Forum Mapy Fotoradarów

Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Fotorapid/Fotorapid C/CM

Mateusz - 1 Kwiecień 2009, 13:28
Temat postu: Fotorapid/Fotorapid C/CM
Postanowiłem zrobić taki opis z danymi fotoradarów. 8)

Cytat:
Producent:
Zakład Urządzeń Radiolokacyjnych
ZURAD Sp. z o.o.
ul. Stacyjna 14
Poland, 07-300 Ostrów Mazowiecka

KLIK

Fotorapid.

DANE TECHNICZNE:

Lampa błyskowa - czerwona.
Zakres pomiaru od 30 km/h do 250 km/h.

Pamięć urządzenia rejestruje:
- prędkość mierzoną i dopuszczalną
- zdjęcie cyfrowe
- datę
- czas
- miejsce pomiaru

Ekran pełni jednocześnie funkcję klawiatury. Urządzenie produkowane jest w dwóch wersjach:
- przewoźne montowane na statywie (zasilanie akumulatorowe 12V DC), Zakres temperatury pracy: 10°C do 60°C
- stacjonarne na specjalnym maszcie w klimatyzowanej obudowie (zasilanie 230V AC), zakres temperatury pracy: -30°C do 60°C

Wersja Mobilna:



Wersja Stacjonarna:






Wygląd - zdjęcia z fotoradaru:



-----------------------------------------------------------------------------------

Fotorapid C.

DANE TECHNICZNE:
Lampa błyskowa - biała
Zdjęcia kolorowe o rozdzielczości 4.0 mln pikseli, obraz kolorowy 24 bitowy, ustawianie prędkości progowych z rozróżnieniem pojazdów osobowych i ciężarowych, zakres pomiarowy 20 ÷ 250 km/h, ekran pełni funkcję klawiatury, urządzenie posiada system identyfikacji (administrator, użytkownik).

ZASTOSOWANIE:
- przewoźne - praca ze statywu na poboczu drogi - temperatura pracy: od -10°C do +60°C
- stacjonarne - praca w obudowie na maszcie - temperatura pracy: dla masztu zasilanego 230VAC wynosi od -30°C do +60°C, w maszcie zasilanym 12VDC od -10°C do +60°C
- do zabudowy w pojeździe - pomiar z pojazdu zaparkowanego na poboczu drogi

Wersja Mobilna:





Wersja Stacjonarna:





Wygląd - zdjęcia z fotoradaru:



Błysk Lampy-Filmy/Zdjęcia: :wink:

KLIK

Występuje - Polska

Zdjęcia i dane pochodzą z strony ZURADU - są tu również moje.

PS: Jeśli chcecie uzupełnić ten post fotkami lub info, proszę info na PW. :D

phonemaniac - 1 Kwiecień 2009, 16:54

Oj, Ojcze. ;) Oszukujesz. ;) Zdjęcie wersji mobilnej fotorapida C z czerwoną lampą? ;) Pierwsze widzę. :P
OJCIEC - 4 Kwiecień 2009, 12:19

A właściwie czemu do mnie to kierujesz?
phonemaniac - 2 Wrzesień 2009, 19:47

Zobaczcie co znalazłem na stronie Zuradu. :P

(Zdjęcie niedostępne)

piotreg - 3 Wrzesień 2009, 09:10

To może obsługujący go Policjanci nie potrafią go ustawić, albo dali im egzemplarz z poprawiopnym oprogramowaniem.
bicker5 - 3 Wrzesień 2009, 16:36

Hehe. A co ma napisać jedna wojskowa firma o produkcie drugiej. Jak znam życie to panowie z obu firm nie jedną 0.7 przy "brydżu" wypili.
OJCIEC - 3 Wrzesień 2009, 22:08

bicker5 napisał/a:
0.7 przy "brydżu" wypili.

Zaraz tam przy brydżu... ;)

garny - 5 Wrzesień 2009, 14:21

Ot krakersy były w kantynie. :)
Mateusz93 - 16 Październik 2009, 22:05

Cześć!

Mam parę pytań. Gdy pewnego dnia jechałem motocyklem coś błysnęło mi w oczy, prawdopodobnie fotoradar przenośny Fotorapid C. Wiem, że ten fotoradar robi fotkę z najazdu albo odjazdu. Wiecie może czy często ustawiają na opcję odjazdu? Jeżeli zrobił mi z przodu (a z przodu nie mam blachy w motocyklu) może mi coś przyjść? Po jakim czasie przychodzi zdjęcie z fotoradaru przenośnego? Taki fotoradar mogą ustawić gdzie chcą? Błysnęło mi to coś koło przystanku autobusowego, więc nie wiem, czy w takim miejscu mogą go ustawić? Błyska flesz na kolor biały? Zawsze ustawiają opcję z fleszem? Wtedy było jeszcze widno.
I ostatnie pytanie, gdy dostanę fleszem w oczy to robi fotkę od przodu?

lukaszr - 16 Październik 2009, 22:16

Mateusz93 napisał/a:
Wiecie może czy często ustawiają na opcję odjazdu?

Różnie.

Cytat:
Jeżeli zrobił mi z przodu (a z przodu nie mam blachy w motocyklu) może mi coś przyjść?

Nie

Cytat:
Po jakim czasie przychodzi zdjęcie z fotoradaru przenośnego?

Różnie.

Cytat:
Taki fotoradar mogą ustawić gdzie chcą? Błysnęło mi to coś koło przystanku autobusowego, więc nie wiem, czy w takim miejscu mogą go ustawić?

Tak.

Cytat:
Błyska flesz na kolor biały?

Różnie.

Cytat:
Zawsze ustawiają opcję z fleszem?

Różnie.

Cytat:
I ostatnie pytanie, gdy dostanę fleszem w oczy to robi fotkę od przodu?

Oczy przeważnie normalny człowiek ma z przodu. :wink: Oznacza to, że dostałeś fleszem od przodu, chyba, że jeździsz plecami do przodu to wtedy zdjęcie jest od tyłu.

Podsumowując: Jak błysnęło od przodu to nic nie przyjdzie - pomyśl jak niby mają Ciebie zidentyfikować jak nie masz z przodu tablic?

Mateusz93 - 16 Październik 2009, 22:19

Już sam nie byłem pewny, chciałem się upewnić. :wink:
piotreg - 16 Październik 2009, 22:19

Mateusz93 napisał/a:
Gdy pewnego dnia jechałem motocyklem coś błysnęło mi w oczy, prawdopodobnie fotoradar przenośny Fotorapid C.

To mogło rzeczywiście mieć miejsce!
Cytat:
Wiem, że ten fotoradar robi fotkę z najazdu albo odjazdu.

Taka wiedza na początek wystarczy. :-)
Cytat:
Wiecie może czy często ustawiają na opcję odjazdu?

To nie portal www.prorok.pl. :P
Cytat:
Jeżeli zrobił mi z przodu (a z przodu nie mam blachy w motocyklu) może mi coś przyjść?

Tylko valentynka od cichej wielbicielki. :-)
Cytat:

Po jakim czasie przychodzi zdjęcie z fotoradaru przenośnego?

Co jednostka to obyczaj. :-)
Cytat:
Taki fotoradar mogą ustawić gdzie chcą?

Pod wodą nie mogą. :-)
Cytat:
Błysnęło mi to coś koło przystanku autobusowego, więc nie wiem, czy w takim miejscu mogą go ustawić?

Oni lubią wiaty przystanków :-) I mogą to robić :-)
Cytat:
Błyska flesz na kolor biały?

Mogą! Na drugi raz zamiast zadawać pytania doceń robotę ludzi, którzy piszą posty dla mniej wtajemniczonych...
Cytat:
Zawsze ustawiają opcję z fleszem? Wtedy było jeszcze widno.

Za dnia mogą bez...
Cytat:
I ostatnie pytanie, gdy dostanę fleszem w oczy to robi fotkę od przodu?

A co, od tyłu bez flasha nie mogą? :-)

Mateusz93 - 16 Październik 2009, 22:21

piotreg napisał/a:
A co, od tyłu bez flasha nie mogą? :-)

Pewnie i mogą, ale chodzi mi o pojedynczy przypadek kiedy błysnął flesz. :wink:

piotreg - 16 Październik 2009, 22:25

Pczytaj najpierw forum nim zadasz kolejne pytanie! :-)

lukaszr napisał/a:
Podsumowując: Jak błysnęło od przodu to nic nie przyjdzie - pomyśl jak niby mają Ciebie zidentyfikować jak nie masz z przodu tablic?

Jak to jak? "Zdejmą" z asfaltu bieżnik Mateusza (zrobią odlew) i jakoś pomalutku dojdą do niego... kierującego zidentyfikują po kolorze kasku. :-) :P

lukaszr - 17 Październik 2009, 10:25

piotreg napisał/a:
Jak to jak? "Zdejmą" z asfaltu bieżnik Mateusza (zrobią odlew) i jakoś pomalutku dojdą do niego... kierującego zidentyfikują po kolorze kasku. :-) :P

Patrz, o tym nie pomyślałem. :D

czapla - 17 Październik 2009, 12:07

Czyli po takim incydencie należałoby przemalować kask. :D
piotreg - 18 Październik 2009, 08:46

Ty jako motocyklista rzeczywiście możesz wyciągnąć owocne wnioski z naszej dyskusji. :-)
phonemaniac - 30 Listopad 2009, 09:40

Zobaczcie na zdjęcie na stronie Zurad-u.

(Zdjęcie niedostępne)

Rozumiem, że te przerywane linie co są widoczne na zdjęciu to jest oznaczenie obszaru gdzie został wykonany pomiar.

BluesWings - 30 Listopad 2009, 09:43

PS. A po co im w aucie testowym kamera przy lusterku wstecznym? Chyba że mają to auto jako szkoleniowe dla obsługi pościgowców. :)
OJCIEC - 30 Listopad 2009, 10:00

phonemaniac napisał/a:
Rozumiem, że te przerywane linie co są widoczne na zdjęciu to jest oznaczenie obszaru gdzie został wykonany pomiar.

No tak bym się spodziewał. A fura jest pewnie Zuradu, albo być może ładnej funkcjonariuszki, która przyjechała na testy sprzętu. :)

piotreg - 30 Listopad 2009, 10:03

Mówiłem, że Fotorapid CM to żyleta.
kalex - 30 Listopad 2009, 10:39

TZN. oni by chcieli żeby tak fotki wychodziły. A teraz powinniśmy wrzucić jakąś fotę z pola walki. Już by nie było tak pięknie.
piotreg - 30 Listopad 2009, 10:42

A ja właśnie słyszałem, że konkurencyjne firmy trzęsą gaciami, bo CM jest naprawdę jedwabisty!
wksek - 30 Listopad 2009, 12:49

Ładnie ta Pani przypozowała do fotki. :)
BluesWings - 30 Listopad 2009, 13:01

A ten jak zwykle, co by się nie działo, to ten albo o du... ach, albo o wódzie. :D
OJCIEC - 30 Listopad 2009, 13:45

BluesWings napisał/a:
A ten jak zwykle, co by się nie działo, to ten albo o du... ach, albo o wódzie. :D

ROTFL!!! :D

STEFAN - 30 Listopad 2009, 19:46

piotreg napisał/a:
A ja właśnie słyszałem, że konkurencyjne firmy trzęsą gaciami, bo CM jest naprawdę jedwabisty!

Znów zrobiłem dzisiaj zdjęcia na 55 - wyślę pod koniec tygodnia. W przyszłym tygodniu porobię trochę fotek na 22...

A teraz kilka informacji, a propos Waszej prośby, aby się trochę ujawnić, patrz Buonarotti. :D

Jestem związany w pewien sposób z firmą Gatso... :) Mój kumpel, który również dla nich pracuje pracował kiedyś dla Robota, zanim powstał Lifor. I dla mnie to zdjęcie z pierwszego pasa jest niemiarodajne, tzn. jakość jest normalna, no Pani jest bardzo ładna to muszę przyznać... oczywiście ja zawsze będę subiektywny, ale takie jest moje zdanie. Robiliśmy w czerwcu pokaz w czasie rzeczywistym z Fotorapidami w ramach prezentacji "mobilne inspiracje" i nie były tam one w trakcie normalnej pracy już takie mocne. Poza tym ich rozwiązanie dotyczące rozpoznawania tablic w dodatkowej kamerze to dla mnie śmiech na sali...

U nas i w firmie Robot rozpoznawanie tablic odbywa się w czasie rzeczywistym w kamerze lub po przesłaniu danych do bazy w sofcie. A tam dodatkowy stojak z dodatkową kamerą... jak macie Fotorapida na stojaku to nagle okazuje się, że macie trzy stojaki - Fotorapid, lampa i rozpoznawanie tablic. A u nas trzy w jednym. Ergonomia w Ostrowi Mazowieckiej nie jest brana pod uwagę... puszczę parę fotek z tego pokazu! Urządzenia Gatso RS-GS11 czy też Multaradar C lub Multanova 6F robią takie same lub nawet lepsze zdjęcia, a jak robimy zdjęcia na 4 pasach (Gatso) to już sprawa w ogóle wygląda inaczej.

Pamiętajcie, że Fotorapid "is powered by" Nikon200D. Nie jest to żaden komponent przemysłowy. Gdy taki fotoradar zrobi 20000 zdjęć, aparat, który kosztuje kilkanaście czy więcej tysięcy jest do wyrzucenia. I co się w takiej sytuacji stanie? Wymienią go wtedy za darmo? Za Robotem czy też Gatso stoi kilkadziesiąt lat doświadczenia na całym świecie. Przy obecnej cenie euro Robot czy Gatso są konkurencyjne cenowo. A chcecie wydać 120 - 160 tysięcy na coś co działa 5 lat czy 12 miesięcy? Znacie powiedzenie o biednym, który musi kupić coś dobrego.

piotreg, to że jestem w pewien sposób związany z Gatso nie przeszkodzi mi zrobić kolejnych zdjęć. Po drugie, przysiągłem sobie podać Wam do mapy wszystkie namiary GPS starych i nowych instalacji Gatso w Polsce. I możecie na to liczyć w najbliższej przyszłości. Na razie zbieram dane. Sam jeżdżę i chcę aby mapy fotoradarów były jak najbardziej miarodajne i chcę unikać tych miejsc ustawiania fotoradarów przenośnych, gdzie traktuje się to tylko i wyłącznie jako zarabianie pieniędzy. Mnie zależy aby mniej ginęło ludzi, a im więcej ludzi wie gdzie co stoi, tym mniej ludzi zginie. Wiem, że gadam jak Buonarotti, ale ja zająłem się fotoradarami, po tym gdy ktoś z mojego bliskiego otoczenia stracił życie. Moją motywacją jest aby takich ludzi - ginących na drogach - było jak najmniej. A gdyby udało się dzięki temu też godziwie żyć to również będę zadowolony.

bicker5 - 30 Listopad 2009, 21:33

STEFAN napisał/a:
Urządzenia Gatso RS-GS11 czy też Multaradar C lub Multanova 6F robią takie same lub nawet lepsze zdjęcia, a jak robimy zdjęcia na 4 pasach (Gatso) to już sprawa w ogóle wygląda inaczej.

Pamiętajcie, że Fotorapid "is powered by" Nikon200D. Nie jest to żaden komponent przemysłowy. Gdy taki fotoradar zrobi 20000 zdjęć, aparat, który kosztuje kilkanaście czy więcej tysięcy jest do wyrzucenia.

Na pewno kamerka z Multaradaru C lub Multanova 6F robi lepsze zdjęcia niż profesjonalna lustrzanka. :twisted: Takie bajki to wójtom i komendantom SG można wciskać. Co do ilości zdjęć to nie wiem jak Nikon, ale Canon daje gwarancję na 50 tys. zdjęć. Nawet jakby było 20000 to i tak maszynka zarobi na tych zdjęciach skromnie licząc 2 miliony PLN. Cóż to jest w porównaniu do ceny Nikon'a D300 (7000 PLN brutto w detalu).

phonemaniac - 30 Listopad 2009, 21:47

Tutaj nie chodzi o to żeby kupić w Fotojokerze Nikona czy Canona i metodą chałupniczą wymienić migawkę. Firma daje gwarancje na sprzęt, dlatego musi wziąć odpowiednią kasę za usługę. Z drugiej strony to wg mnie jak w urządzeniu jest mało ruchomych części, tym jest bardziej niezawodne. A niestety migawki chyba nie usunęli?
bicker5 - 30 Listopad 2009, 22:10

Ale ja nie piszę o jakichś "domowych" naprawach tylko o wymianie całego aparatu. Nie widziałem Fotorapida od środka, ale jak znam polską myśl techniczną to w środku jest cały aparat przykręcony na jednej śrubie 1/4"-20.
phonemaniac - 30 Listopad 2009, 22:15

bicker5 napisał/a:
Ale ja nie piszę o jakichś "domowych" naprawach tylko o wymianie całego aparatu. Nie widziałem Fotorapida od środka, ale jak znam polską myśl techniczną to w środku jest cały aparat przykręcony na jednej śrubie 1/4"-20.

Hehehe. ;) Ja też tak myślę, ale znając szarą rzeczywistość (gdzie z elektroniką się jest prawie za pan brat) to mogę domyślić się, że w ramach oszczędności mogą zlecić naprawę jakiejś garażowej firmie, która wymieni popsute elementy, bo nie podejrzewam żeby sami strażnicy byli na tyle z elektroniką obeznani żeby samemu naprawić. U mnie w zakładzie niestety rzeczywistość też nas zmusza żeby wszystkie rzeczy samemu naprawiać, bo żeby awaryjnie coś kupić to trwa to pół roku. :(

STEFAN - 30 Listopad 2009, 22:32

bicker5 napisał/a:
STEFAN napisał/a:
Urządzenia Gatso RS-GS11 czy też Multaradar C lub Multanova 6F robią takie same lub nawet lepsze zdjęcia, a jak robimy zdjęcia na 4 pasach (Gatso) to już sprawa w ogóle wygląda inaczej.

Pamiętajcie, że fotorapid "is powered by" Nikon200D. Nie jest to żaden komponent przemysłowy. Gdy taki fotoradar zrobi 20000 zdjęć, aparat, który kosztuje kilkanaście czy więcej tysięcy jest do wyrzucenia.

Na pewno kamerka z Multaradar C lub Multanova 6F robi lepsze zdjęcia niż profesjonalna lustrzanka. :twisted: Takie bajki to wójtom i komendantom SG można wciskać. Co do ilości zdjęć to nie wiem jak Nikon, ale Canon daje gwarancję na 50 tys. zdjęć. Nawet jak by było 20000 to i tak maszynka zarobi na tych zdjęciach skromnie licząc 2 miliony PLN. Cóż to jest w porównaniu do ceny Nikon'a D300 (7000 PLN brutto w detalu).

Multaradar C z 11 milionami pikseli jest coraz lepszy. Nie jest sztuką zrobienie zdjęcia w bezruchu. Sztuką jest zrobienie go dla pojazdu poruszającego się z duża prędkością.
Gatso używa kamery 11mln (nie aparatu) zbudowanej u siebie z podzespołów Canona i daje gwarancję na 500 000 (a nie na 50 000 tysięcy zdjęć). Podobne parametry posiada Robot, Redflex i Ramet. Tak jak powiedziałem - ja zawsze będę nieobiektywny, ale firmy zachodnie (które wymieniłem - także Redflex i Ramet) mają podzespoły przemysłowe. To tak jak w Ikei widzisz ciągle poddawane pracy krzesło czy coś innego.

Nie twierdzę, że nie da się zrobić lustrzanką 50 000 zdjęć. Ale na pewno nie zrobisz tego w ciągu roku. Gdybyś stawiał radar dzień w dzień na 1-ce od Częstochowy w dół, jesteś w stanie zrobić fotoradarem przenośnym 10 tysięcy zdjęć w tydzień. Wierz mi - z całym szacunkiem - pewne radary pewnych producentów tego nie wytrzymają. Z kolei zdaję sobie sprawę, że powinniśmy wspierać rodzimą produkcję. Mnie wiesz co denerwuje? W Polsce wszystkie przetargi odbywają się w ten sposób, że ludzie piszą specyfikacje pod konkretne urządzenie, wpisując np. nie więcej niż 3 mln pikseli, czy też - niech robi pomiary w trakcie jazdy, czy też musi pasować do masztu typu Hitower albo Zurad. Dlaczego 3 mln? Bo zdaniem straży i firmy Lifor zdjęcie można przesłać na odległość wi-fi w czasie rzeczywistym i ma 500 kilo. Ja używam wi-fi na kilku kilometrach, a już z pewnością na kilkuset metrach - dobre mocne access pointy wystarczą na to lub też satelity (tak satelity), a zdjęcia mogą mieć 1, 3 czy 6 MB i też je przesyłam w czasie rzeczywistym. Ale dzięki lepszej jakości zawsze (czy też prawie zawsze, bo żaden radar nie zrobi 100 dobrych zdjęć na 100) kto jechał, wiesz czy rozmawiał przez komórkę, czy też zapiął pasy, no i nie musisz w 90 przypadkach na 100 wpisywać tablicy rejestracyjnej i tworzyć xml-a w celu wysłania zapytania do Cepiku, bo robione jest to w samej kamerze (tej kamerze, a nie w jakimś dodatkowym stojaku). Ale jak ciągle będę powtarzał - ja jestem subiektywny.

Zobacz na przetarg w Białym Borze - wygra Lifor. Zobacz na przetarg w Łagowie - wygra Videoradar. Dla mnie to kpina - i co z tego. W 99 na 100 przetargów znam (nie tylko ja - wszyscy znający temat - także wielu z uczestników tego forum) wynik po przeczytaniu 10 punktów specyfikacji. I co z tego? Nikt nie wymaga pokazu tylko przesłania wykonanych wcześniej zdjęć (to też nie zawsze). Widziałem w trakcie akcji i obsługiwałem wszystkie fotoradary obecne na rynku łącznie z francuskimi Mesta i niemieckimi Polispeed, które w Polsce nie mają jak na razie zatwierdzenia typu i nie są sprzedawane (pracuję także w oddziale firmy w Holandii). Do każdego fotoradaru występującego w Polsce i na świecie - także do Gatso, można się w czymś przyczepić.

Problemem w Polsce jest brak transparentnego postępowania przetargowego - wymagania pokazu. Za granicą radary kupuje się po 2-3 dniowym lub dłuższym testowaniu każdego z urządzeń. Cena + jakość składa się na wynik przetargu. U nas - mówię to z przykrością - krótkowzroczne postępowanie powoduje takie, a nie inne wyniki przetargów. Ludzie wydają kilkaset tysięcy (nie ze swoich pieniędzy, tylko naszych) na coś czego wcześniej nie widzieli w akcji. Ja jestem za tym, aby był pokaz i aby wygrał najlepszy na pokazie + w stosunku jakość - cena. W 2003 roku jedna firma napisała, że robi zdjęcia z widoczną twarzą kierowcy, odróżnia samochody osobowe od ciężarowych itp. Nic takiego nie miało w tym czasie miejsca. Zakupiono sprzęt za kilkanaście baniek. Nikt tego nie sprawdził. Dopiero od około roku taka możliwość w tych urządzeniach istnieje. Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wśród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

Ignorancja nie tylko straży gminnej, ale także miejskiej jest często wielka, tak samo bywa z policją. Ale to nie jest ich wina. To wina przedstawicieli producentów, którzy wciskają kit. Ostatnio modna jest w Polsce teza unifikacji skrzynek. Przedstawiciele producentów są za - przynajmniej niektórzy. Kolejny poroniony pomysł. Radary na Dopplera mają różne anteny - liniowe i paraboliczne, różnie rozwiązany przepływ powietrza, odprowadzanie ciepła czy też umieszczania klimatyzacji w skrzynkach na słupie. Multanova nie może mieć radaru wyżej niż 1,5 metra stąd Hitowery. Jak wsadzicie ją w Zurada? Żadne urządzenie nie przejdzie zatwierdzenia typu w GUM. Bo nikt z producentów (nie przedstawicieli producentów) nie podejmie się używania takiego zunifikowanego słupa i skrzynki i nikt przede wszystkim nie udostępni swojej specyfikacji. Ale są też wśród straży i policji, a także GDDKiA oraz ITD ludzie, którzy znają się na rzeczy i nie wierzą w bajki sprzedających. Jest ich mało, ale będzie coraz więcej. A gadanie o zarobkach nie jest na miejscu. Gdyby w Polsce jeżdżono wolniej radary nie zarabiałyby tyle, nie ginęłoby tyle osób. Pamiętaj, że w UE 1-na osoba ocalona więcej to jest zysk społeczny milion Euro. Tak się przekłada jej (tej osoby) wkład w PKB w ciągu całego życia. Dolicz do tego mniejsze wydatki na hospitalizację rannych i mniejsze wydatki na wyjazdy służb ratowniczych (policja, straż pożarna, karetki). Fotoradary ratują życie. To jest prawdziwy zysk, nie kasa w budżecie. Inną sprawą jest sposób ukrywania radarów czy też pomiar od np. +5 km/h. Ale jeśli będziemy jeździć wolniej (sam mam od czasu do czasu z tym problemy, ale staram się nie być hipokrytą i z reguły jeżdżę ostrożnie) to nikt nie będzie się skarżył, że radary to maszynka do robienia pieniędzy.

Tak jak powiedziałem - ja zawsze będę nieobiektywny (subiektywny). Ale może ktoś zgodzi się z moim zdaniem.

Youthan - 30 Listopad 2009, 23:11

STEFAN, duży plusik za pokazanie problemu zza "obiektywu". Piszesz jakbyś miał za złe którejś z tych firm co wymieniłeś, po tym jak się z nią rozstałeś, a teraz musisz pracować dla innej, w której nie możesz w pełni wykorzystać swojego potencjału.

Niestety, obawiam się, że w żadnej z nich nie osiągniesz tego co zamierzasz, bo ich misją nie jest bezpieczeństwo, a nakładanie dodatkowych opłat na kierowców. Gdyby było inaczej to jeden z Traffitower w Dąbrowie Górniczej nie stanął by 200m za przejściem, na którym doszło do wielu potrąceń pieszych, a stał by przed nim! W Białym Borze nie spotkasz FR (śmietnik) przy przejściach dla pieszych, a jedynie na wlocie i wylocie z miejscowości, gdzie teren zabudowany jest pięknie obudowany w przydrożne drzewa, a dookoła są pola. Przypomnę, że to dla pieszych jeździmy po mieście 50 km/h.

W Holandii też FR przestały służyć jako narzędzie do zwalczania zgonów, przeciwnym razie nie byłoby jak teraz, że za zdjęcia z FR nie ma punktów karnych - u nich również FR służą do ściągania kasy, a nie do obniżania śmiertelnych statystyk. Smutna prawda.

Na koniec dodam, że w PL pieniądze wydane na FR więcej ocaliłyby ludzkich istnień, gdyby zostały przeznaczone do efektywnej przebudowy/budowy dróg. Jeszcze bardziej niż drogi potrzebne jest nam dobre ich oznakowanie - np. poziome (tak jak w GB), których jest u nas jak na lekarstwo. :(

STEFAN - 30 Listopad 2009, 23:22

Absolutnie nie mam nikomu nic za złe - świadomie pracuję tam, gdzie teraz pracuję. :D Nie wiem skąd takie założenie - jestem po prostu obiektywny co do jakości Robot, Redflex czy Ramet. To są dobre urządzenia.

Z Holandią i ich działaniami prewencyjnymi po części się zgodzę, ale ogólnie stara Unia nijak się ma do nas w statystykach drogowych i wypadkach śmiertelnych. Jedynie Portugalia ma statystyki podobne do nas. Tak samo zgadzam się aby kasę z fotoradarów pompować w infrastrukturę drogową - wielu samorządowców tak robi. Ja też wolałbym jechać do Wa-wy 3.30 zamiast 5 lub 6 godzin!

Co do przejść - uważam, że powinny być robione zdjęcia na światłach, ale też z pewnym opóźnieniem, np 0.3, 0.5 czy 0.8, a prędkość od (65) czy (71), a nie od 61km/h. Statystyki pokazują, że w mieście ludzie szybko się uczą jeździć - oczywiście bywają miejsca, które wymieniłeś nastawione na wydawanie kasy. Do dzisiaj nie dowiedziałem się na ile w Tarczynie ustawione jest opóźnienie (REDFLEX-SAFETY CAMERA SYSTEMS), na ile ustawia się to w Szczecinie (ROBOT-LIFOR). W Grudziądzu - GATSO testowane są opóźnienia od 0.2 do 0.8 i sprawdza się to w różnych warunkach drogowych. Nie jest sztuką zrobienie zdjęcia ludziom wjeżdżającym na żółtym, ale czy o to chodzi? Dodatkowo wyłącza się światła między 11, a 5 aby nie robić polowania w nocy. Jest to w niewielkim stopniu moją zasługą, ale przede wszystkim samorządu. W Grudziądzu straż posiada fotoradar od 4 lat (Multagard). Ich urządzenie robi mniej zdjęć w miesiącu niż w innych miastach czy wsiach w tydzień. Ale wszyscy wiedzą lub mają prawo wiedzieć, gdzie i kiedy urządzenie stoi, nikt go nie chowa za maską maskującą itd. Podaje przykład Grudziądza przez pryzmat swojego doświadczenia. Ale jak już powiedziałem - ja zawsze będę nieobiektywny.

Youthan - 1 Grudzień 2009, 11:41

Dzięki za odpowiedź. Poruszony temat jest dosyć szeroki, więc nie będę robił tu OFF-TOPu. Może w innym temacie będzie jeszcze możliwość wymiany spostrzeżeń - tak żebyśmy wszyscy coś z tego mieli, nie tylko samorządy.

Aby nie było całkowitego off-topu.

Dodam że, najnowsze dziecko ZURADu - Fotorapid CM może:

Cytat:
- zdjęcia barwne o rozdzielczości 10.2 do 12 megapixeli

- rejestruje pojazdy nadjeżdżające i oddalające się (ww. funkcję może realizować jednocześnie dla obu kierunków)

- rozpoznaje kierunek ruchu pojazdów

- rozróżnia samochody osobowe i ciężarowe

- rejestrację zdarzeń w dzień i w nocy

- automatycznie korektę ustawień dozwolonych prędkości w nocy

- rejestrację danych statystycznych, a w szczególności liczby pojazdów przejeżdżających

- liczby pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość

STEFAN - 1 Grudzień 2009, 11:55

Czytałem - staram się monitorować konkurencję na bieżąco. Jak zaczną podawać długość pojazdu w centymetrach i odróżniać (za pomocą software) samochody nadjeżdżające to powiem, że mają kompletne urządzenie, z tym, że nie takie na długie i intensywne działanie (brak komponentów przemysłowych). :D Mimo wszystko muszę przyznać, że Fotorapid CM jest krokiem milowym w porównaniu do Fotorapida i z tym się zgodzę. Zurad powinien się modlić aby złoty nie szedł w górę. Może się okazać, że firmy zachodnie będą proponować swoje urządzenia poniżej 100 tys.! :)
piotreg - 2 Grudzień 2009, 09:24

Co do przetargów! Zgadzam się z Wami w 100%. Mało który samorząd nie jest umówiony z producentem i potem tylko układana jest odpowiednia specyfikacja. Życie!

Fotorapid CM - bawiłem się tym sprzętem! Wiem o nim b. dużo i nie jestem pracownikiem firmy Zurad, więc mogę Wam szczerze opisać moje odczucia... :-) Nie mam też żadnego związku (zawodowo) z fotoradarami. :-)

Aaaaa... ta Pani w Skodzie robi w Zuradzie w dziale Marketingu... pozdrawiamy. :-)

Kluczem do udanej sesji i robienia fotek takich, jakie są na stronie Zuradu jest poprawne ustawienie wszystkich parametrów, a nie jest to proste i wymaga solidnej wiedzy. To nie jest fikcja - to urządzenie robi właśnie takie fotki!!! Nie wnikam w jego bebechy i ile wytrzyma cała ta lustrzanka! Urządzenie budzi respect!!! Ma wiele bajerów, których inni producenci nie są w stanie zaoferować (teraz)! Wiecie, że urządzenie każde auto uwiecznia dwa razy? Robione jest zdjęcie nr 1 i 1a. Jeżeli urządzenie współpracuje z lamą, zdjęcie 1a jest robione bez lampy! Co to daje? Załóżmy, że w jednym kierunku jadą dwa pojazdy i nie wiadomo, który przekroczył prędkość. Umówmy się - fotkę wykonaną przez AD9, Multę wyrzucisz do kosza... a Zurad Ci wskaże to auto, bo z pewnością na zdjęciu 1a będzie on przesunięty do przodu. Kolejny przykład... wsadzasz fotoradar na maszt. Wsadzisz Ad9 lub Multę... o 23 musi przyjechać i go przeprogramować. Fotorapid sam się przestawi.

STEFAN napisał/a:
Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wsród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

AD9, Fotorapid CM na pewno to robią. Oczywiście mogą zdarzyć się błędy... urządzenie może zakwalifikować osobówkę z przyczepą jako auto ciężarowe, bo urządzenie kwalifikuje na podstawie długości. No chyba, że Ty chcesz aby urządzenie rozpoznawało także osobówki z kratką. :-)

phonemaniac - 2 Grudzień 2009, 09:31

piotreg napisał/a:
Co do przetargów! Zgadzam się z Wami w 100%. Mało który samorząd nie jest umówiony z producentem i potem tylko układana jest odpowiednia specyfikacja. Życie!

Słuchajcie, ale to nie jest tylko w samorządach. ;) Wszędzie przetargi są tak pisane SIWZ żeby wiadomo było co zaopatrzenie kupi i żeby nie było niespodzianek na przyszłość. Ale to chyba polska rzeczywistość taka jest.

lukaszr - 2 Grudzień 2009, 09:56

piotreg napisał/a:
Zurad Ci wskaże to auto, bo z pewnością na zdjęciu 1a będzie on przesunięty do przodu.


Przykład - gumka to auto zrobione z perspektywy FR. Są 2 zdjęcia: 1 i 1a.
Pytanie jest, które jedzie szybciej?

(Zdjęcie niedostępne)

piotreg - 2 Grudzień 2009, 09:58

Mam nadzieję, że nie robisz w wytwórni gumek i teraz nie próbujesz je reklamować. :-)

Owszem, może się zdarzyć, że zdjęcie trzeba będzie odrzucić, ale zazwyczaj jest tak, że ten szybciej jadący zmienia b. szybko położenie względem tego wolniejszego.

lukaszr - 2 Grudzień 2009, 10:01

piotreg napisał/a:
Mam nadzieję, że nie robisz w wytwórni gumek i teraz nie próbujesz je reklamować. :-)

Nie, po prostu nie miałem nic innego pod ręką.

Cytat:
Owszem, może się zdarzyć, że zdjęcie trzeba będzie odrzucić, ale zazwyczaj jest tak, że ten szybciej jadący zmienia b. szybko położenie względem tego wolniejszego.

Zgadza się, ale jeżeli byś musiał określić, które na tych dwóch zdjęciach jedzie szybciej, to na które byś postawił (tzn. na którą gumkę)? :wink:

piotreg - 2 Grudzień 2009, 10:06

Na szybszą. :-)
lukaszr - 2 Grudzień 2009, 10:31

Jak widzisz nie jest tak prosto tego określić, a jedna z nich "jechała" szybciej. :D
piotreg - 2 Grudzień 2009, 11:10

STEFAN chciał zajrzeć do środka...

Na maszcie:





Na trzech nogach:




bicker5 - 2 Grudzień 2009, 17:59

Czyli opowieści o możliwości pracy tego urządzenia na słupie z akumulatorów można włożyć między bajki. Chyba, że obok stanie drugi słup z baterią słoneczną i akumulatorami.
piotreg - 2 Grudzień 2009, 18:15

Dlaczego? Są dwa rodzaje słupów:

- pod zasilanie
- bez zasilania stałego

bicker5 - 2 Grudzień 2009, 18:18

Masz gdzieś fotkę tego na "baterie"?
piotreg - 2 Grudzień 2009, 18:41

Niestety nie. Obie obudowy troszkę się różnią. Ten na baterie nie ma instalacji tylko korbę do opuszczania budki i specjalną półkę na akumulator.
Youthan - 2 Grudzień 2009, 19:06

piotreg napisał/a:
STEFAN napisał/a:
Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wśród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

AD9, Fotorapid CM na pewno to robią. Oczywiście mogą zdarzyć się błędy... urządzenie może zakwalifikować osobówkę z przyczepą jako auto ciężarowe, bo urządzenie kwalifikuje na podstawie długości...
No chyba, że Ty chcesz aby urządzenie rozpoznawało także osobówki z kratką. :-)

Dobrze Stefan napisał - AD9 i Multa rozróżniają samochody ciężarowe, ale tylko odjeżdżające, nie nadjeżdżające. Albo inaczej, mogą rozróżnić, ale nie robiąc pierwszej fotki, na zdjęciu będzie tylko napis np. "KOGEL".

To co robi Fotorapid CM, pozwala już na odróżnienie sam. osobowego od ciężarowego. Tyle, że musi wszystkim robić fotki, np. na podwyższeniu prędkości w terenie zabudowanym do 70kmh. Jeśli operator zdecyduje się w tym przypadku na zdjęcia z lampą, to podobno lampa przy dużym ruchu może po prostu się przegrzać?

piotreg - 2 Grudzień 2009, 19:12

Youthan napisał/a:
Dobrze Stefan napisał - AD9 i Multa rozróżniają samochody ciężarowe, ale tylko odjeżdżające, nie nadjeżdżające. Albo inaczej, mogą rozróżnić, ale nie robiąc pierwszej fotki, na zdjęciu będzie tylko napis np. "KOGEL".

Sam widziałem jak robi to równie dobrze na najeżdżających!

Youthan napisał/a:
To co robi Fotorapid CM, pozwala już na odróżnienie sam. osobowego od ciężarowego. Tyle, że musi wszystkim robić fotki, np. na podwyższeniu prędkości w terenie zabudowanym do 70kmh. Jeśli operator zdecyduje się w tym przypadku na zdjęcia z lampą, to podobno lampa przy dużym ruchu może po prostu się przegrzać?

Skąd Ty masz tą wiedzę?

STEFAN - 2 Grudzień 2009, 19:39

piotreg napisał/a:
Co do przetargów! Zgadzam się z Wami w 100%. Mało który samorząd nie jest umówiony z producentem i potem tylko układana jest odpowiednia specyfikacja. Życie!

Fotorapid CM - bawiłem się tym sprzętem!
Wiem o nim b. dużo i nie jestem pracownikiem firmy Zurad, więc mogę Wam szczerze opisać moje odczucia... :-) Nie mam też żadnego związku (zawodowo) z fotoradarami. :-)

Aaaaa... ta Pani w Skodzie robi w Zuradzie w dziale Marketingu... pozdrawiamy. :-)

Kluczem do udanej sesji i robienia fotek takich, jakie są na stronie Zuradu jest poprawne ustawienie wszystkich parametrów, a nie jest to proste i wymaga solidnej wiedzy. To nie jest fikcja - to urządzenie robi właśnie takie fotki!!! Nie wnikam w jego bebechy i ile wytrzyma cała ta lustrzanka! Urządzenie budzi respect!!! Ma wiele bajerów, których inni producenci nie są w stanie zaoferować (teraz)!
Wiecie, że urządzenie każde auto uwiecznia dwa razy? Robione jest zdjęcie nr 1 i 1a. Jeżeli urządzenie współpracuje z lamą, zdjęcie 1a jest robione bez lampy! Co to daje? Załóżmy, że w jednym kierunku jadą dwa pojazdy i nie wiadomo, który przekroczył prędkość. Umówmy się - fotkę wykonaną przez AD9, Multę wyrzucisz do kosza... a Zurad Ci wskaże to auto, bo z pewnością na zdjęciu 1a będzie on przesunięty do przodu.
Kolejny przykład... wsadzasz fotoradar na maszt. Wsadzisz Ad9 lub Multę... o 23 musi przyjechać i go przeprogramować. Fotorapid sam się przestawi.

STEFAN napisał/a:
Żaden fotoradar w Polsce nie odróżnia nadjeżdżających samochodów osobowych od ciężarowych. Dalej znajdziesz ignorantów wśród producentów, którzy twierdza, że ich urządzenia je odróżniają.

AD9, Fotorapid CM na pewno to robią. Oczywiście mogą zdarzyć się błędy... urządzenie może zakwalifikować osobówkę z przyczepą jako auto ciężarowe, bo urządzenie kwalifikuje na podstawie długości...
No chyba, że Ty chcesz aby urządzenie rozpoznawało także osobówki z kratką. :-)

piotreg, musimy się spotkać, to Ci pokażę jaka jest prawdziwa różnica między Zuradem, a np. RS-GS11. Kwestia identyfikacji w grupie - my używamy szablonów lub software do pokazania wiązki od kilku lat. Fotorapid C czy też CM ma w swoim zatwierdzeniu typu 2 pasy (RS-GS11 4 pasy) ruchu, dlatego że identyfikacja to jest u nich po prostu fikcja. :(
Oczywiście, ja zawsze będę nieobiektywny.

Jeśli chodzi o rozróżnianie samochodów NADJEŻDŻAJĄCYCH to jest to przy Doplerze po prostu niemożliwe. Robi to polispeed z Vitronic - podobno, ale oni mają laser (monitorują do 6 (!!!) pasów ruchu. FET (pracują dla Zuradu) ma u siebie Bogdana J. fizyka - jego zapytaj. Ja testuje w tej chwili w Rumunii rozpoznawanie przez software w czasie rzeczywistym od przodu (pomagają nam kolesie z Google'a). Gatso jest kilka lat do tyłu w Polsce jeśli chodzi o marketing (poprzednicy nie robili nic), ale to się powoli zmienia. A reszta zaczyna się bać! :) I mają czego. Niech wygra najlepszy. :D

Kwestia programowania w nocy - my to mamy od kilku lat. A robienie dwóch zdjęć? ZURAD, ROBOT, REDFLEX zrobi 2 zdjęcia z błyskiem w ciągu sekundy? My zrobimy 4 (z błyskiem) do tego samego wykroczenia. Niech pracują dalej! Chłopakom z Zuradu powiedz żeby zaczęli jeździć z granicę - niech zobaczą co się tam robi, a potem sprzedają Wam niusy.

Zurad używa tzw. zeidel filter (to przenoszenie tablic w dół na zdjęciu). Jest to opatentowane przez ROBOT. Ściągnęli to od nich. I tak naprawdę Zurad nie mam prawa tego używać. Ale prawda jest taka, że Robot, Redflex, czy Gatso sprzedaje więcej w miesiąc niż Zurad w rok - why bother then? No i nigdzie w Starej Unii nie jest dopuszczone z racji tego, że jest to ingerowanie w zdjęcie. Teraz programują od 23 do 5 - w kwietniu na Europoltechu im to poradziliśmy. :) Dodatkowo 2 zdjęcia i wiązka przez software dla identyfikacji w grupie. Uczą się. Ale na początku 2010 ja będę dysponował czymś co - o zgrozo - nie sieje w ogóle i co najgorsze nie jest to laser. W Polsce GDDKiA ma 8 różnych klasyfikacji pojazdów. Można to zrobić na pętlach już w tej chili na odjeżdżające i najeżdżające. Ale jak na razie nikt tego nie wymaga. Do czasu.

PS. Jutro jadę na południe do Bielska (teraz jestem w Wa-wie). Cyknąć coś?

piotreg - 2 Grudzień 2009, 20:27

STEFAN napisał/a:
piotreg, musimy sie spotkać, to Ci pokażę jaka jest prawdziwa różnica między Zuradem, a np. RS-GS11.

Będziesz musiał mieć ze sobą Gatso i Zurada. Dasz radę? :-)

Wiesz na czym polega problem? Ty się napinasz, bo z tego żyjesz (absolutnie Ci tego nie bronię i chyba nawet troszkę zazdroszczę), a ja mam wszystkie te konwenanse głęboko. Piszę, co widziałem... a zobaczyłem po prostu dobry - w mojej ocenie - sprzęt, który zrobił na mnie wrażenie! A nietrudno się domyślić, że z niejednym urządzeniem miałem już styczność.

STEFAN - 2 Grudzień 2009, 20:40

Ja się nie napinam, bo żyje z tego co sprzedam za granicą. U nas jest jak jest, wyślę Ci na prive'a ciekawe zdjęcia. A co do nowego CM to się zgadzam, że jest coraz lepszy. Pozdro! :D

PS. Coś cyknąć jutro? Mam już 55 od Malborka do Grudziądza w całości...

bicker5 - 2 Grudzień 2009, 21:37

STEFAN napisał/a:
Ale na poczatku 2010 ja będę dysponował czymś co - o zgrozo - nie sieje w ogóle i co najgorsze nie jest to laser.

Pętle indukcyjne? Czujniki Piezzo? Pomiar odcinkowy? Fotokomórki? Jak któryś z dwóch pierwszych patentów to życzę sukcesów w Polsce, biorąc pod uwagę legendarną wręcz "trwałość" naszego asfaltu. :twisted:

STEFAN - 3 Grudzień 2009, 01:09

Nie, coś innego... :)
phonemaniac - 25 Marzec 2010, 10:38

Hejka. :)

Mam do Was następujące pytanie:
Czy można regulować moc emisji fali radarowej w Fotorapidzie C? Bo kolega coś narzeka, że albo mu detekcja w V1 spadła o jakieś 200m, albo obcięli moc nadawania w Fotorapidzie.

OJCIEC - 25 Marzec 2010, 11:20

Różnica 200m, ale przy jakiej odległości detekcji?

Zakładam, że chodzi o dokładnie to samo miejsce i maszt stacjonarny?

Moc emisji w Fotorapidzie nie jest regulowana, ale... jej zmiana może np. wynikać ze stanu naładowania akumulatora (ten czynnik odpada, jeśli słup jest podłączony do sieci).

Ale pogorszenie detekcji może także wynikać z panujących warunków atmosferycznych - pasmo K jest bardzo wrażliwe na wodę (ilość wilgoci w powietrzu, opady, itp. - z tego powodu pasmo K w ogóle nie jest używane do radiolokacji morskiej).

Bardzo duże znaczenie ma też ilość zieleni na poboczach. Liście, bujna roślinność bardzo dobrze rozprasza i pochłania energię o tych długościach fali (o tej porze roku ten czynnik też odpada).

A 200 m różnicy przy tak dalekich odległościach, jakie daje V1 może wystąpić przy dwóch kolejnych przejazdach w odstępie 5 min. Wystarczy, że ruch na drodze będzie za każdym razem inny, albo cokolwiek...

A samochodu ostatnio kolega nie zmieniał? Albo sposobu montażu V1?

piotreg - 25 Marzec 2010, 11:59

Wystarczy, że duży mobil jedzie przed Tobą i już jest gorzej o te 200 m. :-)
phonemaniac - 25 Marzec 2010, 14:27

No podejrzewamy teraz, że to mogło być od zasp śnieżnych. Śnieg znikł to i zasięg się zmniejszył. Ale dzięki za info. :) (+) się należy dla Ojca. :)
piotreg - 25 Marzec 2010, 15:45

Zaspy raczej działają w drugą stronę - wpływają negatywnie na detekcję.
lukaszr - 13 Marzec 2011, 16:04

Najnowsza odmiana Fotorapida. :lol:



fot. beltronics.pl

pstryk - 13 Marzec 2011, 16:07

To chyba sieje w DVD. :o :lol:
wksek - 13 Marzec 2011, 16:13

Raczej laserem. :D
Maciexas - 13 Marzec 2011, 16:35

To jest laserowy! Odbija wiązkę z CD-ROMu. Bój się narodzie bez inspektora. :D
woju13 - 13 Marzec 2011, 17:13

To Fotorapid D? :o
BluesW. - 13 Marzec 2011, 17:59

woju13 napisał/a:
To fotorapid D? :o

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :facepalm: :facepalm:

pstryk - 13 Marzec 2011, 17:59

Raczej C i D - dwa w jednym. :lol:
Elite - 13 Marzec 2011, 18:51

Wsadzili tam chyba płytkę UMD z Playstation portable. :D


piotreg - 13 Marzec 2011, 19:11

lukaszr napisał/a:
Najnowsza odmiana Fotorapida. :lol:

Gdzie to coś trafiłeś :?: :o

garny - 13 Marzec 2011, 20:53

To jest ta wersja, na którą działa płyta powieszona pod lusterkiem. :)
lukaszr - 14 Marzec 2011, 09:02

piotreg napisał/a:
Gdzie to coś trafiłeś :?: :o

To nie ja tylko znajomy z innego forum. Pytałem go to mówił, że masz stoi we wsi Kije, gm. Sulechów w woj. lubuskim.

"Przez pierwszy rok był uzbrojony, później go wysadzili i dwa lata stał z wysadzonym szkłem, a teraz taki bajer zrobili."

piotreg - 14 Marzec 2011, 09:15

Oki. Dzięki za info. Odpowiada za niego <SG> Sulechów (ulubiona formacja Bigosa). :D
wksek - 27 Czerwiec 2011, 12:36

A to co to?

Dodam, że w maszcie pod Fotorapida w miejscowości Rybina.


piotreg - 27 Czerwiec 2011, 13:16

Na pewno nie Fotorapid. Raczej beznadziejny "pozorant".
małymobil - 27 Czerwiec 2011, 13:50

Z bliska beznadziejny, z daleka robi swoje. :facepalm:
wksek - 27 Czerwiec 2011, 13:53

Z daleka nie robi też wrażenia, bo go nie widać (maszt celuje w pole). :D
Spawacz - 7 Maj 2019, 21:43
Temat postu: Fotorapid CM
Siema wszystkim.

Do mojej siostry przyszło pismo z <itd> , że Fotorapid CM zrobił zdjęcie jej Skodzie, jak jechała 61, na ograniczeniu do (40) . Ona jest pewna, że jechała zgodnie z przepisami i że to auto jadące obok niej jechało te 61. I tu pytanie do Was, jak moja siostra powinna się teraz zachować? Kłócić się z <itd> o to że (podobno) fotoradar Fotorapid CM jest nielegalny - brak zatwierdzenia typu. Czy po prostu zagryźć zęby i zapłacić mandat?

Oto jak wygląda zdjęcie przysłane przez <itd> :


kalex - 8 Maj 2019, 09:04

CM odróżnia pasy ruchu?
tqmeh - 8 Maj 2019, 11:05

Cytat:
Proponowany Państwu fotoradar Fotorapid CM:

- wykonuje zdjęcia barwne o rozdzielczości 10.2 do 12 megapixeli
- rozpoznaje kierunek ruchu pojazdów - rejestruje pojazdy nadjeżdżające i oddalające się, (ww. funkcję może realizować jednocześnie dla obu kierunków)
- rozróżnia samochody osobowe i ciężarowe (posiada możliwość ustawienia różnych ograniczeń prędkości i progów rejestracji zdjęcia oddzielnie dla samochodów osobowych i ciężarowych)
- rejestruje zdarzenia w dzień i w nocy
- posiada automatyczną korektę ustawień dozwolonych prędkości w porze nocnej
- rejestruje dane statystyczne, a w szczególności liczbę pojazdów przejeżdżających, liczbę pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość.

Link

Czyli nie ma nic o detekcji pasów ruchu.

tqmeh - 8 Maj 2019, 12:14

Wg danych z instrukcji - strona 38: <FR> ustawia się na konkretny pas. To wg mnie oznacza, że powinna być umieszczona informacja, który pas jest mierzony.

->> Link.

Storna 52 powyższej instrukcji:

Cytat:
REGUŁY INTERPRETACJI ZDJĘĆ

W trakcie wykonywania pomiarów urządzenie wykonuje fotografie zmierzonym pojazdom.
Konstrukcja przyrządu, system detekcji oraz odpowiednie oprogramowanie przyrządu dbają o to, by rejestrowane były tylko pojedyncze pojazdy jadące w wybranym przez operatora kierunku.

Takie założenie pozwala na jednoznaczną identyfikację pojazdu, którym została zmierzona
prędkość. W przypadku, gdy w wiązce radaru znajdą się dwa lub więcej pojazdy jadące
z różnymi prędkościami to urządzenie nie da komendy do wykonania rejestracji.
Szczególnym przypadkiem rejestracji dwóch pojazdów jest sytuacja 5 przedstawiona w dalszej części rozdziału.


Ponadto strona 54:

Cytat:
Sporadycznie może się zdarzyć, że pomimo zastosowania przez przyrząd różnych algorytmów eliminujących takie zachowanie fotoradaru nie udało się ustrzec wykonania zdjęcia z widocznymi dwoma pojazdami (szczególnie, gdy pojazdy poruszają się ze zbliżoną prędkością). W takich przypadkach należy bezwzględnie traktować je jako niedostateczny materiał dowodowy i nie mogą być poddawane dalszej obróbce.

inżynier - 9 Maj 2019, 17:59

Cytat:
Gołąb "przekroczył dozwoloną prędkość". Fotoradar zrobił mu zdjęcie



W niemieckim Bocholt fotoradar sfotografował gołębia. Ptak leciał z prędkością 45 km/h w strefie, w której maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi 30 km/h.


Lokalna policja zamieściła zdjęcie ptaka pisząc, że to w jaki sposób zwierzę "chce zapłacić 25 euro, pozostaje sprawą otwartą".

Dodano, że "zrezygnowano z szukania świadków w tej sprawie".

Link

czapla - 10 Maj 2019, 09:46

Dobrze, że to nie czapla. :)
piotreg - 10 Maj 2019, 14:55
Temat postu: Re: Fotorapid CM
Spawacz napisał/a:
I tu pytanie do Was, jak moja siostra powinna się teraz zachować? Kłócić się?

Kłócić się! :-) Ale nie o legalność urządzenia Fotorapid CM, tylko o błędny pomiar!!! Takie zdjęcie winno być z automatu odrzucone. Wydaje mi się, że tak się nie stało, ponieważ wezwania, które są wysyłane do kierujących generuje maszyna. Stąd ten błąd! Bardzo pomógł Ci tqmeh. W piśmie do <itd> śmiało możesz cytować przytoczone przez niego cytaty z instrukcji obsługi.

Sytuacja przedstawiona na zdjęciu jest ponad siły urządzenia Fotorapid CM. MRCD bez problemu wskazałby pojazd, który dopuścił się naruszenia. Fotorapid CM jest "za głupi". Faktem jest, że któryś pojazd istotnie jechał 61 km/h. Nie wiadomo tylko który. :D Mniej absurdalny był przelot niemieckiego gołębia.

czapla - 10 Maj 2019, 15:47

Gołąb leciał w Niemczech - nie znaczy, że był to niemiecki gołąb. :)
piotreg - 10 Maj 2019, 16:53

Uwaga czapli jest co najmniej słuszna. :D
Zaj007 - 14 Maj 2019, 21:52

piotreg, popieram. Jeżeli zdjęcie z Fotorapida CM zawiera 2 auta to powinno zostać automatycznie odrzucone. CM nie ma detekcji pasa ruchu.
piotreg - 6 Styczeń 2021, 10:19



YT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group