Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 3b19987e648af61c21296cc942a29d3a Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wrocław - Red light na przejeździe kolejowym
Autor Wiadomość
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 28 Grudzień 2021, 19:47   Red light na przejeździe kolejowym

Cytat:
Fotoradary staną na przejazdach kolejowych. Pierwszy we Wrocławiu

Nowy system będzie kontrolował, czy kierowcy stosują się do czerwonych świateł przed przejazdami kolejowymi. Fotoradary staną na pięciu rogatkach.


Pięć pierwszych przejazdów kolejowo-drogowych już za kilka miesięcy będzie kontrolowanych przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. System Red Light sprawdzi czy kierowcy stosują się do sygnalizacji świetlnej. Na razie trwa wybór wykonawcy w ramach pilotażowego projektu, ale już ujawniono, gdzie staną pierwsze "kolejowe fotoradary".

Pierwszy kolejowy fotoradar będzie działał we Wrocławiu

Jak informuje Generalna Inspekcja Ruchu Drogowego, wprowadzenie kontroli na pierwszych przejazdach kolejowo-drogowych planowane jest we Wrocławiu, Makowiskach, Warszawie, Parkowie i Radomsku.

Dokładne lokalizacje:

- Wrocław (województwo dolnośląskie) – ul. Szczecińska, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B
- Warszawa (województwo mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B
- Makowiska (województwo kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska), przejazd kolejowo-drogowy kategorii C
- Parkowo (województwo wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo, przejazd kolejowo-drogowy kategorii C
- Radomsko (województwo łódzkie) – ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Przejazdy zostały wytypowane w uzgodnieniu z Biurem Bezpieczeństwa PKP PLK oraz w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybrano przejazdy kolejowo-drogowe kategorii B z samoczynną sygnalizacją świetlną i z półrogatkami oraz kategorii C, na których nie ma rogatek, a ruchem sterują wyłącznie sygnalizatory świetlne. W przypadku braku możliwości wprowadzenia automatycznej kontroli w tych lokalizacjach, CANARD wykorzysta tzw. listę rezerwową.

Jak działa system Red Light?

Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkować dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła. Funkcjonalności urządzeń zaoferowanych przez potencjalnych wykonawców zostaną zweryfikowane w trakcie testów. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca. Prace zostaną zlecone w ramach umowy ramowej. Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 44 tygodnie na montaż urządzeń.

358 fotoradarów na naszych drogach

Montaż urządzeń do automatycznej kontroli na przejazdach kolejowo-drogowych jest realizowany po raz pierwszy w historii Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. Jest jednym z etapów realizowanego już projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Zakłada on zakup i montaż 358 urządzeń rejestrujących, w tym w 100 lokalizacjach, które wcześniej nie znajdowały się w systemie CANARD.

Montaż systemów Red Light na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Z danych PKP PLK S.A. wynika, że w tym roku na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 159 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów, a skutki tych zdarzeń były tragiczne. Zginęło 25 osób, a 12 kolejnych odniosło poważne obrażenia (źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dane za okres 1 stycznia - 30 listopada 2021 r.).

Link
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 31 Marzec 2023, 13:18   

Cytat:
Kamery na dwóch przejazdach kolejowych we Wrocławiu. Skontrolują kierowców na czerwonym świetle



W zeszłym tygodniu informowaliśmy o systemie wykrywania kierowców przejeżdżających przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Jest on montowany na zjeździe z estakady Gądowianka w stronę ulic: Bystrzyckiej i Na Ostatnim Groszu. Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje również o nowych kamerach na dwóch przejazdach kolejowych we Wrocławiu. Gdzie dokładnie?


Kamery "złapią" kierowców na przejeździe kolejowym

Główny Inspektorat Transportu Drogowego potwierdził montaż kamer rejestrujących przejazd na czerwonym świetle przez skrzyżowania kolejowo-drogowe. System detekcji będzie uruchomiony na przełomie marca i kwietnia w dwóch miejscach Wrocławia.

- Te lokalizacje zostały wytypowane we współpracy z Państwową Komisją Badania Wypadków Kolejowych i PKP PLK oraz w oparciu o analizę bezpieczeństwa ruchu drogowego przez Instytut Transportu Drogowego. Są one potencjalnie narażone na powstawanie niebezpiecznych zdarzeń drogowych, stąd decyzja o montażu kamer - mówi Monika Niżniak, rzeczniczka prasowa GITD.

Systemy detekcji pojawią się tutaj:

- ulica Szczecińska (Kuźniki)
- ulica średzka (Leśnica)

Kamery są wynikiem niecierpliwości kierowców

Powodem wprowadzenia systemu wykrywania wjazdu na czerwonym świetle jest lekceważenie przepisów przez kierowców.

- Dość powszechnym zjawiskiem jest ignorowanie przez kierowców sygnalizacji świetlnej. Na niektórych skrzyżowaniach kolejowych dochodzi również do przejazdów przez zamknięte zapory. Nie są to odosobnione przypadki, ponieważ na monitoringu regularnie obserwujemy, jak niecierpliwi kierowcy decydują się na popełnienie wykroczenia. Dlatego też sięgnęliśmy po opinię podmiotów, które najlepiej znają swoją infrastrukturę - dodaje Monika Niżniak.

Montaż kamer jest możliwy dzięki rozbudowie i modernizacji CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym). Urządzenia dokumentujące niestosowanie się kierowców do sygnalizacji świetlnej zostaną zamontowane docelowo na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Na razie jednak "w boju" zostaną sprawdzone dwa.

Jaki system kamer będzie działał na Średzkiej i Szczecińskiej?

Urządzenia wykryją i zarejestrują wykroczenie oraz rozpoznają pojazd, jego markę, numery rejestracyjne, a także zapiszą miejsce i czas zdarzenia. Co ważne, system zmierzy też czas trwania czerwonego światła do momentu wjazdu samochodu na skrzyżowanie kolejowo-drogowe.

Są to analogiczne urządzenia, które pracują już na 20 skrzyżowaniach w Polsce. System polega na pracy kilku kamer wysokiej rozdzielczości w trzech krokach:

Krok 1. Kamera poglądowa rozpoznaje pozycję świateł sygnalizatora.
Krok 2. Kamera pomiarowa dokonuje detekcji pojazdu na linii zatrzymania oraz jego identyfikacji.
Krok 3. Kamera poglądowa rejestruje zdarzenie, śledząc pojazd w kadrze (tzw. car tracking).
Montaż kamer na wrocławskich przejazdach kolejowych odbędzie się bez utrudnień w ruchu.

- Dużą zaletą owego systemu jest brak konieczności rozkopywania przejazdu. Kamery są montowane bezkolizyjnie, w odległości kilku metrów od skrzyżowania - dodaje pani Niżniak.

Nawet 2000 złotych za wykroczenie na przejeździe kolejowym

W 2023 roku minimalna wysokość mandatu za niektóre wykroczenia drogowe jest stosunkowo wysoka. Na skrzyżowaniu kolejowo-drogowym można otrzymać 2000 złotych grzywny za:

- objeżdżanie opuszczonych zapór lub półzapór na przejeździe kolejowym
- wjeżdżanie na przejazd, gdy opuszczanie zapór lub półzapór zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone
- wjechanie na przejazd kolejowy za sygnalizator lub za inne urządzenie nadające sygnały przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych
- wjechanie na przejazd kolejowy, jeśli po jego drugiej stronie nie ma miejsca do kontynuowania jazdy

Recydywa w tym przypadku zakłada mandat w wysokości do 4000 złotych.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 6 Czerwiec 2023, 13:16   

Pozor Vlak! System na ul. Średzkiej odpalony!!! Uwaga, bo ewentualna fakturka wystawiona przed <itd> będzie opiewać na kwotę dwóch tysięcy polskich złotych!!! Na straży przepisów NeuroCar RedLight - nr seryjny urządzenia: ncar-h-cpu-06b00108 z legalizacją ważną bezterminowo!

Kierunek centrum (wlot od strony Legnicy/Lubina):

Wrocław.jpg
Plik ściągnięto 142 raz(y) 3,3 MB

Wrocław (2).jpg
Plik ściągnięto 130 raz(y) 3,06 MB

Wrocław (3).jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 2,67 MB

Wrocław (4).jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 2,72 MB

Wrocław (5).jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 3,11 MB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 6 Czerwiec 2023, 13:26   

Kierunek od centrum (wylot w kierunku Legnicy/Lubina):

Wrocław.jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 3,77 MB

Wrocław (2).jpg
Plik ściągnięto 130 raz(y) 3,22 MB

Wrocław (3).jpg
Plik ściągnięto 142 raz(y) 2,37 MB

Wrocław (4).jpg
Plik ściągnięto 137 raz(y) 3,5 MB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 27 Wrzesień 2023, 07:51   

A tak to wygląda jak już jest za późno...

Przejazd (1).jpg
Plik ściągnięto 171 raz(y) 44,77 KB

Przejazd (2).jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 128,06 KB

Przejazd (3).jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 109,9 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1223
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Wrzesień 2023, 15:06   

Ciekawe jaka jest "tolerancja". Najwcześniejszy kadr jest przed linią zatrzymania, jeżeli właśnie w tym momencie ruszyło nadawanie czerwonego to bez szans.
 
 
bicker5 
Forum Lider

Dołączył: 17 Mar 2009
Pochwał: 49
Posty: 700
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Wrzesień 2023, 11:48   

Jak znam życie to żadna.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 28 Wrzesień 2023, 23:18   

Generalnie rozchodzi się o to, że zapowiadany na ul. Szczecińskiej Red light już jest i rozlicza :arrow: NeuroCar RedLight, nr seryjny urządzenia: ncar-h-cpu-06b00107. Postaram się o jakieś fotki na dniach.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 29 Wrzesień 2023, 14:42   

Byłem, widziałem. Współczuję tym, którzy tam latają kilka razy dziennie. Linia mocno uczęszczana, nietrudno będzie tam wyłapać 15 pkt, nawet przy założeniu, że zbliżamy się do przejazdu z zachowaniem środków ostrożności, albowiem nigdy nie wiadomo, kiedy zacznie sygnalizator pulsować na czerwono.

Wrocław, Szczecińska (1).jpg
Kier. ul. Żernicka
Plik ściągnięto 139 raz(y) 1,88 MB

Wrocław, Szczecińska (2).jpg
Kier. ul. Żernicka
Plik ściągnięto 129 raz(y) 1,63 MB

Wrocław, Szczecińska (3).jpg
Kier. ul. Lotnicza
Plik ściągnięto 133 raz(y) 1,81 MB

Wrocław, Szczecińska (4).jpg
Kier. ul. Lotnicza
Plik ściągnięto 136 raz(y) 1,78 MB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 9 Listopad 2023, 08:46   



System i liczby.

https://www.wroclaw.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wrocław - Red light na przejeździe kolejowym | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group