Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 00c5ea2d321d4eecfce3f0778a8aed11 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wrocław - Red light
Autor Wiadomość
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1222
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Marzec 2023, 14:30   

Kolizji nie za wiele, ale może petentów wielu (jak ktoś zapewne ustalił). A to się przełoży bezpośrednio na bezpieczeństwo finansowe poborcy. A jak wiemy bezpieczeństwo jest najważniejsze.
 
 
Trucker

Wysłany:    https://gielda.grupadbk.com



 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 25 Marzec 2023, 19:31   

Kolizje - najechanie na tył pojazdu, zaczną się pojawiać jak uruchomią system. :shock:
 
 
michu 
Forum Lider


Dołączył: 23 Kwi 2010
Pochwał: 135
Posty: 744
Skąd: DSR
Wysłany: 9 Kwiecień 2023, 21:20   

Jak ten system działa, przy sygnalizatorze S2? :o
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Kwiecień 2023, 08:20   

Nieważne jak, ważne, że działa - NeuroCar Terminal RedLight 3.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 28 Kwiecień 2023, 21:30   

System na pewno działa. Na razie widok dla jadących ul. Bystrzycką w kierunku Magnolii.

Wrocław.jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 3,1 MB

 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 24 Maj 2023, 08:08   

Cytat:
Fotoradar przy Gądowiance we Wrocławiu już działa i łupi kierowców. "Są tylko dwa wyjścia. Opłata albo sąd"



W marcu tego roku (2023) informowaliśmy o montowanych na estakadzie przy Gądowiance kamerach. Zamontowane przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym fotoradary miały służyć bezpieczeństwu. Kierowcy nagminnie otrzymują mandaty na kwoty 500 i 1000 złotych, a Główny Inspektorat Transportu Drogowego twierdzi, że skoro zaistniała taka sytuacja, to znaczy, że narzędzie jest bardzo skuteczne w łapaniu "piratów drogowych".


Fotoradar na Gądowiance już działa

Kamery "łapiące" kierowców przejeżdżających przez skrzyżowanie na czerwonym świetle działają od 6 kwietnia. Zostały zamontowane na skrzyżowaniu estakady z ulicami Bystrzycką i Na Ostatnim Groszu. O tym, że w praktyce są bezbłędne, przekonało się już kilkadziesiąt kierowców, którzy otrzymali mandaty.

Fotoradary rejestrują nie tylko przejazd na czerwonym świetle, ale również:

- skręt w prawo na warunkowej zielonej strzałce, bez zatrzymania się
- skręt na zielonej strzałce ułamek sekundy po jej wygaszeniu.

– Chciałbym zauważyć, że przejazd za sygnalizator ze znakiem świetlnym S2 bez zatrzymania się, to najczęściej popełniany błąd. Ignorowanie tego przepisu jest nagminnym działaniem i zdarza się ono w 99 proc. przypadków – informuje Wojciech Król z biura prasowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, do którego zwróciła się Gazeta Wrocławska.

"Dostałem mandat, choć przejechałem poprawnie"

Mieszkańcy Gądowa na co dzień pokonują skrzyżowanie przy estakadzie w drodze do pracy. Skarżą się, że otrzymują wezwania do zapłaty, choć zatrzymują się przed zieloną strzałką. W momencie, gdy ruszają i zamierzają wjechać na skrzyżowanie, strzałka gaśnie, a fotoradar rejestruje przewinienie.

– Pierwszy mandat był w piątek. Niecała sekunda od zgaszenia strzałki pozwalającej na skręt. Po kilku dniach dostaliśmy drugi. K***stwo w biały dzień, szczególnie, że strzałka gaśnie zanim zdążysz pomyśleć, a skrzyżowanie jest na tyle trudne, że trzeba patrzeć czy nie wchodzi pieszy, nie wjeżdża rowerzysta i czy inne auto nie jedzie – pisze Ania, sfrustrowana mieszkanka osiedla Gądów.

Pani Jolanta skarży się z kolei, że otrzymała zdjęcie z rowerzystą stojącym przed pasami. Również miała strzałkę warunkową i zgodnie z zasadami ruchu drogowego, najpierw zatrzymała się, by po ułamku sekundy ruszyć.

– Rowerzysta miał czerwone światło, a ja strzałkę. Wjechałam na skrzyżowanie, ale widocznie zgasła, gdy już ruszyłam. Nie miałam czasu na reakcję – pisze.

GITD zapewnia: Każde zdarzenie jest szczegółowo analizowane

- Należy pamiętać, że kierujący zatrzymujący się przed zieloną strzałką, robi to, aby upewnić się o możliwości wjazdu na skrzyżowanie – przestrzega pracownik biura prasowego GITD.

Dodatkowo zapewnia, że w żadnym przypadku, gdy kierowca zatrzymał się przed zieloną strzałką, a ta w momencie przejazdu zgasła, nie otrzyma on wezwania.

– Nie traktujemy wyników z fotoradarów jako podstawy do nałożenia mandatu, ponieważ ostatecznie są one analizowane przez pracowników CANARD, którzy dokładnie śledzą cykle świateł i nagrania. Widzą, czy kierowca faktycznie upewnił się przed wjazdem za sygnalizator. Mogę zapewnić, że w tym przypadku kara na kierowcę nie zostanie nałożona, a jeśli faktycznie notujemy dużą liczbę naruszeń przepisów, znaczy to, że kamery są bardzo skutecznym rozwiązaniem – tłumaczy Wojciech Król.

Kierowcy chcą dowieść niesłuszności mandatów

Bardziej zdeterminowani kierowcy składają wizyty w dolnośląskiej delegaturze Inspektoratu Transportu Drogowego przy ul. Międzyleskiej 4. Uważają, że jest to niesprawiedliwe i zgodnie twierdzą, że "nie tędy droga", ponieważ kamery miały służyć poprawie bezpieczeństwa, a nie wykorzystywania ich do "łupienia kierowców".

– Pani w biurze mówi, że na jej biurku leżą całe sterty mandatów z tego skrzyżowania. Po krótkiej rozmowie każdy dowiaduje się, że do wyboru jest jedna z trzech opcji. Mandat na 500 złotych i 15 punktów karnych, mandat na 1000 złotych bez wskazania kierującego lub odwołanie się do sądu – pisze anonimowy członek grupy Gądów Mały na Facebooku.

– Zamierzam nie przyjąć kary i skierować sprawę do sądu, bo sygnalizacja świetlna to nie jest loteria koła fortuny. Mam filmik z dzisiaj i z wczoraj, co czwarty samochód trafia na brak zielonej strzałki. Cykle strzałek nie są równe i trwają 10, 14, lub 20 sekund – odpowiada pan Darek.

Jak odwołać się od mandatu drogowego?

Jeśli kierowcy mają pewność, że mandat jest bezpodstawny, mogą się odwołać. We wniosku trzeba przygotować:

- swoje imię i nazwisko
- numer PESEL
- miejsce zamieszkania
- serię i numer mandatu (zobacz na zdjęciu poniżej, gdzie je znajdziesz)
- opis całego zdarzenia i okoliczności, które wyjaśnią, dlaczego twój mandat powinno się uchylić

Wniosek o uchylenie mandatu należy złożyć do sądu rejonowego właściwego dla terenu, na którym go wystawiono. Dokument można zanieść do biura podawczego sądu lub pocztą (listem poleconym). Przeprowadzenie postępowania w sądzie jest bezpłatne, należy jednak pamiętać o złożeniu wniosku do 7 dni od wystawienia mandatu.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 7 Czerwiec 2023, 13:52   

Lamentu ciąg dalszy nastąpił!

Cytat:
Fotoradar na Gądowiance. Kierowcy proponują sekundnik lub poprawienie świateł. "Wtedy nie zarobią na mandatach"



Jeśli niektórzy kierowcy nadal nie są tego świadomi, to na zjeździe z estakady Gądowianka pojawiły się fotoradary, które wystawiają mandaty za przekroczenie prędkości, przejazd na czerwonym świetle lub nieprawidłowy przejazd na zielonej strzałce. To właśnie trzecie ze zdarzeń spowodowało oburzenie kierowców.


Estakada Gądowianka łupi kierowców na potęgę

Zamontowany przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym system sprawdza kierowców pod kątem prawidłowego przejazdu przez skrzyżowanie. Mowa o niebezpiecznej krzyżówce - ulic Bystrzyckiej, Na Ostatnim Groszu i wjazdu na Gądowiankę. Niewiele kierowców kwestionuje obecność kamer pod sygnalizacją świetlną, ale zasadność wystawianych mandatów - większość z nich.

Największy problem dotyczy prawoskrętu z ulicy Bystrzyckiej w estakadę i zielonych strzałek. Czytelnicy wielokrotnie pisali do Gazety Wrocławskiej, że otrzymali wezwanie do zapłaty za przejazd na czerwonym świetle. W wielu przypadkach przedstawiali ten sam schemat:

:arrow: Kierowca porusza się skrajnie prawym pasem w kierunku skrzyżowania, gdzie widoczne jest czerwone światło i kierunkowa zielona strzałka, która umożliwia warunkowy skręt w prawo.
:arrow: Kierowca odpowiednio reaguje na sytuację, zatrzymując się i rozpoczynając skręt w prawo, zgodnie z przepisami drogowymi (ze względu na trwającą zieloną strzałkę).
:arrow: Niestety, zaraz po rozpoczęciu skrętu, zielona strzałka gaśnie, jednakże kierowca nie zdaje sobie z tego sprawy, ponieważ sygnalizator znajduje się za słupkiem, co uniemożliwia mu dostrzeżenie zmiany sygnału.
:arrow: Zdarza się również, że kierowca zatrzymuje się na środku pasów przez znikającą strzałkę.
:arrow: Jako że inne pojazdy znajdują się za blisko, nie może już cofnąć się przed wjazd na skrzyżowanie.
:arrow: System rejestruje ten incydent jako wykroczenie, ponieważ pojazd znalazł się za sygnalizatorem w momencie, gdy ten wyświetlał czerwone światło.
:arrow: Po kilku dniach kierowca otrzymuje mandat w wysokości 500 złotych i zostaje obciążony 15 punktami karnymi, choć może skorzystać z opcji mandatu na 1000 złotych bez punktów karnych.

Para otrzymała dwa wezwania jednego dnia

- W krótkim odstępie czasu oboje przejeżdżaliśmy przez skrzyżowanie. Zastosowaliśmy się do zasad ruchu drogowego. Najpierw się zatrzymaliśmy, a następnie wjechaliśmy na strzałkę. W połowie manewru, tuż za naszym przejazdem za sygnalizator, zapewne zgasła, bo nagle przyszło wezwanie do domu, najpierw na mnie, potem na partnerkę. Czy tak powinno to wyglądać? - pyta pan Adam, czytelnik Gazety Wrocławskiej.

Czytelnik jest kierowcą, który regularnie jeździ ulicą Bystrzycką i korzysta z prawoskrętu na Gądowiankę. Zaobserwował powtarzające się przypadki, gdy pojazdy zatrzymują się zgodnie z przepisami, ruszają i w tym momencie kończy się cykl dla zielonego światełka oznaczającego warunkowy wjazd za sygnalizator.

Kilka dni później pojawiliśmy się na miejscu i dostrzegliśmy, że cykle dla zielonej strzałki są różne. W ciągu paru minut mogą one trwać:

- 17 sekund
- 12 sekund
- 10 sekund
- 14 sekund
- 9 sekund

- Zadaniem kierowcy jest bezpieczne dotarcie na miejsce czy zgadywanie, kiedy może przejechać, a kiedy nie? - pyta retorycznie pan Adam.

Na tych światłach nigdy nie ma zielonego

Szczególna uwaga kierowców jest również skupiona na działaniu sygnalizacji. Na prawoskręcie w kierunku Gądowianki przez cały dzień nie zaświeci się zielone światło. Przejazd na strzałce jest jedyną możliwością. To - zdaniem czytelników Gazety Wrocławskiej - największe nadużycie w wystawianiu mandatów.

- Zastanawiam się, dlaczego nie ma sygnalizacji z zielonym światłem. Warto czekać na tym skrzyżowaniu nawet 3-4 minuty na zielone światło, które może trwać nawet 15 sekund. Ale będę miał wówczas pewność, że nie dostanę mandatu. Podejrzewam jednak, że nie taki jest cel tego fotoradaru - sugeruje pan Adam.

Kierowcy proponują sekundnik lub znaki

Wśród próśb do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego najczęściej powtarzają się dwie: sekundniki i znaki informacyjne o fotoradarze.

- Na drogach krajowych kilkaset metrów przed fotoradarem znajduje się znak uprzedzający, że on tam stoi. To potwierdza, że ma służyć poprawie bezpieczeństwa i tylko w skrajnie nieodpowiedzialnych przypadkach karać piratów drogowych. Fotoradar przy Gądowiance ma chyba tylko na celu łupić kierowców - mówi nasz rozmówca.

Jeśli na tej sygnalizacji nigdy nie zaświeci się zielone światło, kierowcy proponują również sekundnik dla strzałki, który wykluczy losowość jej wygaszania i - tym samym - uchroni przed mandatem, którego większość jest już w pełni świadoma. To jednak wywołuje strach. W wiadomościach wysyłanych do naszej redakcji czytelnicy wielokrotnie podkreślają, że od kilku tygodni wybierają inną drogę do pracy z obawy o mandat, tworząc większe korki m.in. na ulicy Legnickiej.

Dużo kierowców wciąż popełnia rażący błąd

Wystarczyło kilkanaście minut obecności przy skrzyżowaniu, aby "przyłapać" nawet kilkudziesięciu kierowców na niedozwolonym przejeździe przez zieloną strzałkę (bez zatrzymania się). Właśnie przed tym chce chronić GITD, co potwierdza w odpowiedzi do Gazety Wrocławskiej z maja 2023 roku.

– Chciałbym zauważyć, że przejazd za sygnalizator ze znakiem świetlnym S2 bez zatrzymania się, to najczęściej popełniany błąd. Ignorowanie tego przepisu jest nagminnym działaniem i zdarza się ono w 99 proc. przypadków – informuje Wojciech Król z biura prasowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Co grozi za niepoprawny przejazd na zielonej strzałce?

Mandat na 500 złotych i 15 punktów karnych albo mandat na 1000 złotych bez wskazania kierującego albo odwołanie się do sądu, które nie zawsze skutkuje umorzeniem mandatu.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 29 Czerwiec 2023, 09:04   

Suweren się zdenerwował!!! Jeżdżą sobie na czerwonym i się obrazili, bo fakturka za fakturką leci!!!

Cytat:
Fotoradar przy Gądowiance we Wrocławiu - czy jest legalny? Ukarani mandatami kierowcy sprawdzili!



Nie milkną internetowe dyskusje na temat fotoradarów zamontowanych na sygnalizacji świetlnej przy estakadzie Gądowianka we Wrocławiu. Kierowcy informują, że wciąż dostają mandaty za nieprzestrzeganie przepisów w tym miejscu. Niektórzy mieli wątpliwości, czy urządzenia są legalne. Zapytali i poznali odpowiedź!


Czy fotoradar przy Gądowiance spełnia wymogi?

Pytanie do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym i Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego skierował m.in. pan Andrzej, nasz czytelnik i korespondent Gazety Wrocławskiej.

- Zapytałem o to, kiedy fotoradar został zamontowany i przez kogo, ponieważ wiele osób do dzisiaj nie zdaje sobie sprawy, że takie urządzenie istnieje, a kary napływają. Ważną kwestią, którą poruszyłem, było też spełnianie warunków montowania fotoradarów - mówi nasz czytelnik.

- Informacje techniczne, dotyczące sposobu funkcjonowania danego narzędzia użytkowanego, nie stanowią informacji publicznej. Jest to związane z potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa i integralności danego narzędzia przed ingerencją tak wewnętrzną, jak i zewnętrzną - tłumaczy Weronika Biaduń, Dyrektor CANARD.

Pan Andrzej poprosił też o sprawdzenie, czy urządzenie na pewno poprawnie mierzy prędkość nadjeżdżającego pojazdu i czy fotoradar nie jest zamontowany pod liniami wysokiego napięcia, co jest niedozwolone. Dodatkowo, należało udowodnić, że kierunek mierzony musi mieć w linii prostej co najmniej 100 metrów. Nasz czytelnik chciał mieć pewność, że dla fotoradaru zostały wydane wszystkie atesty z datą ważności i datą ich wystawienia.

Te fotoradary wymagają innych procedur niż standardowe

CANARD poinformował, że w przeciwieństwie do innych urządzeń rejestrujących przekroczenia prędkości w określonym miejscu lub na odcinku drogi, rejestratory zamontowane pod sygnalizacją świetlną nie podlegają kontroli metrologicznej ani procedurze zatwierdzenia i legalizacji.

- Ich działanie jest zbliżone do działania monitoringu wizyjnego. Obraz zarejestrowany przez kamery na podstawie oprogramowania urządzenia, dostarcza informacji o ewentualnym przejeździe pojazdu w chwili, gdy na sygnalizatorze nadawany jest sygnał czerwony. Tego rodzaju urządzenia nie mierzą wielkości fizycznych - pisze w swojej odpowiedzi dyrektor Weronika Biaduń.

Kierowcy chcą wzorować się na "Łowcy Fotoradarów"

W rozmowach z czytelnikami, którzy regularnie jeżdżą Gądowianką, pojawia się wielokrotnie temat Emila Rau, który w środowisku internetowym jest znany jako "Łowca Fotoradarów". Zawodowy kierowca i przedsiębiorca zasłynął z odnajdywania i wykorzystywania luk w przepisach ruchu drogowego w taki sposób, aby nie płacić mandatów za przekroczenia prędkości udokumentowanych zdjęciem z fotoradarów.

Niedawno Emil Rau odkrył kolejną lukę umożliwiającą uniknięcie odpowiedzialności. Nowe przepisy zostały sformułowane w sposób nieprecyzyjny:

- [...] właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie [...] - brzmi artykuł 78 Prawa o ruchu drogowym.

Ustawa nie precyzuje, jakie dokładnie dane powinien podać właściciel. Sąd w Zielonej Górze zinterpretował ten zapis tak, że jeśli właściciel poda jedynie imię i nazwisko kierowcy, ale nie ujawni innych informacji, to nie łamie przepisu. Ponadto, nie można wymagać od właściciela pojazdu, aby znał wszystkie dane dotyczące kierowcy, włącznie z adresem zamieszkania. Zidentyfikowanie kierowcy powinno być zadaniem prokuratury.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Listopad 2023, 08:44   

Cytat:
Żółte kamery CANARD łapią kierowców. Sypią się mandaty za jazdę na czerwonym świetle



Na razie są trzy takie miejsca we Wrocławiu gdzie zamontowano żółte kamery w systemie Red Light CANARD, który automatycznie robi zdjęcia kierowcom przejeżdżającym na czerwonym świetle. Mandaty liczone są w tysiącach. Zobacz, gdzie zamontowano charakterystyczne żółte kamery.


Główny Inspektorat Transportu Drogowego nadzoruje system CANARD, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. W ramach CANARD prowadzone są kontrole:

- pomiar punktowy
- pomiar odcinkowy – we Wrocławiu jest planowany na al. Jana III Sobieskiego
- rejestracja przejazdu na czerwonym świetle, system Red Light – trzy miejsca we Wrocławiu

CANARD Red Light. Żółte kamery na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowych

W ramach systemu CANARD na skrzyżowaniach i przed przejazdami kolejowymi montowane są charakterystyczne żółte kamery. Urządzenia, w ramach systemu Red Light automatycznie rejestrują samochody przejeżdżające na czerwonym świetle.

We Wrocławiu rekordy bije skrzyżowanie ulic Bystrzycka - Na Ostatnim Groszu - estakada Gądowianka. Kamery CANARD i system Red Light są tam od 5 kwietnia tego roku. Tylko w kwietniu "złapano" aż 4 385 kierowców. W sumie do października było ich 12 225!

Rekordziści w krótkim czasie zarobili tam nawet kilka mandatów.

– Znam to skrzyżowanie doskonale, ale nie wiedziałem, że jest tam system CANARD. Tak się złożyło, że przez tydzień odwoziłem rano córkę do szkoły. Z Bystrzyckiej skręcałem w prawo na zielonej strzałce i pamiętam, że był tam bardzo krótki cykl. Efekt, w tydzień dostałem tam dwa mandaty po 500 złotych i po 15 punktów karnych. Zdjęcia są jednoznaczne przejeżdżałem na czerwonym. Od znajomych wiem, że niektórzy, właśnie ze względu na krótki cykl, skierowali sprawę do sądu – mówi kierowca, który prosił o zachowanie anonimowości.

System RedLight zdaje egzamin. Kierowcy jeżdżą ostrożniej

Monika Niżniak, rzeczniczka prasowa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego podkreśla, że z obserwacji oraz analiz wynika, że po wprowadzeniu systemów RedLight, z upływem czasu zmienia się zachowanie kierujących, co bezpośrednio wpływa na spadek liczby zdarzeń drogowych oraz zminimalizowanie ich ewentualnych skutków.

Skuteczność urządzeń obserwowana m.in. w zmianie zachowania kierowców widoczna jest już na przykładzie systemu działającego na skrzyżowaniu ul. Na Ostatnim Groszu - Bystrzycka - estakada Gądowianka. Liczba zarejestrowanych naruszeń w październiku w porównaniu do pierwszego miesiąca pracy systemu spadła o ponad 83 procent.

Żółte kamery, system RedLight i CANRAD, gdzie są we Wrocławiu. Lista miejsc.

Żółte kamery i system RedLight CANARD we Wrocławiu jest w trzech miejscach:

- na skrzyżowaniu ul. Na Ostatnim Groszu/ Bystrzycka/Gądowianka

oraz na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych:

- ul. Szczecińska
- ul. Średzka

We Wrocławiu charakterystyczne żółte kamery są także na skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Ślężnej, ale te – są testowe i nie są nadzorowane przez GITD. Tak więc na razie kierowcy nie są tam karani mandatami.



RedLight CANARD. Wysokość mandatów za przejazd na czerwonym świetle

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w przypadku:

- wjazdu na przejazd kolejowy za sygnalizator lub za inne urządzenie nadające sygnały, przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, kierującemu grozi grzywna w postępowaniu mandatowym w wysokości 2 tys. zł. (art. 97a pkt 1 KW)
- niestosowania się do sygnału drogowego, sprawcy wykroczenia grozi mandat karny w wysokości 500 zł (art. 92 § 1 kw).

Czy będą kolejne miejsca we Wrocławiu z kamerami i systemem RedLight?

– Aktualnie nie planujemy montażu kolejnych tego rodzaju urządzeń na terenie miasta – mówi Monika Niżniak. (...)

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wrocław - Red light | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group