Antyradary dla każdego!banner prawy

strona główna              kontakt               dostawa
Główna  |  Kontakt  |  Dostawa


 ANTYRADARY JEDNOCZĘŚCIOWE KONTRA ROZDZIELNE

antyradary rozdzielne i jednoczęścioweJednym z pierwszych dylematów przed jakim stajemy podczas selekcji antyradaru jest dokonanie wyboru - jednoczęściowy, czy rozdzielny? Warto się nad tym nieco pochylić, ponieważ obie grupy wykrywaczy różnią się zasadniczo, głównie funkcjonalnością.

Antyradary jednoczęściowe to urządzenia zawierające wszystko w jednej obudowie. Jedynym zewnętrznym elementem takiego detektora jest kabel zasilający z wtyczką. (Dlaczego nie polecamy antyradarów na baterie ») Montaż jest dziecinnie prosty i polega na umieszczeniu uchwytu z przyssawkami na przedniej szybie i zapięciu na nim samego antyradaru. Wykrywacz można również położyć bezpośrednio na kokpicie, najlepiej używając do tego jakiejś podkładki antypoślizgowej, aby nie spadł podczas hamowania, bądź pokonywania zakrętów. Niektóre antyradary jednoczęściowe mają także w komplecie lub jako akcesoria dodatkowe uchwyt/klips do zamocowania na osłonie przeciwsłonecznej. Choć to coraz rzadsze, można się też spotkać z dołączaniem producentów do zestawu taśmy na rzepy, co jest również dobrą opcją. Taśmę taką można też dokupić samemu.

Jakąkolwiek opcję montażu wybierzemy, pamiętajmy o dwóch podstawowych zasadach, bez trzymania się których każdy detektor będzie mniej skuteczny, niż mógłby.

Po piersze, antyradar musi widzieć drogę. Oznacza to, że nie może być przesłonięty metalowymi elementami karoserii, ani nawet wycieraczkami przedniej szyby. Jeśli zlekceważymy to zalecenie, antena wykrywacza będzie w cieniu mikrofalowym, pozbawiona możliwości złapania bezpośredniego sygnału i zdana tylko na odbicia. Straty czułości będą zależne od stopnia "schowania" antyradaru i w najlepszym przypadku mogą znacznie redukować odległości detekcji, a w najgorszym detekcję po prostu uniemożliwiać.

Po drugie, antyradar powinien być wypoziomowany i ustawiony równolegle do osi pojazdu. Oba te warunki wynikają wprost z dużej kierunkowości anten tubowych, jakie zawierają wszystkie antyradary. Każde poważne odstępstwo będzie skutkowało pogorszeniem detekcji i dotyczy to wszystkich wykrywaczy na świecie. Zalecana dokładność to minimum "weryfikacja wizualna", ale przynajmniej raz, celem nabycia doświadczenia, powinniśmy do sprawy podejść z poziomicą - krzywizny szyby i kokpitu potrafią skutecznie mylić perspektywę.

Antyradary rozdzielne, czyli wieloczęsciowe, służą do dyskretnego montażu, dzięki któremu zyskujemy komfort korzystania z urządzenia całkowicie niewidocznego z zewnątrz. Zaletę trudno przecenić, ale pamiętajmy, że wykrywacz jest zabudowany do samochodu praktycznie na stałe. Nie ma możliwości szybkiego przeniesienia go do drugiego auta w sposób inny niż całkowity demotaż, a następnie ponowny montaż od podstaw.

O ile sposób rozmieszczenia elementów zestawu znajdujących się w kabinie jest ograniczony właściwie tylko naszą wyobraźnią, temperowaną może jedynie koniecznością zapewnienia minimum ergonomii, o tyle montaż modułu antenowego znajdującego się na zewnątrz odpowiada tym samym warunkom, jak w przypadku antyradarów jednoczęściowych. Antena nie może być osłonięta żadnym elementem metalowym (bądź metalizowanym) oraz powinna być wypoziomowana i ustawiona jak najstaranniej na wprost. W przypadku antyradarów rozdzielnych jest to wysiłek jednorazowy, zatem bezwzględnie zalecamy użycia poziomicy.

Ponieważ niektóre antyradary rozdzielne mają osobno rozmieszczone czujki laserowe (np. antyradar Escort 9500ci), teoretycznie istnieje możliwość, a w każdym razie pokusa ukrycia modułu radarowego całkowicie za plastikowymi elementami zderzaka. Polecamy jednak rozpatrywanie jej tylko jako ostateczności, ponieważ niektóre tworzywa sztuczne nie są tak całkiem przezroczyste dla fal radaru, zwłaszcza tych o wyższej częstotliwości, czyli pasma Ka.

Antyradary rozdzielne ze zintegrowanym modułem radarowo-laserowym (np. antyradar Escort Qi45 EURO) wymagają już bezwzględnego montażu z optyczną widocznością drogi. Ukrycie za plastikowymi siatkami, kratownicami, czy lamelkami jest oczywiście dozwolone, ale dobrze jest wtedy ustalić, gdzie dokładnie znajduje się sensor/sensory laserowe, aby przez przypadek nie zasłonić ich i uniemożliwić przez to detekcję lasera.

Staranny montaż odpłaci się skutecznością działania antyradaru, a możliwość ukrycia elementów znajdujących się w kabinie jest naprawdę bezcenna.

[2011-01-29] © antyradary.phi.pl 

« Antyradary - powrót do Strony Głównej

   Created by ® NeoM