 plus zawsze kończy się utratą prawa jazdy na 3 miesiące.

Błyskawiczna utrata uprawnień nabiera realnych kształtów, kiedy tylko spojrzymy w nowy taryfikator punktów karnych. Wystarczy dwa razy wpaść za przekroczenie prędkości czy telefon w ręku podczas prowadzenia auta i prawo jazdy znika. Przypominamy, że od 17 września obowiązuje 10 stawek punktów karnych za przekroczenie prędkości i to niezależnie od rodzaju drogi:

- przekroczenie prędkości do 10 km/h – 1 punkt karny (wcześniej bez punktów)
- przekroczenie prędkości od 11 do 15 km/h – 2 punkty karne
- przekroczenie prędkości od 16 do 20 km/h – 3 punkty karne
- przekroczenie prędkości od 21 do 25 km/h – 5 punktów karnych
- przekroczenie prędkości od 26 do 30 km/h – 7 punktów karnych
- przekroczenie prędkości od 31 do 40 km/h – 9 punktów karnych (przed zmianą było 6 pkt.)
- przekroczenie prędkości od 41 do 50 km/h – 11 punktów karnych (było 8 pkt.)
- przekroczenie prędkości od 51 do 60 km/h – 13 punktów karnych
- przekroczenie prędkości od 61 do 70 km/h – 14 punktów karnych
- przekroczenie prędkości o więcej niż 70 km/h – 15 punktów karnych

Mandat za przekroczenie prędkości to nawet 5 tys. zł w recydywie

Jakie obowiązują mandaty w przypadku recydywy drogowej za przekroczenie prędkości? Oto stawki z nowego taryfikatora:

- przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h mandat 800 zł (przy recydywie - 1600 zł)
- przekroczenie prędkości o ponad 40 km/h mandat 1000 zł (recydywa - 2000 zł)
- przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h mandat 1500 zł (3000 zł przy recydywie)
- przekroczenie prędkości o ponad 60 km/h mandat 2000 zł (4000 zł w recydywie)
- przekroczenie prędkości o ponad 70 km/h mandat 2500 zł (recydywa 5 tys. zł)

Jak jeździć drogą objętą odcinkowym pomiarem prędkości? Trzy ważne zasady

Unikać efektu kangura. Chodzi o gwałtowne hamowanie w miejscu kontroli i przyspieszanie, tuż po minięciu odcinka. Do takich sytuacji dochodzi najczęściej w miejscach, gdzie pracują fotoradary, ale przy OPP też może się to wydarzyć. System jest skonstruowany w taki sposób, aby kierowca zdążył zauważyć miejsce rozpoczęcia pomiaru prędkości i w efekcie mógł płynnie zwolnić, nie stwarzając zagrożenia i nie ryzykując mandatu. Jeśli za OPP chcesz przyspieszyć – nie rób tego gwałtownie i dostosuj prędkość do sytuacji.

Zwracać uwagę na znaki drogowe. O lokalizacji odcinkowego pomiaru prędkości informują znaki D-51a "Automatyczna kontrola średniej prędkości" oraz D-51b "Koniec automatycznej kontroli średniej prędkości". Ustawia się je odpowiednio na początku i na końcu monitorowanego odcinka. O obecności OPP na drodze informują też aplikacje dla kierowców.

Nie zwalniać do prędkości znacznie niższej niż dopuszczalna. To częsta przypadłość wielu kierowców, którzy w miejscu pracy urządzeń pomiarowych zwalniają do niewielkiej prędkości, znacznie poniżej dopuszczalnej. W efekcie dochodzi do tamowania ruchu, co wcale nie jest bezpieczną sytuacją na drodze. Może to oznaczać, że w sznurze pojazdów znajdzie się niepokorny kierowca, który zdecyduje się na niebezpieczne manewry i łamiąc przepisy doprowadzi do poważnego wypadku.


Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 13 Grudzień 2022, 15:36   

Cytat:
System groźniejszy niż fotoradar zbiera mandatowe żniwo. Kierowcy zaskoczeni na zakopiance



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu na zakopiance w pierwszym miesiącu działania złapał już 2926 kierowców - ustalił dziennik.pl. To oznacza 100 mandatów dziennie. "Najwyższa zarejestrowana prędkość to 201 km/h. Z taką prędkością 25 listopada tunel pokonał kierujący Seatem" - powiedziała nam Monika Niżniak z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.


Odcinkowy pomiar prędkości namierza kierowców przed wjazdem do tunelu na zakopiance i na wyjeździe. Osiem żółtych kamer zamontowanych nad trasą od 11 listopada kontroluje prędkość w obu nawach o długości 2,06 km mieszczących jezdnie z dwoma pasami ruchu.

Sprawdziliśmy, jak nowy sprzęt spisał się po miesiącu od uruchomienia. Okazuje się system kamer zaskoczył kierowców i to mimo wyraźnego oznakowania.

Odcinkowy pomiar prędkości na zakopiance i 3 tys. mandatów w miesiąc

– Urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości zamontowane w tunelu trasy S7 od 12 listopada do 11 grudnia 2022 r. zarejestrowały 2926 przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Na odcinku w kierunku Krakowa wpadło 2248 kierowców. W stronę Zakopanego kamery ujawniły 678 naruszeń.

Zdecydowana większość naruszeń – ponad 75 proc., dotyczy przekroczenia prędkości w najniższym progu pomiędzy 11 a 20 km/h więcej niż obowiązujące ograniczenie prędkości. 33 kierujących przekroczyło dozwoloną prędkość o co najmniej 50 km/h więcej niż obowiązujący w tunelu limit prędkości.

Odcinkowy pomiar prędkości na zakopiance, rekordzista pędził w tunelu 201 km/h

– Najwyższa zarejestrowana prędkość to 201 km/h. Z taką prędkością 25 listopada tunel pokonał kierujący Seatem. Sprawa jest w toku – powiedziała nam Niżniak. W przypadku tego kierowcy grozi mu maksymalny mandat 2500 zł i 15 punktów karnych, a w przypadku recydywy kara będzie podwójna.

Jakie ograniczenie prędkości w tunelu na zakopiance?

W tunelu na zakopiance obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Co oznacza, że jego pokonanie zgodnie z przepisami zajmie około minuty. Jeśli ktoś przejedzie ten odcinek szybciej musi liczyć się z mandatem.

Odcinkowy pomiar prędkości, oto co na zdjęciu zobaczy kierowca

– System odcinkowego pomiaru prędkości, został zamontowany w tunelu na prośbę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uzyskał też pozytywną opinię policji. Tego rodzaju rozwiązania przynoszą pozytywne efekty. Tam gdzie pracują odcinkowe pomiary prędkości obserwowany jest spadek liczby zdarzeń drogowych oraz ich negatywnych skutków – podkreśliła przedstawicielka GITD.

System OPP zainstalowany nad trasą S7 automatycznie określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Na zdjęciu kierowca pojazdu, który przekroczył limit zobaczy szereg danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalną dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwią rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Fotografie są przesyłane online do systemu centralnego CANARD.

Odcinkowy pomiar prędkości i tunel na zakopiance wśród najdłuższych w Polsce

Tunel na zakopiance w ciągu drogi ekspresowej S7 jest zaliczany do najdłuższych tego typu obiektów drogowych w Polsce. Przeprawa wydrążona pod górą Luboń Mały w Beskidzie Wyspowym posiada dwie komory (nitki), po jednej dla każdej jezdni, o długość 2058 m i wysokości 4,7 m. W obu nitkach wybudowano po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz 3 m pas awaryjny, co daje możliwość realizacji trzeciego pasa ruchu w przyszłości. To też będzie oznaczało potrzebę dołożenia kolejnych czterech kamer odcinkowego pomiaru prędkości.

Odcinkowy pomiar prędkości cztery razy skuteczniejszy niż radar

Odcinkowy pomiar prędkości to najgroźniejsza i najbardziej wydajna broń GITD do walki z pirackimi wyczynami kierowców. Na podstawie liczby wystawianych mandatów można powiedzieć, że matematycznie to OPP – mimo mniejszej liczby lokalizacji – jest cztery razy skuteczniejszy od fotoradarów. Przy polskich drogach pracuje ponad 520 fotoradarów. Z kolei urządzenia OPP działają w 32 miejscach. Miesiąc temu do listy dołączyły kamery zamontowane w tunelu na zakopiance, w biegu trasy S7.

- By bezpiecznie dojechać do celu, warto być przygotowanym na różne sytuacje, które możemy spotkać na drodze - powiedział Patryk Treumann, Yanosik.pl. - Nasz system stwarza możliwość wysyłania ostrzeżeń, m.in. o odcinkowym pomiarze prędkości. Dzięki temu użytkownicy zwracają większą uwagę na prędkość z jaką się poruszają, co zmniejsza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Nasza baza jest na bieżąco aktualizowana. Odcinkowy pomiar na Zakopiance również znajduje się w naszym systemie - podkreślił.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości w tunelu zakopianki? Bardziej bezwzględny niż fotoradary

Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

– Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Odcinkowy pomiar prędkości i kamery do kontroli, jak grzyby po deszczu w całej Polsce

Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu zakopianki to część wielkiego planu rozbudowy sieci do kontroli kierowców. Przypominamy, że urządzenia wykorzystywane do pomiaru średniej prędkości będą pilnować kierowców na wszystkich kategoriach dróg publicznych w Polsce. Lista obejmuje wybrane odcinki autostrad A1, A2 i A4. Do tego są też drogi krajowe m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna.

Łącznie pod nadzór nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości trafi ok. 200 km tras. Miejsca montażu wskazali eksperci Instytutu Transportu Samochodowego. Niedawno informowaliśmy, że przy okazji rozbudowy system da nowe życie części nieużytkowanych bramownic starego systemu viaTOLL, który 1 grudnia 2021 roku został zastąpiony przez e-TOLL.

Odcinkowy pomiar prędkości na S7 to nowe sidła na kierowców

Na dobry początek odcinkowy pomiar prędkości ma wykorzystać dwie bramownice viaTOLL na ekspresowej S7. To trasa, która ciągnie się przez całą Polskę – od Gdańska po Rabkę-Zdrój. Pierwszy OPP zostanie zamontowany w biegu tej drogi za Warszawą – w okolicach miejscowości Białobrzegi położonej między Grójcem i Radomiem. Kamery do kontroli kierowców pojawią się w obu kierunkach.

Odcinkowy pomiar prędkości na autostradach A1, A2 i A4

Najwięcej odcinkowych pomiarów prędkości, bo aż po 5 pojawi się na terenie województwa łódzkiego i podkarpackiego.

Po 4 zostanie zamontowanych w województwie lubuskim, mazowieckim i śląskim, 3 w województwach kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, po 2 na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce, w województwie zachodniopomorskim, pomorskim i małopolskim, 1 OPP stanie na terenie województwa opolskiego.

Odcinkowy pomiar prędkości w przypadku autostrady A1 pojawi się w trzech lokalizacjach:

- w województwie łódzkim - miejscowości Pomorzany/Bociany
- woj. kujawsko-pomorskie - A1 Węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek
- woj. pomorskie - A1 Peplin-Swarożyn

Odcinkowy pomiar prędkości na A2:

- woj. wielkopolskie - A2 Konin, MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary

Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4 to dwie lokalizacje:

- woj. małopolskie - A4 Węzeł Balice - Węzeł Rudno
- woj. dolnośląskie - A4 Kostomłoty - Kąty Wrocławskie

Po zamontowaniu nowych urządzeń w 39 lokalizacjach, CANARD będzie dysponował 73 OPP. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg. (...)

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 90
Posty: 400
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Kwiecień 2023, 23:12   

Zawsze jak przejeżdżam przez tunel to sobie resetuje komputer pokładowy żeby kontrolować średnią prędkość. Stąd pytanie - w którym dokładnie miejscu są zamontowane kamery? Równo ze znakiem?
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 8 Kwiecień 2023, 08:23   

Patrz na zdjęcia wyżej. Na jednym ze zdjęć są czerwone strzałki.
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 90
Posty: 400
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Kwiecień 2023, 22:27   

Widziałem strzałki - pokazują tylko na wjeździe. Po zdjęciach wnioskuje, że są one w portalach tunelu (na początku/końcu).
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 15 Kwiecień 2023, 08:41   

:good:
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 20 Czerwiec 2023, 17:41   

Każdy nowy OPP przynosi rekordową ilość naruszeń.

Cytat:
Najwięcej naruszeń spośród odcinkowych pomiar prędkości, zarejestrował system zamontowany na zakopiance w tunelu trasy S7 na odcinku Skomielna Biała – Naprawa (Małopolskie) – żółte kamery OPP zarejestrowały ponad 8,7 tys. przekroczeń w obu kierunkach – wyliczyła Niżniak. Przy czym w nitce tunelu w kierunku Krakowa prędkość przekraczana jest znacznie częściej, niż w kierunku przeciwnym do Zakopanego.

www.auto.dziennik.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 11 Marzec 2024, 08:06   

Garść statystyk od <itd> .

Cytat:
Pogromca kierowców spod Wrocławia. Odcinkowy pomiar prędkości na A4

Ściślej chodzi o urządzenia zamontowane w lipcu ubiegłego roku na dolnośląskim odcinku autostrady A4 między węzłami Kostomłoty i Kąty Wrocławskie. Jak poinformował Interię Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, w ubiegłym roku OPP na A4 pod Wrocławiem zarejestrował 152 475 wykroczeń. To absolutny rekord stanowiący aż 47 proc. ogólnego "dorobku" wszystkich 37 odcinkowych pomiarów prędkości działających w Polsce w ubiegłym roku. A trzeba pamiętać, że urządzenia zamontowane na A4 nie przepracowały nawet sześciu miesięcy, bo ich oficjalne uruchomienie odbyło się 21 lipca 2023 roku. Ze statystycznego punktu widzenia system ujawniał średnio ponad 935 wykroczeń na dobę. Oznacza jeden mandat na każde 1,5 minuty.

Na podium najbardziej "zapracowanych" odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce znalazły się jeszcze dwa systemy - oba pracujące na drogach szybkiego ruchu. W tym przypadku chodzi o drogę ekspresową S7 i urządzenia OPP pracujące na:

- odcinku S7 Skomielna Biała - Naprawa - 27 400 wykroczeń
- odcinku S7 Falęcice - Nowy Gózd - 25 550 wykroczeń

https://motoryzacja.interia.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
MAŁOPOLSKIE - Luboń Mały - droga S7 (Myślenice - Rabka Zdr.) | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group