Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
POLISCAN FM1
Autor Wiadomość
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 13:52   

Cytat:
Lasery w całej Polsce zamiast fotoradarów. Te urządzenia łapią 4 razy więcej kierowców



Fotoradary trafią na złom, a przy polskich drogach zastąpią je lidary, czyli urządzenia wykorzystujące technikę laserową? GITD podał informację z otwarcia ofert na zakup ponad 350 nowych urządzeń do pomiaru prędkości i rejestracji przejazdu na czerwonym świetle.


Fotoradary zakupione w ramach nowych przetargów mają zasilić sieć Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. GITD chce pozyskać w sumie 358 urządzeń rejestrujących za ponad 113,7 mln zł. Większość nowego sprzętu (247 szt.) zastąpi stosowane dotąd, zużyte i skrajnie przestarzałe fotoradary m.in. Fotorapid CM, produkowane przez Zurad. A chętnych do zawarcia umowy ramowej nie brakuje – do inspektoratu wpłynęło aż 7 ofert. Czego powinni spodziewać się kierowcy?

Modernizacja sieci CANARD może otworzyć drogę do masowego zastosowania na polskich drogach stacjonarnie montowanych lidarów, czyli urządzeń wykorzystujących technologię laserową. Właśnie z takim sprzętem zgłosiła się do rządowego przetargu firma Vitronic z Kędzierzyna-Koźla – spółka-córka przedsiębiorstwa Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH, które od 1984 roku w Wiesbaden pod Frankfurtem nad Menem specjalizuje się w produkcji najróżniejszych urządzeń służących do przemysłowego przetwarzania obrazu, w tym urządzeń pomiarowych. Jak udało się nam ustalić, Vitronic przedstawił GITD urządzenie o nazwie POLISCAN FM1, czyli lidar najnowszej generacji.

Modernizacja sieci CANARD może otworzyć drogę do masowego zastosowania na polskich drogach stacjonarnie montowanych lidarów, czyli urządzeń wykorzystujących technologię laserową. Właśnie z takim sprzętem zgłosiła się do rządowego przetargu firma Vitronic z Kędzierzyna-Koźla – spółka-córka przedsiębiorstwa Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH, które od 1984 roku w Wiesbaden pod Frankfurtem nad Menem specjalizuje się w produkcji najróżniejszych urządzeń służących do przemysłowego przetwarzania obrazu, w tym urządzeń pomiarowych. Jak udało się nam ustalić, Vitronic przedstawił GITD urządzenie o nazwie POLISCAN FM1, czyli lidar najnowszej generacji.

Co potrafi dzieło niemieckich inżynierów? Producent twierdzi, że dzięki zastosowaniu lidaru skanującego obszar drogi tysiącami wiązek światła laserowego każdej sekundy, jego sprzęt jest dokładniejszy niż klasyczne fotoradary (wykorzystujące do pomiaru prędkości efekt Dopplera). Wyższa precyzja ma objawiać się choćby znacznie mniejszą rozbieżnością samej wiązki. Tradycyjny fotoradar znany z naszych dróg potrafi dwa auta jadące bardzo blisko siebie uznać za pojedynczy obiekt. Z kolei POLISCAN FM1 bez problemu namierza kilka pojazdów jadących obok siebie (lub jeden za drugim) i na zdjęciu odpowiednio dokumentuje wykroczenia oraz pozwala na automatyczny odczyt numerów rejestracyjnych. Eliminuje też do minimum efekt zjawiska wzajemnego przysłaniania się aut. Jakby tego było mało, zastosowanie dwóch kamer pozwala urządzeniu wybrać optymalną sytuację do zrobienia zdjęcia – laser jako oczy lidaru już z odległości 75 m wykrywa każdy samochód i opiekuje się nim czyhając na najlepszy moment do uwiecznienia ew. pirackiego występku.



Czyli mysz się nie prześlizgnie? Usłyszeliśmy, że w tych samych warunkach drogowych urządzenie laserowe było w stanie zarejestrować nawet cztery razy więcej naruszeń, niż tradycyjny radar dopplerowski (szczególnie w przypadku gęstszego ruchu). Zanotowano nawet przypadek, kiedy lidar zrobił precyzyjne foto dowodowe auta jadącego na odległym pasie, które na chwilę pojawiło się w wolnej przestrzeni tuż pod ręką jadącego na pierwszym planie rowerzysty. Z taką sprawnością niemiecki sprzęt ma spisywać się nie tylko na trasach z dużym natężeniem pojazdów czy też drogach szybkiego ruchu, ale też specjalizować w pomiarach w trudnych sytuacjach – POLISCAN FM1 można ustawiać m.in. na łukach dróg i w tunelach, czyli tam gdzie klasyczne fotoradary są bezużyteczne.



Ale lidar produkowany pod Frankfurtem nie tylko wychwytuje przekroczenia prędkości. Można go również wykorzystywać jednocześnie do rejestracji przejazdu na czerwonym świetle oraz zbyt szybkiej jazdy. Do tego urządzenie można w każdej chwili wyjąć z charakterystycznej tuby (będącej alternatywą dla standardowej obudowy montowanej na maszcie) i zamontować m.in. w bagażniku samochodowym, na przenośnym statywie (tu ważną cechą jest samokalibracja urządzenia) czy sterowanej pilotem samojezdnej opancerzonej platformie – przyczepie (Enforcement Trailer). To ostatnie rozwiązanie bardzo lubią służby francuskie, które wykorzystują je np. do kontroli przestrzegania ograniczeń prędkości w rejonie remontów i przebudów dróg. Sprzęt dzięki pancernej obudowie oraz bezprzewodowej łączności można zostawić bez nadzoru, a wymienne pokładowe akumulatory zasilają lidar nawet przez 10 dni pracy.



Czy laserowe urządzenia zastąpią w Polsce wszystkie stare fotoradary, czy tylko ich część? Teraz piłeczka jest po stronie GITD. Jeśli wybór padnie na lidary opracowane w Niemczech, wówczas statystyki skuteczności systemu CANARD mogą poszybować. Efektem będzie też mniej odwołań i spraw sądowych. W Głównym Urzędzie Miar trwa już procedura zatwierdzenia typu dla tych urządzeń – jej efektem ma być dokument potwierdzający zgodność z polskimi przepisami metrologicznymi i dopuszczenie do montowania przy polskich drogach. A na razie laserowy sprzęt spod Frankfurtu kierowcy z Polski mogą spotkać po niemieckiej stronie na trasie z Warszawy do Berlina. W samym Berlinie warto uważać m.in. w okolicy Bramy Brandenburskiej i Kolumny Zwycięstwa.














Link
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, na fotoradary antyradary.sklep.pl. Kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma radarów.



 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 15:07   

Na stronie Zuradu przeczytałem: "JESTEŚMY ZWOLENNIKAMI NAJNOWSZYCH TECHNOLOGII." :idea:
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 18:34   

Ja np. lubię jazz, ale nie gram na żadnym instrumencie. :wink:
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 26 Czerwiec 2020, 08:46   

Kolejny hype n/t przetargu na 300 baniek.

Cytat:
Nowe fotoradary będą skuteczniej polować na piratów – sprzęt za ponad 110 mln zł

Coraz bliżej nowego systemu fotoradarów w Polsce. Do rządowego przetargu na kilkaset nowych urządzeń do rejestrowania prędkości, pomiarów odcinkowych i ignorowania czerwonego światła zgłosiło się 7 oferentów. Do wydania jest ponad 110 milionów złotych.




Ponad 110 mln złotych przeznaczono na zakup kilkaset nowych urządzeń, by zwiększyć skuteczność i efektywność fotoradarów na krajowych drogach. W ramach przetargu będą kupione trzy grupy urządzeń. Prócz tradycyjnych stacjonarnych fotoradarów (zakup za ponad 66 mln zł) robiących zdjęcie w przypadku przekroczenia prędkości, pozyskane będą także kolejne zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości (16,4 mln zł) oraz urządzenia rejestrujące wykroczenia "w zakresie niestosowania się do sygnałów świetlnych" (30,7 mln zł).

W przetargu zgłoszono łącznie 7 ofert. O największą pulę 66 mln zł rywalizuje 5 firm (Zurad, Lifor, Sprint, Vitronic, PolCam). Najwięcej chętnych jest jednak na dostawę urządzeń rejestrujących wykroczenia w przypadku niestosowania się do sygnalizacji świetlnej (Protel, Lifor, Sprint, Vitronic, Zaberd i PolCam). Najmniej ofert wpłynęło zaś w przypadku zakupu na zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości (Lifor, Sprint, PolCam).

Po otwarciu ofert GITD opublikowało dane o tzw. cenie wykonania 1 mb przyłącza elektroenergetycznego. W przypadku urządzeń do punktowego pomiaru prędkości najdroższą ofertę złożył Zurad (307,50 zł) a najtańszą PolCam (123 zł). Znacznie większe różnice w cenie instalacji występują w kategorii zestawów do pomiaru odcinkowego – od 123 zł (PolCam) po 492 zł (Lifor). Najdrożej jest zaś w przypadku sprzętu przy sygnalizacji świetlnej – od 196,80 zł (Sprint) aż po 4551 zł (Protel).

Niewykluczone, że każda z zainteresowanych firm może zbudować sieć nowych fotoradarów. W szczegółowych warunkach zamówienia GITD zastrzegło bowiem, że może zawrzeć umowę nawet z 8 wykonawcami w przypadku punktowego pomiaru prędkości. Zestawy odcinkowe może zaś zbudować łącznie 4 wykonawców. Sprzęt rejestrujący wykroczenia przy czerwonym świetle postawi zaś nie więcej niż 5 firm w całym kraju.

Jaki sprzęt? Być może będzie laserowy!

Otwartą kwestią pozostaje jakie urządzenia pojawią się przy drogach. Wśród oferentów są znane firmy takie jak m.in. Zurad (dostawca nie tylko urządzeń stacjonarnych, ale także zestawów do nieoznakowanych i oznakowanych radiowozów), Lifor (urządzenia wykorzystywane m.in. w Warszawie przy dużych skrzyżowaniach) czy PolCam (z rozwiązań firmy korzysta polska policja i straż graniczna). Nie zabrakło także innych firm wyspecjalizowanych w rozwiązaniach ITS (inteligentne systemy transportowe), co oznacza spore szanse na bardzo zaawansowane zestawy pomiarowe.

Możliwe, że w Polsce zadebiutują najnowsze urządzenia z funkcją laserowego skanowania (z techniki lidaru korzysta się w autach autonomicznych oraz w pojazdach do aktualizacji map cyfrowych). Oferuje je w przetargu firma Vitronic z Kędzierzyna-Koźla (oferent chwali się, że na całym świecie sprzedano już ponad 15 tys. takich urządzeń). Dla kierowców oznacza to, że fotoradary łatwiej poradzą sobie z namierzaniem kilku aut (znajdujących się na sąsiednich pasa ruchu albo tylko na jednym pasie) czy w sytuacji pomiaru na łukach czy w tunelu. Ponadto GITD oczekuje zdolności rozpoznawania konkretnego pojazdu wśród kilku obserwowanych, pracy przy gorszej pogodzie (uwzględniając także niskie i wysokie temperatury), wykonywania zdjęć w obu kierunkach jazdy czy rejestrowania wykroczeń do prędkości co najmniej 220 km/h.

Sprzęt zgłoszony do przetargu już testowano na lotnisku w Toruniu. Łącznie wykonano ponad 1000 zdjęć w różnych warunkach pogodowych (w ciągu dnia jak i w nocy) i drogowych (różne scenariusze symulacji zdarzeń na trasach). Na wyniki pracy ekspertów przyjdzie nam poczekać do czasu aż pierwsze nowe fotoradary zostaną zainstalowane w wybranych lokalizacjach Polski.


Link
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 26 Czerwiec 2020, 08:58   

Zurad chyba zakończył "karier" na ziemi polskiej.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 26 Czerwiec 2020, 13:48   

Wziął udział w przetargu. Ale bardzo wyraźnie ktoś z GITD się zaparł na tego Poliscana.

A trochę offtopowo - czy gdziekolwiek jest w użyciu zuradowy Fotorapid CF? Wiecie, że on ma najprawdopodobniej modulację wiązki, jak MRCD?
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
małymobil 
Moderatore

Dołączył: 10 Lis 2010
Pochwał: 375
Posty: 1726
Skąd: TST
Wysłany: 26 Czerwiec 2020, 22:32   

Na ziemi Polskiej nie słyszałem o CF, nie widziałem CF.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Czerwiec 2020, 09:47   

W Polsce myślę, że nie sprzedali ani jednego CF. Jedyny podmiot, który mógłby go kupić to <itd> , a oni jak wiadomo obrażeni są na Zurad.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 27 Czerwiec 2020, 09:55   

A czemu "jak wiadomo"? Coś mnie ominęło?
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 27 Czerwiec 2020, 10:04   

A kupują? Kupują MRCD, a teraz pójdą w lasery!
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 27 Czerwiec 2020, 15:59   

A, no tak, to tak. Myślałem, że jakaś bardziej spektakularna aferka była. :grin:
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
SpeedControl 
Się wciągnął

Dołączył: 28 Wrz 2010
Pochwał: 21
Posty: 222
Skąd: South Bavaria
Wysłany: 30 Czerwiec 2020, 06:03   

Niech biorą tego Poliscana (von z Zuradobadziewiem) - to bardzo skuteczny sprzęt. :cool: Z tego co pamiętam to już parę lat temu był prezentowany czy testowany w Polsce. Jednym urządzeniem można mierzyć oba kierunki ruchu, a przy dodatkowej kamerze lub dwóch jednocześnie można robić zdjęcia przód/tył, co skutecznie wyłapie także motocyklistów. Ogólnie, jak w każdej technice, zdarza się, że jakiś pomiar jest anulowany (korzyść dla kierującego), ale większość kierowców po wjedzie w wiązkę nie ma szans, nawet przy gwałtownym hamowaniu - fotoradar zrobi zdjęcie. :twisted:

PS. Ja mam własną bazę zdjęć. Jakbyście chcieli inne niż te z oficjalnej stronki. :D W samym Dubaju mają chyba z 800 takich Poliscanów postawionych. :cool:

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 30 Czerwiec 2020, 09:00   

SpeedControl napisał/a:
Ja mam własną bazę zdjęć. Jakbyście chcieli inne niż te z oficjalnej stronki. :D W samym Dubaju mają chyba z 800 takich Poliscanów postawionych. :cool:

Pewnie, że wrzucaj. Trzeba pomału przyzwyczajać się do nowego...
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
phonemaniac
Videomaniac


Dołączył: 10 Paź 2008
Pochwał: 1249
Posty: 4229
Skąd: WKZ
Wysłany: 30 Czerwiec 2020, 18:23   

Ciekawe, czy LI da radę. ;)
_________________
Gość - najlepsze w tym forum jest to, że posiada takiego użytkownika jak Gość
 
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 30 Czerwiec 2020, 19:32   

:good:

Widzi już z kilometra. Ale chyba trzeba by mieć i głowice z tyłu, bo to omiata z pół hektara we wszystkich kierunkach. :grin:
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group