Forum Mapy Fotoradarów - Strona Główna Antyradary Mapa fotoradarów
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja   ZalogujZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
BMW 330i xDrive
Autor Wiadomość
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 3 Grudzień 2018, 16:23   

Ostatnia trafiła do KWP Łódź.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Automobil

Wysłany:    Na laser jammery laserowe, na fotoradary antyradary.sklep.pl. Kierowcy mają do wyboru najlepsze modele - wykrywacze Escort, Valentine One, Noxo, Whistler wyposażone w euro pasma radarów.



 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 43
Posty: 91
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Czerwiec 2019, 10:36   

Cytat:
Kilkadziesiąt kolizji nowych samochodów pościgowych policji

Policjanci prowadzący nowe, szybkie samochody mieli już przynajmniej 75 wypadków i kolizji – dowiedział się portal tvn24.pl. Komenda główna wyjaśnia, że zdecydowana większość "zdarzeń drogowych" nie obciąża policjantów, a innych kierowców. Jednak funkcjonariusze usiedli za kierownicami mocnych samochodów bez szkoleń doskonalących technikę jazdy.


Policyjna flota nieoznakowanych radiowozów BMW serii 330i xDrive o mocy 245 koni liczy 140 pojazdów. Prędkość stu kilometrów na godzinę osiągają w niespełna sześć sekund, więc służą głównie jako auta pościgowe. Dokumentują też na filmach wykroczenia piratów drogowych.

Uszkodzone co drugie BMW

Jak sprawdziliśmy, flota 140 nowych aut miała w ubiegłym roku 49 kolizji i wypadków, a do maja tego roku kolejnych 26. Bardziej szczegółowych informacji o "zdarzeniach drogowych" Komenda Główna Policji nie chciała nam przekazać.

"Winnymi zdecydowanej większości zdarzeń są inni użytkownicy dróg. Na 49 ubiegłorocznych zdarzeń drogowych policjanci nie byli winni aż w 31 przypadkach. W tym roku wina leżała po stronie policjantów tylko w pięciu zdarzeniach na 26 wszystkich" – wynika z odpowiedzi, którą przesłała nam KGP.

- Te samochody są w służbie 24 godziny na dobę, biorą udział regularnie w pościgach, stąd statystyka wygląda tak, a nie inaczej – przekonuje rzecznik komendanta głównego policji, inspektor Mariusz Ciarka.

Według naszych rozmówców z policji proszących o zachowanie anonimowości, to jednak tylko część problemu.

- Często za kierownicą tych mocnych samochodów, o napędzie na cztery koła i automatycznej skrzyni biegów, siadali policjanci, którzy pierwszy raz mieli do czynienia z takimi autami – mówi doświadczony oficer pionu ruchu drogowego.

Brak szkoleń to miliony strat

Same pojazdy trafiają do policji od ubiegłego roku. Kolejne 30 sztuk pojawi się pod koniec tego miesiąca.

Tymczasem przetarg na kursy doskonalące jazdę najnowszymi samochodami został rozstrzygnięty dopiero pod koniec lutego tego roku, a zajęcia zaczęły się wiosną.

- Dziwi mnie, że doszło do sytuacji, w której znów oszczędzono na szkoleniach policjantów. Zupełnie niedawno Najwyższa Izba Kontroli opublikowała miażdżący raport, który wskazywał na braki w szkoleniu, których efektem są straty milionowych kwot – komentuje poseł Marek Biernacki, były minister spraw wewnętrznych.

Chodzi o raport NIK opublikowany 20 lutego 2018 roku. Opisano w nim sytuację w policji do 31 grudnia 2016 roku.

Kontrolerzy prześwietlili politykę kierownictwa policji i resortu spraw wewnętrznych wobec całej floty 22 tysięcy pojazdów. Ujawnili, że w 2015 roku tylko 153 policjantów przeszło szkolenia doskonalące ich technikę jazdy, a rok później 240. Stanowiło to zaledwie 10 procent potrzeb. W efekcie policjanci rozbijali co trzeci pojazd, a do szkód dochodziło niemal co godzinę.

NIK-owcy wyliczyli, że ponad połowa z nich powstała z winy policjantów. "W skontrolowanych jednostkach blisko 90 procent sprawców zdarzeń nie ukończyło szkolenia w zakresie doskonalenia techniki jazdy" – brzmiał jeden z wniosków ogłoszonych przez NIK.

Kasa z Unii

Według doświadczonego urzędnika resortu spraw wewnętrznych, zaniedbywanie szkoleń obciąża tak policję, jak MSWiA.

- Lepiej jest wydać pieniądze z budżetu na dobrze wyglądające na zdjęciach BMW niż na podnoszenie umiejętności funkcjonariuszy – mówi nasz rozmówca.

Natomiast rzecznik komendanta głównego policji Mariusz Ciarka wyjaśnia, że "nie ma prawnego obowiązku, by organizować szkolenia z doskonalenia techniki jazdy". Dodaje jednocześnie, że "cały czas, od niemal trzech lat, prowadzimy intensywne szkolenia i w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, jak i w poszczególnych garnizonach oraz korzystając ze środków unijnych".

- Komendy wojewódzkie i Komenda Główna Policji we własnym zakresie organizują kursy, by podnosić umiejętności za kierownicą policjantów. Sięgnęliśmy także po środki unijne. Szkolenie odbywa się na autach takich, jak są na co dzień użytkowane. Efekt to setki policjantów, którzy już ukończyli szkolenia doskonalące jazdę - przekonuje Mariusz Ciarka. Dodaje także, że radiowozy służą jako "środek przymusu bezpośredniego" – czyli jak pałka, paralizator – i uszkodzenia radiowozów to czasem uderzenia w pojazdy ściganych kierowców, którzy w ten sposób zostają zatrzymani.

Pieniędzy na szkolenie 560 funkcjonariuszy drogówki kierujących flotą nowych samochodów nie znaleziono jednak w budżecie samego resortu, a w unijnym Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Stąd technikę jazdy biorący udział w kursie funkcjonariusze mają ćwiczyć podczas "pościgów transgranicznych".

Policjanci jeżdżą pod okiem doświadczonych instruktorów przez dwa dni, na torze wyścigowym w podpoznańskich Bednarach. Najpierw ćwiczą slalom, by mogli dobrze wyczuć auto o dużych możliwościach. Z programu kursu wynika, że ważnym jego elementem jest nauka hamowania w awaryjnych sytuacjach oraz radzenia sobie w poślizgu.

Link
 
 
czapla
Świeżak w kasku


Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 103
Posty: 1386
Skąd: Żary
Wysłany: 6 Czerwiec 2019, 13:14   

Powinni jeszcze przejść testy, czy w ogóle są w stanie czegoś się nauczyć.
 
 
kali 
Zaczyna kumać

Dołączył: 11 Paź 2018
Pochwał: 43
Posty: 91
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Wrzesień 2019, 23:19   

Cytat:
W jakim stanie jest flota policyjnych BMW?



"Spośród wdrożonych do służby 140 pojazdów obecnie są sprawne technicznie 134 radiowozy" - informuje wiceszef resortu spraw wewnętrznych i administracji Jarosław Zieliński, w odpowiedzi na interpelację Bartosza Józwiaka, dotyczącą uszkodzeń policyjnych samochodów BMW.


Autorowi interpelacji chodziło dokładnie o radiowozy marki BMW serii 330i xDrive, których 140 Komenda Główna Policji zakupiła w ramach przetargu na nieoznakowane pojazdy z videorejestratorami. Jak informuje Zieliński, po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, KGP kupiła nieoznakowane pojazdy w policyjnej wersji RD-VIDEO.

Wiceszef MSWiA przypomina, że radiowozy te nie są na stałe przypisane do konkretnych funkcjonariuszy, a "nakłady związane z eksploatacją tych pojazdów wynikają z ich wykorzystywania do realizacji ustawowych zadań przez Policję". Spośród wdrożonych do służby 140 pojazdów, sprawne technicznie mają być obecnie 134 radiowozy.

"W związku ze zdarzeniami drogowymi, do których doszło z udziałem wymienionych samochodów, wystawiono mandaty karne na kwotę 1 600 zł w przypadku policjantów oraz ponad 15 tys. zł wobec innych kierowców" - pisał sekretarz stanu w resorcie spraw wewnętrznych i administracji. Jak dodał, jeden ze sprawców niebędący policjantem został ukarany grzywną w wysokości 2 tys. zł, "natomiast wobec dwóch innych zastosowano środki oddziaływania wychowawczego określone w art. 41 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2019 r. poz. 821, z późn. zm.)".

Odpowiedź bez odpowiedzi

Nadzorujący jeszcze do niedawna policję Zieliński nie odpowiedział jednak na wszystkie pytania, które padły w interpelacji. Nie wskazał również, czy nie posiada danych, o które pytał poseł, czy może nie jest obecnie w stanie ich udostępnić. A Bartosz Józwiak pytał m.in. o koszt zakupu nowych samochodów marki BMW. Choć nie dowiadujemy się tego od Zielińskiego, to ich cena nie jest oczywiście tajemnicą. Policja zapłaciła za nie 27 mln złotych, a dostarczył je warszawski diler BMW Auto Fus. Pierwsze policyjne BMW tego typu pojawiły się na polskich drogach na początku 2018 roku. Funkcjonariusze mogą rozpędzić się w nich do 100 km/h w 5,8 sekundy. Pozwala na to benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 245 KM i momencie 350 Nm.

Jarosław Zieliński nie odpowiada również na pytanie dotyczące kosztów związanych z podstawowym serwisowaniem, kosztów związanych z bieżącą eksploatacją, kosztów związanych z naprawami powypadkowymi (z winy kierowcy, czyli policjanta) czy liczby pojazdów uszkodzonych poza godzinami służbowymi. Z odpowiedzi na interpelacje nie dowiemy się również ile paliwa zużyto podczas eksploatacji pojazdów w trakcie służby czy też, ilu policjantów (łącznie) zasiada za kierownicą tych samochodów od początku ich eksploatowania do dzisiaj. A o to właśnie pyta poseł Józwiak.

Obita flota

Interpelacja Bartosza Józwiaka pojawiła się na sejmowej stronie zapewne w związku z medialnymi doniesieniami, że polscy policjanci niespecjalnie radzić mają sobie za kierownicą radiowozów marki BMW serii 330i xDrive. Na początku czerwca br. InfoSecurity24.pl informował, że z udziałem nowych nieoznakowanych samochodów miało dojść do 75 wypadków i kolizji. Oznacza to, że uszkodzony mógł został, statystycznie, co drugi radiowóz tej serii. Według informacji udzielonych wtedy tvn24.pl przez Komendę Główną Policji, większość zdarzeń drogowych z udziałem nowych BMW spowodowana była przez innych kierowców, a nie policjantów. Portal podkreślał jednak, że funkcjonariusze mieli usiąść "za kierownicami mocnych samochodów bez szkoleń doskonalących technikę jazdy".

Jak podliczali dziennikarze, na bazie danych przesłanych przez Komendę Główną Policji, w 2018 roku doszło do 49 kolizji i wypadków z udziałem BMW serii 330i xDrive, z czego za spowodowanie 31 winy nie ponosił policjant. Kolejnych 26 odnotowano do maja bieżącego roku. Za spowodowanie pięciu z nich winę ponoszą policjanci. Jak podkreślać miał rzecznik komendanta, inspektor Mariusz Ciarka, wskazane radiowozy są w służbie 24h na dobę i regularnie biorą udział w pościgach. Przypomnijmy, że szkolenia z prowadzenia BMW rozpoczęły się w drugiej połowie lutego br., a zakończą w listopadzie br. Ich organizacja miała być związana właśnie z problemami, które pojawiły się z zapanowaniem nad nowymi autami w zeszłym roku.

Zgodnie ze stanem na lipiec br. w sumie na polskich drogach jeździć miały 222 oznakowane i nieoznakowane samochody marki BMW należące do policji (w tym również modele 320i ze 182-konnymi silnikami 2.0 Turbo). Tylko w 2019 roku w ręce funkcjonariuszy trafią setki samochodów. Do policyjnych grup SPEED trafiły w tym roku już 82 auta BMW serii 3. Na początku lipca formacja poinformowała, że konsorcjum MM Cars zajmie się realizacją dostaw 253 oznakowanych radiowozów (86 policyjnych pojazdów oznakowanych z automatyczną skrzynią biegów i 167 policyjnych pojazdów oznakowanych z manualną skrzynią biegów). Formacja kupuje również kilkadziesiąt SUV-ów oraz furgony.

W policji trwa wymiana floty samochodowej. Jak informował w lipcu br. Jarosław Zieliński, w rozmowie z dziennikarzami PolskieRadio24.pl, policja używa ok. 21,5 tys. samochodów, a w ramach programu modernizacyjnego wymienionych na nowe ma zostać 7 tys. samochodów, czyli 1/3 taboru.

Link
 
 
kalex
Jajcarz

Dołączył: 20 Lut 2009
Pochwał: 127
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Wrzesień 2019, 07:17   

Bicie piany - ile kilometrów w sumie przejechały przez rok? Zaraz wyjdzie że "statystycznie" 3 auta miały kolizję. :twisted:
 
 
OJCIEC
Wio Łysa!


Dołączył: 20 Mar 2007
Pochwał: 232
Posty: 6620
Skąd: zasadniczo, z Węgorzeskiej
Wysłany: 24 Czerwiec 2020, 20:04   

Cytat:
Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy

Policja może cieszyć z nieoznakowanych radiowozów BMW. Jak się okazuje przesiadka do aut o sporej mocy nie poszła gładko. Co chwilę któreś bierze udział w kolizji. W połowie przypadków winni okazali się sami policjanci.




Nieubłagana statystyka

Samochody policyjne są wykorzystywane inaczej niż prywatne auta zwykłych zmotoryzowanych. Mimo to zastanowienie budzi fakt, że więcej niż połowa spośród stosunkowo nowych, nieoznakowanych BMW serii 3, brała już udział w kolizjach. Jak informuje TVN24, 49 takich zdarzeń miało miejsce w 2018 r., a do końca maja 2019 r. było ich jeszcze 26, co daje sumę 75 zdarzeń na 140 samochodów. Sami policjanci odpowiadali za 31 z nich w 2018 r. i pięć w 2019 r.

Jak pokazują liczby, przesiadka do mocnych, dysponujących 252 KM wozów nie była gładka. Samochody są szybkie — osiągają 100 km/h w 5,8 s — i dysponują napędem na cztery koła, który powinien niwelować problemy z opanowaniem auta. Mimo to wiele zdarzeń było spowodowanych przez samych policjantów. W pięciu pierwszych miesięcy 2019 r. było już znacznie lepiej.

Być może po części jest to zasługa szkoleń, które rozpoczęły się w lutym. W ramach kursów pięciuset mundurowych ma uczestniczyć w zajęciach w utworzonym przez Sobiesława Zasadę ośrodku doskonalenia jazdy. W programie kursu przewidziano naukę technik wyprowadzania pojazdu z poślizgu, hamowanie awaryjne czy slalom.

Zastanawiające jest, że zajęcia doskonalące technikę jazdy odbyły się rok po przekazaniu pojazdów mundurowym. Trzeba jednak pamiętać, że nieoznakowane radiowozy, o których mowa, są wykorzystywane do kontrolowania kierowców. Mogą więc brać udział w pościgach, a wówczas — zgodnie z prawem — mogą zostać użyte jako środek przymusu bezpośredniego. Policja nie informuje, czy takie przypadki dotyczyły choćby części spośród uszkodzonych radiowozów.

Lata zaniedbań?

Faktem pozostaje jednak, że nieoznakowane BMW uczestniczą w zdarzeniach drogowych częściej niż wynosi średnia dla radiowozów policji. Z raportu Najwyższej Izby Kontroli, która przebadała lata 2015–2016, wynika, że uszkodzeniu ulegała wówczas jedna trzecia policyjnych pojazdów. W połowie przypadków wina leżała po stronie samych mundurowych.

W 2015 r. na kursach z zakresu doskonalenia techniki jazdy przeszkolono jedynie 153 policjantów, a w 2016 r. 240. Stanowiło to odpowiednio 9 i ponad 12 proc. zgłoszonego w tych latach zapotrzebowania na kursy. Ponad połowa funkcjonariuszy (51 proc.) w komendach wojewódzkich i jedna trzecia w komendach powiatowych (31 proc.) nie posiadała zezwoleń na wykorzystanie służbowych pojazdów jako uprzywilejowane.

Nowe auta, nowe podejście

Niebawem do policji trafi 51 nowych BMW serii 3. Będą to pojazdy oznakowane. Mundurowi dostaną także kolejne nieoznakowane BMW, a mowa tu tylko o "drogówce". Policjanci innych wydziałów również potrzebują radiowozów, a tabor policji nie należy do najmłodszych. Co ciekawe, w niektórych przypadkach wraz z nowymi autami policjanci dostają pakiet szkoleń.

Stało się tak w śląskiej policji. Tamtejsi mundurowi otrzymali 54 hybrydowe Toyoty Corolle. Jak poinformowała policja, funkcjonariusze, którzy przesiądą się do hybryd, będą objęci szkoleniem organizowanym przez importera i dostawcę pojazdów. W ramach kursu przewidziane są zajęcia teoretyczne i praktyczne. Tu chodzi o efektywne wykorzystanie systemu hybrydowego. Oby więcej uwagi poświęcano również bezpieczeństwu.

Link

Połowa? Mają rozmach s k u r w y s y n y! :grin:
_________________
fotoradary.phi.pl
nieoznakowane.phi.pl
 
 
piotreg 
Administratore banitore


Dołączył: 23 Mar 2007
Pochwał: 1264
Posty: 29073
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 26 Czerwiec 2020, 08:05   

Niektóre z nich mają już po 200 000 tys. km przebiegu... Wrocławska DOA np. ponad 190 000 tys. km.
_________________
Mapa fotoradarów/Mapa videopatroli
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group