Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Więcej fotoradarów Ramet AD9 C w ITD |
Autor |
Wiadomość |
Spawacz
FotoManiacSpawacz
Dołączył: 31 Mar 2017 Pochwał: 709 Posty: 1163 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2 Listopad 2022, 11:29 Więcej fotoradarów Ramet AD9 C w ITD
|
|
|
Cytat: | Mandaty posypią się nie tylko za prędkość. GITD podwoi czeskie pułapki na kierowców
GITD powiększy flotę nieoznakowanych radiowozów uzbrojonych w czeskie fotoradary Ramet AD9 C o 33 nowe samochody – ustalił dziennik.pl. Inspekcja już teraz wykorzystuje 26 mobilnych urządzeń zamontowanych w takich autach jak: Ford Mondeo i Focus, Volkswagen Passat i Peugeot Partner. Te pojazdy w otoczenie wtapiają się niczym kameleon. Tylko w tym roku ujawniły ponad 27 tys. przypadków przekroczenia prędkości. Nowe auta podwoją liczbę karanych kierowców, a mandaty posypią się nie tylko za zbyt ciężką nogę...
Fotoradary, odcinkowy pomiar prędkości, kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle – to sprzęt GITD do dyscyplinowania kierowców. Do tego policja ma ręczne mierniki laserowe, drony i oczywiście grupy SPEED uzbrojone w nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami. Ale to nie wszystko…
Okazuje się, że GITD nie tylko ciągle wykorzystuje mobilne fotoradary AD9 C czeskiej firmy Ramet, o których już dawno wszyscy zapomnieli, ale zmierza radykalnie powiększyć flotę nieoznakowanych radiowozów do kontroli kierowców. Zakupy przyczynią się do podwojenia liczby samochodów-fotopułapek.
Mandaty posypią się jak z rękawa, GITD podwoi flotę radiowozów z fotoradarami
– Jednym z zadań w ramach realizowanego przez CANARD GITD projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym", jest zakup 33 urządzeń do rejestracji wykroczeń w ruchu drogowym oraz 33 pojazdów, w których będą one wykorzystywane – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. – Komisje przetargowe i zespół projektowy, realizują poszczególne zadania tak, by dostawa samochodów w pełni wyposażonych w urządzenia i dodatkowe wyposażenie, np. sygnały uprzywilejowania, została zrealizowana do końca listopada 2023 r. – wskazała.
W jakich samochodach są mobilne fotoradary Ramet AD9 C?
Dziś CANARD GITD dysponuje 29 mobilnymi urządzeniami rejestrującymi Ramet AD9 C. Jak usłyszeliśmy obecnie służbę na drogach pełni 26 fotoradarów zamontowanych w samochodach; 3 sztuki oczekują na legalizację w pojazdach. – Urządzenia podlegają corocznej legalizacji lub też przechodzą proces legalizacji po każdym serwisie urządzeń lub też montażu w innym pojeździe. Urządzenia podlegają systematycznej kontroli na podstawie ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach – wyjaśniła Niżniak.
Fotoradary AD9 C są zamontowane w takich nieoznakowanych samochodach jak: Ford Mondeo i Ford Focus, Volkswagen Passat oraz Peugeot Partner. Co ciekawe, nigdy nie wiadomo, gdzie i kiedy kierowcy mogą się tych aut Inspekcji spodziewać.
– Pojazdy są wykorzystywane rotacyjnie na terenie całego kraju, na drogach wszystkich kategorii. Stanowią uzupełnienie kontroli prowadzonych z wykorzystaniem stacjonarnych urządzeń pracujących w systemie fotoradarowym – przyznała przedstawicielka GITD.
System Ramet AD9C łapie nie tylko za prędkość, jak to działa?
A jak wygląda procedura pomiaru prędkości? Czy fotoradary montowane w samochodach ITD mogą też wykrywać inne wykroczenia?
– Urządzenie Ramet AD9 C dzięki zastosowaniu głowicy radaru dopplerowskiego łączy w sobie funkcjonalności klasycznego fotoradaru oraz wideorejestratora – wyjaśniła Niżniak. – Dzięki głowicy radarowej możliwy jest pomiar prędkości pojazdów przejeżdżających przez wiązkę fotoradaru, zgodnie z ustawionymi parametrami (zasięg wiązki, kierunek ruchu). Inspektorzy dokonują pomiarów prędkości pojazdów w wyznaczonych punktach kontrolnych – podkreśliła.
Po automatycznym wykryciu naruszenia urządzenie rejestruje dowód w postaci zdjęcia, które jest przekazywane do Centrum Przetwarzania Danych CANARD. Tam podlega automatycznej i manualnej weryfikacji. Sprawy o wykroczenia prowadzone są analogicznie jak w przypadku naruszeń zarejestrowanych przez urządzenia stacjonarne np. klasyczne fotoradary. Dokładność tego miernika wynosi ± 3 km/h do 100 km/h oraz 3 proc. błędu przy prędkościach powyżej 100 km/h.
Pomiar prędkości w trybie stacjonarnym, czyli nieoznakowany radiowóz przy drodze
Urządzenie w trybie pomiarów stacjonarnych z użyciem głowicy radarowej (nieoznakowany radiowóz ustawiony przy drodze) samodzielnie kwalifikuje kategorie przejeżdżających pojazdów. Dzięki tej funkcjonalności możliwe jest automatyczne rejestrowanie wykroczeń w miejscach gdzie obowiązują różne limity prędkości dla pojazdów osobowych i ciężarowych.
– Przed każdym z pomiarów urządzenie jest precyzyjnie ustawiane oraz wykonywane są przez inspektorów procedury testowe, potwierdzające prawidłowość pracy urządzenia – zauważyła Niżniak.
Dynamiczna kontrola prędkości bez wykorzystania głowicy radaru
Z kolei w czasie dynamicznych kontroli prędkości kierowców, inspektorzy wykorzystują tryb pracy urządzenia bez wykorzystania głowicy radarowej. Wówczas kontrola prędkości auta jadącego przed radiowozem ITD odbywa się analogicznie jak w wideorejestratorze policji.
– Wykonywany jest pomiar średniej prędkości w czasie nie mniejszym niż 10 s (np. min. 200 m przy prędkości 72 km/h, 500 m przy przędkości180 km/h). Wynikiem tzw. pomiaru dynamicznego są zawsze minimum 2 zdjęcia, pierwsze dokumentujące rozpoczęcie pomiaru prędkości oraz drugie dokumentujące mierzony pojazd w chwili zakończenia pomiaru. Na drugim zdjęciu utrwalone są m.in.: wynik średniej zarejestrowanej prędkości, czasu i dystansie prowadzonego pomiaru, dacie i godzinie oraz prędkości chwilowej w momencie zakończenia pomiaru – wyjaśniła przedstawicielka Inspekcji.
Przypominamy, że sam policyjny wideorejestrator (fachowo: prędkościomierz kontrolny) poza uwiecznianiem obrazu, liczy czas przejazdu samochodu drogówki i długość odcinka drogi (odczyt najczęściej z czujników ABS radiowozu). Na tej postawie wyliczana jest średnia prędkość, jednak nie nagrywanego auta, a nieoznakowanego radiowozu. Taka metoda wymaga od kierowcy policyjnego pojazdu utrzymywania stałej odległości na początku i na końcu odcinka pomiarowego.
Kierowcy powinni też pamiętać, że fotoradar Ramet AD9 C łapie nie tylko za zbyt szybką jazdę. Umożliwia też zarejestrowanie zdjęć, które mogą stanowić dowód popełnienia innych wykroczeń, np. wjazd na skrzyżowanie przy nadawanym czerwonym świetle.
27 tys. mandatów z nieoznakowanych radiowozów GITD, kary posypią się z podwójną siłą
Skuteczność działania niemal 30 nieoznakowanych radiowozów z czeskimi fotoradarami AD9 C potwierdzają najnowsze liczby. Przez 9 miesięcy 2022 roku w trakcie kontroli mobilnych tajne auta GITD zarejestrowały ponad 27 tys. przypadków przekroczeń prędkości. Czyli można spodziewać się, że po wprowadzeniu na drogi 33 nowych aut fotopułapek mandaty posypią się z podwójną siłą.
– W naszej aplikacji znajduje się funkcja zgłaszania radiowozów nieoznakowanych – powiedział dziennik.pl Patryk Treumann, Yanosik.pl. – Kierowcy otrzymują informacje o marce auta oraz dokładnej lokalizacji ich zgłoszenia. Dzięki naszym ostrzeżeniom kierowcy bardziej zwracają uwagę na swoją prędkość i skupiają się na drodze. W ten sposób nie generują niebezpiecznych sytuacji – wyjaśnił. |
Link |
|
|
|
|
Automobil
|
Wysłany: A może to Cię zainteresuje
|
|
|
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2 Listopad 2022, 12:02
|
|
|
Delegatur jest 11. To daje średnio po 3 auta na delegaturę. Biorąc pod uwagę, że każda delegatura to 2-2,5 województwa, to daje 1,5 nowego auta na województwo. Nie ma tragedii. Ja znam życie, będzie to jedna marka, tablice WE z jednej serii. Nie damy się. |
|
|
|
|
keczapvrs
Dziędobry!
Dołączył: 25 Paź 2023 Pochwał: 1 Posty: 31 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 31 Październik 2023, 13:15
|
|
|
Działa w paśmie KA, więc antyradar wykryje. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2 Listopad 2023, 08:31
|
|
|
Miały być nowe AD9 C, a są nowe TruCamy. |
|
|
|
|
keczapvrs
Dziędobry!
Dołączył: 25 Paź 2023 Pochwał: 1 Posty: 31 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 4 Listopad 2023, 11:22
|
|
|
TruCam czy Lepsze Lasercam 4. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 5 Listopad 2023, 08:21
|
|
|
Byle nie Rapid L. |
|
|
|
|
keczapvrs
Dziędobry!
Dołączył: 25 Paź 2023 Pochwał: 1 Posty: 31 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 7 Listopad 2023, 18:50
|
|
|
Rapid L? Bo nasze polskie. No ale po co wspierać naszych jak można zagraniczny badziew. |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1144 Posty: 3386 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 8 Listopad 2023, 06:51
|
|
|
Służby już wspierają tą naszą Polską firmę przy pomocy Videobadziewia 2A. Chociaż teraz jakąś ramkę wprowadzili i niby ma być lepiej przez to. Rapid L byłby może dobry na początku lat 2000, niedopracowany i bez wyświetlacza (jak obecnie TruCamy) i niepraktyczny. Na szczęście nie znalazł zbyt wielu chętnych. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 8 Listopad 2023, 12:50
|
|
|
keczapvrs napisał/a: | No ale po co wspierać naszych jak można zagraniczny badziew. |
Czy polska policja kupiła choć jeden? A dlaczego? Bo to technologia sprzed 20 lat. |
|
|
|
|
małymobil
Moderatore
Dołączył: 10 Lis 2010 Pochwał: 1144 Posty: 3386 Skąd: TST/ WWL
|
Wysłany: 8 Listopad 2023, 13:59
|
|
|
piotreg napisał/a: | keczapvrs napisał/a: | No ale po co wspierać naszych jak można zagraniczny badziew. |
Czy polska policja kupiła choć jeden? A dlaczego? Bo to technologia sprzed 20 lat. |
Jak był nowy kupiła KWP Łódź chyba z 5. szt. Więcej tutaj. |
|
|
|
|
piotreg
Administratore banitore piotreg
Dołączył: 23 Mar 2007 Pochwał: 1550 Posty: 31926 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 8 Listopad 2023, 16:59
|
|
|
Masz pamięć. |
|
|
|
|
OJCIEC
Wio Łysa!
Dołączył: 20 Mar 2007 Pochwał: 233 Posty: 6674 Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
|
Wysłany: 9 Listopad 2023, 16:55
|
|
|
małymobil napisał/a: | Rapid L byłby może dobry na początku lat 2000 |
Tak naprawdę nigdy nie był dobry. Ciekawe, czy poprawili go dla wersji mobilnej, bo będą jaja jak z iskrą. |
|
|
|
|
|
|