Forum Mapy Fotoradarów

Radary, fotoradary, lidary i videorejestratory ogólnie - Czy zawsze trzeba bać się masztu pod fotoradar?

piotreg - 18 Lipiec 2009, 15:06
Temat postu: Czy zawsze trzeba bać się masztu pod fotoradar?
Często pytacie, czy urządzenie zrobiło Wam zdjęcie, bo za szybko jechaliście...

Czasem samemu można sobie odpowiedzieć na takie pytanie, nie mając detektora i w niektórych przypadkach nie trzeba także zaglądać do puchy.

1 - Maszty firmy Zurad:

Najczęściej spotykane przy Polskich drogach.
Te, obsługiwane przez Policję praktycznie cały czas stoją puste...
Ładowane są sporadycznie, poza nielicznymi wyjątkami.

Gorzej z masztami, które obsługują straże miejskie / gminne. Te często sieją...

Ale...

Często jest tak, że nikomu niepotrzebny maszt (ustawia jest GDDKiA) ma fabryczną zaślepkę na obiektywie. Jest to sygnał dla nas, że urządzenia na pewno nie ma w środku.
Prosty przykład: Miejscowości: Koiszków i Mąkolice przy drodze K-3. Już ponadto pół roku stoją i nadal mają zaślepione obiektywy.
Być może czekają na zasilanie, być może nikomu nie są potrzebne, a GDDKiA gdzieś przecież ustawić je musiała...

Przykład masztu z zaślepką:



Ale kiedy już zaślepki nie ma... nie znasz dnia, ani godziny :-)



Załadowana pucha zawsze ma "drugie oko"... w dzień nie trudno je dostrzec...
Zawsze można zawrócić i dokładnie mu się przyjrzeć.
Po kilku chwilach można sobie zagwarantować spokojny sen...



Pusta, nieszkodliwa wygląda tak:



2 - Maszty pod czeskiego AD9

Trochę ich już stoi na polskiej ziemi...
Te naprawdę łatwo oceniać.

Prosty przykład - miasto Jelenia Góra, ul. Jana Pawła II. Prawie rok czekał na odbiór techniczny, dlatego policja nie mogła go używać.
Nieużywany przez nikogo stał, straszył i... celowały w pas zieleni...



A kiedy zaczęli go ładować...



Widać różnicę? :-)

Jeżeli maszt celuje w pas ruchu, trzeba niestety zajrzeć do środka... żeby mieć pewność.

3 - Maszty typu Traffitower pod Multanovę 6F

Do tych niestety trzeba zaglądąć:

Pusty:



Pełny:



4 - Maszty zwane lodówkami pod Multanovę 6F - występują tylko w Poznaniu

Puste, nieaktywne mają specjalną zaślepkę



Pełny ma przeźroczystą szybkę i widoczny wkład:



5 - Maszty pod urządzenie Gatso

Do tych niestety także trzeba zaglądać:



Szerokości :-)

wksek - 18 Lipiec 2009, 18:20

Dobra robota, taki Tutorial dla nowicjuszy z pewnością się przyda, chociaż zaawansowanym również! :wink:
garny - 18 Lipiec 2009, 21:05

No piękna sprawa :)

BTW: Gdzie u nas można spotkać GATSO?

piotreg - 18 Lipiec 2009, 21:06

Kraków, Elbląg, Strzelce Krajeńskie i okolice, Stalowa Wola i okolice.

Więcej grzechów nie pamiętam...

garny - 18 Lipiec 2009, 21:08

Teraz kojarzę - Kraków istotnie widziałem takie cuś :)
piotreg - 18 Lipiec 2009, 21:09

Chodzi to w "K" w okolicach 24,150 GHz, ale trudniej to wykryć niż Zurada na 24,125 GHz.
Misial - 18 Lipiec 2009, 23:34

piotreq, fajnie że taki "tutek" zrobiłeś... ja już troszkę tu siedzę, ale przydatna bardzo rzecz :!:
Pablo-28 - 3 Wrzesień 2009, 23:29

Wałbrzych tez posiada coś podobnego. Multum ludzi się łapie na to.
piotreg - 4 Wrzesień 2009, 08:06

Ale na co, bo niebardzo rozumiem...?
Rybuś - 21 Listopad 2009, 21:19

piotreg, orientujesz się może jak wygląda sprawa z fotoradarami z Krakowie? Są jakieś 100% atrapy? Najbardziej wkurzają mnie 2 na wiadukcie (Rondo Polsad) :roll:

ps. W Kraku większość to Gatso. :wink:

I jeszcze jedno, orientuję się ktoś z jakiej odległości fotoradar Nas wyłapuje? Gdzieś słyszałem, że z 60 metrów jest pomiar, prawda to?

BlackHawk - 21 Listopad 2009, 21:29

Można by też dodać fotki jak wygląda atrapa - fotoimitator, ponieważ to błyska lecz aparatu nie posiada :P
piotreg - 22 Listopad 2009, 08:36

Nie widzę przeszkód... temat można rozwinąć o atrapy. Kto chętny?

Rybuś napisał/a:
piotreg, orientujesz się może jak wygląda sprawa z fotoradarami z Krakowie? Są jakieś 100% atrapy? Najbardziej wkurzają mnie 2 na wiadukcie (Rondo Polsad) :roll:

Zgodnie z tym co jest na mapie, wszystkie maszty w Krakowie są prawdziwe.

Castellano - 21 Styczeń 2010, 17:57

Potwierdzam. W Krakowie nie ma atrap. W każdym może znajdować się fotoradar.
piotreg - 21 Styczeń 2010, 18:21

Rybuś napisał/a:
I jeszcze jedno, orientuję się ktoś z jakiej odległości fotoradar Nas wyłapuje? Gdzieś słyszałem, że z 60 metrów jest pomiar, prawda to?

Te 60m to długość wiązki, która przecina drogę pod kątem 22stopni.
Czyli operator może ją wydłużyć, gdy np. robi pomiar na drodze 4. pasmowej (my w ogóle w Polsce mamy takie drogi?).

Dopóki nie przetniesz wiązki, urządzenie nie zrobi pomiaru...
Teraz pytanie, w jakiej odległości od puszki ją przecinasz...?
15m? :-) Kto był biegły z fizyki? :-)

Castellano - 21 Styczeń 2010, 18:59

Powiedz mi tylko jaką wysokość ma fotoradar to ci podam odległość.
piotreg - 22 Styczeń 2010, 08:43

Zajrzyj na stronę Zuradu, może tam się chwalą wymiarami puszki?
Castellano - 22 Styczeń 2010, 10:09

Tak to każdy może Jak zadajesz pytanie to myślałem, że wysokość puszki też będziesz znał Ale wtedy to już byłoby za proste. Jakby puszka miała wysokość 5 metrów to laser przecina się z asfaltem na długości 13 metrów. Resztę można samemu na chłopski rozum.
piotreg - 22 Styczeń 2010, 11:07

Nie no jasnę... jak robię fotki, to od razu mierzę ich wysokość - takie hobby :-)

Widzę, że marzy Ci się Fotorapid D :-)

Castellano - 22 Styczeń 2010, 11:35

Mi to się marzy szeroka 3-pasmowa droga bez ograniczeń prędkości i bez fotoradarów. Asfalt gładki jak stół żebym mógł swoim niskopodwoziowym autem jeździć normalnie, nie bojąc się, że gdzieś przytre zawiasem o wystający kawałek lub zawadzę zderzakiem, bo studzienka jest zapadnięta (ewentualnie kratka). A no i aby lato trwało przez cały rok Żeby zawsze było 25 stopni i aby zawsze było słońce. To tyle na temat moich marzeń
piotreg - 22 Styczeń 2010, 12:01

... i może jeszcze chcesz uratować wszystkie chore konie i żeby na świecie nie było wojen? :P
BaMboSzeK - 3 Luty 2010, 23:29

Panowie, a jedna mała rzecz skoro puszka robi zdjęcie wg pomiaru na tak krótkim odcinku to teoretycznie jadąc "dość" szybko powinno się uciec z kadru, przynajmniej teoretycznie. Widziałem gdzieś w pogromcach mitów takie testy, ale tam mieli jakiś dobry sprzęt chyba i Lambo nawet nie dało rady, co wy na to?
piotreg - 4 Luty 2010, 07:42

Urządzenie mierzy pojazdy jadące od 20 do 250km/h.

Jadąc 251km/h możesz czuć się bezkarnie.

garny - 4 Luty 2010, 09:47

BaMboSzeK napisał/a:
Panowie, a jedna mała rzecz skoro puszka robi zdjęcie wg pomiaru na tak krótkim odcinku to teoretycznie jadąc "dość" szybko powinno się uciec z kadru, przynajmniej teoretycznie. Widziałem gdzieś w pogromcach mitów takie testy, ale tam mieli jakiś dobry sprzęt chyba i Lambo nawet nie dało rady, co wy na to?

To chyba tu :) KLIK

A temu zabrakło 30 km do bezkarności :)
KLIK
Zdjęcie pochodzi z postu MATEUSZA w temacie A4 :)

miś - 25 Lipiec 2010, 10:54

piotreg napisał/a:
Urządzenie mierzy pojazdy jadące od 20 do 250km/h.

Jadąc 251km/h możesz czuć się bezkarnie.

Te dane dotyczą Gatso czy Zurada?

piotreg - 25 Lipiec 2010, 12:04

Od Gatso to my tu fachurę mamy, to Ci odpowie, ale z tego co się orientuje, większość sprzętu działa w tym przedziale.
miś - 25 Lipiec 2010, 14:22

Bo w Krakowie to przecież Gatso mamy, stąd się interesuję nimi. Dlatego może by zrobić zestawienie jak one działają z tymi przedziałami dokładniej. Choć straże miejskie - zdaje się - mają w nosie tolerancje dla sprzętu i ustawiają bardzo blisko ograniczeń.
piotreg - 26 Lipiec 2010, 19:00

W Krakowie straż nie robi fotek! Piszę to z lekką nutką niepewności...
bicker5 - 26 Lipiec 2010, 20:03

Na pewno nie robi przy użyciu fotoradarów, ale za to robi zdjęcia wjeżdżającym do strefy "B" i ignorującym pewne znaki drogowe.
piotreg - 26 Lipiec 2010, 20:03

Zwykłymi cyfrówkami? :-)
phonemaniac - 27 Lipiec 2010, 07:18

No raczej nie zwykłymi cyfrówkami. Ostatnio jak byłem w Grodzie Kraka, to na Franciszkańskiej wisiały 2 kamerki i spoglądały na jezdnie. Pewnie mają zaimplementowany jakiś system automatycznego rozpoznawania tablic.

Edit: Znalazlem taki oto artykuł w sieci (właśnie mi się zdawało, że już kiedyś o tym czytałem)

Cytat:
Kamery przypilnują wjazdu do strefy B

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wymyślił sposób na kierowców, którzy wjeżdżają do strefy B bez ważnej wjazdówki. Na czterech skrzyżowaniach przy wjeździe do strefy B (ul. Dunajewskiego - ul. Karmelicka, ul. Dunajewskiego - ul. Garbarska, ul. Basztowa - ul. Długa i Poczta Główna - ul. Sienna) zostaną zamontowane kamery podłączone do specjalnego systemu monitoringu.

- System sprawdzi wjeżdżający pojazd na podstawie bazy z numerami rejestracyjnymi aut upoważnionych do wjazdu - tłumaczy Jacek Bartlewicz, rzecznik ZIKiT. - Jeśli pojazdu w systemie nie będzie, kamera go zarejestruje, a postępowanie w sprawie nieuprawnionego wjazdu poprowadzi straż miejska - dodaje Bartlewicz. ZIKiT przeprowadził już wstępne rozmowy na temat systemu ze strażą miejską i policją. Obie służby oceniają, że pomysł jest dobry. - Jesteśmy gotowi do współpracy - zapewnia Marek Anioł, rzecznik prasowy straży. - Pyszny pomysł na uszczelnienie strefy B - dodaje Krzysztof Burdak, szef krakowskiej drogówki.

ZIKiT chce wprowadzić monitoring jak najszybciej, Przygotowuje właśnie komputerową bazę samochodów uprawnionych do wjazdu do strefy, także wjazdówek na okaziciela, aut służb mundurowych i taksówek. - Wysłaliśmy już zapytania o cenę do kilku profesjonalnych firm zajmujących się przygotowaniem tego typu urządzeń - dodaje Bartlewicz. Pomysł podobnego monitoringu nie jest nowy. Jakiś czas temu podobnie działająca kamera została zainstalowana pilotażowo przy pl. Wszystkich Świętych.

LINK

STEFAN - 27 Lipiec 2010, 21:35

piotreg napisał/a:
Od Gatso to my tu fachurę mamy, to Ci odpowie, ale z tego co się orientuje, większość sprzętu działa w tym przedziale.

Radary działają do 250km.

Pętle indukcyjne:

- 350km Gatso,
- 300 km Redflex,
- 250km Robot

Radar24 używany m.in w Krakowie ma antenę liniową Gatso 24, którą używamy również w nowych urządzeniach z pewnymi tylko modyfikacjami. Zakres 20-250km.

OJCIEC - 9 Styczeń 2011, 10:42

Wątek starawy, ale widzę, że na początku były niejakie kłopoty z określeniem odległości z jakich <FR> robi zdjęcie.

Założyłem, że szerokość każdego pasa to 3,5m, fotoradar stoi 1m od krawędzi jezdni, wiązka 22°. Nie brałem pod uwagę w ogóle wysokości fotoradaru, bo przy FR na trójnogu różnice będą nieistotne, a przy FR na słupie minimalne. No i nie chciało mi się googlać za obrazkiem z czterema pasami :grin:

Rysunek chyba wyjaśnia wszystko.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group