Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 68b150aa05c473da58af9beade61b247 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Fotorapid Pro
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 09:33   Fotorapid Pro

Cytat:
Fotorapid Pro (2021)

System Fotorapid Pro (2021) zapewnia uniwersalną pracę, rejestrację foto i wideo dowodów wykroczeń drogowych, przeszukiwanie baz danych oraz bezprzewodową transmisję danych. Przeznaczony jest do montażu zarówno na słupach drogowych i elementach infrastruktury miejskiej, jako urządzenie stacjonarne, jak również na mobilnie na trójnogu, czy w samochodzie. Urządzenie rejestruje prędkość pojazdu mierzonego z dokładnością +/- 1 km/h.




KLUCZOWE CECHY:

:arrow: 4 warianty systemu i tryby pracy

- stacjonarny dostosowany do zasilania z sieci 110-230 V AC
- mobilny dla pojazdu patrolowego (zawiera ministatyw z pojemnikiem na baterie 12 V i tablet PC)
- przenośny na trójnogu, do ustawiania na poboczu drogi
- pomiar średniej prędkości na odcinku od 200 m do 50 000 m (przy zastosowaniu dwóch przyrządów, w tym jeden może być mobilny)

:arrow: Automatyczny rejestr wykroczeń w ruchu drogowym.
:arrow: Rejestracja z logiem pomiaru, zdjęciem.
:arrow: Weryfikacja wszystkich pojazdów w trybie on-line za pomocą różnych baz danych z natychmiastowym powiadomieniem.
:arrow: Automatyczna klasyfikacja samochodu według typu.
:arrow: Rozpoznawanie ANPR – do prędkości 300 km/h.
:arrow: Jednoczesne rozpoznawanie tablic rejestracyjnych na 6 pasmach drogi w obu kierunkach.
:arrow: Zintegrowane doświetlenie w podczerwieni.

AUTOMATYCZNE WYKRYWANIE WYKROCZEŃ:

:arrow: W pełni automatyczna obsługa do sterowania pojazdami na maksymalnie 6 pasach ruchu jednocześnie w obu kierunkach.
:arrow: Pomiar prędkości mierzonych pojazdów z dokładnością +/- 1 km.
:arrow: Zakres pomiaru prędkości 2–300 km/h.
:arrow: Oddzielne ograniczenia prędkości dla różnych pasów i samochodów, ciężarówek i autobusów.
:arrow: Dane dowodowe i nagrywanie wideo dla każdego wykrytego naruszenia.

APLIKACJA WYSZUKIWANIA POJAZDÓW:

:arrow: Automatyczny System Rozpoznawania Numerów Rejestracyjnych różnych krajów.
:arrow: Technologia sieci neuronowych zapewnia szybką adaptację do nowych formatów tablic rejestracyjnych.

TRANSMISJA DANYCH:
:arrow: Bezprzewodowa transmisja danych (2G, 3G lub 4G) przez bezpieczną sieć prywatną (VPN) przy użyciu wewnętrznego modułu.

OCHRONA I BEZPIECZEŃSTWO:
:arrow: Ochrona oprogramowania i przechowywanych danych przed uszkodzeniem i nieautoryzowanymi zmianami.
:arrow: Rejestrowanie zdarzeń systemowych i działań użytkownika.

MONITOROWANIE WIDEO:

:arrow: Możliwość strumieniowego przesyłania wideo w czasie rzeczywistym za pomocą protokołu RTSP (Real Time Streaming Protocol).
:arrow: Automatyczne nagrywanie i przechowywanie wideoklipów sytuacji drogowej do archiwum (do 12 godzin wideo), możliwość przeszukiwania archiwum przez określony czas.

TELEMETRIA I DIAGNOZA:

:arrow: Funkcje samotestowania i zdalnego testowania.
:arrow: Automatyczne śledzenie wydajności systemu z transmisją telemetrii w czasie rzeczywistym.








Link
 
 
Ciągnik

Wysłany:    https://truckcare.pl/flota/ciagniki-siodlowe/



 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 698
Posty: 1142
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 09:43   

Cytat:
Nowy polski fotoradar śledzący zamiast wideorejestratorów policji. Łapie 32 auta na raz



Fotorapid PRO to najnowszy fotoradar śledzący, który łapie 32 auta jednocześnie, a jego produkcją zajmie się polska firma ZURAD. I już niebawem zacznie namierzać kierowców jadących trasą S8 – ustalił dziennik.pl. Ten przyrząd może również zastąpić policyjne wideorejestratory. Nowe urządzenie sprawdziliśmy w ruchu drogowym.


Fotorapid PRO zamocowany w bagażniku niepozornego kombi – tak zamaskowany fotoradar śledzący jest właściwie niewidoczny dla kierowców. A możliwości nowego urządzenia poznaliśmy podczas zamkniętej prezentacji w Warszawie – dziennik.pl jako jedyna redakcja uczestniczył w pokazie.

– Fotorapid PRO jest dalekim rozwinięciem fotoradaru INTEGRA 3D, który był produkowany w Polsce na rosyjskiej licencji. Jednak mało kto wie, że w przyrządzie INTEGRA 3D było zaimplementowanych sporo pomysłów, które wcale nie miały rosyjskiego pochodzenia – powiedział dziennik.pl Sebastian Margalski, odpowiedzialny w firmie ZURAD za opracowanie i wdrożenie nowego fotoradaru. – Ideą powstania tego przyrządu był elektroniczny policjant, który potrafi ujawniać jednocześnie cały szereg wykroczeń występujących w ruchu drogowym. Na dziś Fotorapid PRO nie ma odpowiednika, chyba że zamontujemy na jednym skrzyżowaniu kilka odrębnych urządzeń – ocenił.

Nowy fotoradar Fotorapid PRO opiera się na głowicy radaru śledzącego niemieckiej firmy SMARTMICRO. To kluczowy element tego urządzania. Z kolei za złożone algorytmy analizy obrazu oparte na technologii sieci neuronowych odpowiada chorwacki specjalista z dziedziny informatyki. Optykę wytwarza japońska firma Hoya.

– Pewne pomysły zastosowane w tym przyrządzie pochodzą z Rosji. A całość finalnie jest produkowana przez wchodzącą w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej polską firmę ZURAD – znanego od lat producenta przyrządów do pomiaru prędkości w ruchu drogowym. Urządzenie rejestruje prędkość pojazdu mierzonego w zakresie od 2 do 300 km/h z dokładnością +/- 1 km/h. Jednocześnie może namierzać 32 jednostki – wyjaśnił nasz rozmówca.





Fotorapid PRO lepszy od wideorejestratora w policyjnym BMW?

Tylko podczas 50-kilometrowego przejazdu trasą S8 – od centrum handlowego na Targówku do węzła Emilianów za Radzyminem i z powrotem – sprzęt wyłapał 59 przekroczeń prędkości. Nikt nie zawracał sobie głowy przepisowo jadącym srebrnym Volvo V70 z nowym fotoradarem w trybie pracy automatycznej. BMW wyprzedziło nas z prędkością 155 km/h, Skoda Octavia RS pędziła 169 km/h, ale rekordzistą okazał się szofer Skody Superb na warszawskich numerach – został uwieczniony przy prędkości 179 km/h. Kierowcy nieświadomie wpadali w oko kamery, a na dysk spływały kolejne nagrania wideo i zdjęcia z dokumentacją winy. Przy tym jakość materiału dowodowego pozwala na identyfikację twarzy kierowcy, czy też udowodnienie jazdy bez zapiętych pasów bezpieczeństwa lub korzystania z telefonu bez zestawu głośnomówiącego. Otwartym pozostaje pytanie jaką wydajnością na tym odcinku wykazałoby się stosowane dziś nieoznakowane policyjne BMW.

– Ten przyrząd może zastąpić również tradycyjne wideorejestratory, nie wymaga ingerencji w układy samochodu, oraz co ciekawsze nie wymaga zrównania prędkości ze sprawcą szaleńczej jazdy. Co najważniejsze, daje 99,9 proc. skuteczności dowodów popełnienia wykroczenia. Kierowca nie będzie dyskutował, że to nie była jego prędkość tylko radiowozu. Informacje o przekraczających prędkość mogą być przekazywane do patrolu usytuowanego na bramkach poboru opłat, więc "szczęśliwiec" sam się zatrzyma i umożliwi bezpieczne poddanie go "rozliczeniu" – wskazał Margalski.





Nowy fotoradar śledzący i jazda na zderzaku

Debiutujący Fotorapid PRO potrafi także wyłapywać jazdę na zderzaku – prowadzi pomiary odległości między pojazdami, zarówno według kryterium czasu, jak i dystansu w metrach. – Winę udowodni plik wideo zarejestrowany na odcinku ok. 100 m, żaden kierowca nie wykręci się zamiarem wyprzedzania – wyjaśnił ekspert.

Nowość można również zamontować stacjonarnie na dowolnej, już istniejącej konstrukcji (nie wymaga specjalnego masztu czy słupa; idealnie sprawdziłoby się choćby na sławnym medialnie moście Poniatowskiego) lub wykorzystać jako fotoradar przenośny na trójnogu do stawiania na poboczu. Urządzenie potrafi jednocześnie kontrolować do 6 pasów w różnych kierunkach ruchu (4 pasy w trybie mobilnym) i rozpoznawać tablice rejestracyjne dzięki systemowi ANPR. Odpowiednie ograniczenie prędkości jest automatycznie przypisywane dla różnych pasów i do każdego samochodu, na podstawie jego klasy. Ale FR PRO nie tylko wychwytuje "szybkich i wściekłych". Umie też wyłapać jazdę: po buspasie, na zakazie, pod prąd, po chodniku czy poboczu. Sprzęt można skonfigurować do rejestracji naruszenia zakazu ruchu ciężarówek.

– W miejscu tak ruchliwym, jak choćby mosty tradycyjny fotoradar rzadko kiedy się sprawdzi. Dowodem wykroczenia jest zdjęcie pojazdu, na którym znajduje się wyłącznie ten jeden pojazd. W kadrze takiego zdjęcia nie może być innych uczestników dróg, a już szczególnie tramwajów etc. Tego defektu pozbawiony jest radar śledzący – podkreślił nasz rozmówca.





Odcinkowy pomiar prędkości i nowy fotoradar Fotorapid PRO

Jedną z ważniejszych funkcjonalności urządzenia ZURAD jest pomiar średniej prędkości, który nie wymaga budowy specjalnych bramownic. W ocenie konstruktorów wystarczy wykorzystanie istniejących elementów infrastruktury drogowej np. słupów oświetleniowych.

– Uzyskamy dodatkowo ujawnianie innych wykroczeń w miejscu instalacji, w tym punktowe pomiary prędkości w miejscu kontroli, a nie tylko średnią prędkość na odcinku drogi – stwierdził Margalski.

Nowy fotoradar łączy wykroczenia kierowcy

Jego zdaniem nieporozumieniem w XXI wieku jest również instalowanie kamer do kontroli przejazdu na czerwonym świetle, które np. nie potrafią zarazem ujawnić przekroczenia prędkości lub jazdy na zderzaku.

– Nowe polskie urządzenie można skonfigurować tak, by rejestrowało wykroczenia łączone np. przejazd na czerwonym świetle połączony z przekraczaniem dozwolonej prędkości lub naruszeniem linii ciągłej w obszarze przed skrzyżowaniem i to bez względu na porę dnia – podkreślił. – Obecnie sprzęt używany przez ITD w przypadku wyłączenia sygnalizacji w godzinach nocnych stoi bezużyteczny. A co z mandatem za przekraczanie prędkości na takim skrzyżowaniu? Podobnie nieporozumieniem jest wyposażanie radiowozów w kosztowne rozwiązania umożliwiające kontrolę wnoszenia opłat za drogi bez np. kontroli prędkości czy zakazu poruszania się samochodów ciężarowych w dni ograniczeń – zauważył nasz rozmówca.

Fotorapid PRO - fotoradar polskiej produkcji nad trasą S8

Czy to się kiedyś zmieni? Urządzenie oglądali już przedstawiciele policji, których nowy sprzęt miał zaskoczyć wachlarzem gromadzonych danych i ich jakością. Nieoficjalnie udało się nam ustalić, że w Polsce powstaje platforma integrująca różne systemy identyfikacji i rejestracji. Dzięki temu uprawnione służby chcą zyskać bezpośredni dostęp do danych gromadzonych przez różne przyrządy, w tym np. fotoradary. To jednak pieśń przyszłości. Dla kierowców cenną może okazać się informacja, że pierwsze urządzenia Fotorapid PRO pojawią się przy polskich drogach szybciej niż to mogliby sobie wyobrazić.

– Niebawem nowy fotoradar z opcją pomiaru w ruchu drogowym zostanie testowo zamontowany nad trasą S8, na wysokości Ostrowi Mazowieckiej. Czekamy też, aż Główny Urząd Miar uzna dla tego przyrządu zatwierdzenie typu z innego kraju w Unii Europejskiej i wówczas nasze urządzenie zostanie prawnie dopuszczone do stosowania na polskich drogach. Przy czym wykroczenia nie podlegające pod kontrolę GUM, takie jak np. wyprzedzanie na przejściu dla pieszych mogą być podstawą do ukarania sprawcy wykroczenia. Podobnie jak jazda na zderzaku – powiedział dziennik.pl Sebastian Margalski. – Poza tym od kilku tygodni pierwsze urządzenie już wykonuje pomiary testowo – tuż przy siedzibie firmy ZURAD w Ostrowi. Codziennie wykrywa mnóstwo wykroczeń, szczególnie wyprzedzania na przejściu dla pieszych, czy przekraczania ciągłej linii. Przez niespełna tydzień zarejestrował 184 przekroczenia prędkości (w tym 16 przypadków tzw. +50) oraz 87 innych wykroczeń. Niektóre z nich się nakładały, czyli np. oprócz wyprzedzania występowało przekroczenie prędkości – skwitował.




Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 88
Posty: 396
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Lipiec 2021, 11:56   

Na ile to urządzenie będzie wykrywalne?
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 24 Lipiec 2021, 19:28   

Myślę, że wycieczka pod płot Zuradu mogła by dać odpowiedź.
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 08:04   

Wg karty katalogowej, pracuje na 24 GHz, czyli V1 będzie go z daleka "widzieć".

rapid.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 35,38 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 25 Lipiec 2021, 15:15   

phonemaniac napisał/a:
Wg karty katalogowej, pracuje na 24 GHz, czyli V1 będzie go z daleka "widzieć".

A czego V1 nie widzi? Czy on w ogóle przestaje "pikać"?
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1316
Posty: 4393
Skąd: WKZ
Wysłany: 26 Lipiec 2021, 08:06   

On widzi wszystko. :) Jedno z dalszej odległości, inne z bliższej. :) W każdym bądź razie, żonka się śmieje, że zawsze wiadomo gdzie można pójść coś zjeść i sikundę na trasie zrobić. ;)
 
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Kwiecień 2022, 08:17   

Cytat:
Fotoradar mierzący odległość między autami uzyskał niezbędne świadectwa



Fotoradar Rapid PRO, który nie tylko mierzy prędkość na kilku pasach jednocześnie, ale także potrafi kontrolować odległości między pojazdami, uzyskał już polskie świadectwo wzorcowania – poinformował dziennik.pl. Jego pojawienie się na polskich drogach będzie oznaczać bat na kierowców – urządzenie może ustrzelić w ciągu godziny nawet 300 aut niezachowujących przepisowej odległości.


Fotorapid PRO, czyli nowy fotoradar śledzący, przeszedł właśnie testy Urzędu Miar. Na lotnisku w Borsku sprawdzano, czy urządzenie jest wystarczająco dokładne, a pomiary nie przekłamują rzeczywistych odległości. Wszystko przebiegło zgodnie z planem, dlatego testy zakończyły się wydaniem pierwszego w Polsce świadectwa wzorcowania dla tego typu urządzenia pomiarowego.

Fotorapid PRO – urządzenie o wielu "talentach"

Nowy radar śledzący Zurad bazuje na rozwiązaniach z Integry 3D – urządzenia produkowanego w Polsce, ale na licencji rosyjskiej. Sprzęt ma głowicę, która potrafi analizować aż 64 cele w obrębie ok. 100 m. Inteligentna kamera rozpoznaje tablice rejestracyjne, dlatego pomiary wykonywane są pomiędzy przednimi tablicami rejestracyjnymi w przypadku, gdy urządzenie jest ustawione na auta zbliżające się do niego, lub tylnymi, jeśli mierzy samochody oddalające się. Fotoradar od początku projektowano pod kątem współpracy z systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, dlatego będzie mógł być umieszczany na bramownicach i przydrożnych słupach podpiętych do zasilania.

Co prawda, urządzenie nie wie jakiej długości są samochodu, ale tę kwestię już rozwiązano. Jak tłumaczy dziennikowi.pl Sebastian Margalski, odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie nowego fotoradaru, długość auta nie będzie odliczana od pomiaru. Zatem skorzystają z tego kierowcy, bo na ich korzyść system będzie zawyżał rzeczywistą odległość między pojazdami.

Kolejną funkcją urządzenia jest umiejętność rozpoznawania kategorii pojazdów, co oznacza, że jedno urządzenie rozróżni ciężarówkę i osobówkę oraz przypisze oddzielne limity dla każdego z pojazdów.

Uzyskane świadectwo oznacza, że urządzenie może być już stosowane na drogach. To kiedy i ile takich fotoradarów pojawi się na drogach, zależy już teraz od polityki zamówień Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, który zawiaduje polskim systemem fotoradarów.

Co mówią przepisu na temat odstępów?

Od 1 czerwca 2021 r. obowiązują przepisy, które zakazują jazdy na zderzaku. Obowiązuje zasada niemiecka – minimalny odstęp pomiędzy pojazdami na autostradach i drogach ekspresowych to "pół licznika". Jedziesz 140 km/h, zachowujesz odstęp co najmniej 70 metrów od poprzedzającego samochodu. Jedziesz 100 km/h, obowiązuje przynajmniej 50 metrów odstępu.

Według nowego taryfikatora za niezachowanie przez kierującego pojazdem wymaganego odstępu za poprzedzającym pojazdem grozi mandat w wysokości od 300 do 500 zł.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Fotorapid Pro | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group