Forum Mapy Fotoradarów Antyradary Sid 2fab8071c4a6ad61e78fec7d4e62485d Mapa fotoradarów najpopularniejsze
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj   FAQFAQ   SzukajSzukaj


Poprzedni temat «» Następny temat
Lubin - Odcinkowy pomiar prędkości
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Lipiec 2020, 09:10   

Witamy. Fajnie, że wpadłeś podzielić się swoimi przykrymi doświadczeniami. Mentalność polskiego kierowcy jest taka, że tam, gdzie jest nadzór nad prędkością, jeździmy od minus 10 do minus 30 km/h. Głupota! :mad: Mało kto decyduje się na taką odwagę jak Ty, czyli plus 15 km/h. Ja zwykle celuje w prędkość dozwoloną i jak dotąd nigdy - odpukać - nie poległem.

Po jakim czasie przyszły do Ciebie wezwania?
 
 
Automobil

Wysłany:    A może to Cię zainteresuje



 
 
krzysztofn 
Dziędobry!

Dołączył: 08 Lip 2020
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lipiec 2020, 13:40   

Cześć, wezwanie (na razie jedno) przyszło po 9 dniach od wykroczenia. Pojechałem od razu na Międzyleską opłacić go, a pani w okienku do mnie mówi "czy opłaci Pan od razu drugi?" Zmiękłem... i opłaciłem oba. :shock:

Ale najlepszy był gość na infolinii ITD. Ciężko się tam dodzwonić, ale jak już odebrał, pogadał ze mną, wyjaśnił, dlaczego zmniejszono nadmiar - podobno NIK kilka tygodni temu przyczepiła się do tego, że jedne fotoradary mają +20, inne +10 i kazała to ujednolicić. No i ujednolicili... oczywiście w dół. :sad: Zapytał mnie, na ile popłynąłem, pocieszył, podał namiar na oddział ITD we Wrocławiu, żeby załatwić wszystko szybciej, ogólnie fajny gość na tej infolinii. :grin:
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 11 Lipiec 2020, 09:58   

Szybko przyszło! Ja dobry miesiąc temu zapomniałem się w Szklarach - jechałem tak 53-56 km/h, a tam przecież ograniczenie od jakiegoś czasu (40) . I tak zastanawiałem się, czy przypadkiem nie dostałem strzału w plecy. Ale na razie <itd> nic nie przysłało.

Przy każdym maszcie trzeba zakładać tolerancję na poziomie "plus 11". Ale uwaga - Państwo Polskie chce zmniejszyć tolerancję do "plus 5".
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 1099
Posty: 3312
Skąd: TST/ WWL
Wysłany: 11 Lipiec 2020, 19:15   

Od jakiegoś czasu w plecy nie strzelają.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Lipiec 2020, 06:34   

Co Ty opowiadasz. Skąd takie info?
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3666
Posty: 9578
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 9 Styczeń 2021, 18:05   

Ograniczenie prędkości do (50) . :shock:

Lubin OPP.jpg
Plik ściągnięto 217 raz(y) 220,62 KB

 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 9 Styczeń 2021, 19:34   

Ciężarówka? Duzi mobile mają tam (50) .
 
 
delpiero 
Administratore banitore


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 3666
Posty: 9578
Skąd: Gang Albanii
Wysłany: 10 Styczeń 2021, 10:23   

Aaaa widzisz, możliwe. Muszę dopytać.
 
 
inżynier
Forum Lider

Dołączył: 21 Cze 2012
Pochwał: 282
Posty: 666
Skąd: WPI/SK/RZ
Wysłany: 21 Kwiecień 2022, 12:58   

Cytat:
Czy odcinkowy pomiar prędkości to pułapka na kierowców?

Miałem nieprzyjemność jechać podczas Świąt Wielkanocnych jednym z działających w Polsce OPP i jako zwykły kierowca mam dwa wnioski po tym spotkaniu. Po pierwsze odcinkowy pomiar prędkości działa o wiele skuteczniej niż typowy fotoradar.


Szczerze mówiąc nie zauważyłem, że trafiłem na odcinek "pod specjalnym nadzorem", ale do myślenia dał mi fakt, że na szerokiej i bezpieczniej drodze z dwoma pasami jazdy w obie strony, kierowcy jadą zaledwie ok. 50 km/h. Nikt nie grzeje lewym pasem, który pozostawał w zasadzie pusty. Myślałem, że to po prostu zwiastun jakieś łapanki, czyli mobilnego fotoradaru z chętnym na świąteczny mandat policjantami. Nie tym razem.

Druga myśl jest taka, że bezpieczeństwo na drodze miało chyba drugorzędne znaczenie w wyborze tego odcinka, czyli fragmentu drogi nr 3 pomiędzy Legnicą a Zieloną Górą. Ograniczenie na kontrolowanym odcinku wynosi 70 km/h. Ale czynnikiem, który wprowadza u kierowców dezorientację, jest odwrotne oznakowanie niż w przypadku fotoradarów. Pierwsze pojawia się ograniczenie prędkości, a dopiero za znakiem tablica informująca o pomiarze średniej prędkości.

Wśród wielu reklam i znaków łatwo o pominięcie tej informacji. Problem potwierdzają statystyki, bo OPP w Lubinie był swego czasu najbardziej wydajnym odcinkiem pomiarowym w Polsce, czytaj przynosił najwięcej pieniędzy z mandatów.

Oczywiście na pewno powiecie, że gdyby kierowcy nie przekraczali prędkości, problemu by nie było. Też tak myślałem do czasu, gdy minąłem tablice informującą o końcu odcinka OPP. Wciąż zastanawiam się czy wyprzedzenie tych kilku samochodów, które wlokły się z prędkością ok. 40 km/h, przyniesie mi zdjęcie ze stosownym mandatem, czy nie?

Jednocześnie jestem pewien, że ani razu nie ryzykowałem, nie jechałem z prędkością, która byłaby zagrożeniem dla mnie, moich pasażerów lub innych uczestników ruchu. Może ucierpiała jakaś mucha, która nie zdążyła umknąć przed szybą.

Oczywiście to subiektywna ocena i doskonale zdaje sobie z tego sprawę, ale i tak mógłbym wskazać przynajmniej kilkanaście miejsc na mojej trasie, gdzie OPP byłby sto razy bardziej wskazany, niż miejsce jego aktualnej lokalizacji. Niestety pewnie w tych punktach nie przyniósłby oczekiwanego dochodu, a OPP musi przecież zarabiać, a nie tylko stać i opalać się w słońcu, prawda?

Zamiast końcowych wniosków znajdziecie poniżej listę aktualnych OPP w Polsce, a na zakończenie jedna "dobra" wiadomość. System odcinkowego pomiaru prędkości skonfigurowany jest w taki sposób, aby odczytywał przednie tablice rejestracyjne pojazdów.

Stąd prosty wniosek, że system rejestruje przejazd motocykla, ale nie jest w stanie go zidentyfikować. Na razie nie widać, żeby to się miało zmienić. Na razie…

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 10 Sierpień 2022, 12:13   

Cytat:
Odcinkowy pomiar prędkości do likwidacji

Nowe skrzyżowanie łączące ulicę Spacerową z Zielonogórską oznacza, że w tym miejscu nie będą już działać kamery odcinkowego pomiaru prędkości.




– Wskazane urządzenie zostanie przeniesione do innej lokalizacji. Nie zdecydowano jeszcze o nowym miejscu jego instalacji – poinformowało nas biuro prasowe Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Likwidacja odcinkowego pomiaru prędkości w tym miejscu wielu kierowcom przyniesie ulgę. Lubińska lokalizacja od samego początku jej ustanowienia znajdowała się bowiem w niechlubnej czołówce miejsc, w których fotoradary rejestrowały najwięcej naruszeń. W pierwszej połowie 2021 r. niechciane listy z CANARD-u otrzymało aż 22 672 kierowców.

W tym roku, od stycznia do czerwca prędkość przekroczono tu 10,9 tys. razy. Spadek ten związany jest z oddaniem do użytku całej trasy S3 w kierunku Polkowic, co odciążyło Lubin z ruchu tranzytowego. Wpływ mogła mieć też podwyżka wysokości mandatów za zbyt szybką jazdę.

Link

Co ma skrzyżowanie do OPP?

Likwidują najbardziej dochodowe źródełko - średnio wpada tu 87 kierowców na dobę.

Cytat:
Fotoradar rekordzista. Zobacz, gdzie stoi

Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) podsumował wykroczenia kierowców zarejestrowane przez system CANARD w lipcu 2022 roku. W porównaniu z ubiegłym rokiem wyniki napawają optymizmem. Wciąż jednak nie brakuje miejsc z rażącą liczbą naruszeń.




Jak wynika z informacji opublikowanych przez GITD, w pierwszym miesiącu wakacji 2022 roku system CANARD udokumentował 113,5 tys. wykroczeń popełnionych przez kierowców w różnych zakątkach kraju. Wynik może wydawać się wysoki, lecz i tak jest dużo lepiej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Szczególnie w kwestii przekroczenia prędkości.

— Zaobserwowaliśmy znaczący spadek liczby naruszeń przekroczenia dopuszczalnej prędkości. W porównaniu do pierwszego miesiąca ubiegłych wakacji, kiedy naruszeń zarejestrowano 161,9 tys., w 2022 roku było ich 108,8 tys. Spadek wykroczeń sięga 33 proc. — mówi PAP Wojciech Król z GITD.

Co więcej, ponad połowa zarejestrowanych wykroczeń dotyczyła stosunkowo niewielkich odstępstw od obowiązujących przepisów, takich jak przekroczenie prędkości o 11–20 km/h. Niestety nie zabrakło też rekordzistów — pierwszy jechał 161 km/h w terenie zabudowanym w Wojszycach (pow. kutnowski), a drugi 156 km/h w Janówku, w pow. grójeckim.

GITD wskazało też lokalizacje, w których doszło do największej liczby wykroczeń zarejestrowanych przez system CANARD. Odcinkowy pomiar prędkości w Lubinie zarejestrował 2,7 tys. naruszeń. Tuż za nim uplasował się fotoradar w Rudzie Śląskiej, przy al. Powstańców Śląskich z wynikiem 2,2 tys. wykroczeń.

Link
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1542
Posty: 31855
Skąd: DWR
Wysłany: 12 Październik 2022, 07:55   

Urwali kurze złote jajo? :shock:

Cytat:
Z Lubina na Zakopiankę

Jeszcze do niedawna siały postrach wśród kierowców z Lubina i okolic, a już niebawem będą dyscyplinowały piratów drogowych na słynnej Zakopiance. Mowa o kamerach odcinkowego pomiary prędkości, które "z powodzeniem" funkcjonowały przy ul. Zielonogórskiej.


Przypomnijmy, że w związku z budową nowego skrzyżowania łączącego ulicę Spacerową z Zielonogórską zlikwidowano w tym miejscu kamery odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Na początku sierpnia biuro prasowe Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego poinformowało nas, że urządzenia zostaną przeniesione do innej lokalizacji. Wtedy jednak nie zdecydowano jeszcze o nowym miejscu jego instalacji.

Dziś już wiadomo, gdzie trafią.

– Urządzenie OPP, które działało dotychczas w Lubinie, zostanie zainstalowane w tunelu na "Zakopiance". Obecnie trwają prace związane z zapewnieniem przyłącza energetycznego do urządzenia, przygotowaniem miejsca do jego instalacji oraz prowadzone są procedury formalno-prawne umożliwiające rozpoczęcie montażu systemu – czytamy w odpowiedzi mailowej z wydziału komunikacji GITD.

Likwidacja odcinkowego pomiaru prędkości w Lubinie wielu kierowcom przyniesie ulgę. Wspomniana lokalizacja od samego początku jej ustanowienia znajdowała się bowiem w niechlubnej czołówce miejsc, w których fotoradary rejestrowały najwięcej naruszeń. W pierwszej połowie 2021 r. niechciane listy z CANARD-u otrzymało aż 22 672 kierowców.

W tym roku, od stycznia do czerwca prędkość przekroczono tu 10,9 tys. razy. Spadek ten związany jest z oddaniem do użytku całej trasy S3 w kierunku Polkowic, co odciążyło Lubin z ruchu tranzytowego. Wpływ mogła mieć też podwyżka wysokości mandatów za zbyt szybką jazdę.

Link
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Lubin - Odcinkowy pomiar prędkości | Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group