Forum Mapy Fotoradarów

Katowice - Tunel Katowicki

Mateusz - 12 Kwiecień 2007, 07:58
Temat postu: Tunel Katowicki
Cytat:
Fotoradary w tunelu bez homologacji

Przy wjeździe do tunelu pod katowickim rondem postawiono znaki informujące, że w środku są fotoradary. Kierowcy nie muszą się ich na razie bać, bo okazuje się, że nie mają homologacji. Zrobione przez nich zdjęcia nie mogą być więc dowodem w sądzie

Monitoring w centrum utrzymania tunelu pod katowickim rondem Ponad 600-metrowy tunel pod rondem to główna arteria komunikacyjna Katowic. Każdego dnia przejeżdża nim kilkadziesiąt tysięcy samochodów. Po grudniowym otwarciu tunelu postawiono znaki ograniczające w nim prędkość do 70 km na godz. Teraz pojawiły się kolejne, ostrzegające kierowców, że w podziemnej trasie zamontowano fotoradary.

Funkcję fotoradarów w tunelu pełnią supernowoczesne kamery, które monitorują ruch pod ziemią i mierzą prędkość każdego przejeżdżającego samochodu. Obraz z nich trafia do sterowni znajdującej się w kopule ronda. Tam nad bezpieczeństwem ruchu czuwają pracownicy Centrum Utrzymania Tunelu. Z informacji "Gazety" wynika jednak, że kierowcy nie powinni się bać podziemnych fotoradarów, gdyż nie mają one homologacji. Z tego powodu obsługa tunelu nie przesyła policji zdjęć piratów drogowych.

- Kierowcy nie powinni wpadać w huraoptymizm, bo brak homologacji nie będzie czymś wiecznym. Niewykluczone, że wkrótce to się zmieni - ostrzega Waldemar Bojarun, rzecznik prasowy katowickiego magistratu.

Z kolei katowicka policja przypomina, że ma własne fotoradary, które czasami wykorzystuje w tunelu. - Ustawiamy je w jego środku lub tuż przy wylocie - mówi nadkomisarz Magdalena Szymańska-Mizera, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Katowicach. Dodatkowo co jakiś czas przez tunel przejeżdżają także nieoznakowane radiowozy z zamontowanymi wideoradarami. Ich załogi zatrzymują jednak kierowców dopiero po wyjeździe z tunelu.
Policja zapewnia, że obraz z podziemnych kamer może być wykorzystany jako dowód popełnienia innego przestępstwa. Tak było m.in. w przypadku kierowcy, który w środku tunelu zawrócił i wyjechał z niego pod prąd. Dzięki zdjęciom z monitoringu stróżom prawa udało się do niego dotrzeć. - Podobnie było z chuliganami, którzy zniszczyli wyposażenie tunelu i wymalowali jego ściany sprejem - mówi jeden z oficerów policji.

Władze Katowic zastanawiają się nad zwiększeniem dopuszczalnej prędkości w tunelu. Nie będzie to jednak możliwe, dopóki nie zakończy się remont drogi na wysokości Ikei. Z powodu prowadzonych tam prac w szczycie tworzą się bowiem korki przy wylocie z Katowic na Sosnowiec. - W tej sytuacji wyjeżdżające zbyt szybko z tunelu auta stanowiłyby poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze - stwierdza Bojarun.

To jak, dodajemy tunel do mapki jako stacjonarny czyli czerwony punkcik :?:

piotreg - 12 Kwiecień 2007, 08:47

Zmodyfikowałem Katowice. Zaznaczyłem, że w tunelu mogą stać przenośne na wlocie, po środku i wylocie. Dzisiaj powinna być aktualizacja, więc wzmianka będzie na mapie.

A jak będą działać te niby stacjonarne, to się kropkę zmieni.
Ale... czy to oby na pewno fotoradary?
Może ten artykuł to czysta prewencja?

Mateusz - 12 Kwiecień 2007, 18:10

No na pewno prewencja :lol: Jakby tak inna była prewencja to u nas by nic nie stało. Zero masztów, zero przenośnych :D Ale ponieważ UE karze nam zredukować liczbę ofiar śmiertelnych na naszych drogach, więc będzie przybywać coraz więcej fotoradarów. Być może nawet ponad 150 na rok :shock: A więc nie ma się co łudzić tym, że tam nic nie ma, bo jak nie ma to będzie :!:
piotreg - 12 Kwiecień 2007, 20:12

Wow.
Dostałem pochwałę. :-)

Mateusz - 16 Kwiecień 2007, 12:01

Ciekawe kiedy mnie ktoś pochwali :(
piotreg - 16 Kwiecień 2007, 12:42

Walcz chopie o pochwałę...
A dajecie coś więcej prócz pochwał...?
Może talonik na obiad we dwoje? :-)

OJCIEC - 16 Kwiecień 2007, 18:05

Pochwały może udzielić jedynie autor postu. Ja mogę dać jedynie minus albo bana ;)

Talon na obiad, hmm... no dobra - łazanki w "Misiu" pasują? ;)))

Max50 - 17 Kwiecień 2007, 19:30

Z reguły przenośnego pilnuje misiu, ciekawe gdzie się ustawi w środku tunelu?
A kiedyś widziałem jeszcze gdy straż wiejska mogła to taki jeden siedzi sobie na murku ogrodzenia, bo mu pewnie autko zabrali :D

piotreg - 17 Kwiecień 2007, 20:34

W Katowicach tunelem nie jechałem, ale np. w tunelu na Wisłostradzie w środku spokojnie można się ustawić wraz z samochodem, bo tam jest zatoczka autobusowa.
Mateusz - 18 Kwiecień 2007, 07:12

U nas nie ma :P
Fotki z otwarcia :wink:




Mateusz - 19 Kwiecień 2007, 07:50

Filmik z przejazdu całą DTS jak i tunelem w Katowicach

->>> KLIK <<<-

piotreg - 19 Kwiecień 2007, 10:25

Ładny kawałek drogi z kopalnią w tle...

Najbardziej jednak podobała mi się rozmowa głównego bohatera przez telefon...
To taka Śląska, tzn. Górnośląska mentalność? :-)

Mateusz - 20 Sierpień 2007, 08:36

Cytat:
Niebezpieczne wyścigi w tunelu

Ofiary śmiertelne, setki stłuczek, wiele potrąceń pieszych i kolizji samochodów - to smutna, rzeczywistość polskich dróg. Słupki policyjnych statystyk zaczynają drastycznie rosnąć właśnie teraz, podczas rozpoczynających się powoli powrotów z wakacji.

Tylko nieliczne z tych tragicznych zdarzeń, są skutkiem złych warunków drogowych. Do większości śmiertelnych wypadków przyczyniają się sami kierowcy. Jedni jeżdżą zbyt szybko i bez wyobraźni, inni z pełną świadomością zagrożenia, które stwarzają.

Wyrazistym przykładem dysponowania życiem innych jest tunel pod katowickim rondem. Zainstalowane tam kamery pozwalają zobaczyć sceny, od których włos jeży się na głowie. Z wykresów szybkości przejazdu, która również jest tam kontrolowana, wynika, że prawie każdy kierowca przekracza dozwoloną prędkość. Co więcej z niespełna 700-metrowego odcinka drogi niektórzy robią sobie tor Formuły 1.
- Większość kierowców przekracza dozwoloną granicę o 20-30 proc - mówi Konrad Wronowski, kierownik działu zabezpieczenia ruchu w katowickim MZUiM.

Rekordziści mkną jednak tunelem w centrum Katowic z prędkością ponad 250 km na godzinę! Bywa, że takie wyścigi odbywają się pod prąd obowiązującego kierunku jazdy. Zdarzają się również przypadki zawracania na tym odcinku drogi oraz dość swobodnego chodzenia po zakazanych dla pieszych rejonach. Cudem nie doszło tam jeszcze do tragedii. - To wyścigi ludzi, którzy za nic mają własne życie - ocenia nadkomisarz Robert Piwowarczyk z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Policyjny psycholog, nadkomisarz Bogdan Lach mówi, że osoby, które w ten sposób poszukują mocnych wrażeń, należy dożywotnio pozbawiać prawa do kierowania samochodem. Tylko jak, skoro nasze prawodawstwo tego nie przewiduje?

- Są to osoby z odchyleniami psychicznymi. Pewnym rodzajem fiksacji - przyznaje. - Ci, najczęściej młodzi kierowcy, niosą kolosalne zagrożenie. Mocnych wrażeń szukają najczęściej po narkotykach lub alkoholu.

Ich wyczyny 24 godziny na dobę rejestrują 34 kamery zamontowane w tunelu oraz jego najbliższej okolicy. Wielu ryzykantów nie ma o tym zielonego pojęcia. Jednak od zarejestrowania kamerą do wymierzenia kary droga daleka.

Za granicą surowiej

Na zachodzie Europy kary za przestępstwa drogowe są znacznie bardziej surowe niż w Polsce. U nas za przekroczenie prędkości można otrzymać najwyżej mandat, we Włoszech - stracić prawo jazdy. Jeśli w Italii przekroczymy dozwoloną prędkości o 30 km/h tracimy dokument na miesiąc, jeśli o 50 km/h na znacznie dłużej. We Włoszech prawo jazdy łamiącemu przepisy kierowcy może zabrać na na trzy miesiące policjant.

W Niemczech kierowca, u którego stwierdzono zawartość alkoholu we krwi do 0,8 prom., karany jest mandatem w wysokości do 250 euro i zatrzymaniem prawa jazdy na miesiąc. Przy stwierdzeniu zawartości alkoholu we krwi powyżej 1,1 prom. minimalną karą jest utrata prawa jazdy na okres od sześciu miesięcy do jednego roku i bardzo wysoka grzywna. Policja w stosunku do cudzoziemców może żądać złożenia kaucji, a w przypadku odmowy - zatrzymać pojazd. Może też zatrzymać prawo jazdy i wpisać do niego okres zakazu prowadzenia pojazdu na terenie Niemiec. Przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym to mandat od 15 do 425 euro (karą dodatkową może być zatrzymanie prawa jazdy na okres od jednego do dwóch miesięcy).

Kierowcy bez wyobraźni

Z jaką prędkością można jechać trzypasmową jezdnią pod rondem? Nawet 250 km/h! Czyli z prędkością zbliżoną do tej, z jaką mkną kierowcy Formuły 1 podczas wyścigu. Kamery monitoringu w tunelu po katowickim rondem właściwie każdego dnia odnotowują przypadki wręcz kaskaderskich wyczynów kierowców. Ryzykanci nie myślą o tym, co może się wydarzyć - że mogą zginąć, albo doprowadzić do śmierci kogoś innego.

W Katowicach śmiertelnie niebezpieczne zawody odbywają się w samym sercu miasta, a na zamontowanych w tunelu prędkościomierzach kończy się skala. - To wyścigi ludzi, którzy za nic mają własne życie. - ocenia nadkomisarz Robert Piwowarczyk z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. - Śmiertelne niebezpieczeństwo stwarzają też dla innych uczestników ruchu. Nie trzeba chyba wyjaśniać, co zostaje z człowieka podczas zderzenia przy prędkości ponad 200 km/h.

Taka wizja wcale nie odstrasza ryzykantów. Szczególnie w środku nocy, kiedy ruch znacznie się zmniejsza. Ciemne, sportowe samochody potrafią pokonywać długi na prawie 700 m tunel w czasie zaledwie kilku sekund. Słupki zamontowanych w tunelu prędkościomierzy zatrzymują się wówczas na maksymalnej wartości - 250 km/h!
Jeśli komuś wydaje się, że właśnie tu dochodzi do szczytów bezmyślności i braku wyobraźni - jest w błędzie. Wszelkie granice rozsądku przekraczają ci, którzy ścigają się swoimi samochodami z oszałamiającą prędkością, jadąc tunelem... pod prąd! Kamery monitoringu od czasu do czasu rejestrują takie przypadki. Tak było np. 26 grudnia 2006 roku około 2.30.

- Z nagrania można wysnuć tylko jeden wniosek. Kierowcy obu samochodów zrobili to z premedytacją, lekceważąc wszystkie znaki i ostrzeżenia. Tu nie mogło być mowy o przypadku - komentuje Konrad Wronowski, kierownik działu zabezpieczenia ruchu w katowickim MZUiM.

Dla podniesienia adrenaliny i zabawy obaj kierowcy pokonali całą długość tunelu mknąc swoimi samochodami pod prąd. Na szczęście z przeciwka nikt nie jechał, bo wówczas doszłoby do niewyobrażalnej tragedii. - Z czymś takim jeszcze nigdy się nie spotkałem - skomentował nadkomisarz Robert Piwowarczyk z Komendy Wojewódzkiej Policji, kiedy pokazaliśmy mu zdjęcia kierowców jadących tunelem w przeciwną stronę.

Jaką karę mogliby ponieść kierowcy obu samochodów, gdyby zostali złapani?

- Kodeks wykroczeń przewiduje 500 zł mandatu i maksymalną ilość, 10 punktów karnych. Policjant może skierować też sprawę do sądu. Wówczas mandat karny może wynieść nawet 5 tys. zł. - wyjaśnia nadkomisarz i dodaje, że kierowcom obu samochodów można by postawić zarzuty karne - stworzenie niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu drogowym. Grozi za to kara nawet do 8 lat pozbawienia wolności.

Kamery monitoringu pokazują, że brak wyobraźni to nie tylko domena kierowców. Równie mocno ryzykują piesi. Skoki przez bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu Drogowej Trasy Średnicowej, spacery wzdłuż jezdni w tunelu czy przebieganie przed rozpędzonymi samochodami to niemal codzienny widok dyspozytorów z Centrum Utrzymania Tunelu. Problem w tym, że mają ograniczone możliwości reakcji na zdarzenia zagrażające bezpieczeństwu.

- W samym tunelu są zamontowane głośniki, za pomocą których możemy nadawać komunikaty. Informować, żeby ktoś opuścił tunel, lub zmienił pas ruchu, bo jedzie pod prąd - wyjaśnia Konrad Wronowski. - Wszystkie przypadki łamania przepisów zgłaszamy także na policję i do straży miejskiej.

Jednak bardzo rzadko udaje się ustalić osoby, które łamią przepisy. Przy tak dużych szybkościach są bowiem kłopoty z odczytaniem tablic rejestracyjnych "wyścigówek".

Źródło

piotreg - 20 Sierpień 2007, 09:39

Czyli mamy już 100 % pewności, że tam nie ma fotoradarów...
Po takim artykule, z pewnością przez kilka najbliższych dni będzie tam ustawiany przenośny na trójnogu (media - IV władza), a potem znowu wszystko wróci do normy...

Mateusz - 20 Sierpień 2007, 11:09

Przypatrzę czy tam nie stoją :)
piotreg - 20 Sierpień 2007, 13:10

Ty w ogóle jako aktywny Ślązak jakoś tak mało materiału zdjęciowego produkujesz...
Mateusz - 21 Sierpień 2007, 14:07

Maruda jesteś, a niby co mam focić :D :?:
Pojadę do Sławkowa i odświeżę parę innych jak Kamienice.

Mateusz - 22 Sierpień 2007, 22:48

Sławków obfocę i coś jeszcze :)
piotreg - 23 Sierpień 2007, 18:21

Chłopie działaj...
Bo jak na razie tylko piszesz :-)

spit - 26 Październik 2011, 21:32

Tego jeszcze nie było, coś zaczęło piszczeć :!: Na wylocie z tunelu w kierunku Chorzowa odezwały mi się nie słyszane dotąd dźwięki pasma K. Wracając tą samą drogą w przeciwnym kierunku na wlocie do tunelu również dawało K. Zrobiłem raczej marną fotkę, ale może ktoś z koneserów wypatrzy jakieś cudo :?: :o
wksek - 26 Październik 2011, 21:35

Bramownica z prędkością/informacją raczej odpada, bo dawałaby ewentualnie w X. A to na tym oświetleniu wygląda całkiem normalnie. Jak monitoring z zasilaniem... aczkolwiek nie wiem.
SpeedControl - 27 Październik 2011, 09:07

Ja tam nadal nic nie widzę...
piotreg - 28 Październik 2011, 07:36

spit napisał/a:
Tego jeszcze nie było, coś zaczęło piszczeć :!: Na wylocie z tunelu w kierunku Chorzowa odezwały mi się nie słyszane dotąd dźwięki pasma K. Wracając tą samą drogą w przeciwnym kierunku na wlocie do tunelu również dawało K. Zrobiłem raczej marną fotkę, ale może ktoś z koneserów wypatrzy jakieś cudo :?: :o

Ustawodawca w chwili obecnej zrobił nam przecież prezent - każde urządzenie, które robi zdjęcia musi być poprzedzone znakiem D-51 :twisted: :razz: Nie ma znaku, nie ma fotoradaru :twisted: Ponadto ITD w ostatnim czasie - chyba - nie ogłaszała żadnego przetargu na zakup urządzeń do pomiaru. Myślę, że oni mają teraz na głowie zakup 300. Fotorapidów... :mrgreen:

spit - 28 Październik 2011, 19:55

A teraz ciekawostka. Na słupie oprócz kamer, poniżej jest jakieś dziwne czarne urządzenie. Dzisiaj znów tędy jechałem i w paśmie K była cisza, a tego ustrojstwa już nie było. Sięgając pamięcią wstecz, nie kojarzę, żeby owe urządzenie było zamontowane. Czyżby jedno z drugim miało jakiś związek? :o
SpeedControl - 28 Październik 2011, 20:54

Może robili jakieś badania kontrolne. Natężenie ruchu itp. (choć z kamer i pętli by też mogli by zliczyć, i prędkość, i ilość aut), kto ich wie. Wiecznie <FR> bez powodu tam nie mogą stać. A kasa by się sypała tam, że hoho... jakby zamontowali fotoradar.
bicker5 - 28 Październik 2011, 20:57

To mogło być urządzenie do monitorowania natężenia ruchu. Coraz więcej tego na drogach. Kiedyś powiesili sprzęta do monitorowania u mnie na osiedlowej drodze i siało to w paśmie K.
piotreg - 29 Październik 2011, 09:44

Też tak sądzę.
SpeedControl - 26 Październik 2012, 13:45

Cytat:
W połowie tygodnia w tunelu pod rondem doszło do wypadku. W efekcie korki sparaliżowały pół miasta. Można by tego uniknąć, gdyby miejskie służby działały sprawniej. Wypadków też mogłoby być mniej, nikt jednak nie chce karać kierowców łamiących przepisy - pisze Przemysław Jedlecki

Wydarzenia w tunelu potoczyły się w środowy poranek błyskawicznie. Jadąca w stronę Sosnowca ciężarówka podczas zmiany pasa zahaczyła osobowego peugeota. Była 8.08, gdy do policji dotarła informacja o wypadku. Zapadła decyzja o zamknięciu tunelu. Korki szybko rozlały się po całej okolicy. Wielu kierowców wyjeżdżających z domu do pracy nie wiedziało, w co się pakuje.

Spóźniony sms

Katowiccy urzędnicy informację o utrudnieniach rozesłali SMS-ami do mieszkańców zarejestrowanych w Katowickim Informacyjnym Serwisie SMS-owym o godz. 10.10. Tunel został odblokowany o 10.20. SMS z tą informacją do paru tysięcy osób zostały wysłany o 11.50.

Opóźnienie w informowaniu mieszkańców od razu wychwycili internauci. Jakub Jarząbek z biura prasowego urzędu zapewnia jednak, że wkrótce to się zmieni. Drogowcy i pracownicy miejskich służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo zostaną uczuleni, by w podobnych sytuacjach jak najszybciej informować biuro prasowe, które wiadomość o utrudnieniach przekaże dalej. Dziękujemy, szkoda, że nikt nie pomyślał o tym wcześniej.

Przy okazji warto też bardziej rozreklamować KISS, ale przede wszystkim postawić dodatkowe tablice ostrzegające o wypadkach na rogatkach miasta. Te niemal przed samym tunelem sytuacji nie uratują.

"Lepiej nie mówić, że nie ma fotoradaru"

To jedna strona medalu. Poza tym wielu kierowców kilkusetmetrowy tunel pod rondem traktuje jak tor wyścigowy. Większość ignoruje ograniczenie do 70 km/godz. i często pędzi grubo ponad setkę. Tymczasem ograniczenie prędkości w tunelach to standard wymuszony zdrowym rozsądkiem. Gdy go brakuje, zbyt szybkich kierowców powinno się karać. W Katowicach to tylko teoria.

Znaki informujące o fotoradarach w tunelu to fikcja, bo nigdy ich tam nie było. Pracownicy centrum utrzymania ruchu w tunelu mówią co prawda, że "monitorują" prędkość w tunelu i policja w każdej chwili może przyjść po nagranie. Czy przychodzi? - Nie wiem - ucinają nasi rozmówcy w MZUiM. I przyznają, że nie są od tego, by pilnować prędkości, lecz od tego, by dbać o utrzymanie ulic.

Policja przekonuje, że fotoradarami się nie zajmuje. To już ponoć sprawa Inspekcji Transportu Drogowego. Tyle że ITD wniosku o montaż fotoradaru w tunelu nie dostała. Powinien go złożyć zarządca drogi, czyli urząd miasta.

Tu zamiast odpowiedzi na pytanie, dlaczego nikt nie chce za pomocą fotoradaru poskromić nieodpowiedzialnych kierowców, najpierw usłyszałem pytanie: "Czy w ogóle warto wspominać, że w tunelu nie ma fotoradaru?". - Gdyby jednak ITD się do nas zwróciła o postawienie fotoradaru, pewnie byśmy się na to zgodzili - mówią urzędnicy.

W ITD solennie zapewniają jednak, że urządzenia są stawiane na wniosek samorządów.

O co w tym wszystkim chodzi? Czy naprawdę nikomu nie zależy na bezpieczeństwie w tunelu? A może chodzi jedynie o to, by nie narażać się na zarzut nękania kierowców mandatami?

Jeśli tak, zamiast znaku o nieistniejących fotoradarach lepiej postawić przy tunelu napis, że każdy korzysta z niego na własną odpowiedzialność. Wtedy nikt na korki i szaleństwa kierowców skarżyć się nie powinien.

Qbek - 1 Listopad 2012, 22:59

Cytat:
Koniec z fikcją pod tunelem, będą fotoradary

Na środowej sesji rady miasta w Katowicach prezydent Piotr Uszok zapowiedział, że złoży wniosek o montaż fotoradarów pod tunelem. Do tej pory, mimo odpowiednich znaków, takich urządzeń tam nie ma.

Szalejący w tunelu kierowcy to smutna norma, a zdarzające się tam wypadki potrafią skutecznie zakorkować całe miasto. W poskromieniu kierowców mogłyby pomóc fotoradary. Niestety, choć są znaki, to fotoradarów nigdy tam nie było.

Założenie urządzeń leży w gestii Inspekcji Transportu Drogowego. Choć tunel z pompą otwarto w 2006 r., Inspekcja do tej pory nie otrzymała wniosku o montaż urządzeń. A powinien go złożyć urząd miasta. Nie wiadomo, dlaczego urzędnicy tak długo z tym zwlekali. Dopiero na środowej sesji Piotr Uszok zapowiedział, że wniosek o fotoradary zostanie wreszcie złożony.

ŹRÓDŁO

Qbek - 3 Listopad 2012, 22:04

Cytat:
Policja nie ma przekonania do fotoradarów w tunelu pod rondem

Jak już pisaliśmy, prezydent Katowic zapowiedział wniosek do Inspekcji Transportu Drogowego o montaż fotoradarów w tunelu pod rondem.

Tabliczki przed tunelem informujące o fotoradarach to tylko straszak. Teraz urządzenia mają się tam pojawić naprawdę. Jak się okazuje, z mieszanymi uczuciami pomysł przyjęli policjanci.

Podinspektor Włodzimierz Mogiła z wydziału ruchu drogowego komendy wojewódzkiej: - Trzeba sobie zadać pytanie, ile rzeczywiście wypadków pod tunelem spowodowanych jest przekroczeniem prędkości. Moim zdaniem zdecydowana większość miała związek z nieprawidłową zmianą pasa ruchu.

Jacek Pytel, rzecznik policji w Katowicach wyjaśnia, że dla wypadków w tunelu nie są prowadzone specjalne statystyki. - Wszystkie zdarzenia klasyfikowane są jako ulica Chorzowska. Naprawdę trudno powiedzieć, do ilu wypadków w tunelu doszło ze względu na prędkość - dodaje.

ŹRÓDŁO

piotreg - 3 Grudzień 2012, 16:50

Cytat:
Kto usunie znaki z tunelu?

W katowickim tunelu pod rondem urzędnicy chcieli zamontować fotoradar, ale nie dostali zgody. Fotoradaru nie będzie, ale dalej wiszą tam znaki informujące o urządzeniu, którego nie ma. Czas zrobić porządki.



Nie będzie fotoradaru w katowickim tunelu. A znaki, które informują kierowców o kontroli prędkości, mają być tylko straszakiem. Niestety nikt ich nie chce usunąć, mimo że informują o nieistniejącym fotoradarze w tunelu. Jeszcze niedawno władze Katowic chciały zamontować w tunelu prawdziwy fotoradar.

Wiceprezydent Marcin Krupa wystąpił do Inspekcji Transportu Drogowego o pozwolenie na montaż. Jednak takiej zgody nie dostał. – Instalacja urządzenia rejestrującego w tunelu jest wykluczona, bo brak jest tam możliwości dokonywania prawidłowych pomiarów. Koszt takiej instalacji w zależności od warunków lokalnych oraz producenta urządzenia zawiera się w przedziale 100–150 tys. zł – tłumaczy Jan Mróz z Głównej Inspekcji Transportu Drogowego w Warszawie. Katowicka policja twierdzi, że miasto jest zarządcą drogi i miejscy urzędnicy powinni zdecydować o zdjęciu znaków. Piotr Handwerker, szef MZUiM stwierdził, że znak musi być, bo przed tunelem pojawia się czasami patrol policji z prawdziwym radarem.

Link

mentos - 27 Czerwiec 2013, 07:35

Witam. Jak wygląda obecnie sytuacja z fotoradarami przy tunelu? Doszły mnie słuchy, że funkcjonują. Czy to prawda? Pozdrawiam.
Qbek - 27 Czerwiec 2013, 09:40

Bzdura. Policja nie wyraziła zgody po konsultacjach.
maniacus - 29 Czerwiec 2013, 14:00

Reasumując, czy w tunelu prowadzącym do DTŚ są fotoradary wedle znaków czy ich nie ma? :)
Qbek - 29 Czerwiec 2013, 19:58

Znaki informują o możliwym <FR> , a nie o tym, że jest. Nigdy nie było w tunelu fotoradarów.
piotreg - 29 Czerwiec 2013, 23:36

Znaki te niebawem zostaną zdemontowane.
marcin3869 - 11 Listopad 2013, 20:47

Witajcie,
Coś ruszyło w tym temacie?
Znalazłem taką informację w internecie:

Cytat:
Uwaga! Radar w tunelu pod Rondem

Informacja z pewnego źródła dla kierowców korzystających z tunelu pod Rondem w Katowicach - lada dzień uruchomiony zostanie "obiecany" przez prezydenta Uszoka fotoradar. Noga z gazu! Zmian zapowiedzianych jeszcze przed oddaniem tunelu, tj. podwyższenia limitu do obowiązujących przed i za tunelem 100km/h nie należy się spodziewać. Widać wg MZUiM po siedmiu latach kierowcy jeszcze nie poznali i nie przyzwyczaili się do nowego rozwiązania (tak tłumaczono 70-tkę).

Link

Jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy?

xander - 11 Listopad 2013, 20:57

Też słyszałem jednakże nie znam nikogo kto by ową fotkę otrzymał. Jest za to radar, który w połowie tunelu miga na czerwono jak się przekroczy prędkość. Praktycznie wystarczy jechać nieco ponad 70 km/h i już miga, także bardzo niska tolerancja. Jest on w dwie strony.

Natomiast jeśli mamy włączone czasowe ograniczenia (50, 30 km/h) w przypadku zatoru bądź innych kolizji radar miga nadal powyżej (70) .

marcin3869 - 12 Listopad 2013, 06:58

To radar w środku. A co z radarami wokół tunelu, przed i po? Jest jakiś za tunelem, jadąc w stronę Chorzowa?
piotreg - 12 Listopad 2013, 15:09

Spokojnie. Jeśli pojawi się fotoradar, pojawi się także znak D-51, bo to co stoi przed wjazdem do tunelu (znak informujący o rzekomym fotoradarze) nie jest znakiem D-51! Znak D-51 wygląda tak:


Qbek - 12 Listopad 2013, 17:24

marcin3869 napisał/a:
A co z radarami wokół tunelu, przed i po? Jest jakiś za tunelem, jadąc w stronę Chorzowa?

Nie spamuj... jakby było zagrożenie, to byś tutaj o tym przeczytał najwcześniej. :cool:

piotreg - 12 Listopad 2013, 17:46

Boję się, że niejaki SpeedControl vel. Mateusz będzie próbował wyprowadzić Cię z błędu, bo niejeden obywatel woj. wielkopolskiego czytając to ma teraz pianę na ustach :lol:
Qbek - 18 Kwiecień 2014, 21:54

Usunięto wszystkie znaki imitujące info o <FR> w tunelu.
piotreg - 19 Kwiecień 2014, 09:44

I tym samym czar o fotoradarach na suficie prysł jak mydlana bańka... :twisted:
Magda500 - 21 Maj 2014, 08:43

Nigdy nic nie wiadomo. Teraz są tak małe kamery, że możemy ich nie widzieć. :D
piotreg - 21 Maj 2014, 13:25

Nie ma znaku D-51, nie ma fotoradaru. Koniec kwestii.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group