Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 7a5d46a503e1704b9dc8c10d644e8621 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radomsko - Red light na przejazdach kolejowych
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore
piotreg


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1549
Posty: 31913
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 30 Grudzień 2021, 15:50   Red light na przejazdach kolejowych

W Radomsku będzie działał System Red light na przejeździe kolejowym :arrow: ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Cytat:
Fotoradary staną na przejazdach kolejowych. Pierwszy we Wrocławiu

Nowy system będzie kontrolował, czy kierowcy stosują się do czerwonych świateł przed przejazdami kolejowymi. Fotoradary staną na pięciu rogatkach.


Pięć pierwszych przejazdów kolejowo-drogowych już za kilka miesięcy będzie kontrolowanych przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. System Red Light sprawdzi czy kierowcy stosują się do sygnalizacji świetlnej. Na razie trwa wybór wykonawcy w ramach pilotażowego projektu, ale już ujawniono, gdzie staną pierwsze "kolejowe fotoradary".

Pierwszy kolejowy fotoradar będzie działał we Wrocławiu

Jak informuje Generalna Inspekcja Ruchu Drogowego, wprowadzenie kontroli na pierwszych przejazdach kolejowo-drogowych planowane jest we Wrocławiu, Makowiskach, Warszawie, Parkowie i Radomsku.

Dokładne lokalizacje:

- Wrocław (województwo dolnośląskie) – ul. Szczecińska, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B
- Warszawa (województwo mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B
- Makowiska (województwo kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska), przejazd kolejowo-drogowy kategorii C
- Parkowo (województwo wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo, przejazd kolejowo-drogowy kategorii C
- Radomsko (województwo łódzkie) – ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Przejazdy zostały wytypowane w uzgodnieniu z Biurem Bezpieczeństwa PKP PLK oraz w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wybrano przejazdy kolejowo-drogowe kategorii B z samoczynną sygnalizacją świetlną i z półrogatkami oraz kategorii C, na których nie ma rogatek, a ruchem sterują wyłącznie sygnalizatory świetlne. W przypadku braku możliwości wprowadzenia automatycznej kontroli w tych lokalizacjach, CANARD wykorzysta tzw. listę rezerwową.

Jak działa system Red Light?

Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkować dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła. Funkcjonalności urządzeń zaoferowanych przez potencjalnych wykonawców zostaną zweryfikowane w trakcie testów. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca. Prace zostaną zlecone w ramach umowy ramowej. Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 44 tygodnie na montaż urządzeń.

358 fotoradarów na naszych drogach

Montaż urządzeń do automatycznej kontroli na przejazdach kolejowo-drogowych jest realizowany po raz pierwszy w historii Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD. Jest jednym z etapów realizowanego już projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Zakłada on zakup i montaż 358 urządzeń rejestrujących, w tym w 100 lokalizacjach, które wcześniej nie znajdowały się w systemie CANARD.

Montaż systemów Red Light na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Z danych PKP PLK S.A. wynika, że w tym roku na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 159 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów, a skutki tych zdarzeń były tragiczne. Zginęło 25 osób, a 12 kolejnych odniosło poważne obrażenia (źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dane za okres 1 stycznia - 30 listopada 2021 r.).

Link
 
 
Telematyka

Wysłany:    https://dbkfleetmanagement.com/



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radomsko - Red light na przejazdach kolejowych | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group