Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 3ae03e82591079901f32cd441d118613 Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Nowe fotoradary
Autor Wiadomość
Spawacz 
FotoManiacSpawacz


Dołączył: 31 Mar 2017
Pochwał: 698
Posty: 1141
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17 Styczeń 2020, 06:39   Nowe fotoradary

Cytat:
Wiemy, gdzie stanie 26 nowych fotoradarów. Oto lista lokalizacji GITD



Instalacja 26 nowych fotoradarów przy polskich drogach ma nastąpić w czwartym kwartale 2020 roku – ustalił nieoficjalnie dziennik.pl. Oto lista lokalizacji tych urządzeń, która powstała na podstawie planu rozmieszczenia przygotowanego przez Instytut Transportu Samochodowego.


Główny Inspektorat Transportu Drogowego niedawno ogłosił, że w planuje zamontować 111 nowych urządzeń rejestrujących wykroczenia w najbardziej niebezpiecznych miejscach. Sprawa zaczyna nabierać rumieńców. W piątek 17 stycznia przed siedzibą główną Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym zaplanowano konferencję pod tytułem "Nowe fotoradary na polskich drogach. Gdzie pojawią się pierwsze urządzenia?"

26 nowych fotoradarów przy drogach

Odpowiedź na to pytanie niesie dokumentacja przetargowa, bowiem GITD uruchomił postępowanie na dostawę 26 sztuk stacjonarnych urządzeń rejestrujących przeznaczonych do pracy na masztach wraz z urządzeniami integrującymi oraz obudowami i masztami.

Przypominamy, że w 2019 roku GITD oraz Instytut Transportu Samochodowego (ITS) podpisali specjalną umowę na wykonanie analizy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W myśl tego dokumentu eksperci ITS na potrzeby rozbudowy CANARD (w tym instalacji nowych urządzeń rejestrujących) przygotowali m.in. listę (ranking) wytypowanych i przeanalizowanych lokalizacji dla stacjonarnych fotoradarów, urządzeń służących do kontroli wjazdu na czerwonym świetle (oddzielnie skrzyżowania oraz przejazdy kolejowe) oraz kamer odcinkowego pomiaru średniej prędkości. Zespoły inżynierów ITS przez sześć miesięcy jeździły po Polsce i m.in. przy wykorzystaniu dronów sprawdzały wytypowane miejsca. W efekcie nowe fotoradary pojawią się na drogach krajowych oraz wojewódzkich i powiatowych.

- Poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach to kwestia, która wymaga nieustannych działań, ale także ostrożności ze strony kierowców - powiedziała dziennik.pl Joanna Susło z firmy Neptis, operatora systemu Yanosik. - Niestety często jest tak, że osoba prowadząca auto widząc fotoradar gwałtownie hamuje, nawet jeśli porusza się z dopuszczalną prędkością. Potwierdzają to dane pochodzące z systemu Yanosik, z których wynika, że ponad 80 proc. kierowców jeździ znaczniej wolniej przy miernikach prędkości niż wskazują ograniczenia. Co więcej, przy fotoradarach ustawionych na odcinku drogi z ograniczeniem prędkości do 70 km/h użytkownicy poruszają się o 30 km/h wolniej niż wskazują znaki - wskazała.

Cytat:
WOJEWÓDZTWO - MIEJSCOWOŚĆ - OPIS LOKALIZACJI - KAT. DROGI - NR DROGI:
1. MAZOWIECKIE - Łazy - Al. Krakowska - krajowa 7
2. ŁÓDZKIE - Łódź - Al. Jana Pawła II (pomiędzy ul. Pabianicką a ul. Obywatelską, zachodnia nitka) - krajowa 91
3. ŁÓDZKIE - Łódź - Al. Włókniarzy/ul. Limanowskiego - krajowa 72
4. DOLNOŚLĄSKIE - Proszków - pikietaż: 61 km - krajowa 94
5. LUBELSKIE - Wandzin - koło Kozłowieckiego Parku krajobrazowego - krajowa 19
6. MAZOWIECKIE - Grójec - Mogielnicka 32 - powiatowa
7. LUBELSKIE - Lublin - Al. Solidarności - krajowa 82
8. MAŁOPOLSKIE - Biskupice - pikietaż: 280 km 500 m - wojewódzka 783
9. WIELKOPOLSKIE - Oborniki - Czarnkowska 33 - wojewódzka 178
10. MAZOWIECKIE - Ursus - Al. Jerozolimskie 249 - wojewódzka 719
11. POMORSKIE - Kartuzy - Kartuska 23 - wojewódzka 228
12. KUJAWSKO-POMORSKIE - Solec Kujawski - pikietaż: 278 km 900 m - krajowa 10
13. ŚWIĘTOKRZYSKIE - Jędrzejów - 11 Listopada 37 - powiatowa
14. DOLNOŚLĄSKIE - Głuszczyca Górna - pikietaż: 8 km 500 m - wojewódzka 381
15. WIELKOPOLSKIE - Kościelna Wieś - pikietaż: 260 km 400 m - krajowa 12
16. LUBUSKIE - Dziećmiarowice - pikietaż: 75 km 800 m - krajowa 12
17. MAŁOPOLSKIE - Naściszowa - Naściszowa 25 - powiatowa 1599
18. POMORSKIE - Wieżyca - pikietaż: 275 km 800 m - krajowa 20
19. MAŁOPOLSKIE - Kryspinów - pikietaż: 20 km 090 m - wojewódzka 780
20. OPOLSKIE - Niemodlin - Opolska 12 - krajowa 46
21. MAŁOPOLSKIE - Kraków - Lublańska - krajowa 79
22. ZACHODNIOPOMORSKIE - Sianów - Łużycka 52 - krajowa 6
23. OPOLSKIE - Krapkowice - Księdza Koziołka - wojewódzka 409
24. ŚWIĘTOKRZYSKIE - Ciekoty - Łysogórska - powiatowa 0314T
25. ŚWIĘTOKRZYSKIE - Staszów - Krakowska - wojewódzka 757
26. PODLASKIE - Hryniewicze - Hryniewicze 37 - powiatowa

Link
 
 
Trucker

Wysłany:    https://gielda.grupadbk.com



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 20 Styczeń 2020, 09:34   



https://gitd.gov.pl
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 9 Kwiecień 2020, 18:52   

26 <FR> gdy miejsc gdzieby się naprawdę przydały jest x10.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Kwiecień 2020, 08:49   

SpeedControl napisał/a:
26 <FR> gdy miejsc gdzieby się naprawdę przydały jest x10.

Budżet <itd> nie jest z gumy.
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 34
Posty: 275
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 10 Kwiecień 2020, 14:21   

Wystarczyłoby się nie o p i e r d a l a ć i wysyłać na czas mandaty/zatrudnić odpowiednią ilość ludzi. Raport NIK-u pokazuje swoje.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 10 Kwiecień 2020, 18:17   

Przecież kasa z mandatów nie wraca do GITD, tylko idzie na 500+, 13. emerytury...
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 11 Kwiecień 2020, 10:20   

SpeedControl napisał/a:
Wystarczyłoby się nie o p i e r d a l a ć i wysyłać na czas mandaty/zatrudnić odpowiednią ilość ludzi. Raport NIK-u pokazuje swoje.

Mandaty i wezwanie generuje system. Te idą na czas. Problem zaczyna się, kiedy sprawca nie wypełni stosownego oświadczenia i nie zrobi przelewu...
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1098
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 23 Lipiec 2021, 11:29   

Wystartował przetarg na 3 kolejne urządzenia:

- Paradyż ul. Konecka 1
- Milejowice ul. Radomska 32
- Nacpolsk ul. Płońska 30
- Wierzbnica 53 (powiat Myślibórz)

Link do przetargu.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 28 Wrzesień 2021, 20:43   

Cytat:
Nowoczesne fotoradary już łowią kierowców. Oto lista i mapa lokalizacji



Fotoradary wyrastają przy drogach jak grzyby po deszczu. GITD jest już na półmetku rozbudowy systemu kontroli kierowców o urządzenia MultaRadar CD. Do tego plan przewiduje 358 kolejnych urządzeń rejestrujących, w tym również odcinkowy pomiar prędkości...


12 fotoradarów MultaRadar CD z zakupionej przez GITD puli 26 nowych urządzeń już zamontowano przy drogach. Lokalizacje w 14 województwach wskazał Instytut Transportu Samochodowego - najwięcej na Mazowszu, w Małopolsce i na Pomorzu. A Grójec i Brześce – to miejscowości, w których przed chwilą stanęły nowe sprzęty do pilnowania kierowców.

Dwa fotoradary – w Sianowie i w Widełce, zostały już włączone w tryb rejestracji i wykonywania zdjęć. Przykładowo, urządzenie w Widełce, w ciągu pierwszej doby zarejestrowało 28 naruszeń. I co ciekawe, zdecydowana większość kierowców, w miejscu pomiaru prędkości jedzie wolniej niż pozwalają na to przepisy. Średnia prędkość przejeżdżających przez kontrolowany odcinek samochodów to 42 km/h.





Pozostałe lokalizacje oczekują podłączenie do prądu, stąd termin uruchomienia tych fotoradarów jest uzależniony od prac zakładów energetycznych.

Fotoradary - lokalizacja nowych urządzeń

Prędkość będą rejestrowały fotoradary MultaRadar CD - najwidoczniej sprzęt oferowany przez spółkę Lifor wypadł najlepiej podczas zeszłorocznych testów na lotnisku w Toruniu. Co ciekawe, model ten jest już wykorzystywany w sieci CANARD.

– Instalowane są nowoczesne urządzenia, które rejestrują wysokiej jakość materiał dowodowy i są mało awaryjne. Ich zaletą jest również możliwość kontroli jednocześnie kilku pasów ruchu. Koszt montażu jednego urządzenia wynosi ok. 250 tys. zł – wyjaśniła Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.





12 nowych fotoradarów pojawiło się w miejscowościach: Krapkowice (woj. opolskie), Sianów (woj. zachodniopomorskie), Naściszowa (woj. małopolskie), Tychy (woj. śląskie), Cisiec (woj. śląskie), Boguchwała (woj. podkarpackie), Kraków (woj. małopolskie), Głuszyca Górna (woj. dolnośląskie), Widełka (woj. podkarpackie), Liszki (woj. małopolskie), Brześce (woj. mazowieckie), Grójec (woj. mazowieckie).

Montaż wszystkich 26 fotoradarów ma zakończyć się w lutym 2022 roku. Ich ustawienie ma kosztować 5,7 mln zł.



Wykaz lokalizacji instalacji 26 nowych fotoradarów:

- MAZOWIECKIE – Łazy, Al. Krakowska, droga krajowa nr 7
- ŁÓDZKIE – Łódź, Al. Jana Pawła II (pomiędzy ul. Pabianicką a ul. Obywatelską, zachodnia nitka) – droga krajowa nr 91
- ŁÓDZKIE – Łódź Al. Włókniarzy/ul. Limanowskiego – droga krajowa nr 72
- DOLNOŚLĄSKIE – Proszków (pikietaż: 61 km) – droga krajowa nr 94
- LUBELSKIE - Wandzin koło Kozłowieckiego Parku krajobrazowego – droga krajowa nr 19
- MAZOWIECKIE – Grójec, Mogielnicka 32 – droga powiatowa
- LUBELSKIE – Lublin, Al. Solidarności – droga krajowa nr 82
- MAŁOPOLSKIE - Biskupice (pikietaż: 280,5 km) – droga wojewódzka nr 783
- WIELKOPOLSKIE – Oborniki, Czarnkowska 33 – droga wojewódzka nr 178
- MAZOWIECKIE – Warszawa, Ursus, Al. Jerozolimskie 249 – droga wojewódzka nr 719
- POMORSKIE – Kartuzy, Kartuska 23 – droga wojewódzka nr 228
- KUJAWSKO-POMORSKIE – Solec Kujawski (pikietaż: 278,9 km) – droga krajowa nr 10
- ŚWIĘTOKRZYSKIE – Jędrzejów, 11 Listopada 37 – droga powiatowa
- DOLNOŚLĄSKIE – Głuszczyca Górna (pikietaż: 8,5 km) – droga wojewódzka nr 381
- WIELKOPOLSKIE – Kościelna Wieś (pikietaż: 260,4 km) – droga krajowa nr 12
- LUBUSKIE – Dziećmiarowice (pikietaż: 75,8 km) – droga krajowa nr 12
- MAŁOPOLSKIE – Naściszowa 25 – droga powiatowa
- POMORSKIE – Wierzyca (pikietaż: 275,8 km) – droga krajowa nr 20
- MAŁOPOLSKIE – Kryspinów (pikietaż: 20 km) – droga wojewódzka nr 780
- OPOLSKIE – Niemodlin, Opolska 12 – droga krajowa nr 46
- MAŁOPOLSKIE – Kraków, Lublańska – droga krajowa nr 79
- ZACHODNIOPOMORSKIE – Sianów, Łużycka 52 – droga krajowa nr 6
- OPOLSKIE – Krapkowice, Księdza Koziołka – droga wojewódzka 409
- ŚWIĘTOKRZYSKIE – Ciekowy, Łysogórska – droga powiatowa
- ŚWIĘTOKRZYSKIE – Staszów, Krakowska – droga wojewódzka 757
- PODLASKIE – Hryniewicze 37 – droga powiatowa

– Poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach to kwestia, która wymaga ciągłej pracy. Nie powinno jednak zapominać się o działaniach prewencyjnych, dlatego nasz system informuje kierowców o fotoradarach czy kontrolach prędkości, które zazwyczaj lokalizowane są w miejscach, w których dochodzi do największej liczby wypadków. Kierowca odbiera komunikat o danym zdarzeniu z odpowiednim wyprzedzeniem, dzięki czemu może szybciej reagować. Zmniejsza to ryzyko gwałtownego hamowania i generowania niebezpiecznych sytuacji na drodze. Oczywiście trzymamy rękę na pulsie i gdy tylko na drogach pojawiają się nowe fotoradary, dodajemy ich lokalizację w naszym systemie – powiedziała dziennik.pl Magda Zglińska, reprezentująca operatora systemu Yanosik

Mandaty nie tylko za prędkość - 358 nowych urządzeń do kontroli kierowców
Projekt zakłada zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 100 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach:

- 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości
- 26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących (fotoradarów)
- 30 urządzeń służących do monitorowanie wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle
- 5 urządzeń rejestrujących niestosownie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowych.

– Zakupionych zostanie 11 przenośnych urządzeń rejestrujących, które będą wykorzystywane w miejscach niebezpiecznych, gdzie np. z przyczyn technicznych nie jest możliwy montaż stacjonarnych urządzeń rejestrujących. 247 urządzeń zostanie zainstalowanych w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach. Sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i najbardziej wyeksploatowane urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD. Część urządzeń pracuje na polskich drogach już od dekady – wyjaśniła Niżnik.



Odcinkowy pomiar prędkości groźniejszy niż fotoradar

Jeśli chodzi o odcinkowy pomiar prędkości to system kamer automatycznie określi czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Na zdjęciu kierowca pojazdu, który przekroczył limit zobaczy szereg danych, w tym m.in.: miejsce, datę i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalną dozwolonej prędkości. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód.

Kiedy samochód lub motocykl opuści kontrolowany odcinek, system wyliczy jego średnią prędkość na całym dystansie na podstawie czasu przejazdu. Jeżeli trasa została pokonana zbyt szybko, kierowca zapłaci mandat. System funkcjonuje zatem odmiennie niż klasyczny fotoradar – chodzi o mierzenie prędkości na dłuższych odcinkach drogi, a nie punktowo.

– Przybywa coraz więcej dróg szybkiego ruchu i autostrad, a jednocześnie brakuje nam nadzoru na tych odcinkach, co nagminnie wykorzystują kierujący – powiedział dziennik.pl Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego. Jego zdaniem odcinkowy pomiar prędkości jest panaceum na walkę z takimi kierowcami.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Październik 2021, 09:10   



Link
 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 65
Posty: 152
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Listopad 2021, 04:30   

Cytat:
Przybędzie 358 nowych fotoradarów, a to nie wszystko. Mandaty zasypią kierowców



Fotoradary za 122,5 mln zł staną przy polskich drogach. Do tego odcinkowy pomiar prędkości pojawi się w 39 nowych miejscach i kolejne nieoznakowane samochody z rejestratorami wyjadą na patrol. Kiedy zrobią pierwsze zdjęcia do mandatów?


Fotoradary to główna broń Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w walce z kierowcami przekraczającymi prędkość. Obecnie jest ich 450, ale sieć zostanie solidnie wzmocniona o 358 nowych urządzeń rejestrujących. Rafał Weber, wiceminister infrastruktury poinformował, że GITD na zakup tego sprzętu wyda niemal 122,5 mln zł.

Kiedy i jakie przyrządy pojawią się przy polskich drogach? Tu przedstawiciel sięgnął po dane z GITD. – Zakup i instalacja 358 urządzeń rejestrujących będzie następować sukcesywnie w okresie realizacji projektu pod nazwą "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Zakończenie okresu rzeczowej realizacji zgodnie z zawartą przez GITD umową o dofinansowanie jest planowane do dnia 30 listopada 2023 roku – wyjaśnił Weber.

Fotoradary, odcinkowy pomiar prędkości i nie tylko - 358 urządzeń

Lista zakupów GITD obejmuje 358 urządzeń podzielonych sześć grup:

- 247 stacjonarnych urządzeń rejestrujących, które przeznaczone będą do zainstalowania w obecnie objętych przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) lokalizacjach. Nowe fotoradary zastąpią wyeksploatowane by pilnować kierowców w miejscach ciągle wymagających nadzoru
- 26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących, które zainstalowane będą w nowych wyznaczonych lokalizacjach (tu montaż już trwa, a instalowane są fotoradary MultaRadar CD)
- 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości, które zainstalowane będą w nowych wyznaczonych lokalizacjach. GITD przygotowuje się do ogłoszenia postępowania o zamówienie publiczne w trybie konkurencyjnym na zakup i montaż urządzeń
- 30 zestawów urządzeń służących do monitorowania wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle, które zainstalowane będą w nowych miejscach
- 11 mobilnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pojazdach, które wykorzystywane będą w miejscach, w których niemożliwe (np. ze względów technicznych, brak przyłącza prądu) jest zainstalowanie stacjonarnego urządzenia rejestrującego. A to oznacza zakup nowych samochodów wyposażonych właśnie w sprzęt do pomiaru prędkości i uwieczniania wyczynów kierowców. Takie nieoznakowane auta mogą pracować także jako stacjonarne wideorejestratory np. ustawione na poboczu drogi.
- 5 zestawów urządzeń służących do monitorowania niestosowania się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowo-drogowych, które zainstalowane będą w nowych wyznaczonych lokalizacjach

358 nowych fotoradarów - jak wybrano lokalizację?

Jak wybrano miejsca, w których kierowcy będą musieli zwolnić? Wiceminister wyjaśnił, że lokalizacje instalacji nowych urządzeń rejestrujących zostały wytypowane w oparciu o przygotowaną analizę stanu bezpieczeństwa przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie oraz Heller Consult (spółka zajmuje się analizą m.in. ruchu drogowego).

– Wypracowana metodologia posłużyła do oceny poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla 150 lokalizacji wskazanych przez GITD, wytypowania i dokonania oceny 140 nowych lokalizacji oraz dokonania oceny 247 lokalizacji, w których posadowione są obecnie stacjonarne urządzenia rejestrujące – wskazał Weber.

– W ramach analizy poddano ocenie stan bezpieczeństwa na sieci dróg publicznych w Polsce i wskazano te lokalizacje, gdzie dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń spowodowanych przekroczeniem prędkości lub niestosowaniem się do sygnalizacji świetlnej, w zależności od planowanego rodzaju urządzenia. Następnie lokalizacje te zostały poddane weryfikacji w zakresie technicznych i prawnych możliwości zainstalowania w nich urządzeń rejestrujących – powiedział przedstawiciel ministerstwa.

W przypadku lokalizacji dla urządzeń rejestrujących wykroczenie polegające na niestosowaniu się do nadawanych sygnałów świetlnych na przejazdach kolejowo-drogowych, GITD podjął współpracę z PKP oraz Państwową Komisją Badania Wypadków Kolejowych.

Ile jest fotoradarów? Pierwszy fotoradar śledzący w Polsce

450 – tyle jest fotoradarów zainstalowanych przy drogach w Polsce. Najwięcej, bo aż 78 przypada na Mazowsze i właśnie jeden z nich ustawiony przy ulicy Spacerowej w Warszawie jest uznawany przez GITD za rekordzistę w skali kraju – w tym roku wykonał 13 558 zdjęć.

Niedługo przy zakręcie mistrzów w Rudzie Śląskiej stanie Fotorapid PRO, czyli najnowszy polski fotoradar śledzący produkowany przez ZURAD. To będzie pierwsze tego typu urządzenie w Polsce. Przyrząd łapie 32 auta jednocześnie. Półgodzinne testy ujawniły w tym miejscu 262 przekroczenia prędkości na 1133 pojazdy. Może po tej premierze GITD zdecyduje się korzystać z tego sprzętu na większą skalę...

W systemie fotoradarowym CANARD pracuje dziś 30 odcinkowych pomiarów prędkości. Niebawem dojdą dwie lokalizacje na trasie S8. Przejazd na czerwonym świetle jest monitorowany na 20 skrzyżowaniach (zespoły kamer na bramownicach).

– Poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach to kwestia, która wymaga ciągłej pracy. Nie powinno jednak zapominać się o działaniach prewencyjnych, dlatego nasz system informuje kierowców o fotoradarach czy kontrolach prędkości, które zazwyczaj lokalizowane są w miejscach, w których dochodzi do największej liczby wypadków – powiedziała dziennik.pl Magda Zglińska, reprezentująca operatora systemu Yanosik. – Kierowca odbiera komunikat o danym zdarzeniu z odpowiednim wyprzedzeniem, dzięki czemu może szybciej reagować. Zmniejsza to ryzyko gwałtownego hamowania i generowania niebezpiecznych sytuacji na drodze. Oczywiście trzymamy rękę na pulsie i jeśli na drogach pojawią się nowe fotoradary, to będą one także widoczne w naszym systemie – podkreśliła.

Odcinkowy pomiar prędkości kontra fotoradar

Eksperci Instytutu Transportu Samochodowego podkreślają, że odcinkowy pomiar prędkości daje szansę na lepsze i efektywniejsze zdyscyplinowanie kierowców i wymuszenie na nich utrzymania stałej – nie większej niż ograniczenie – prędkości na dłuższym odcinku drogi.

– Z kolei w przypadku fotoradaru – jak pokazały badania przeprowadzone przez ITS – aż 90 proc. kierowców przyspiesza po jego minięciu. A po niecałych 2 km od urządzenia ponad połowa kierowców przekracza limit o więcej niż 10 km/h – powiedział dziennik.pl Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego.

Wskazał też, że odcinkowy pomiar prędkości sprawdza się na przejściach dróg tranzytowych przez miejscowości, autostradach i drogach ekspresowych na odcinkach międzywęzłowych oraz na niebezpiecznych fragmentach tras wymuszających ograniczenie prędkości (liczne zakręty, czy strefy wzmożonego ruchu pieszych). Zazwyczaj w praktyce jeden zestaw urządzeń obejmuje swoim nadzorem odcinek pomiarowy o długości od 1-6 km. Fotoradary – w ocenie naukowców – powinny być ustawiane w pobliżu przejść dla pieszych, skrzyżowań, szkół, centrów handlowych, czy kościołów.

Jak odcinkowy pomiar prędkości działa na kierowców? – Uruchomienie urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości dyscyplinująco wpłynęło na kierujących pojazdami na odcinkach dróg, na których zainstalowano urządzenia do pomiaru średniej prędkości. Co najmniej siedmiu na dziesięciu kierujących pojazdami poruszało się na 27 (93,1 proc.) odcinkach z dozwoloną prędkością, a średnio jedynie co pięćsetny kierowca przekraczał na nich dopuszczalną prędkość o ponad 20 km/h – wyjaśnił Rafał Weber.

Link
 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 65
Posty: 152
Skąd: Lublin
Wysłany: 16 Styczeń 2022, 17:17   

Cytat:
Koniec bezkarności motocyklistów – nowe fotoradary będą bronią na fanów jednośladów

To prawda, dotychczas motocykliści mogli czuć się na drogach wyjątkowi, bo w pewnym stopniu byli bezkarni. A wszystko za sprawą tego, że zarówno fotoradary, jak i odcinkowy pomiar prędkości opierał się tylko i wyłącznie o przednią tablicę rejestracyjną, której w motocyklach brak.

Na ten moment GITD zarządza 430 fotoradarami, jednakże niewiele z nich jest zagrożeniem dla motocyklistów, gdyż posiadają one jedynie funkcję robienia zdjęć przodu pojazdu i skanowania numerów przedniej tablicy rejestracyjnej. W motocyklach zamontowana ona jest tylko i wyłącznie z tyłu, dlatego fani jednośladów mogli czuć się praktycznie bezkarnie. Nadchodzą jednak radykalne zmiany i na polskich drogach stanie aż 247 nowych fotoradarów, które zastąpią te najbardziej wysłużone.

Głównym powodem ich wymiany jest przede wszystkim wiek, ale także spore zużycie. W ich miejscu postawione zostaną nowoczesne urządzenia o jeszcze większych możliwościach, które przede wszystkim cechują się lepszą jakością wykonanych zdjęć, co ma przełożyć się na karanie kierowców, którzy dotychczas unikali mandatów. Nowe fotoradary będą miały także możliwość współpracy z dodatkowymi aparatami, które będą robiły zdjęcia tyłu pojazdu. Pozwoli to na karanie kierowców motocykli i skuterów, których do tej pory nie sięgała dłoń fotoradarów. Mandatów nie unikną także kierowcy, który będą poruszać się sąsiednim pasem, gdyż nowy sprzęt będzie w stanie niezależnie kontrolować oba pasy ruchu.

Na początku wymienionych zostanie 100 urządzeń, a ich lokalizacja nie ulegnie zmianie. Wykonawca tego projektu zostanie wybrany jeszcze w styczniu i na montaż będzie miał 52 tygodnie. Reszta fotoradarów zostanie wymieniona w późniejszym terminie.

Link

Jawornik.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 61,15 KB

 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 108
Posty: 1430
Skąd: Żary
Wysłany: 18 Styczeń 2022, 10:23   

Bardzo mnie to zmartwiło, ale skoro lubią od tyłu i sprawi to im przyjemność, to nie mam nic przeciw. :)
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31854
Skąd: DWR
Wysłany: 29 Marzec 2022, 09:10   

Cytat:
100 nowych fotoradarów

Wymiana używanych przez dekadę fotoradarów przyniesie wymierne korzyści nie tylko dla systemu CANARD, ale i dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. To wyższa jakość zrobionych zdjęć i nieprzerwane awariami działanie 24 godziny na dobę przez cały rok.




Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wykorzystuje do kontroli ruchu drogowego ponad 430 fotoradarów. Większość z nich to urządzenia Fotorapid CM, które są już wyeksploatowane i często ulegają awariom.

Celem realizowanego projektu rozbudowy systemu CANARD, jest zwiększenie skuteczności i efektywności prowadzonej działalności kontrolnej. Poprzez wymianę starszej technologii rejestracji wykroczenia, diametralnie zmieniona zostanie jakość wykonanego zdjęcia, przez co większe będą możliwości ustalenia sprawcy. Zdjęcie z nowego fotoradaru będzie musiało przedstawiać czytelny wizerunek kierującego pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych. Wymogiem jest również rejestrowanie przez fotoradar obrazu w sposób umożliwiający rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych pojazdu. Fotoradar automatycznie rozróżni też rodzaj pojazdu np. samochód osobowy od ciężarowego. Brana będzie również po uwagę możliwość podłączenia do fotoradaru urządzeń dodatkowych np. kamery pozwalającej na rejestrację zsynchronizowanego obrazu tyłu pojazdu zarejestrowanego przez urządzenie rejestrujące. Jest to niezwykle cenne w przypadku, kiedy wykroczenia dopuścił się kierujący motocyklem. Nowe fotoradary będą miały możliwość wykonywania pomiarów prędkości na kilku pasach ruchu jednocześnie, bez konieczności zmiany ustawień, co w większości lokalizacji było dotychczas niemożliwe.

W pierwszym etapie wymienionych zostanie 100 urządzeń. Ich lokalizacje nie zmienią się. Wybór wykonawcy nastąpi w styczniu przyszłego roku. Od czasu podpisania umowy, wykonawca będzie miał 52 tygodnie na zrealizowanie zlecenia. Wartość zamówienia to ponad 24,5 mln zł. W sumie zostanie wymienionych 247 urządzeń.

Link
 
 
hosse210283 
Dziędobry!

Dołączył: 04 Cze 2022
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Czerwiec 2022, 22:00   

A czy taki zwykły fotoradar jest w stanie zrobić mi zdjęcie tyłu pojazdu?

pobrany plik.jpg
Plik ściągnięto 8620 raz(y) 11,7 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Nowe fotoradary | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group