Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid fd3e6ac1c9dd68eb36c70d73048031a1 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe
Autor Wiadomość
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 28 Lipiec 2021, 09:16   

bicker5 napisał/a:
Komu wypiszą mandat?

Właściciel auta dostanie list. Jak nie on to ma wskazać. :cool:
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, a na fotoradary wiadomo, jaki antyradar - kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma dla radarów.



 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 29 Lipiec 2021, 08:09   

kalex napisał/a:
W sumie ciekawe zagadnienie. Jest MOP na odcinku?

Z tego co kojarzę nie ma. Jest to teren budowy.
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 10 Wrzesień 2021, 16:09   

Cytat:
Autostrada A1 w woj. śląskim bez odcinkowego pomiaru prędkości. Kierowcy nie dostaną mandatu?



Tego się nikt nie spodziewał: z odcinka autostrady A1 w Śląskiem zniknął właśnie odcinkowy pomiar prędkości! 16 kamer z A1 wyłączono i, jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, zostaną one przeniesiono w inne miejsce. Teraz odcinkowy pomiar prędkości będzie monitorował jazdę kierowców w tunelu południowej obwodnicy Warszawy, na S2. Jednak z A1 nie zniknęły ograniczenia prędkości. Wciąż obowiązuje tam ograniczenie do 70 km/h.

Na A1 od Częstochowy do Kamieńska nie ma już odcinkowego pomiaru prędkości
Na będącej wciąż w budowie autostradzie A1, wyłączono kamery odcinkowego pomiaru prędkości, które zamontowano tam w styczniu tego roku

- Potwierdzam. Kamery zostały wyłączone w poniedziałek - powiedziała nam Monika Niżniak, rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. - Kamery zostały wyłączone w uzgodnieniu z zarządcą drogi – dodaje.

Zapytana, czy urządzenia wrócą na miejsce po zmianie organizacji ruchu na A1, rzeczniczka odparła: - Jeśli będzie taka potrzeba.

Kamery z autostrady trafiły do tunelu w Warszawie

Zarządcą drogi jest w przypadku autostrady A1 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zapytaliśmy więc, co się stało z odcinkowym pomiarem prędkości w tym miejscu.

- Rzeczywiście wyłączono szesnaście kamer systemu odcinkowego pomiaru prędkości z monitorowanych przez niego odcinku A1 w Śląskiem – potwierdza Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

I dla kierowców mamy dobre wieści – odcinkowy pomiar prędkości prawdopodobnie nie wróci już w tym miejscu na autostradę A1. Z nieoficjalnych informacji wynika bowiem, ze zostanie i przeniesiony na inną drogę - będzie mierzył średnią prędkość w tunelu na południowej obwodnicy Warszawy. Takich wieści nikt się w tym roku nie spodziewał.

- Podjęliśmy taką decyzję, ze względu na charakter drogi biegnącej w tunelu, gdzie ze względów technicznych nie mogliśmy zainstalować fotoradarów – potwierdza Marek Prusak.

Południowa obwodnica Warszawy, czyli część ekspresowej trasy S2 potrzebowała odcinkowego pomiaru prędkości do 4,6-kilometrowego ursynowskiego odcinka trasy. Droga biegnie tam w tunelu. To obecnie najdłuższy tunel w Polsce - liczy 2,3 km. Właśnie tam znajdą się kamery systemów odcinkowego pomiaru prędkości z A1.

Zdaniem kierowców, to była maszynka do pieniędzy na A1

Tymczasem warto przypomnieć ostatnie statystyki działającego na A1 systemu, który tylko w dwa miesiące wakacji zarejestrował tam aż 117,5 tysiąca przekroczeń prędkości przez kierowców. Z tego najwięcej kierowców przekroczyło prędkość na śląskim odcinku A1, między Częstochową a Kamieńskiem. To odcinek, który liczy aż 41 km długości. Średnią prędkość podczas wakacji przekraczano tu aż 61 tysięcy razy.

Na łódzkim odcinku budowanej A1 urządzenie zarejestrowało 57,9 tysięcy naruszeń. Ten odcinek jest krótszy od poprzedniego, bo liczy zaledwie 16 km. Biegnie od Piotrkowa Trybunalskiego do Tuszyna. Tutaj kamery odcinkowego pomiaru prędkości wciąż pracują. Na razie trudno wyrokować, kiedy się to zmieni.

Odcinkowe pomiary prędkości na autostradzie A1 to niewątpliwie najbardziej dochodowe urządzenia tego typu w Polsce. Wystarczy przypomnieć, że w ubiegłym roku, wszystkie znajdujące się na terenie naszego kraju systemy odcinkowego pomiaru prędkości, a jest ich 25 – w sumie zarejestrowały 129 tysięcy naruszeń. Podczas, gdy tylko w czasie dwóch miesięcy wakacji, te na A1 zarejestrowały ich aż 117,5 tysiąca. Koszt takich urządzeń można liczyć w milionach.

Kamery zaprowadziły porządek na placu budowy A1

Przypomnijmy, że odcinkowy pomiar prędkości na A1 pojawił się, bo kierowcy nie respektowali ograniczeń prędkości na będącej wciąż w budowie autostradzie A1. Gdy drogowcy udostępnili kierowcom nową, betonową jezdnię nowej A1, która zastąpiła wysłużoną gierkówkę, zaczęło się drogowe szaleństwo. Kierowcy w wybranych miejscach budowanej A1, na szerokiej, betonowej jezdni, mogli już podróżować dwoma pasami w obu kierunkach. Niektórym wydawało się, że mogą tam jeździć z prędkością autostradową. Tymczasem był to wciąż plac budowy. Drogowcy często pojawiali się na jezdniach, przemieszczały się tam maszyny budowlane. Drogowcy poczuli się zagrożeni, bo kierowcy potrafili mknąć między pachołkami nawet ponad 200 km/h. Dochodziło tam często do kolizji i wypadków, także śmiertelnych. Główną przyczyną była zwykle nadmierna prędkość kierowców.

Obecnie ITD uznała sytuację w tym miejscu za ustabilizowaną. System nie odnotował od dłuższego czasu jakichś rekordowo dużych przekroczeń prędkości

Źródło

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 22 Listopad 2021, 18:15   

OPP na odcinku Tuszyn - Piotrków po oddaniu 2 jezdni też przeszedł do historii.

Tymczasem:

Cytat:
39 nowych punktów odcinkowego pomiaru prędkości. Na autostradach też

Główny Inspektorat Transportu Drogowego już ma listę 39 lokalizacji, w których znajdą się odcinkowe pomiary prędkości. Wytypował je Instytut Transportu Samochodowego. Chodzi o drogi w całej Polsce, w tym autostrady A1, A2 i A4.

Na liście lokalizacji znajdziemy 39 odcinków dróg w 13 województwach. Po 5 pojawi się w województwach: łódzkim i podkarpackim, po 4 w lubuskim, mazowieckim i śląskim, 3 w kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, 2 na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce, na Pomorzu Zachodnim oraz w województwie pomorskim. Ostatnia sztuka pojawi się w województwie opolskim. Co ważne, lista nie jest zamknięta. Jeśli nie będzie możliwości instalacji urządzenia, wówczas trafi ono do lokalizacji z listy rezerwowej. Ta z kolei obejmuje 28 pozycji.

Gdzie pojawią się nowe odcinkowe pomiary prędkości?

Mazowieckie: Otrębusy na odcinku Kanie - Otrębusy, DW710
Mazowieckie: Natolin  - Chrzanów Duży  -  Grodzisk Mazowiecki na odcinku Natolin  -  Chrzanów Duży  - Grodzisk Mazowiecki
Mazowieckie: Mszczonów na odcinku Obwodnica miasta
Mazowieckie: Białobrzegi na odcinku Obwodnica miasta
Łódzkie: Pomorzany/Bociany na odcinku Pomorzany/Bociany
Łódzkie: Pabianice na odcinku S-14 Dobroń  -  Pabianice Płn.
Łódzkie: Łódź na odcinku Chocianowicka - Łaskowice
Łódzkie: Bychlew/Jadwinin na odcinku Bychlew 6  - Jadwinin 16a
Łódzkie: Mokra Prawa na odcinku Mokra Prawa 2  -  189a
Podkarpackie: Nosówka na odcinku ul. Dębicka  - 4 km
Podkarpackie: Dukla na odcinku Trakt Węgierski
Podkarpackie: Nowa Dęba na odcinku Ks. Henryka Łagockiego 113  -  Korczaka 16
Podkarpackie: Gniewczyna Łańcucka  -  Gniewczyna Tryniecka na odcinku: Gniewczyna Łańcucka  - Gniewczyna Tryniecka
Podkarpackie: Nisko na odcinku ul. Sandomierska
Dolnośląskie: Bierzów - Przylesie na odcinku Bierzów - Przylesie
Zachodniopomorskie: Piecnik  -  Nieradz na odcinku Piecnik  -  Nieradz
Zachodniopomorskie: Łubianka  -  Brynka na odcinku Łubianka  -  Brynka
Lubuskie: Świdnica, Obwodowa  -  Nowogród Bobrzański na odcinku Świdnica, Obwodowa  - Nowogród Bobrzański
Lubuskie: Sudoł  - Radomia na odcinku Sudoł  -  Radomia
Lubuskie: Chełmsko  -  Przytocznia na odcinku 45+200  -  48+200 (skrzyżowanie na Rokitno)
Lubuskie: Motylewo  -  Łupowo na odcinku Pikietaż: 29+350 do 37+750
Małopolskie: Węzeł Balice  - Węzeł Rudno na odcinku Węzeł Balice  -  Węzeł Rudno
Małopolskie: Kęty na odcinku ul. Jana III Sobieskiego, 1,3 km od ul. Partyzantów do ul. Kleparz
Śląskie: Katowice na odcinku Braci Reńców 28
Śląskie: Jankowice/Świerklany na odcinku Jankowice (Nowa) - Świerklany (Plebiscytowa)
Śląskie: Gliwice na odcinku Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego
Śląskie: Zabrze na odcinku Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego
Opolskie: Kietlice  -  Kilisino na odcinku Kietlice  - Kilisino
Wielkopolskie: Tarnowo Podgórne  -  Poznań Ławica na odcinku Tarnowo Podgórne  -  Poznań Ławica
Wielkopolskie: Konin na odcinku MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary
Lubelskie: Hrubieszów na odcinku wjazd do miejscowości, 4 km
Lubelskie: Gołąb na odcinku Pikietaż: 107 km 900 m do 111 km 600 m
Kujawsko-Pomorskie: Rogoźno Zamek  -  Kłódka na odcinku Rogoźno Zamek  -  Kłódka
Kujawsko-Pomorskie: Węzeł Nowy Ciechocinek  -  MOP Kałęczynek na odcinki Węzeł Nowy Ciechocinek  - MOP Kałęczynek
Kujawsko-Pomorskie: Rycerzewo na odcinku DW251 od 70 km
Pomorskie: Swarożyn na odcinku A1 Peplin — Swarożyn
Pomorskie: Borowo na odcinku Gdańska 2  - Turystyczna 1
Dolnośląskie: Kostomłoty  - Kąty Wrocławskie - Odcinek autostrady A4
Dolnośląskie: Wrocław na odcinku Al. Jana III Sobieskiego

CANARD dysponuje dziś 30 odcinkowymi pomiarami prędkości, ale tylko w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2021 roku zrobiły one aż 600 tys. zdjęć kierowcom przekraczającym prędkość.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 31 Marzec 2022, 17:16   

Cytat:
Wykonawca odcinkowych pomiarów prędkości wybrany

200 km dróg zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. CANARD wybrał wykonawcę. 39 urządzeń będzie kontrolowało prędkość na różnych kategoriach dróg, w tym autostradach.




Wykonawca, który został wybrany w procedurze przetargowej, spełnił wymagania stawiane przez CANARD GITD. Urządzenia, które pojawią się na drogach, to Unicam VELOCITY3. Posiadają zatwierdzenie typu, a ich funkcjonalności są wystarczające, aby prowadzić skuteczne kontrole.

Zgodnie z wymogami CANARD, urządzenia mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych.

Systemy zostaną zamontowane w 39 lokalizacjach, wytypowanych na podstawie analizy poziomu bezpieczeństwa wszystkich dróg publicznych w Polsce. Lista podstawowa obejmuje odcinki dróg w 13 województwach. Na liście znalazły się wybrane odcinki dróg autostrad A1, A2 oraz A4 oraz innych dróg krajowych, m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna. To ok. 200 km nowych odcinków dróg, które zostaną objęte kontrolami.

W ciągu najbliższych dni zostanie podpisana umowa z wykonawcą – firmą Sprint S.A., która będzie miała 70 tygodni na dostawę i montaż urządzeń. Wykonawca będzie musiał przeprowadzić oględziny lokalizacji pod kątem możliwości technicznych zainstalowania urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Jeśli montaż urządzeń w którejś lokalizacji z listy podstawowej nie będzie możliwy, wykorzystana zostanie lokalizacja z listy rezerwowej. Wykonawca po uzyskaniu wszystkich zezwoleń i ustaleniach z zarządcami dróg, będzie mógł rozpocząć prace. Będzie musiał doprowadzić przyłącza energetyczne, posadowić bramownice i zamontować kamery. Odcinki przejdą następnie wzorcowanie i legalizację.

Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg. Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku klasycznych fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja.

Projekt rozbudowy realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. To rozwinięcie i kontynuacja projektu "Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" zrealizowanego w latach 2011-2015.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 698
Posty: 1142
Skąd: Pruszków
Wysłany: 1 Kwiecień 2022, 11:31   

Kanie-Otrębusy to DW nr 719. ;)

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Kwiecień 2022, 14:17   

Cytat:
Nowy, odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu. Sprawdź, gdzie posypią się mandaty



Drogowcy podwoją liczbę fotoradarów, które będą wyłapywać kierowców ze zbyt ciężką nogą. Nowe systemy pojawią się między innymi na al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu oraz na podwrocławskim odcinku autostrady A4.


Kolejnych 39 odcinków dróg już niebawem będzie kontrolowanych przez systemy odcinkowych pomiarów prędkości. Generalna Inspekcja Transportu Drogowego wybrała firmę, która dostarczy i zamontuje nowe urządzenia. Pojawią się one na drogach w 13 województwach w tym także we Wrocławiu. System fotoradarów w całym kraju nadzoruje Canard GITD.

- Co prawda umowa z firmą Sprint jeszcze nie została podpisana, ale termin oddania nowych systemów do użytku jest już wiadomy. Powinno to się stać nie później niż do listopada 2023 roku – mówi nam Monika Niżniak, rzecznik prasowy Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego.

Wykonawca musi teraz przeprowadzić oględziny lokalizacji pod kątem możliwości technicznych zainstalowania urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). - Jeśli montaż urządzeń w którejś lokalizacji z listy podstawowej nie będzie możliwy, wykorzystana zostanie lokalizacja z listy rezerwowej. Wykonawca po uzyskaniu wszystkich zezwoleń i ustaleniach z zarządcami dróg, będzie mógł rozpocząć prace. Będzie musiał doprowadzić przyłącza energetyczne, posadowić bramownice i zamontować kamery. Odcinki przejdą następnie wzorcowanie i legalizację – wyjaśnia Monika Niżniak.

Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami. W sumie z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie blisko 400 km dróg. Nowe urządzenia mają możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu niezależnie od tego, po którym pasie porusza się pojazd. Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Działają równie skutecznie bez względu na pogodę.

Najwięcej odcinkowych pomiarów prędkości pojawi się na terenie województwa łódzkiego i podkarpackiego (5). Po 4 w województwie lubuskim, mazowieckim i śląskim, 3 w województwach kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, po 2 na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce, w województwie zachodniopomorskim oraz pomorskim, 1 system radarów zainstalowany zostanie na terenie województwa opolskiego.

Miejsca w których zostaną zamontowane systemy odcinkowych pomiarów prędkości:

Dolnośląskie:

- Droga Bierzów - Przylesie.
- Odcinek autostrady A4 Kostomłoty - Kąty Wrocławskie.
- Wrocław, Al. Jana III Sobieskiego.

Kujawsko-Pomorskie:

- Droga Rogoźno Zamek – Kłódka.
- A1 Węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek.
- Rycerzewo DW nr 251 od 70 km do 63 km 800 m.

Lubelskie:

- Hrubieszów wjazd do miejscowości, od 46 km do 50 km 100 m.
- Gołąb pikietaż: 107 km 900 m - 111 km 600 m.

Lubuskie:

- Świdnica, Obwodowa - Nowogród Bobrzańskie, Leśna 6.
- Droga Sudoł - Radomia.
- Chełmsko -Przytocznia 45+200 - 48+200 (skrzyżowanie na Rokitno).
- Motylewo-Łupowo pikietaż: 29+350 do 37+750.

Łódzkie:

- Pomorzany/Bociany.
- Pabianice S14 Dobroń-Pabianice Płn.- 75 km 300 m (bramka Viatoll) do 69 km 900m.
- Łódź Chocianowicka - Łaskowice.
- Bychlew 6 - Jadwinin 16a.
- Mokra Prawa 2 - Mokra Prawa 189A.

Małopolskie:

- Węzeł Balice - Węzeł Rudno.
- Kęty, ul. Jana III Sobieskiego 1,3 km od ul. Partyzantów do ul. Kleparz.

Mazowieckie:

- Otrębusy Kanie-Otrębusy DW nr 719 od 24 km 400 m do 25 km 800 m.
- Natolin - Chrzanów Duży - Grodzisk Maz.
- Mszczonów - obwodnica miasta.
- Białobrzegi - obwodnica miasta.

Opolskie:

- Droga Kietlice - Kilisino.

Podkarpackie:

- Nosówka, ul. Dębicka odcinek 4 km.
- Dukla, Trakt Węgierski.
- Nowa Dęba, Ks. Henryka Łagockiego 113 - Korczaka 16.
- Gniewczyna Łańcucka - Gniewczyna Tryniecka.
- Nisko, ul. Sandomierska.

Pomorskie:

- Swarożyn A1 Peplin-Swarożyn 36 km 200 m do 26 km 000 m.
- Borowo Gdańska 2 - Turystyczna 1.

Śląskie:

- Katowice, Braci Reńców 28.
- Jankowice (Nowa) - Świerklany (Plebiscytowa).
- Gliwice, Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego.
- Zabrze, Al. Jana Nowaka Jeziorańskiego.

Wielkopolskie:

- Tarnowo Podgórne - Poznań Ławica.
- Konin MOP Leonia/Kuny do PPO Żdżary.

Zachodniopomorskie:

- Droga Piecnik - Nieradz.
- Droga Łubianka – Brynka.

Canard GITD dysponuje obecnie 30 odcinkowymi pomiarami prędkości. W ubiegłym roku zarejestrowały one aż blisko 700 tysięcy przypadków przekroczenia przez kierujących obowiązujących ograniczeń.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 20 Kwiecień 2022, 08:55   

Planowane OPP:

OPP.jpg
katowice24.info
Plik ściągnięto 137 raz(y) 183,08 KB


Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
jakub
Forum Lider

Dołączył: 09 Mar 2009
Pochwał: 31
Posty: 477
Skąd: DZA
Wysłany: 23 Kwiecień 2022, 19:45   

"Powinno to się stać nie później niż do listopada 2023 roku", czyli w praktyce jeszcze z 5 lat nie ma się czym przejmować. :grin:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 24 Kwiecień 2022, 07:29   

5 to może nie, ale średnio dobry rok potrzebują na podciągnięcie energii. :cool:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 31 Lipiec 2022, 08:11   

Cytat:
Fotoradary grozy i rekordowe mandaty. Tam kierowcy wpadają hurtowo



Fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości to najgroźniejsza broń GITD w walce z pirackimi wyczynami kierowców. W pierwszym półroczu urządzenia CANARD zarejestrowały ponad pół miliona naruszeń przepisów. "Najbardziej zapracowanym fotoradarem było urządzenie zlokalizowane w Rudzie Śląskiej" – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.


Fotoradary w pierwszym półroczu 2022 zarejestrowały przeszło pół miliona przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości. Kierowcy byli fotografowani dokładnie 501 250 razy – wynika z najnowszych danych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. W tym blisko 95 tys. przypadków przekroczenia prędkości zarejestrowały odcinkowe pomiary prędkości, natomiast fotoradary – ponad 387 tys.

Liczby mogą imponować, ale wrażenie robi też fakt, że wykroczeń było o 43 proc. mniej (!) w zestawieniu z analogicznym okresem 2021 roku (ok. 874 tys. naruszeń). To niewątpliwie efekt wprowadzania nowego, ostrzejszego taryfikatora mandatów, który obowiązuje od stycznia 2022 roku.





Przekroczył prędkość o 136 km/h w terenie zabudowanym, ale to nie wszystko

Najwyższe przekroczenia prędkości zarejestrowano w maju. Kierowca w Warszawie jechał al. Niepodległości z prędkością 186 km/h przy ograniczeniu prędkości do 50 km/h. Rekord odnotowano także w kwietniu - w miejscowości Paniówki kierujący gnał 184 km/h przy ograniczeniu do 50 km/h.

– Mimo tych niechlubnych rekordów, większość – ponad połowa (57 proc.) zarejestrowanych naruszeń, dotyczy przekroczenia prędkości w najniższym progu, czyli pomiędzy 11 a 20 km/h więcej niż obowiązujące na danym odcinku drogi ograniczenie prędkości – wskazała Niżniak

W przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości powyżej 30 km/h, a więc od progu, za który po zmianie przepisów znacząco wzrosła kara grzywny, w pierwszym półroczu tego roku odnotowano o ponad 100 tys. mniej naruszeń. W tym roku urządzenia zarejestrowały nieco ponad 65 tys. przypadków. Rok wcześniej ponad 165 tys., czyli spadek aż o 60 proc.

Te fotoradary robią najwięcej zdjęć, odcinkowy pomiar prędkości też bez litości

– Najbardziej zapracowanym fotoradarem w Polsce, w pierwszym półroczu tego roku, było urządzenie zlokalizowane w Rudzie Śląskiej, które zarejestrowało ponad 11 tys. przypadków przekroczenia prędkości – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. – Natomiast najwięcej naruszeń spośród odcinkowych pomiar prędkości, zarejestrował system zamontowany w Warszawie w tunelu trasy S2, w kierunku Poznania – ponad 15 tys. naruszeń – wyliczyła.



Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu POW S2 bije rekordy

– W Warszawie w pierwszym półroczu tego roku, fotoradary oraz odcinkowe pomiary prędkości zarejestrowały w stolicy 123,5 tys. naruszeń – wyliczyła przedstawicielka GITD.

Najwięcej naruszeń zarejestrował jeden z fotoradarów zlokalizowanych na moście Poniatowskiego – 6,9 tys. naruszeń. Wszystkie fotoradary pracujące na tej przeprawie przez Wisłę moście Poniatowskiego zarejestrowały w tym okresie 20,3 tys. naruszeń.

Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu S2 składa się z 12 kamer. Automatyczną kontrolą objęto 2,5 km odcinek trasy. Obowiązuje tam ograniczenie do 80 km/h. Ten system zarejestrował 26,8 tys. naruszeń.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 to dwie lokalizacje i prawie 30 tys. mandatów

Odcinkowy pomiar prędkości na S8 kontroluje kierowców na dwóch fragmentach trasy w Warszawie. W obu lokalizacjach obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h dla samochodów osobowych i do 80 km/h dla ciężarowych.

- Kierowcy wjeżdżający do Warszawy od strony Białegostoku trafiają pod nadzór żółtych kamer między węzłem Piłsudskiego (ul. Szpitalna w Markach) a węzłem Łabiszyńska w okolicy centrum handlowego Atrium Targówek w Warszawie. To najdłuższy fragment S8 objęty kontrolą. Odcinkowy pomiar prędkości sprawdzi też wyjeżdżających ze stolicy w stronę Podlasia.

- W drugiej lokalizacji odcinkowy pomiar prędkości namierza kierowców wyjeżdżających w stronę Poznania - między węzłem Bemowo (ul. Lazurowa; na wysokości miejscowości Blizne Łaszczyńskiego) a węzłem Warszawa Zachód (niedaleko budynku Flyspot). Kamery zawieszono także w odwrotnym kierunku - nad wjazdem do Warszawy.

Zainstalowano 30 kamer, które kontrolują łącznie 14 km trasy S8. Na trzech odcinkach po 8 kamer, na jednym 6.

Dwa OPP działające na trasie S8 – złowiły łącznie 27,7 tys. kierowców.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości? Jest bardziej bezwzględny niż fotoradary

Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

– Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja – oceniła Niżniak.

– Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach to kwestia wymagająca nieustannych działań, a także ostrożności i rozwagi ze strony kierujących – Andrzej Mejer, Yanosik.pl. – Nasz system informuje użytkowników o bieżących zdarzeniach na trasie, w tym również o fotoradarach i odcinkowym pomiarze prędkości. Dzięki takim ostrzeżeniom zmniejsza się ryzyko gwałtownego hamowania i generowania niebezpiecznych sytuacji na drodze – dodał.


Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 24 Październik 2022, 11:21   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości zaskoczy na S7. Tam posypią się mandaty i to nie wszystko



Odcinkowy pomiar prędkości na S7 wykorzysta bramownice pozostałe po viaTOLL, czyli wygaszonym systemie poboru opłat drogowych. Pierwsze kamery będą kontrolować kierowców w okolicach miejscowości Białobrzegi – ustalił dziennik.pl. "Rozpatrywane są też inne możliwości wykorzystania tego rodzaju infrastruktury" – powiedziała nam Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.


Odcinkowy pomiar prędkości to najgroźniejsza broń GITD w walce z pirackimi wyczynami kierowców. Teraz przy okazji rozbudowy system da nowe życie części nieużytkowanych bramownic starego systemu viaTOLL, który 1 grudnia 2021 roku został zastąpiony przez e-TOLL. Gdzie pojawią się nowe kamery do kontroli kierowców?

– Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD oceniło, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego o 39 odcinkowych pomiarów prędkości, na razie możliwe jest wykorzystanie infrastruktury w postaci bramownic służących wcześniej do poboru opłat drogowych, w jednej lokalizacji – powiedziała dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Odcinkowy pomiar prędkości na S7 to nowe sidła na kierowców, kiedy pierwsze mandaty?

Na dobry początek odcinkowy pomiar prędkości ma pojawić się na ekspresowej S7. To trasa, która ciągnie się przez całą Polskę – od Gdańska po Rabkę-Zdrój. Pierwszy OPP zostanie zamontowany w biegu tej drogi za Warszawą – w okolicach miejscowości Białobrzegi położonej między Grójcem i Radomiem. System ma wykorzystać dwie bramownice viaTOLL. Kamery do kontroli kierowców pojawią się w obu kierunkach.

– Po zakończeniu prac przygotowawczych, które obejmują m.in. opracowanie niezbędnej dokumentacji, przeprowadzeniu uzgodnień z zarządcami dróg, możliwe będzie wskazanie terminów dostawy i montażu urządzeń w poszczególnych lokalizacjach – wyjaśniła Niżniak.

Odcinkowy pomiar prędkości na S7, znamy pierwsze lokalizacje

Niżniak zaznaczyła jednocześnie, że możliwość wykorzystania bramownic po viaTOLL jest uzależniona przede wszystkim od tego, czy znajdują się one na odcinku wytypowanym do objęcia kontrolą oraz czy spełnienia wymagania techniczne. Oceniany jest m.in. stan konstrukcji czy możliwość obciążenia jej dodatkowymi urządzeniami.

Odcinkowy pomiar prędkości na bramownicach viaTOLL to nie wszystko

– Rozpatrywane są też inne możliwości wykorzystania tego rodzaju infrastruktury np. przez Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego do zdalnego odczytu danych z tachografów inteligentnych. W tym przypadku konieczne jest jednak przeprowadzenie dodatkowych, szczegółowych analiz – podkreśliła przedstawicielka GITD.

Odcinkowy pomiar prędkości na autostradach

W świetle tych ustaleń przypominamy, że urządzenia wykorzystywane do pomiaru średniej prędkości będą pilnować kierowców na wszystkich kategoriach dróg publicznych w Polsce. Lista obejmuje wybrane odcinki autostrad A1, A2 i A4. Do tego są też drogi krajowe m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna.

Łącznie pod nadzór nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości trafi ok. 200 km tras. Miejsca montażu wskazali eksperci Instytutu Transportu Samochodowego. Rozbudową systemu zajmie się olsztyńska spółka Sprint, która wcześniej zamontowała OPP m.in. na trasie S8 w Warszawie.

Gdzie będzie nowy odcinkowy pomiar prędkości?

Najwięcej odcinkowych pomiarów prędkości, bo aż po 5 pojawi się na terenie województwa łódzkiego i podkarpackiego.

Po 4 zostanie zamontowanych w województwie lubuskim, mazowieckim i śląskim, 3 w województwach kujawsko-pomorskim i dolnośląskim, po 2 na Lubelszczyźnie, w Wielkopolsce, w województwie zachodniopomorskim, pomorskim i małopolskim, 1 OPP stanie na terenie województwa opolskiego.

Odcinkowy pomiar prędkości w przypadku autostrady A1 pojawi się w trzech lokalizacjach:

- w województwie łódzkim - miejscowości Pomorzany / Bociany
- woj. kujawsko-pomorskie - A1 Węzeł Nowy Ciechocinek - MOP Kałęczynek
- woj. pomorskie - A1 Peplin-Swarożyn

Odcinkowy pomiar prędkości na A2:

- woj. wielkopolskie - A2 Konin, MOP Leonia / Kuny do PPO Żdżary

Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4 to dwie lokalizacje:

- woj. małopolskie - A4 Węzeł Balice - Węzeł Rudno
- woj. dolnośląskie - A4 Kostomłoty - Kąty Wrocławskie

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości? Jest bardziej bezwzględny niż fotoradary

Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

– Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja – oceniła Niżniak.

Po zamontowaniu nowych urządzeń w 39 lokalizacjach, CANARD będzie dysponował 73 OPP. A z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg.

Odcinkowy pomiar prędkości to nie wszystko, wymiana 247 fotoradarów na nowe

Rozbudowa systemu kontroli kierowców obejmuje także wymianę dotychczasowych 247 fotoradarów na nowe urządzenia.

GITD zamontuje także 5 urządzeń rejestrujących niestosownie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowo-drogowych.

Niemal 350 nowych kamer i fotoradarów do końca 2023 roku

Wszystkie nowe urządzenia mają stanąć przy polskich drogach i autostradach do końca 2023 roku. Lekko licząc będzie to niemal 350 kamer i fotoradarów:

- 39 nowych lokalizacji odcinkowego pomiaru prędkości
- 30 systemów rejestracji przejazdu na czerwonym świetle
- 5 urządzeń rejestrujących na przejazdach kolejowo-kolejowych
- 247 nowych fotoradarów w miejsce wysłużonych
- 26 fotoradarów w nowych lokalizacjach już łowi kierowców

By bezpiecznie dojechać do celu, warto być przygotowanym na różne sytuacje, które możemy spotkać na drodze. Nasz system umożliwia wysyłanie ostrzeżeń o sytuacji na drodze, w tym również o odcinkowym pomiarze prędkości - powiedział dziennik.pl Patryk Treumann z Yanosik.pl. - Dzięki temu użytkownicy z wyprzedzeniem otrzymują informację i zwracają większą uwagę na prędkość z jaką się poruszają, co zmniejsza ryzyko niebezpiecznych sytuacji na drodze. Oczywiście trzymamy rękę na pulsie, i gdy tylko na drogach uruchomione zostaną nowe odcinkowe pomiary, będą one także widoczne w naszym systemie - podkreślił.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 14 Wrzesień 2023, 08:17   

Cytat:
Rusza montaż urządzeń do odcinkowej kontroli prędkości



Gdzie w Wielkopolsce staną?


Jesienią ubiegłego roku informowaliśmy, że Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD chce objąć 39 kolejnych fragmentów polskich dróg odcinkowym pomiarem prędkości. Nowe lokalizacje wyznaczono na podstawie analiz bezpieczeństwa na wszystkich kategoriach dróg, w tym autostradach. Na liście podstawowej znajduje się 39 odcinków dróg w 13 województwach, w tym 2 na terenie Wielkopolski.

Gdzie w naszym regionie pojawić się mają urządzenia? Pierwszy OPP ma być prowadzony na odcinku trasy S11 pomiędzy Tarnowem Podgórnym i węzłem Poznań Ławica, a drugi na autostradzie A2 pomiędzy MOP Leonia/Kuny i PPO Żdżary, a więc w rejonie Konina.

Jak ustaliło Radio Poznań, montaż urządzeń w naszym województwie zbliża się wielkimi krokami. Prace mają się zakończyć w listopadzie. Nie oznacza to jednak, że urządzenia natychmiast zaczną łapać kierowców na przekraczaniu prędkości. Wszystko będzie zależeć od tego, kiedy do urządzeń popłynie prąd, a to zależy od montażu przyłącza energetycznego. Generalna Inspekcja Transportu drogowego przyznaje, że jest to niezależne od niej i może tylko wyrazić nadzieję, że nastąpi to jak najszybciej.

Link

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
tqmeh 
Forum Lider


Dołączył: 26 Mar 2009
Pochwał: 620
Posty: 3707
Skąd: DZL
Wysłany: 30 Październik 2023, 19:55   

Czytałem ze jest nieścisłość w przepisach - KD mówi o pomiarze tu i teraz, co jest niespójne z pomiarem odcinkowym.
 
 
skansen 
Forum Lider

Dołączył: 06 Wrz 2012
Pochwał: 88
Posty: 396
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Listopad 2023, 22:55   

Też o tej nieścisłości słyszałem, pytanie tylko co na to Sądy? Udało się komuś dzięki tej nieścisłości uniknąć grzywny?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Radary odcinkowe | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group