Forum Mapy Fotoradarów

GITD - Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Nieoznakowane radiowozy ITD wyjadą na drogi

mateusz0707 - 30 Październik 2012, 19:29
Temat postu: Nieoznakowane radiowozy ITD wyjadą na drogi
Cytat:
Inspekcja Transportu Drogowego ma już pod swoimi skrzydłami sieć fotoradarów w całym kraju. Od listopada na drogi wyjadą dodatkowo nieoznakowane radiowozy ITD. Ich działanie będzie jednak inne, niż w przypadku policji, przez co jeszcze trudniej będzie uniknąć mandatu.

Mandaty z fotoradarów bez punktów karnych?

Na kierowców, którzy w Polsce przekraczają prędkość, czeka coraz więcej pułapek. Od klasycznych "suszarek", przez stacjonarne fotoradary, po nieoznakowane radiowozy policyjne z wideorejestratorami. Teraz służby wytoczą nową broń przeciw piratom. ITD otrzyma własne nieoznakowane radiowozy, których łącznie ma być 35 w całym kraju. Pierwsze dwa wyjadą na drogi już w listopadzie. Samochody ITD wyposażone w fotorejestratory będą nieoznakowane. Wiadomo, że Ford Focus będzie pilnował dróg na Podlasiu, natomiast Forda Mondeo będzie można spotkać na Mazurach. Choć cel mają podobny, to sposób ich działania będzie inny, niż patroli policyjnych. W przypadku radiowozów należących do policji, funkcjonariusze rejestrują na filmie przewinienia kierowcy, a następnie go zatrzymują. Mandat jest wystawiony natychmiastowo, a kierujący ma możliwość zobaczenia nagrania, na którym widać jakie przepisy złamał.... [...]

LINK

Czyli mamy newsa, który świadczy o tym, że dopiero pierwsze dwa auta wyjadą na nasze drogi w listopadzie :)

Pozdrawiam serdecznie

Zemin - 14 Listopad 2012, 18:22

Cytat:
Nieoznakowany radiowóz ITD zrobi ci zdjęcie



Jak podaje tygodnika Motor, we wrześniu na naszych drogach pojawią się samochody Inspekcji Transportu Drogowego z fotoradarami. Będą robić zdjęcia autom przekraczającym prędkość.

Niedawno informowaliśmy Was, że Inspekcja ruchu Drogowego rozpoczęła instalację 300 nowych fotoradarów. Stacjonarne urządzenia na masztach, nie będą jedynymi narzędziami, które pomogą ITD sięgnąć do kieszeni kierowców.

W najnowszym wydaniu tygodnika Motor (nr 35/2012) czytamy, że ITD szykuje kolejny bat na kierowców. Na drogach pojawią się nowe, nieoznakowane radiowozy ITD. Nie będą one jednak działać jak radiowozy "drogówki". Inspekcja Transportu Drogowego jest dużo sprytniejsza.

35 nieoznakowanych radiowozów ITD będzie uwieczniać kierowców jadących zbyt szybko za pomocą fotoradarów, które mogą robić zdjęcia w trakcie ruchu radiowozu. Kierowca, który został przyłapany na przekroczeniu prędkości i sfotografowany z nieoznakowanego radiowozu nie będzie nawet zatrzymany. O tym, że został sfotografowany dowie się dopiero po otrzymaniu pocztą pisma (tak jak w przypadku stacjonarnych fotoradarów).

Montując fotoradar w samochodzie, ITD nie ma obowiązku ostrzegania kierowców o możliwej kontroli, tak jak w przypadku fotoradarów stacjonarnych. Wszystko w imię poprawy bezpieczeństwa.

Link

Na CB słyszałem, że przejechali się z Wawy do Katowic i zrobili 1400 zdjęć...

STEFAN - 14 Listopad 2012, 18:28

Zrobi się ciekawie, każde 1000 kilometrów to punkty, punkty i punkty...
Trzeba kupić auto z 70-konnym silnikiem, takim jeździ moja żona...

małymobil - 14 Listopad 2012, 19:35

Stefan, mam 60koni w dieslu, a i tak mnie dogięli.
piotreg - 15 Listopad 2012, 15:10

Zemin napisał/a:
Na CB słyszałem, że przejechali się z Wawy do Katowic i zrobili 1400 zdjęć...

Cienizna, biorąc pod uwagę możliwości nowego systemu. :evil:

radi - 16 Listopad 2012, 13:25

Fajnie ma się to do ustawy i zapewnień, że kontrola FR będzie się odbywała tylko w szczególnie niebezpiecznych miejscach. W ten sposób takim miejscem staje się każdy metr drogi - ciekawe kiedy wobec tego wezmą się za jego modernizację aby maksymalnie podnieść bezpieczeństwo?
mario77 - 19 Listopad 2012, 22:34

Cytat:
Mobilne fotorejestratory ITD

Inspekcja Transportu Drogowego wzbogaciła się o nowe urządzenia, które są montowane w nieoznakowanych samochodach. Fotorejestrator wykonuje zdjęcia samochodu, którego kierowca popełnia wykroczenie, i wysyła je do bazy. Funkcjonariusze nie zatrzymują jednak auta, chyba że wykroczenie jest rażące. Zobacz więcej na temat nowego bata na piratów drogowych.

FILM

Fear - 20 Listopad 2012, 17:21

Dzisiaj uzupełniłem brakujące numery rejestracyjne mobilnych fotoradarów.

Cytat:
Cytat:
Oto numery rejestracyjne Fordów Focusów, Mondeo i Peugeotów Partnerów Inspekcji Transportu Drogowego:
Nr rejestracyjny - marka - kolor - delegatura - siedziba delegatury

WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 576CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 579CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 580CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 581CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wielkopolska - Poznań
WE 582CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 583CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Południowo-zachodnia - Wrocław
WE 584CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Północna - Bydgoszcz
WE 585CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Śląska - Katowice
WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Wschodnia - Lublin
WE 587CW - Ford Focus - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 588CW - Ford Focus - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 589CW - Ford Focus - granatowy - Delegatura Południowa - Kraków
WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Centralna - Łódź
WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Północno-zachodnia - Gorzów Wielkopolski
WE 592CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Północno-wschodnia - Białystok
WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny - Delegatura Południowa - Kraków
WE 594CW - Ford Mondeo - czarny - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 595CW - Ford Focus - czarny - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Południowo-wschodnia - Rzeszów
WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Warszawa
WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Delegatura Północna - Bydgoszcz

Fordy Mondeo są sedanami, a Focusy to kombi.

Link

OJCIEC - 21 Listopad 2012, 19:10

Dostałem bardzo ciekawe info z drugiej ręki (ale na prawdę z drugiej, licząc w prostej linii), że ITD kupiło kilkadziesiąt sztuk VR ze Stalkerem: Link

Teraz tylko czekać na pierwsze potwierdzone zgłoszenia.

bicker5 - 21 Listopad 2012, 19:53

Do czego to włożą?
matek001 - 21 Listopad 2012, 19:57

Zapewne między innymi do tej ponad 300 konnej Insigni, którą swego czasu woził się szef ITD. Oprócz tego są też słabsze Insignie z VR, jedna z nich trochę grasowała po Warszawie.
OJCIEC - 21 Listopad 2012, 19:57

Cytat:
Do czego to włożą?

Jeśli pytasz o samochody, to niestety nie wiem :sad:

adam - 21 Listopad 2012, 20:07

Cały czas nie wiadomo co z Astrami i Insigniami. Bo wszystkie <FR> na jakie był przetarg trafiły do Focusów, Mondeo i paru Partnerów.
matek001 - 21 Listopad 2012, 20:15

Insignie jakieś już mają VR. Kiedyś w oświadczeniu ITD w czasie, gdy była ta afera z samochodem, którym śmigał Główny Inspektor, były zdjęcia ze środka Insigni, na której był widoczny zamontowany VR-ek, a Astry podobno mają dopiero zakupić za jakiś czas.
Zaj007 - 21 Listopad 2012, 22:46

Tymi Astrami gonić będzie ciężko, bo tam 1,6 benzyna (115KM). W prawdzie są przewidziane do operacji na terenie miasta, ale mimo wszystko dogonić coś mocniejszego będzie trudno. Tak więc Stalker wydaje mi się uzasadnionym wyborem.

BTW. Słabsza Insignia ma "tylko" 250 km i napęd na cztery koła. Więc i tak niemało...

BTW 2. LINK. Czyżby dwa kolejne nieoznakowane się szykowały?

andrzej59 - 22 Listopad 2012, 00:21

Zaj007 napisał/a:
Czyżby dwa kolejne nieoznakowane się szykowały?

Takie, co by się w oczy nie rzucały.

bzyq_74 - 22 Listopad 2012, 12:34

Dobrze że mają kolejne/podobne numery rejestracyjne, łatwe do zapamiętania :good:
radi - 22 Listopad 2012, 12:49

Gazeta.pl już je właśnie spaliła na głównej stronie, więc pewnie ktoś zaraz zarządzi żeby załatwić nowe blachy. Chyba że stwierdzą, że nie widzą szczególnej różnicy w utargu - to akurat też możliwe.

A chodzi o ten: LINK

przemx - 22 Listopad 2012, 14:52

Nie zmienią tak szybko, bo legalizacja została wydane na blachy, heh :)
przemx - 22 Listopad 2012, 20:59

Zapraszam na filmik. Kolejny film z drogi, znowu dużo fotek. Ciekawa jest 0:30 sekunda filmu, na wyświetlaczu mamy pana w fordzie focusie, który przekroczył dopuszczalną prędkość 50 km/h. Prędkość auta inspektorów to 68 km/h, zresztą potwierdza to licznik, a prędkość auta ucelowanego 72. Może jestem w błędzie i ktoś mnie poprawi, ale chyba ta własna to właśnie w momencie strzelenia fotki?

Video

radi - 22 Listopad 2012, 22:07

przemx napisał/a:
Może jestem w błędzie i ktoś mnie poprawi, ale chyba ta własna to właśnie w momencie strzelenia fotki?

Nie jesteś w błędzie :)

piotreg - 23 Listopad 2012, 14:18

bzyq_74 napisał/a:
Dobrze że mają kolejne/podobne numery rejestracyjne, łatwe do zapamiętania :good:

A jakie to będzie miało znaczenie, jeśli AD9 C będzie się poruszał w kolumnie aut z przeciwnego kierunku :?: :grin:

radi - 23 Listopad 2012, 14:20

Ktoś z przeciwnego kierunku rozpozna i poda info na CB. ;) I info się rozejdzie. Nie są niewidzialni.

Btw, widział ich ktoś już w pracy? Ciekawi mnie jak dużo błyska lampa.

piotreg - 23 Listopad 2012, 14:22

Za dnia jadą bez lampy.

CB to rzeczywiście jedyny ratunek (sam osobiście używam tylko w trasie).

radi - 23 Listopad 2012, 14:26

piotreg napisał/a:
Za dnia jadą bez lampy.

Ciekawi mnie to, bo przy pomiarze z przeciwka, czyli ruchu obu pojazdów z przeciwnych kierunków i dodatkowo szarej jesiennej pogodzie teoretycznie powinno błyskać, aby uzyskać nierozmazaną fotkę. Stacjonarnie pracujący sprzęt, gdzie podaje się zakres pomiaru do 250-270km/h, chyba też zachowują ten parametr w przypadku pracy z lampą?

piotreg - 23 Listopad 2012, 14:29

Mówię Ci, że za dnia jadą bez lampy. Wiele godzin obserwowałem pracę AD9. Za dnia, jakie by warunki nie były, można robić bez lampy. Jedyny minus - nie zawsze widoczny jest wizerunek kierującego.
przemx - 23 Listopad 2012, 14:31

A orientuje się ktoś jakiej barwy jest światło lampy? Mam nadzieję, że nie białego ;)
piotreg - 23 Listopad 2012, 14:34

Właśnie koloru białego.
radi - 23 Listopad 2012, 15:05

piotreg napisał/a:
Mówię Ci, że za dnia jadą bez lampy. Wiele godzin obserwowałem pracę AD9. Za dnia, jakie by warunki nie były, można robić bez lampy. Jedyny minus - nie zawsze widoczny jest wizerunek kierującego.

Ale piszesz o stojącym pewnie? A jeśli znajduje się w pojeździe w ruchu i dla obiektu od frontu się robi sumaryczna prędkość 130-140km/h i więcej, to myślę że z tym wizerunkiem może być ciężko. A jak wiemy to ostatnio staje się dużym problemem dla GITD :cool:

piotreg - 23 Listopad 2012, 17:11

Wizerunek to oni mają głęboko, zresztą na drogach dwujezdniowych robią tylko zdjęcia odjazdowe.
przemx - 23 Listopad 2012, 18:30



Mam pytanie do zorientowanych. Czy ograniczenie, od góry 70 km/h, kończy się na tym skrzyżowaniu (droga z boku), czy nadal obowiązuje? Bo jeśli tak to ITD jadąc od znaków (50) i (70) może mi strzelić fotę w miejscu, gdzie dla mnie obowiązuje ograniczenie 90 km/h. No chyba, że się mylę?

radi - 23 Listopad 2012, 18:30

piotreg napisał/a:
Wizerunek to oni mają głęboko, zresztą na drogach dwujezdniowych robią tylko zdjęcia odjazdowe.

Do tej pory mieli, ale w świetle ostatniego orzeczenia sądu okręgowego, że mając fotkę bez facjaty klienta inspekcja nie posiada prawa do żądania informacji kto prowadził pojazd, to raczej jest dla nich problem i mogą chcieć przemyśleć praktykę dotyczącą foty przy odjeździe. Przynajmniej do czasu aż ktoś naprostuje tego bubla, który im tak nabruździł. Bo idąc tym tropem masowo sypną się odmowy przyjęcia mandatu i inspekcja będzie przepadać kolejno na rozprawach.

phonemaniac - 24 Listopad 2012, 21:38

A zna może ktoś odpowiedź na pytanie, czy "zieloni" jeżdżą nieoznakowanymi w weekendy?
Fear - 24 Listopad 2012, 21:45

Ja Forda Kuge upolowałem w sobotę, więc wychodzi na to, że tak :wink:
phonemaniac - 24 Listopad 2012, 21:47

Tak pytam, bo jutro do Stolicy uderzam, więc wynika z tego, że trzeba "POZOR" zachować ;) Może coś się upoluje ;)
piotreg - 24 Listopad 2012, 21:51

radi napisał/a:
Do tej pory mieli, ale w świetle ostatniego orzeczenia sądu okręgowego, że mając fotkę bez facjaty klienta inspekcja nie posiada prawa do żądania informacji kto prowadził pojazd, to raczej jest dla nich problem i mogą chcieć przemyśleć praktykę dotyczącą foty przy odjeździe. Przynajmniej do czasu aż ktoś naprostuje tego bubla, który im tak nabruździł. Bo idąc tym tropem masowo sypną się odmowy przyjęcia mandatu i inspekcja będzie przepadać kolejno na rozprawach.

Jeszcze tego samego dnia rzecznik GITD przez kamerami telewizyjnymi ocenił, że wyrok jest absurdalny, powołując się na kilka artykułów z ustawy PoRD, która zezwala im na takie praktyki.

Qbek - 24 Listopad 2012, 23:00

przemx napisał/a:
Mam pytanie do zorientowanych. Czy ograniczenie, od góry 70 km/h, kończy się na tym skrzyżowaniu (droga z boku), czy nadal obowiązuje? Bo jeśli tak to ITD jadąc od znaków (50) i (70) może mi strzelić fotę w miejscu, gdzie dla mnie obowiązuje ograniczenie 90 km/h. No chyba, że się mylę?

Jeśli to droga utwardzona i nie osiedlowa, to kasuje. Tyle pamiętam z moto-kursu sprzed 3 lat :D

przemx - 25 Listopad 2012, 00:59

Jako, że spać się nie chce to przeglądałem sobie PoRD. I tak znalazłem ciekawy artykuł:

Cytat:
Minister właściwy do spraw transportu określi w drodze rozporządzenia:

Sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości.

Czy takie Rozporządzenie zostało wydane w stosunku do fotoradarów zainstalowanych w nieoznakowanych samochodach ITD? Nie sądzę. Jeśli ITD twierdzi, że przepisy dotyczące znaków dla fotoradarów przenośnych dotyczą wyłącznie Straży Gminnych/Miejskich, to tak samo wszelkie przepisy o przenośnym fotoradarze dotyczą SG/SM. Rozporządzenia co do jeżdżących fotoradarów ITD nie ma.

przemx - 26 Listopad 2012, 11:33

Cytat:
Fotoradary będą pomijać niektóre pojazdy. Sprawdź, które

Od kilku miesięcy Główny Inspektorat Transportu Drogowego kosztem 50 mln euro rozbudowuje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, w skład którego docelowo wchodzić będzie m.in. sieć kilkuset fotoradarów w całej Polsce. Jednym z najważniejszych elementów systemu ma być oprogramowanie informatyczne, które będzie służyć do automatycznej obróbki zdjęć. Cel jest jasny – zautomatyzować, uprościć i tym samym znacząco przyspieszyć procedurę wystawiania mandatów.

Wątpliwości wzbudza jednak jeden zapis w dokumentacji przetargowej na wykonanie systemu. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia znalazło się następujące stwierdzenie: „W przypadku otrzymania odpowiedzi z CEPiK niezawierającej informacji o pojeździe (brak danych w CEPiK) bądź zawierających dane o pojeździe uprzywilejowanym, takie sprawy są automatycznie zamykane przez system [...]”.

– W praktyce sprowadza się to do tego, że będziemy mieli flotę pojazdów pozostających ponad prawem – uważa Jarosław Teterycz, ekspert i biegły sądowy w zakresie pomiaru prędkości. Mowa bowiem o kilkudziesięciu tysiącach aut należących do policji, pogotowia, wojska, straży granicznej, służb specjalnych etc. Tylko policja ma w swojej flocie 12 tys. radiowozów, karetek jest 1,6 tys.

LINK

Cytat:
Asseco wykona system dla nadzoru ruchu drogowego

Firma Asseco Poland podpisała umowę z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego o wartości ponad 170 mln zł brutto. Przedmiotem kontraktu jest wykonanie Centralnego Systemu Przetwarzania dla Centrum Automatycznego Nadzoru Nad Ruchem Drogowym (CANARD).

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) jest częścią Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Odpowiada za zarządzanie systemami automatycznej rejestracji wykroczeń. Przedmiotem szczególnej uwagi CANARD jest niestosowanie się kierowców do ograniczeń prędkości oraz do sygnalizacji świetlnej (przejeżdżanie na czerwonym świetle) jako zachowań szczególnie groźnych, wytypowanych na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

LINK

piotreg - 26 Listopad 2012, 12:05

Jest rodzynek w pierwszym artykule... :mrgreen:
radi - 26 Listopad 2012, 12:11

Cytat:
Przedmiotem szczególnej uwagi CANARD jest niestosowanie się kierowców do ograniczeń prędkości oraz do sygnalizacji świetlnej (przejeżdżanie na czerwonym świetle) jako zachowań szczególnie groźnych, wytypowanych na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

A mnie to bawi, choć na smutno, bo nie po raz pierwszy, jak widać te przejawy hipokryzji. Jeśli jakieś wykroczenie jest faktycznie uważane za "szczególnie groźne", to się jego sprawcę zatrzymuje na gorącym uczynku. A nie pozwala, że będzie jeździł tak samo przez okres sięgający do 180 dni.

piotreg - 26 Listopad 2012, 12:12

Bo im zapewne chodzi o poczucie nieuchronności kary.
radi - 26 Listopad 2012, 12:18

Przy tej ilości pojazdów inspekcji wyposażonych w fotorejestrator i jednocześnie, ilości dróg mniejszych i większych w każdym województwie trudno wywołać takie poczucie, bo te wozy nie będą mogły się znaleźć wszędzie. Dla większości ignorujących ograniczenia świadomie, a i też zwracających trochę uwagę na to co się dzieje dookoła to raczej świadomość o prawdopodobieństwie totolotka. No, nieco większym.
jojo - 26 Listopad 2012, 14:17

radi napisał/a:
A mnie to bawi, choć na smutno, bo nie po raz pierwszy, jak widać te przejawy hipokryzji. Jeśli jakieś wykroczenie jest faktycznie uważane za "szczególnie groźne", to się jego sprawcę zatrzymuje na gorącym uczynku. A nie pozwala, że będzie jeździł tak samo przez okres sięgający do 180 dni.

Pomyliło im się - zamiast "groźne", miało być "popularne" i zapomnieli dodać, że relatywnie łatwo je ścigać. :grin:

przemx - 26 Listopad 2012, 15:05

Cytat:
Ten film zmieni sposób, w jaki jeździsz po drogach...

Jakiś czas temu pisaliśmy o nie do końca pocieszającej – nas kierowców – inicjatywie, jaką zafundował nam Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Mobilne fotoradary, które zostały zamontowane w 29 pojazdach GITD: Ford Mondeo, Ford Focus, Peugeot Partner, które będą zintegrowane z centralnym systemem przetwarzania GITD. Dzięki tej instalacji urządzeń transmitujących dane w trybie rzeczywistym, dane z wykroczeń już po kilku sekundach znajdują się na serwerze, co umożliwi ich dalszą obróbkę celem wystawienia mandatu.

Jak bardzo system jest skuteczny mogliśmy się przekonać już kilka dni wcześniej ze słownej relacji, jaką usłyszeliśmy przez operatora jednego z takich urządzeń. Dzisiaj natomiast mamy dla Was film, w którym redaktor motoryzacyjny Wojciech Majewski prezentuje od środka skuteczność nowo zaprojektowanego systemu do wykrywania wykroczeń drogowych.

Konkluzja, jaka od razu się nasuwa po obejrzeniu tego materiału - dla wszystkich łamiących prawo na drogach naszych miast mamy złą wiadomość – nie macie żadnych szans w starciu z autem wyposażonym w wyżej opisywany system. Cała reszta „rozsądnych kierowców” może natomiast spać spokojnie...

Film

Kolejny filmik z typu przedstawmy jak działa wóz z AD9.
Ciekawe użycie tych sygnałów dźwiękowo-świetlnych na drodze publicznej.

bzyq_74 - 1 Grudzień 2012, 11:35

Cytat:
TAK WYGLĄDAJĄ NOWE RADIOWOZY ITD

O czym zapewne wiecie, Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała nowe radiowozy. Nie zatrzymują one kierowców, a natychmiast przesyłają do bazy zdjęcia z popełnionym właśnie wykroczeniem. Pokażemy Wam po czym je rozpoznać!

Zanim zjedziecie niżej do zdjęć, musicie wiedzieć jedno. Jeśli jedziecie nieprzepisowo i zobaczycie takie auto w lusterku zapewne będzie już za późno. Macie mandat. Jeśli dla odmiany takowe auto zobaczy Was nadjeżdżających z przeciwka z nadmierną prędkością lub łamiących któryś z przepisów to także macie mandat. Nie zatrzymają Was, o popełnionym wykroczeniu dowiecie się z listu, który Wam wyślą. Radzimy więc raczej wyjść wcześniej z domu i jechać przepisowo do celu niż pędzić na ostatnią minutę i ryzykować chudszym portfelem oraz życiem swoim i innych na drodze.

Co najmniej 28 nieoznakowanych radiowozów które już wyjechały na nasze drogi jest wyposażonych w czeskiej produkcji fotoradary AD9. Z zewnątrz auta ITD na pierwszy rzut oka niczym szczególnym się nie wyróżniają. Jak je w takim razie rozpoznać?

Po bliższym przyjrzeniu się zobaczycie, że z przodu na wysokości tzw. „grilla” został zamocowany czarny okrągły plastikowy element, jest to głowica radarowa. Na zdjęciach poniżej macie przykład Forda Mondeo wyposażonego właśnie w taką głowicę. Widzieliśmy wczoraj w okolicach Olsztyna Forda Focus Combi (zapewne kierował się do Szczytna, gdzie znajduje się Wyższa Szkoła Policji), który miał zamontowany właśnie taką głowicę. Możemy się mylić, gdyż dostrzegliśmy go w ostatniej chwili gdy nadjeżdżał z przeciwka, ale w przeciwieństwie do Mondeo głowica wystawała wyraźnie poza obrys auta.

Kolejny detal który pozwoli Wam poznać auto ITD to lampy błyskowe umieszczone pod przednią rejestracją. W słabym świetle np. po zmroku doświetlą one fotografowany pojazd.

Z tyłu nieoznakowanego auta ITD zobaczycie co najmniej dwie anteny. Pierwsza to antena CB, druga to antena służąca do natychmiastowego transferu zdjęć do bazy Inspekcji Transportu Drogowego.

Ostatnim elementem są mocno przyciemnione tylne szyby. Oczywiście na naszych drogach jest wiele tego typu aut, ale wcale nie aż tak dużo nowych Fordów Mondeo i Focusów ma tak „upiększone” tylne okna.

Zdjęcia w artykule --> Link

adam - 2 Grudzień 2012, 15:19

Pamiętajcie, że wszystkie Mondeo i Focusy należące do ITD posiadają światła ksenonowe, a Mondeo również LED'owe światła dzienne. Jednak tak wyposażone Fordy na naszych drogach są rzadziej spotykane i zmniejszają liczbę potencjalnych nagłych hamowań związanych z podejrzeniem, że ciemny lub srebrny Ford jadący z naprzeciwka jest wyposażony w <FR> :twisted:
tadekj87 - 2 Grudzień 2012, 21:27

Panowie, to co jest napisane poniżej jest zgodne z prawdą, czy to jest jakiś wymysł:

Cytat:
ITD jest służbą cywilną, nie zaś mundurową. Ich uprawnienia obowiązują więc tylko w godzinach pracy, czyli od 8.15 do 16.15. Poza tym czasem inspektorzy ITD prowadzą jedynie kontrole doraźne od 6.00 do 22.00, które dotyczą samochodów ciężarowych. Dla kierowców "osobówek" zagrożenie mandatem ze strony "krokodylków" kończy się tuż po szesnastej. Pamiętajmy jednak, że fotoradary działają przez całą dobę.

LINK

Czyli ITD sobie może jeździć wideorejstratorami z fotopstrykami tylko w określonych godzinach? :-)

g1kowal - 2 Grudzień 2012, 21:37

Też jestem ciekaw. :o

Poniżej pismo ZZITD do ministra Nowaka: LINK

Qbek - 11 Grudzień 2012, 22:50

Ja to już nie mogę się doczekać, aż spotkam któreś auto w ruchu, bo zaparkowane to pikuś... Pan Pikuś miało być ;)
przemx - 13 Grudzień 2012, 17:34

Cytat:
Instytucje przeznaczone do pilnowania porządku publicznego powinny posiłkować się klarownymi przepisami, by mogły skutecznie działać. Niestety nie zawsze tak jest, bo zapomina się np. o wydaniu rozporządzeń, które jednoznacznie wskazywałyby stronę wykonawczą organom do tego przeznaczonym.

Dobrym przykładem na to jest art. 96 par. 3 ustawy z 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń (t.j. Dz.U. z 2010 r. nr 46, poz. 275 z późn. zm.), powodujący bezkarność wielu kierowców, umożliwiający im uniknięcie zarówno odpowiedzialności za wykroczenie w ruchu drogowym, jak i punktów karnych za takie wykroczenie.

Przepis miał być efektywnym sposobem na ujawnianie sprawców wykroczeń drogowych i tym samym wzmocnieniem dla służb porządkowych. Przewiduje on możliwość nałożenia grzywny do 500 zł na właściciela, posiadacza lub użytkownika, bądź prowadzącego pojazd, gdy nie wskaże on na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.

I tu jest sedno sprawy. Powstaje bowiem pytanie: który organ uprawniony do kontroli ruchu drogowego ma prawo żądać od właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie? Wydaje się bowiem, że ustawodawca w realizacji pomysłu na skuteczną regulację prawną nie okazał się dość konsekwentny. Drażliwą i w sumie kuriozalną w skutkach tezą, mającą jednak umocowanie w obowiązującym prawie o ruchu drogowym, jest stwierdzenie, że uprawnień tych nie posiada Inspekcja Transportu Drogowego (ITD).

Obecny stan prawny wręcz uniemożliwia inspekcji zakończenie rozpoczętych czynności z chwilą ujawnienia przez fotoradar wykroczenia, tak w postępowaniu uproszczonym na podstawie art. 96 par. 3 kodeksu wykroczeń, jak i jako oskarżyciel przed sądem. Tym samym instytucja ta powinna być zobligowana do przekazania wszystkich spraw, w tym spraw zaległych, policji. To z kolei nie jest tak proste i oczywiste, zarówno na podstawie ustawy 20 czerwca 1997 r. – Prawa o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.), jak i ustawy 24 sierpnia 2001 r. – Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 133, poz. 848,. z późn. zm.).

Źródło: Link

areczek - 14 Grudzień 2012, 10:30

Widziany wczoraj na Moście Siekierkowskim Focus. Na 99% to z Inspekcji. Jechał bardzo przepisowo, jedyne co mi się nie zgadza to numery rejestracyjne. Poza tym nie miał z przodu tego charakterystycznego "grzybka" do robienia zdjęć. Za to na przedniej szybie miał jakiś kolorowy wyświetlacz. Niezbyt udało mi się to dostrzec. Co o tym sądzicie?
radi - 14 Grudzień 2012, 10:44

Antena na środku dachu wygląda jak krótkofalarska antena Diamond NR-770H na pasma 2m/70cm.

Wklejam fotkę za forum elektroda, bo tam mają akurat dobrze odzwierciedlony obrazek:



Z kolei antena na klapie po prawej, to chyba coś lepszego z anten do CB, jakieś Sirio Turbo, czy Performer. Trochę za droga rzecz jak na ITD, myślę że zadowolili by się czymś tańszym typu ML-145.

Wyświetlacz na szybie, to mógł być kolorowy panel od jakiegoś nowoczesnego transceivera krótkofalarskiego, np. jak ten:



Ogółem to mógł być po prostu wóz jakiegoś maniaka łączności radiowej, a jechał powoli bo był zajęty obsługą. ;) W każdym razie mi osobiście taki obrazek razem to buduje i taką analizę na szybko ;)

areczek - 14 Grudzień 2012, 10:52

Być może masz rację, ale też jest dużo dość zbieżnych faktów: Ford Focus (nowy), rejestracja WE i ta ilość anten. Wyświetlacz był inny. Wyglądał to mi bardziej na kolor podświetlenia taki jasno różowy. Nie miałem akurat anteny od CB, żeby go podpytać co to za UFO ;)
przemx - 14 Grudzień 2012, 10:54

To nie jest wóz Inspekcji. To wozik jakiegoś krótkofalowca (widoczne anteny na kilka pasm KF/UHF/VHF) lub Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Samochody organów publicznych nie biorą się od tak, tak samo fotoradary, nie można ich przenosić, bo to traci się legalizację.

Czy teraz każdy z dużym wyświetlaczem i antenami na dachu będzie podejrzany? :twisted:

areczek - 14 Grudzień 2012, 11:04

Lepiej być w gotowości niż potem dorabiać dziurę budżetową ;)
radi - 14 Grudzień 2012, 11:14

areczek napisał/a:
Być może masz rację, ale też jest dużo dość zbieżnych faktów: Ford Focus (nowy), rejestracja WE i ta ilość anten. Wyświetlacz był inny. Wyglądał to mi bardziej na kolor podświetlenia taki jasno różowy. Nie miałem akurat anteny od CB, żeby go podpytać co to za UFO ;)

Wiele transceiverów posiada możliwość ustawienia koloru podświetlania wg własnego upodobania. A modele anten i pasma, na które są przeznaczone raczej wskazują na użytkownika ze sfery radioamatorskiej. Co więcej, znam jednego krótkofalowca, który jeździł służbowo poprzednim modelem tej samej marki z podobnym wyposażeniem antenowym. Może dostał nowszy model i to jest nawet on? :) Więc jak dla mnie to dużo przemawia za tą opcją, za ITD praktycznie nic. Ale oczywiście, że czujność trzeba zachować. Oby wszyscy byli tak czujni na trasie, szczególnie jeśli mają CB. :cool:

marwi123 - 10 Styczeń 2013, 12:42
Temat postu: AD9C instrukcja fotoradaru a uzycie radaru w ruchu
Witam.

Czytając kiedyś instrukcje AD9 C wyczytałem, że radaru można używać jedynie na postoju. Pomiary w ruchu mogą być dokonywane podczas jazdy za pojazdem i tylko przy wykorzystaniu impulsowego miernika prędkości wbudowanego w pojazd z AD9 C.

Jak to się ma do zdjęć robionych samochodom z naprzeciwka przy użyciu radaru. Czy coś się w międzyczasie zmieniło. Instrukcja jest już wiekowa, bo z 2004 roku.

Cytat:
Pomiar może być dokonany bądź z urządzenia stacjonarnego bądź z zamontowanego w pojeździe. Pomiar z urządzenia zamontowanego w pojeździe jest możliwe tylko dla urządzenia typu AD9 C. Nie ma różnic w dokonywaniu pomiaru pomiędzy urządzeniami stacjonarnym i mobilnym. Kiedy dokonujemy pomiaru z urządzenia w ruchu to kierunek jazdy musi być za pojazdem badanym, a wszystko pozostałe jest zachowane. Aby zachować ważność pomiaru prędkość pojazdu z urządzeniem musi być stała. W przypadku zmiennej prędkości pomiar jest blokowany.

Cytat:
Parametry techniczne:

- Emitowana częstotliwość: 34,0 GHz lub 34,3 GHz
- Moc nadawania: typowa 0,5 mW, maks. 2 mW
- Szerokość wiązki anteny: 5%
- Poziom liści bocznych: min. -20 dB
- Odchylenie osi elektrycznej i mechanicznej: maks. 0,5%
- Odchylenie osi wiązki anteny od kierunku jazdy mierzonych pojazdów: 22º

Metoda pomiaru uzależniona od typu instalacji:
1. z użyciem radaru dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych, przyjazd, odjazd i jednocześnie dla obu kierunków
2. bez użycia radaru poprzez pomiar własnej prędkości (tylko podczas jazdy) - mierzony pojazd jedzie z przodu (model AD9 C)

- Odległość maksymalna mierzonego obiektu: 60 m (4 pasy ruchu)
- Zdolność rozdzielcza mierzonej prędkości: 1 km.h-1
- Zakres gwarantowanej dokładności pomiaru (dla radaru i prędkościomierza): od 5 km.h-1 do 250 km.h-1
- Dokładność pomiaru prędkości w warunkach drogowych: do 100 km.h-1 ± 3 km.h-1, ponad 100 km.h-1 ± 3 %, w warunkach laboratoryjnych: do 100 km.h-1 ± 1 km.h-1, ponad 100 km.h-1 ± 1 %
- Wybór odległości pomiarowych: 60 m, 30 m, 20 m
- Start pomiaru: 1 x, automatyczny
- Projekcja zmierzonej wartości zdjęcie na wyświetlaczu cyfry 10 mm
- Odchylenie osi optycznej kamery CCD od kierunku jazdy mierzonych pojazdów: 19º
- Rozróżnienie osobowych i ciężarowych pojazdów przy zbliżaniu i oddalaniu się
- Dla prędkościomierza kontrolnego: Ilość impulsów 10 na obrót
- Stała prędkościomierza 3200 do 10400imp na 1km /na minutę/, co odpowiada
prędkości 60 km/h

Pozdrawiam

piotreg - 10 Styczeń 2013, 13:22

Od 2004r. dużo się zmieniło. :twisted:
marwi123 - 10 Styczeń 2013, 13:29

Z 2010 roku:

Cytat:
Robienie zdjęć obrazu podczas jazdy samochodu z pomocą urządzenia AD9 C

W trybie tym możliwe jest wykonywanie zdjęć także podczas jazdy (ruchu) samochodu za pomocą urządzenia AD9 C. W tym przypadku w miejscu prędkości pokazywana będzie prędkość własna samochodu. Pomiar prędkości wykonuje się w taki sposób, że pojazd wyposażony w urządzenie AD9 C przybliży się podczas jazdy na bezpieczną odległość do obserwowanego samochodu (10 m do 100 m). Pojazd ustabilizuje swoją prędkość i w czasie minimalnie 10 s obserwuje dany pojazd w taki sposób, aby na wyświetlaczu, gdzie jest dany pojazd na bieżąco pokazywany, nie była widoczna zmiana wielkości obserwowanego samochodu przy niezmienionej wartości kąta widzenia obiektywu. To znaczy, że pojazd musi jechać z równomierną prędkością za obserwowanym pojazdem w niezmienionej odległości. W tych warunkach prędkość samochodu równa jest prędkości obserwowanego samochodu i należy wykonać ręcznie min. 3 zdjęcia. Na sporządzonych zdjęciach pokazany jest zarówno obserwowany pojazd, jak również informacja o prędkości własnej samochodu służbowego, czas i data pomiaru.

Skoro do pomiarów bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie fotoradaru, łącznie czy tło pomiaru nie zawiera elementów odbijających fale radiowe (reklamy, barierki, inne pojazdy, budowle itd.) to jak to się ma do pomiaru radarowego w ruchu? Przecież nie są w stanie spełnić warunków prawidłowego pomiaru. Np. jak samochód z AD9 C zmienia pas ruchu to już na pewno nie ma konta 22 stopnie. Jak dla mnie to używają AD9 C niezgodnie z przeznaczeniem.

skansen - 10 Styczeń 2013, 15:35

Ze strony producenta wynika, że jednak wszystko jest OK:

Cytat:
(...) możliwość pomiaru pojazdów nadjeżdżających i odjeżdżających podczas jazdy samochodem z radarem (wersja AD9 C zamontowana na samochodzie – jedyne urządzenie o takich możliwościach).

marwi123 - 11 Styczeń 2013, 12:14

Możliwość może i jest, ale co z rzetelnością pomiaru. Najpierw kilkanaście stron jak prawidłowo ustawić radar żeby nie łapać przekłamań, a potem focić podczas jazdy gdzie popadnie i jak popadnie.
piotreg - 11 Styczeń 2013, 15:10

Producent wprowadził zupełnie nowe oprogramowanie, a AD9 to naprawdę przyzwoity sprzęt.
jojo - 11 Styczeń 2013, 17:05

marwi123 napisał/a:
Możliwość może i jest ale co z rzetelnością pomiaru. Najpierw kilkanaście stron jak prawidłowo ustawić radar żeby nie łapać przekłamań, a potem focić podczas jazdy gdzie popadnie i jak popadnie.

Kąt kątem, ale na wideorejestratory policji jakoś nikt nie narzeka, mimo że tam to dopiero można robić "rzetelne" pomiary. :lol:

piotreg - 11 Styczeń 2013, 17:08

Oj, swojego czasu wielu userów wylewało tutaj łzy...

Zwłaszcza na kraśnicką cegiełkę... :evil:

milito - 11 Styczeń 2013, 17:53

Szczególnie w starszych odcinkach "Uwaga Pirat" są bardzo fajne i rzetelne pomiary :grin:
A co do ITD, to chyba założę sobie "halogenki" tak, jak oni :twisted: Jak mi dowód poleci, to dzwonię do FAKTU i dopiero będzie zabawa :mrgreen:

Kamratek - 11 Styczeń 2013, 19:38

Cytat:
A co do ITD, to chyba założę sobie "halogenki" tak jak oni :twisted: Jak mi dowód poleci, to dzwonię do FAKTU i dopiero będzie zabawa :mrgreen:

Dzisiaj w Raporcie Turbo mówili, że auta ITD są zarejestrowane jako samochody uprzywilejowane i ich specyfikacja techniczna została zatwierdzona przez główny urząd miar. I że nie jest to jak halogen tylko lampa błyskowa...

przemx - 11 Styczeń 2013, 19:39

Pierwszy raz słyszę, żeby samochód sam w sobie mógł być uprzywilejowany. To jak będą je wyprzedawać, to z chęcią kupię.
Chyba jednak coś źle zasłyszane bądź kaczka dziennikarska.

Kamratek - 11 Styczeń 2013, 19:46

przemx napisał/a:
Chyba jednak coś źle zasłyszane bądź kaczka dziennikarska.

Wypowiadał się jakiś goguś z ITD na ten temat.

Qbek - 11 Styczeń 2013, 20:19

O statusie samochodu uprzywilejowanego świadczy służba publiczna, do której należy oraz przede wszystkim, zamontowane w nim odpowiednie oświetlenie i sygnały dźwiękowe. Włączone samo oświetlenie (np. koguty) nie czynią z samochodu pojazdu uprzywilejowanego.

Z resztą sami poczytajcie.

kalex - 12 Styczeń 2013, 21:33

Pytasz komu? Niewidomym baranom, którzy nie raczą zwolnić nawet jak widzą z daleka odblaskowe kamizelki stojące przy aucie.

Jak widać próg ustawiany co najwyżej +20.

spit - 20 Styczeń 2013, 20:08

Cytat:
Jeździliśmy nieoznakowanym radiowozem ITD. To maszyna do strzyżenia kierowców

Przed tym fotoradarem nikt nie ucieknie. Zrobi zdjęcie i namierzy prędkość, bez wiedzy kierowcy. Dlatego mandat może być dla niego prawdziwym zaskoczeniem. Takich aut inspekcja ma w Polsce 29. Wczoraj poznaliśmy jedno z nich.

BMW na zielonogórskich numerach rejestracyjnych jechało wczoraj w kierunku Świebodzina ponad 140 km/h. Dozwolone to do 90 km/h. Kierowca nawet nie wiedział, kiedy zrobiono mu zdjęcie. Renault Laguna ulicą Głogowską w Raculi jechało z prędkością 97 km/h. Dozwolone to 50 km/h. Pierwszy kierowca dostanie dziesięć, a drugi osiem punktów karnych. W przypadku mandatów, kierowcy BMW grozi do 500 zł, a Laguny - do 400 zł. Informacje o popełnionych wykroczeniach powinny trafić do nich w ciągu kilku dni.

Mobilny fotoradar namierzy bez ostrzeżenia

Przed stacjonarnym fotoradarem, zmotoryzowanego ostrzega tabliczka. Przed policjantami z popularną "szuszarką" ostrzegają inni kierowcy. Natomiast przed sprzętem, który trafiły na wyposażenie Inspekcji Transporty Drogowego, nie ma ucieczki. Nieoznakowany radiowóz z mobilnym fotoradarem i kamerą to prawdziwa maszyna do strzyżenia kierowców. Pociesza jedynie to, że tylko tych, którzy przekraczają prędkość. I to nie o 10 czy 20 km/h., ale o znacznie więcej.

Dzięki uprzejmości gorzowskiego oddziału ITD, przekonaliśmy się, co potrafi najnowszy samochód ITD wyposażony w radar Dopplera. Na parking podjechał biały Ford Focus kombi. Rejestracja warszawska. Na pierwszy rzut oka samochód niczym nie różni się od tysięcy innych Focusów. Może dwoma szczegółami, z grilla wystaje czarna kula a raczej stożek, a na dachu zamontowana jest długa antena.

Jedziemy z patrolem nieoznakowanym radiowozem Inspekcji Transportu Drogowego. Za kierownicą Forda poznajemy Macieja Pawlaka, a obok siedzi Rafał Mazurek. Obaj panowie to pracownicy ITD. Maciej Pawlak tłumaczy:

- Naszym zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem na drogach. Najczęściej pracujemy na krajówkach, szczególnie drogach szybkiego ruchu, ale też w miejscowościach. Tam, gdzie nie ma fotoradarów stacjonarnych, parkujemy naprzeciwko szkół czy przedszkoli i mierzymy prędkość. Robimy na życzenie rodziców czy dyrektorów placówek.

Ford Focus ma silnik o mocy 150 KM, a maksymalna prędkość to 210 km/h.
- Prędkość nie jest najważniejsza. My jedziemy zgodnie z przepisami, piratów drogowych ścigamy niezwykle rzadko. Z przodu nasz Focus ma głowicę radaru Dopplera, a wewnątrz kamerę. Natomiast w bagażniku znajdują się komputery a na dachu anteny. Zrobione zdjęcie jest natychmiast przesyłane do centrali w Warszawie - wyjaśnia Mazurek.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego kupił 29 radiowozów z mobilnymi fotoradarami. Oprócz Focusów są też nieoznakowane Fordy Mondeo i pomalowane na żółto Peugeoty Partnery.

Pawlak tłumaczy, że może mierzyć prędkość aut jadących z przeciwka oraz wyprzedzających. Na dowolnym pasie. Wystarczy skierować kamerę na odpowiedni pas, a głowica radaru ustawia się automatycznie. Urządzenie może też mierzyć prędkość pojazdów, kiedy Ford stoi np. na poboczu. Wyłapuje samochody zbliżające się i oddalające się od Focusa.

Po kilku minutach ruszamy z Zielonej Góry w kierunku Świebodzina. My jedziemy z prędkością ok. 80 km/h. a z przeciwka sznur aut. Zaraz za Sulechowem na krajowej "trójce" dozwolona prędkość to 90 km/h.

Mandat z fotoradaru dla każdego, kto przekroczy o około 25-30 km/h

Na 12-calowym monitorze przewijają się zdjęcia każdego auta, jadącego z przeciwka. Jeśli pojazd porusza się z maksymalną dozwoloną prędkością plus tzw. tolerancja, kamera jedynie czuwa. Jeśli jest inaczej, a więc prędkość jest wyższa, zdjęcie jest wykonywane automatycznie i wysyłane do stolicy.

Rafał Mazurek nie chce zdradzić wysokości tolerancji. Ale po chwili mamy fotografię jadącego z prędkością 142 km/h Mercedesa. Za kilka minut Volkswagen Passat też został sfotografowany. A jechał 122 km/h. Zauważamy, że auto poruszające się z prędkością 100-115 km/h są przez urządzenie przepuszczane. A więc tolerancja to około 30 km/h.

Kolejny samochód to Renault Laguna, namierzony przy 125 km/h i Fiat Bravo, który jechał prawie 130 km/h. Dzisiaj kierowcy jeżdżą rozsądnie. W ciągu pół godziny urządzenie sfotografowało tylko kilka aut.
- To prawda, że dziś większość zmotoryzowanych jeździ dość rozsądnie. Chociaż 130 km/h przy obecnych warunkach, to jednak spore ryzyko. Przed kilkoma dniami na drodze ekspresowej S3, między Gorzowem a Zieloną Górą, namierzyliśmy piratów jadących 180-200 km/h. Było ich kilkunastu. Oczywiście nikogo nie ścigaliśmy. To nie jest naszym celem - wyjaśnia Rafał Mazurek.

Zatrzymują tylko cudzoziemców

Niekiedy jednak patrol decyduje się na pościg i zatrzymanie. Robią to, gdy przepisy łamie cudzoziemiec, bo mandat musi zapłacić gotówką, a także, gdy zmotoryzowany w sposób rażący łamie przepisy. Chociażby wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym świetle, jedzie zygzakiem a więc można podejrzewać, że jest pijany. Auto jest do takich akcji przygotowane, na tylnej kanapie leży niebieskie światło błyskowe, które trafia na dach, niebieskie światła można włączyć z przodu i z tyłu.

Wracamy i po minięciu zjazdu na Zieloną Góry, kierujemy się drogą ekspresową S3 w stronę Nowej Soli. Tu dozwolona prędkość to 100 km/h. Po chwili z naprzeciwka pędzi Mercedes, na monitorze widzimy 145 km/h. Będą punkty i mandat.

Kolejny namierzony to kierowca Audi A4, który pędzi 155 km/h, nie przejmując się leżącym na jezdni śniegiem. Tutaj też będzie mandat i punkty. Większość zmotoryzowanych jedzie jednak rozsądnie.
Przekonaliśmy się, że Ford Focus i inne wyposażone w radar Dopplera oraz kamerę radiowozy to prawdziwe maszyny do strzyżenia kierowców, łamiących przepisy drogowe. Potrafią one w ciągu kilkunastu minut zrobić nawet kilkaset zdjęć i wysłać do centrali - Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Link

Zaj007 - 3 Styczeń 2014, 01:43

31 grudnia 2013, okolice Olsztyna. Jedzie moja koleżanka ze swoim facetem drogą K-16, a za nimi inspekcyjny Focus WE 582CW, lampy doświetlające zasłonięte, 2 anteny na magnesach odkręcone (tj. podkładki na dachu, a samych anten GPRS brak; ta od radia została). Jako, że jechał szybciej niż można to włączyli bomby wyprzedzili i zatrzymali. Na tablecie pokazali prędkość i mandat chcieli dać. Dowiedziałem się o tym dość kuriozalnie, bo znajomy zdjęcie tego Focusa na Facebooka wrzucił. Jak je zobaczyłem natychmiast zadzwoniłem zapytać co i jak. Jak się okazuje nie tylko z pobocza, ale i w VR się bawią. Jak wiadomo na AD9 C pomiar w trakcie jazdy jest możliwy. :grin:

Źródło: Facebook.com

piotreg - 3 Styczeń 2014, 11:40

Naród (ten bardziej świadomy) przyzwyczaił się do tego, że mierzą tylko z pobocza. A tu proszę. Trzeba wzmóc czujność...
Zaj007 - 3 Styczeń 2014, 11:43

I kupić Valentynę :roll:
piotreg - 3 Styczeń 2014, 11:44

Tego nigdy za wiele. Stary, dobry Św. Valenty nie jest zły. :D
Zaj007 - 3 Styczeń 2014, 13:13

Zwłaszcza antenka z d u p y strony. :twisted:
piotreg - 3 Styczeń 2014, 13:14

W takim przypadku ta antenka to skarb. :D
Zaj007 - 16 Styczeń 2014, 01:07

Wczoraj wieczorem na WE 582CW się natknąłem. Wyjeżdżałem z bocznej drogi i raptem coś w Ka sieje. Chwilę potem mignął mi czarny Focus kombi na jezdni dla przeciwnego kierunku. Dowiedziałem się, że kilka minut wcześniej stał na bombach i trzymał ciężarówkę, następnie wyjechał poza miasto. Widocznie spotkaliśmy się jak z patrolu wracał.

Czyli się potwierdza, że nie tylko okupują pobocze. :wink:

OJCIEC - 16 Styczeń 2014, 08:21

W trakcie przemieszczania się też sieją, pomimo braku prowadzenia pomiaru. AD9 sieje do wylogowania z Windowsa.
Zaj007 - 16 Styczeń 2014, 09:55

Wiemy, Panie, wiemy, ale na pewno jedynie na przejażdżkę się nie udali. :grin:
tqmeh - 16 Styczeń 2014, 10:02

Miałem ostatnio podobną sytuację, tak mi się na początku wydawało. :wink:
Finalnie okazało się, że to Q7 tak zaśmieca eter...

piotreg - 6 Sierpień 2015, 20:27

Cała flota, która sieje w zastrzeżonej częstotliwości została uziemiona. Informacja z pewnego źródełka. :twisted:
radi - 6 Sierpień 2015, 20:34

A ona w ogóle była aktywna? Odnoszę wrażenie że funkcjonowała jakoś tak głównie na samym początku.
piotreg - 6 Sierpień 2015, 20:45

W ostatnim czasie rzeczywiście było ich jakoś tak mniej i działały głównie jako videorejestratory. Teraz na szczęście Fordy i Peugeoty są w stanie spoczynku.
małymobil - 15 Listopad 2015, 14:53

Tutaj taka ładna tabela GITD gdzie co jak i w jakiej ilości trzymają. Naprawa i legalizacja AD9 C.

Cytat:
Warszawa, Przyczółkowa 109A:
CANARD 12/0476 - WE 575CW - Ford Mondeo
CANARD 12/0463 - WE 215EC - Peugeot Partner
CANARD 12/0482 - WE 595CW - Ford Focus

Radom, ul. Młodzianowskiej 24:
Centralna 12/0484 - WE 587CW - Ford Focus

Łódź, Łagiewnicka 54/56:
Centralna 12/0488 - WE 590CW - Ford Mondeo
Centralna 12/0460 - WE 208EC - Peugeot Partner

Kraków, Bratysławska 5:
Południowa 12/0485 - WE 589CW - Ford Focus
Południowa 12/0475 - WE 593CW - Ford Mondeo

Rzeszów, Hanasiewicza 21:
Południowo-wschodnia 12/0489 - WE 594CW - Ford Mondeo
Południowo-wschodnia 12/0469 - WE 214EC - Peugeot Partner
Południowo-wschodnia 12/0491 - WE 588CW - Ford Focus

Bolesławiec, ul. Modłowa 8:
Południowo-zachodnia 12/0486 WE 583CW - Ford Focus

Wrocław, Międzyleska 4:
Południowo-zachodnia 12/0473 - WE 574CW - Ford Mondeo
Południowo-zachodnia 12/0462 - WE 203EC - Peugeot Partner

Gdańsk, Jaśkowa Dolina 50:
Północna 12/0477 - WE 576CW - Ford Mondeo

Bydgoszcz, Hetmańska 28:
Północna 12/0480 - WE 584CW - Ford Focus
Północna 12/0464 - WE 216EC - Peugeot Partner

Olsztyn, ul. Towarowa 20B:
Północno-wschodnia 12/0478 - WE 582CW - Ford Focus

Białystok, Kombatantów 4:
Północno-wschodnia 12/0483 - WE 592CW - Ford Mondeo
Północno-wschodnia 12/0465 - WE 213EC - Peugeot Partner

Szczecin, ul. Żołnierska (Siedziba Straży Granicznej):
Północno-zachodnia 12/0466 - WE 580CW - Ford Focus

Gorzów Wielkopolski, Teatralna 28:
Północno-zachodnia 12/0490 - WE 591CW - Ford Mondeo
Północno-zachodnia 12/0461 - WE 206EC - Peugeot Partner

Katowice, Żeliwna 38:
Śląska 12/0488 - WE 585CW - Ford Focus
Śląska 12/0470 - WE 578CW - Ford Mondeo

Poznań, Szwajcarska 5:
Wielkopolska 12/0467 - WE 581CW - Ford Focus
Wielkopolska 12/0472 - WE 577CW - Ford Mondeo

Lublin, Diamentowa 2:
Wschodnia 12/0487 - WE 586CW - Ford Focus
Wschodnia 12/0474 - WE 579CW - Ford Mondeo

BIP GITD

piotreg - 15 Listopad 2015, 18:53

A co z kilkoma Partnerami? Np. WE 204EC z Lublina? :o


Zaj007 - 2 Grudzień 2015, 18:48

<itd> szykuje naprawy i legalizacje pojazdów z AD9 C. :smile:
piotreg - 2 Grudzień 2015, 21:31

Na moje oko dostali zgodę na używanie częstotliwości 34 GHz.
Zaj007 - 4 Grudzień 2015, 18:09

Bardzo prawdopodobne. :) Ciekawe czy zaktywizują się jak na początku. :grin:
OJCIEC - 4 Grudzień 2015, 18:37

W okolicach Krakowa podobno jadą z koksem na 34.0 normalnie.
Zaj007 - 23 Maj 2017, 15:07

Czy mi się wydaje czy jakby AD9 C się reaktywowały? :o
małymobil - 23 Maj 2017, 20:22

Doszły mnie słuchy że w okolicach Krk można napotkać 34.0 działające na boku (wlot do Krakowa od Warszawy), ale TEN przetarg zbił mnie trochę z tropu. Jednak po głębszym rozeznaniu TUTAJ działa 20 z 29 AD9. Może nie jest to skala jak na początku ich służby, ale trzeba uważać zarówno na poboczu jak i dojeżdżające.
Zaj007 - 23 Maj 2017, 21:24

Ostatnio w Wawie napotkałem Mondeo. Teraz w Olsztynie Focusa. Ożywiło się...
radi - 25 Maj 2017, 16:37

Zaj007 napisał/a:
Ostatnio w Wawie napotkałem Mondeo. Teraz w Olsztynie Focusa. Ożywiło się...

Pytanie, czy widziałeś z aktywnym AD9? Bo Focusa w Wawie też widziałem, ale przecież równie dobrze mogą pracować po prostu z wideorejestratorem albo prowadzić w terenie inne robótki przewidziane dla inspektorów.

phonemaniac - 25 Maj 2017, 17:10

Ja widziałem Focusa z aktywnym AD9 C. Mijałem się z nim w marcu w Mniszewie na drodze K-79.
małymobil - 28 Październik 2020, 19:52

Szykują się kolejne zakupy mobilnych <FR> zamontowanych w samochodach :arrow: klik. :o
piotreg - 30 Październik 2020, 08:44

Co wam wychodzi ze specyfikacji warunków zamówienia? Fordy zarobiły dla budżetu Państwa miliony złotych. Zatem nie powinien dziwić fakt, że na drogi wyjadą kolejne "adeki".
Zaj007 - 12 Listopad 2020, 21:17

Normalnie trzeba będzie AR odświeżyć!
piotreg - 13 Listopad 2020, 09:53

Moja V1 poszła za 200 PLN, dodatkowo z oryginalnym etui. :shock: Jak V1 było na topie, to etui kosztowało więcej. :cool:
Zaj007 - 14 Listopad 2020, 00:45

Ja ciągle mam X50 Euro z 2009, co potrafi AD9 we wiązce wykryć. :nose:
kalex - 14 Listopad 2020, 09:28

piotreg, coś się wymyśli. :roll:
piotreg - 14 Listopad 2020, 17:47

Zaj007 napisał/a:
Ja ciągle mam X50 Euro z 2009, co potrafi AD9 we wiązce wykryć. :nose:

X50 miał niszczyć pasmo Ka, a w rzeczywistości pasmo Ka zniszczyło X50.

Zaj007 - 14 Listopad 2020, 18:33

Pamiętam szumne zapowiedzi. Mnie skusił, że na wtedy jako jedyny widział Iskrę w każdym trybie.
piotreg - 15 Listopad 2020, 08:29

Na tamte czasy tylko V1.
małymobil - 29 Grudzień 2020, 19:47

Cytat:
Szykują się kolejne zakupy mobilnych <FR> zamontowanych w samochodach :arrow: klik. :o

Będzie ich 11 sztuk :arrow: Źródło.

delpiero - 29 Grudzień 2020, 23:43

Chyba tylko NASA spełni wymogi ze SWIZ. :lol:
piotreg - 30 Grudzień 2020, 10:22

delpiero napisał/a:
Chyba tylko NASA spełni wymogi ze SWIZ. :lol:

Myślę, że to pomyłka pisarska. A wymogi są pod konkretną markę? Coś czuję, że będzie to VW Passat. :grin:

małymobil - 10 Maj 2021, 12:03

Przetarg na 11 aut z <FR> unieważniono.
inżynier - 1 Wrzesień 2021, 13:37

Cytat:
Uwaga kierowcy. Mobilne fotoradary wróciły na drogi!

To, że na danej trasie nie ma fotoradaru, nie oznacza jeszcze, że nie grozi nam zdjęcie. Wielu kierowców nie wie, że z mobilnych urządzeń do rejestrujących przekroczenia prędkości korzysta np. GITD
.



W Polsce aktualnie znajduje się 445 fotoradarów. Z biegiem lat ich liczba nie zmieniła się znacząco - w 2018 roku w całym kraju znajdowało się 430 urządzeń pomiaru prędkości, w 2019 ich ogólna liczba pozostała bez zmian, natomiast w 2020 zwiększyła się o jeden fotoradar. Nie jest to jednak koniec planów związanych z powiększeniem liczby stacjonarnych mierników prędkości. W planach są już kolejne fotoradary, które mają zostać zamontowane w kilkudziesięciu miejscowościach w Polsce.

Jednak mowa tu wyłącznie o stacjonarnych punktach pomiaru prędkości, przed którymi znajduje się znak D-51 z informacją o "Automatycznej kontroli prędkości". Dla przypomnienia - znak umieszcza się przed stacjonarnym urządzeniem w odległości:
● od 100 do 200 m na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h,
● od 200 do 500 m na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h, z wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad,
● od 500 do 700 m na drogach ekspresowych i autostradach.



Poza fotoradarami w Polsce poczynania kierowców kontrolują również odcinkowe pomiary prędkości, ręczne mierniki, a także - od niedawna - drony, która nadzorują także wykroczenia drogowe. Poza tymi urządzeniami na trasach można spotkać również nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami. Wbrew pozorom, to nie wszystko...

Mobilne fotoradary wróciły na polskie drogi!

Jadąc możemy nie spotkać na swojej drodze charakterystycznych żółtych skrzynek, które poprzedza dobrze znany kierowcom znak D-51. Okazuje się, że GITD korzysta również z mobilnych urządzeń czeskiej firmy Ramet, o których już dawno wszyscy zapomnieli. Te urządzenia to AD9C, które jeszcze 4 lata temu miały problem z ponowną legalizacją. Te mierniki montowano w nieoznakowanych radiowozach, które stały przy drodze i łapały kierowców przekraczających dozwoloną prędkość.

Z informacji twórców systemu Yanosik wynika, że urządzenia te wróciły do użytkowania. Jest ich aktualnie około 30 i pozostają w aktywnym użyciu GITD. Znajdują się w samochodach marek: Ford Focus, Ford Mondeo, Peugeot Partner i Volkswagen Passat. Łatwo je rozpoznać, ze względu na dużych rozmiarów głowicę wmontowaną w osłonę chłodnicy oraz kamerę, która jest widoczna na podszybiu.

Jak działa system pomiaru prędkości AD9?

Wykorzystuje on efekt zmiany częstotliwości promieniowania elektromagnetycznego przy ruchu względnym źródła promieniowania lub obserwatora, wykorzystując zjawisko Dopplera. Oznacza to, że miernik prędkości wysyła ciągły niemodulowany sygnał nośnej częstotliwości w ten sposób, aby napromieniował pojazd, który jest mierzony. Sygnał odbija się od mierzonego pojazdu i jest odbierany wtórnie. Częstotliwość sygnału, który odbija się od poruszającego się auta, jest różna od częstotliwości emitowanego sygnału o liczbę Dopplera, która stanowi proporcję do prędkości mierzonego pojazdu.

Przekroczenie prędkości jest rejestrowane w postaci cyfrowego dokumentu. Dokładność tego miernika wynosi ± 3 km/h do 100 km/h oraz 3 proc. błędu przy prędkościach powyżej 100 km/h. Wymagana dokładność stacjonarnych mierników prędkości wynosi około 3 km/h przy prędkości do 100 km/h. Przy wyższych prędkościach dopuszczalnym błędem pomiaru jest 3 proc.



"W ustawie Prawo o ruchu drogowym art. 129h ust. 5 pkt. 3 widnieje zapis o możliwym błędzie kierowcy do 10 km/h włącznie i zgodnie z tym zapisem fotoradary GITD nie rejestrują przekroczenia prędkości, gdy nie wynosi ono powyżej 10 km/h ponad obowiązujący limit" - informuje Julia Langa z Yanosika.

Jak wygląda pomiar prędkości z wideorejestratorów w nieoznakowanych radiowozach? Mówi się, że mierzą one przybliżoną prędkość kierowcy, który prowadzi pojazd, a starsze modele mogą nawet przekraczać dopuszczalną granicę błędu 3 proc. Co więc zrobić, gdy nie zgadzamy się z wynikiem pomiaru prędkości? Najlepszym rozwiązaniem będzie stosowanie się do aktualnych limitów prędkości na trasie, bez wyjątków. Dodatkowym wsparciem może być również wideorejestrator, który zapisuje przebieg trasy oraz przybliżoną prędkość, z którą jedziemy. To bardzo cenny materiał dowodowy dla sądu... gdyż bez niego się nie obejdzie.

Najlepszym przepisem na uniknięcie mandatu z pomiaru prędkości jest... ściągnięcie nogi z gazu. Zalecamy to zwłaszcza kierowcom, którym zdarza się nagminnie przekraczać obowiązujące limity i przypominamy, że w planach rządu jest znaczna podwyżka kar za zbyt szybką jazdę oraz recydywę.

Link

Spawacz - 1 Wrzesień 2021, 15:10

Cytat:
Czeski system AD9C znowu łowi kierowców w Polsce. Uwaga na pułapki GITD



GITD znowu wykorzystuje fotoradary czeskiej firmy Ramet o których już dawno wszyscy zapomnieli. System pomiaru prędkości AD9C wrócił na drogi. Kierowcy powinni uważać na takie nieoznakowane auta jak: Ford Focus i Mondeo, Peugeot Partner czy Volkswagen Passat. W otoczenie wtapiają się niczym kameleon. Nawet nie wiesz, że wpadłeś a mandat zapłacisz.


Fotoradarów jest w Polsce 445 sztuk – przynajmniej tak wynika z danych systemu Yanosik. Nie jest to jednak koniec planów związanych z powiększeniem liczby stacjonarnych mierników prędkości. GITD przewiduje montaż kolejnych urządzeń w kilkudziesięciu miejscowościach.

Mowa tu wyłącznie o stacjonarnych punktach pomiaru prędkości, przed którymi znajduje się znak D-51 z informacją o "Automatycznej kontroli prędkości". Dla przypomnienia – znak umieszcza się przed fotoradarem w odległości:

- od 100 do 200 m na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h
- od 200 do 500 m na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h, z wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad
- od 500 do 700 m na drogach ekspresowych i autostradach

Co ważne, znak może być ustawiony w innym miejscu niż po prawej stronie jezdni.

Fotoradary to nie wszystko - AD9C w nieoznakowanych autach GITD

Obok fotoradarów kierowców pilnują także odcinkowe pomiary prędkości, kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, ręczne mierniki laserowe, od niedawna także drony drogówki i oczywiście policyjne nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami. Ale to nie wszystko…

Okazuje się, że GITD korzysta również z mobilnych urządzeń czeskiej firmy Ramet, o których już dawno wszyscy zapomnieli. Te urządzenia to AD9C, które jeszcze 4 lata temu miały problem z ponowną legalizacją. Mierniki montowano w nieoznakowanych radiowozach, które stały przy drodze i łapały kierowców przekraczających dozwoloną prędkość.

– Z naszych informacji wynika, że urządzenia te wróciły do użytkowania. Jest ich aktualnie około 30 i pozostają w aktywnym użyciu GITD – powiedziała dziennik.pl Julia Langa, reprezentująca operatora systemu Yanosik. – Znajdują się w samochodach marek Ford Focus, Ford Mondeo, Peugeot Partner i Volkswagen Passat. Bardzo łatwo je rozpoznać, ze względu na dużych rozmiarów głowicę wmontowaną w osłonę chłodnicy oraz kamerę, która jest widoczna na podszybiu – wyjaśniła.





Jak działa system pomiaru prędkości Ramet AD9C?

Fotoradar Ramet AD9C wykorzystuje efekt zmiany częstotliwości promieniowania elektromagnetycznego przy ruchu względnym źródła promieniowania lub obserwatora. Oznacza to, że miernik prędkości wysyła ciągły niemodulowany sygnał nośnej częstotliwości w ten sposób, aby napromieniował pojazd, który jest mierzony. Sygnał odbija się od mierzonego auta i jest odbierany wtórnie. Częstotliwość sygnału, który odbija się od poruszającego się auta jest różna od częstotliwości emitowanego sygnału o liczbę Dopplera, która stanowi proporcję do prędkości mierzonego pojazdu.





Kamerka kontra nieoznakowany radiowóz ITD?

Przekroczenie prędkości jest rejestrowane w postaci cyfrowego dokumentu. Dokładność tego miernika wynosi ± 3 km/h do 100 km/h oraz 3 proc. błędu przy prędkościach powyżej 100 km/h. – Wymagana dokładność stacjonarnych mierników prędkości wynosi około 3 km/h przy prędkości do 100 km/h. Przy wyższych prędkościach dopuszczalnym błędem pomiaru jest 3 proc. W ustawie Prawo o ruchu drogowym art. 129h ust. 5 pkt. 3 widnieje zapis o możliwym błędzie kierowcy do 10 km/h włącznie i zgodnie z tym zapisem fotoradary GITD nie rejestrują przekroczenia prędkości, gdy nie wynosi ono powyżej 10 km/h ponad obowiązujący limit – wyjaśniła Julia Langa.

Jak wygląda pomiar prędkości z wideorejestratorów w nieoznakowanych radiowozach? Mówi się, że mierzą one przybliżoną prędkość kierowcy, który prowadzi pojazd, a starsze modele mogą nawet przekraczać dopuszczalną granicę błędu 3 proc. A jeśli nie zgadzamy się z wynikiem pomiaru? Najlepiej stosować się do aktualnych limitów prędkości; bez wyjątków. Dodatkowym wsparciem może być wideorejestrator, który zapisuje przebieg trasy oraz przybliżoną prędkość jazdy. To może być cenny materiał dowodowy dla sądu.








Link

jakub - 6 Wrzesień 2021, 15:33

Jak wygląda pomiar tymi AD9 montowanymi w samochodach? Mierzą w ruchu, stoją w miejscach oznakowanych czy wraca moda na mobilne, nieoznakowane, przenośne niespodzianki?
piotreg - 6 Wrzesień 2021, 19:28

Każdy wariant jest możliwy.
jakub - 8 Wrzesień 2021, 11:18

Czyli wychodzi, że to się nie łapie na obowiązek oznakowywania fotoradarów...? :o
piotreg - 8 Wrzesień 2021, 12:38

A skąd w ogóle taki pomysł?
małymobil - 8 Wrzesień 2021, 13:43

jakub napisał/a:
Czyli wychodzi, że to się nie łapie na obowiązek oznakowywania fotoradarów...? :o

Od momentu kiedy <itd> weszli w posiadanie mobilnych AD9 C (czyli końcówka roku 2012) nie były one poprzedzone znakami D-51. Używają ich zarówno podczas jazdy, jak i na postoju. Było trochę od nich spokoju po tym jak się okazało, że pracują na częstotliwości urządzeń wojskowych, ale z tego co wiem dogadali się i jadą dalej z tematem.

jakub - 9 Wrzesień 2021, 16:44

piotreg napisał/a:
A skąd w ogóle taki pomysł?

małymobil wyjaśnił. Myślałem, że "spokój" z nimi był z innego powodu - braku oznakowania pomiaru.

Zaj007 - 19 Listopad 2021, 09:24

jakub napisał/a:
Czyli wychodzi, że to się nie łapie na obowiązek oznakowywania fotoradarów...? :o

Rychło w czas z odpowiedzią z mojej strony... ale co tam: weryfikowałem kiedyś temat. Znak D-51 ma stać przed fotoradarem stacjonarnym. Zgodnie z rozporządzeniem jest to urządzenie stale zakotwiczone w ziemi. Auto pod to się nie łapie.

małymobil - 19 Listopad 2021, 15:49

Przetarg na 11 aut z <FR> pojawił się ponownie.
małymobil - 4 Styczeń 2022, 16:19

Cytat:
Przetarg na 11 aut z <FR> pojawił się ponownie.

Przetarg wygrał "Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Zdunek sp. z o.o., ul. Miałki Szlak 43/45, 80-717 Gdańsk", a więc BMW.

małymobil - 25 Kwiecień 2022, 16:34

Cytat:
Przetarg na 11 aut z <FR> pojawił się ponownie.

Myślę, że koło wakacji pojawią się na drogach BMW o oznaczeniu na klapie 318.

piotreg - 26 Kwiecień 2022, 09:22

Z VR na pokładzie?
małymobil - 26 Kwiecień 2022, 10:20

Fotoradar, ale czy to będzie AD9 C, czy coś nowego, dowiemy się niebawem. Na razie stoją na placu i czekają na "uzbrojenie".
piotreg - 26 Kwiecień 2022, 10:24

Szokujące. :shock: :cool:
małymobil - 21 Luty 2023, 09:14

Kolejne zabawki <itd> :arrow: KLIK.

Cytat:
Dostawa 22 przenośnych urządzeń rejestrujących oraz pojazdów do zastosowania przenośnych urządzeń rejestrujących dla Centrum Automatycznego Nadzoru nad ruchem drogowym GITD oraz delegatur terenowych GITD.

piotreg - 22 Luty 2023, 08:44

Fordy mają już ponad 10 lat. Swoje przejechały, swoje zarobiły, naturalnym jest wymiana floty. Znowu po 2 auta na delegaturę.
małymobil - 25 Luty 2023, 15:14

Pojawiło się 11 sztuk, głównie niebieskich, BMW 330 własność GITD na "warszawskich" blachach WU 4552P, WU4556P, WU4553P i WU3750P. Jedna objawiła się w Łodzi, druga w Warszawie. Uzbrojone moim zdaniem w AD9 C.
piotreg - 26 Luty 2023, 12:10

Każda delegatura powinna mieć jedną.
piotreg - 27 Luty 2023, 16:46

małymobil napisał/a:
Pojawiło się 11 sztuk, głównie niebieskich, BMW 330 własność GITD na "warszawskich" blachach WU 4552P, WU4556P, WU4553P i WU3750P. Jedna objawiła się w Łodzi, druga w Warszawie. Uzbrojone moim zdaniem w AD9 C.

- WU 4551P (Gorzów Wlkp.)
- WU 4552P (Olsztyn)
- WU 4553P
- WU 4556P
- WU 4557P
- WU 4558P (Wrocław)
- WU 4559P
- WU 4560P (Łódź)
- WU 4561P
- WU 4562P (Kraków)
- WU 3750P (Warszawa)

piotreg - 28 Luty 2023, 06:09

małymobil napisał/a:
Uzbrojone moim zdaniem w AD9 C.

Specyfikacja przetargowa: Urządzenie rejestrujące musi umożliwiać rejestrację przez przednią i tylną szybę pojazdu naruszeń w ruchu drogowym. Wychodzi na to, że jednak VR.

SpeedControl - 28 Luty 2023, 22:58

A to nie można zamontować z przodu i tyłu sprzętu? A nie że potem stoją pod prąd jak chcą foty od przodu, a nie tyłu. :D
piotreg - 1 Marzec 2023, 08:19

Masz rację, ale głowicy od AD9 to ja tu nie widzę.


piotreg - 2 Marzec 2023, 09:34

Na chwilę obecną jedna objawiła się w Krakowie, druga w Łodzi, trzecia w Warszawie.
małymobil - 2 Marzec 2023, 12:41

piotreg napisał/a:
Na chwilę obecną jedna objawiła się w Krakowie, druga w Łodzi, trzecia w Warszawie.

Myślę, że będzie po 1 na delegaturę plus gdzieś pójdą dwie (Centralna - Łódź i Radom), kolejne pojawiło się w Olsztynie.

kali - 3 Marzec 2023, 11:34

11. to WU 4551P.
małymobil - 6 Marzec 2023, 19:31

Kolejna sztuka to Wrocław WU 4554P.
piotreg - 7 Marzec 2023, 13:33

małymobil napisał/a:
Kolejna sztuka to Wrocław WU 4554P.

Na Międzyleskiej stało WU 4558P. W UFG na WU 4554P stoi BMW 520 DIESEL MR'21 E6C/D G30, a więc delikatne przekłamanie. WU 4558P ostatecznie i definitywnie.

Na chwilę obecną:

Cytat:
- WU 4551P (Gorzów Wlkp.)
- WU 4552P (Olsztyn)
- WU 4553P
- WU 4556P
- WU 4557P (Lublin)
- WU 4558P (Wrocław)
- WU 4559P
- WU 4560P (Łódź)
- WU 4561P
- WU 4562P (Kraków)
- WU 3750P (Warszawa)

piotreg - 11 Marzec 2023, 18:02

Na chwilę obecną wszystkie z jedenastu nowych BMW są bez kamer. Ze specyfikacji przetargu wynikało, że mają być dwukamerowe, ale... jest problem, bo wygasło zatwierdzenie typu dla Videorapid 2A, które robi się raz na 10 lat. Zurad pracuje właśnie nad Videorapid 3, ale to dopiero melodia przyszłości. Wygląda na to, że w 2023 r. Zurad nie sprzeda ani jednego videorejestratora.
delpiero - 21 Marzec 2023, 18:13

:arrow: WU 4557P - Lublin
delpiero - 11 Kwiecień 2023, 20:08

BMW WU 4551P - widziane zarówno w Gorzowie jak i w Szczecinie, więc nie wiem czy zachodniopomorski ITD, czy lubuski ITD.
małymobil - 11 Kwiecień 2023, 21:21

delpiero napisał/a:
BMW WU 4551P - widziane zarówno w Gorzowie jak i w Szczecinie, więc nie wiem czy zachodniopomorski ITD, czy lubuski ITD.

I tu, i tu, bo to delegatura Północno-Zachodnia.

piotreg - 12 Kwiecień 2023, 07:26

A zatem powiadam Gorzów Wlkp., bo to tam jest siedziba tejże delegatury.
małymobil - 14 Kwiecień 2023, 16:50

Nowe BMW podlegają tak:
małymobil - 13 Sierpień 2023, 11:20

Trwa uzbrajanie wszystkich BMW w Videorejestrator Zuradu. Kamer sztuk 2, montowane jak w Policyjnych BMW.
piotreg - 14 Sierpień 2023, 09:11

A zatem powiadam, że najbliższa aktualizacja mapy video już uwzględni nową flotę <itd> .
małymobil - 14 Sierpień 2023, 09:38

:mrgreen:
małymobil - 29 Sierpień 2023, 21:11

- WU 4551P (Gorzów Wlkp.) UZBROJONA
- WU 4552P (Białystok)
- WU 4553P (Poznań)
- WU 4556P (Katowice) UZBROJONA
- WU 4557P (Lublin)
- WU 4558P (Wrocław)
- WU 4559P (Bydgoszcz) UZBROJONA
- WU 4560P (Łódź)
- WU 4561P (Rzeszów) UZBROJONA
- WU 4562P (Kraków)
- WU 3750P (Warszawa)

piotreg - 30 Sierpień 2023, 08:33

małymobil napisał/a:
- WU 4552P (Olsztyn)

Olsztyn czy Białystok? :o

małymobil - 30 Sierpień 2023, 09:36

piotreg napisał/a:
małymobil napisał/a:
- WU 4552P (Olsztyn)

Olsztyn czy Białystok? :o

Racja - siedziba delegatury jest w Białymstoku.

małymobil - 2 Wrzesień 2023, 16:44

Białystok, Poznań i Warszawa są uzbrajane.
małymobil - 10 Wrzesień 2023, 21:30

BMW wszystkie wyjechały i są uzbrojone.
tqmeh - 12 Wrzesień 2023, 19:12

Pytanie czy lub kiedy będzie żonglerka tablicami. Czy wszystkie są niebieskie?
małymobil - 12 Wrzesień 2023, 23:38

Fordy z AD9 C mają te same blachy od początku. Tak - wszystkie są niebieskie. Stronę wcześniej masz na mapie podział tablicami gdzie i co.
piotreg - 13 Wrzesień 2023, 09:19

tqmeh napisał/a:
Pytanie czy lub kiedy będzie żonglerka tablicami.

Nie kojarzę, by kiedykolwiek <itd> zmieniło tablice.

małymobil - 6 Listopad 2023, 14:46

<itd> atakuje z <LR> .

Cytat:
Za szybko i po alkoholu

110 km/h na odcinku drogi z ograniczeniem do 50 km/h – z taką prędkością poruszał się kierowca osobówki, zatrzymany do kontroli przez patrol Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Badanie trzeźwości wykazało, że mężczyzna miał ponad 0,4 promila alkoholu w wydychanym powietrzu.

W czwartek (2 listopada), na jednej z głównych ulic Bydgoszczy, inspektorzy z Delegatury Północnej GITD prowadzili stacjonarne kontrole prędkości pojazdów z wykorzystaniem laserowego miernika z wideorejestracją. Zatrzymali do kontroli samochód osobowy marki Range Rover. Powód kontroli? Przekroczenie dozwolonej prędkości o 60 km/h. Auto jechało z prędkością 110 km/h na odcinku drogi, gdzie obowiązuje ograniczenie do 50 km/h. Tuż po zatrzymaniu pojazdu, inspektorzy sprawdzili także trzeźwość kierującego. Alkomat wykazał 0,42 promila w powietrzu wydychanym przez kierowcę.

Inspektorzy ukarali kierowcę 1500-złotowym mandatem i dopisali do jego konta 13 punktów karnych za przekroczenie dozwolonej prędkości. W związku z prowadzeniem pojazdu w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, kierującego przekazano do dalszych czynności funkcjonariuszom miejscowej Policji.

Źródło

piotreg - 8 Listopad 2023, 13:24

Zaczęło się - stacjonarne kontrole prędkości pojazdów z wykorzystaniem laserowego miernika z wideorejestracją. Trzeba wzmóc czujność.
keczapvrs - 15 Listopad 2023, 16:07

Niby gdzie?! Dolnośląskie są?
Spawacz - 16 Listopad 2023, 16:32

Zdjęcie dostałem wczoraj od kolegi:
piotreg - 5 Styczeń 2024, 10:18

BMW z perspektywy kierującego.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group