Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 99cdfc4f24409db6f0c2d00f066ee52d Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Multanova TraffiStar
Autor Wiadomość
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 21:14   Multanova TraffiStar

Cytat:
Szwajcarski producent urządzeń mierzących m.in. prędkość samochodów, firma Multanova, opracowała potężne narzędzie, które ma pomóc policji w walce z drogowymi piratami.



Mowa o urządzeniu nazwanym TraffiStar SR590, które ma szanse stać się największym wrogiem kierowców nagminnie przekraczających dozwoloną prędkość, czy nie zważającym na czerwone światło sygnalizatora na skrzyżowaniu.

TraffiStar SR590 to superradar, który może monitorować parametry jazdy aż 22 samochodów jednocześnie, w odległości pół kilometra od urządzenia. Maszyna wykorzystuje technologię radaru 3D do śledzenia i wyłapywania pojazdów, które jadą z nadmierną prędkością lub przejeżdżają przy zapalonym czerwonym świetle, a cyfrowa kamera o wysokiej rozdzielczości sporządza dokumentację dla organów ścigania.

Poza pomiarem prędkości i śledzeniem aut ignorujących czerwone światło, TraffiStar SR590 może także przyłapać kierowców, którzy jadą zbyt blisko poprzedzającego pojazdu, wymuszają pierwszeństwo nad pieszymi, łamią zakazy lub nakazy skrętu czy wyprzedzają w miejscu niedozwolonym. Jeśli wierzyć zapewnieniom producenta, policja drogowa zyskuje właśnie niewiarygodnie potężne narzędzie, które uprzykrzy życie wielu kierowcom.

Obecnie Multanova TraffiStar SR590 przechodzi testy w kilku miejscach na obszarze Genewy w Szwajcarii.

Źródło: Onet.pl

Ciekawe jak jest mierzona prędkość tylu obiektów jednocześnie...
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
STEFAN
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2009
Pochwał: 20
Posty: 264
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 04:56   Re: Multanova TraffiStar

Za całość odpowiedzialny jest Planar - zero szans zatwierdzenia w Polsce... też to mamy w Gatso od kilku lat...
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 233
Posty: 6674
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 08:55   

Ale wygląda bardzo widowiskowo! :)
 
 
Qbek 
Forum Lider


Dołączył: 28 Paź 2009
Pochwał: 137
Posty: 1384
Skąd: znienacka
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 09:49   

Na stronie producenta znalazłem info, że za pomiar prędkości odpowiada radar pracujący w paśmie 24.1 GHz.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 25 Sierpień 2022, 07:38   

Cytat:
Dostałeś mandat z fotoradaru? Zanim się odwołasz, zerknij w róg fotografii

Nowy taryfikator mandatów sprawił, że - z punktu widzenia finansów publicznych - "opłacalne" stało się rejestrowanie nawet drobnych przekroczeń prędkości. Policjantów drogówki skutecznie wyręcza w tym rosnąca armia fotoradarów. Kiedy nie warto odwoływać się od mandatu?




Zdecydowana większość urządzeń monitorujących przestrzeganie limitów prędkości na drogach wykorzystuje do tego głowicę radarową. Zasada działania jest taka sama, jak w radarach znanych jeszcze z II wojny światowej.

Jak działa klasyczny fotoradar?

Wiązka mikrofal wysyłana jest w danym kierunku i wraca do urządzenia po odbiciu się od celu. Prędkość określana jest na podstawie czasu jaki upływa między nadaniem i odebraniem sygnału. Najnowocześniejsze radary (np. Fotorapid PRO) potrafią dziś monitorować kilkadziesiąt "celów" na raz, ale w zdecydowanej większości przypadków zmierzona prędkość dotyczy "największego" z odbić i jest podatna na zakłócenia.

Właśnie dlatego na lokalizację urządzeń wpływa wiele czynników, w tym np. odległość od linii energetycznych, kąt padania wiązki czy odległość od punktu pomiarowego. Im dalej od źródła fali tym szerokość emitowanej przez radar wiązki staje się szersza. Z tego względu, większość zdjęć wykonanych przez fotoradary, na których widocznych jest kilka pojazdów, jeszcze na etapie obróbki trafia do kosza. W przypadku odmowy przyjęcia mandatu kierowca ma bowiem duże szanse na "wybronienie" się od kary na drodze sądowej.

Jak działa fotoradar z pętlą magnetyczną

Przy polskich drogach - głównie w miastach - przybywa jednak fotoradarów działających według innej zasady. Dotyczy to chociażby urządzeń zdolnych do monitorowania skrzyżowania pod kątem ignorowania przez kierowców sygnalizacji świetlnej. Dobrym przykładem jest fotoradar Traffistar SR520. Tego rodzaju urządzenie od kilku lat działa m.in. w Warszawie na ulicy Ostrobramskiej. W tym przypadku liczba zarejestrowanych na fotografii pojazdów nie ma znaczenia - operatorzy doskonale wiedzą, który z kierowców dopuścił się przekroczenia prędkości lub wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Jak to możliwe?

Zamiast głowicy emitującej mikrofale, Traffistar SR520 wykorzystuje wycięte w jezdni pętle indukcyjne. Pierwotnie system zaprojektowany został, by ukrócić zjawisko ignorowania przez kierowców czerwonego światła.

W jaki sposób fotoradar z pętlą indukcyjną mierzy prędkość pojazdów? W przeciwieństwie do urządzeń wysyłających wiązki mikrofal, które mierzą prędkości chwilowe, Traffistar SR520 dokonuje pomiaru średniej prędkości pojazdu.

Na każdym z podlegających kontroli pasów ruchu - w ściśle określonej odległości - zamontowane są dwie pętle magnetyczne wykrywające przejeżdżające nad nimi pojazdy. System mierzy czas przejazdu pomiędzy dwiema pętlami i na tej podstawie, z bardzo dużą dokładnością, wylicza średnią prędkość pojazdu. Każdy zestaw pętli obsługuje konkretny pas ruchu, nie ma więc najmniejszego problemu z określeniem, który kierowca dopuścił się wykroczenia.

Mandat z fotoradaru? Zanim się odwołasz, zerknij w róg fotografii

Większość kierowców nie zdaje sobie sprawy z różnic w funkcjonowaniu poszczególnych typów wykorzystywanych w Polsce fotoradarów i wychodzi z założenia, że jeśli na zdjęciu widać kilka pojazdów - można śmiało odmówić przyjęcia mandatu. Zanim jednak zdecydujemy się na taki krok, warto dokładnie przyjrzeć się dostarczonej w korespondencji fotografii. Znajdziemy na niej (najczęściej w prawym dolnym rogu) informację o rodzaju urządzenia, jakim zarejestrowano wykroczenie. W dobie powszechnego dostępu do Internetu ustalenie, czy mamy do czynienia z radarem "klasycznym" czy wykorzystującym pętle magnetyczne, nie powinno zająć więcej niż kilka minut.

W drugim przypadku, jedyna szansa na pozytywny dla kierowcy wyrok to wskazanie, że w danym momencie urządzenie było niesprawne technicznie lub nie posiadało kompletu wymaganej dokumentacji (np. ważne badania homologacyjne). W praktyce, jest to jednak skrajnie mało prawdopodobne, więc odmowa przyjęcia mandatu to jawne proszenie się o dodatkowe problemy i koszty.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Multanova TraffiStar | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group