Antyradary - Startbanner prawy

strona główna              kontakt               dostawa
Główna  |  Kontakt  |  Dostawa


 RECENZJA ANTYRADARU ESCORT X50 EURO

antyradar Escort X50 Euro

Antyradar Escort Passport X50 EURO to bardzo zgrabne urządzenie w obudowie koloru szaro-stalowego, dysponujące doskonałej jakości czerwonym, charakterystycznie nachylonym w stronę kierowcy wyświetlaczem. Ma smukłą sylwetkę, dzięki czemu jest mało widoczny z zewnątrz, gdy wisi na szybie. Producent dostarcza go z bardzo praktycznym etui, dzięki któremu łatwo go przewozić, przenosić i przechowywać bez obawy o zarysowania, czy mogące się przytrafić drobne obtłuczenia. Na wyposażeniu mamy uchwyt na przyssawki (z kompletem przyssawek zapasowych) oraz bardzo dobrej jakości skręcany kabel zasilający z wtyczką SmartCord.

X50 EURO to pierwszy model amerykańskiej firmy Escort, który został przygotowany specjalnie dla klientów europejskich. Proces jego powstawania rozpoczął się od dokładnego rozeznania specyfiki i potrzeb europejskiego rynku. Uczestniczyli w nim także polscy klienci i głównie dzięki temu antyradar tak dobrze przygotowano do wykrywania radarów typu Iskra. Właśnie X50 EURO jako pierwszy otrzymał osobną opcję K-PULSE odpowiedzialną za tak skuteczną detekcję Iskry oraz innych radarów impulsowych.

Model ten oparto o znaną wcześniej i sprawdzoną platformę, wprowadzając odpowiednie zmiany w hardware i oczywiście oprogramowaniu. Urządzenia ma więc wybieralne, wąskie podzakresy pasma Ka (znane jako Ka Narrow), wspomnianą opcję K-PULSE i ważną dla skuteczniejszej detekcji fotoradarów o niskiej mocy funkcję RDR. Oprócz tego różne tryby pracy wyświetlacza, dwa zestawy dźwięków (standardowe i głośne) i naturalnie płynną regulację głośności, funkcje wyciszania ręcznego i automatycznego oraz różne tryby doboru czułości.

Urządzenie przychodzi z domyślnymi ustawieniami zgodnymi z profilem dla Polski, dzięki czemu nie wymaga żadnego przeprogramowywania, ale znając własne potrzeby i preferencje, po wstępnym okresie zapoznania się z detektorem na ustawnieniach fabrycznych, przełączyłem go w tryb SPEC wyświetlacza pokazujący dokładną częstotliwość sygnału. To mój ulubiony sposób prezentowania alarmów, ponieważ przy odrobinie doświadczenia, widząc częstotliwość można bardzo trafnie interpretować alarmy w najbardziej narażonym na fałszywki paśmie K. Chodzi głównie o sygnały pochodzące od mijanych na drodze aut wyposażonych w radarowe systemy antykolizyjne. Jest ich coraz więcej, a alarm jaki powodują jest bardzo podobny do pojedynczego strzału z suszarki. Widząc częstotliwość w ciągu jednej chwili natomiast wiem, że to nic groźniego - systemy antykolizyjne dysponują radarami pracującymi w okolicach 24,200 GHz lub nawet sporo wyżej, a w tym zakresie nie spotkałem jeszcze żadnego pracującego radaru policyjnego.

antyradar Escort X50 Euro podczas testu Jazda z X50 EURO na pokładzie jest bardzo przyjemna, a obsługa niezwykle prosta. Sprowadza się w zasadzie tylko to wyciszania bieżących alarmów i doboru jasności wyświetlacza w zależności od warunków oświetlenia. Dzięki przyciskowi wyciszania znajdującemu się na wtyczce SmartCord nie musimy sięgać do samego detektora, co jest bardzo praktycznym rozwiązaniem, a dobór jasności wyświetlacza odbywa się jednym z dwóch klawiszy na górze obudowy.

Wykrywacz ma bardzo przyjemne i łatwo rozróżnialne dla poszczególnych pasm dźwięki alarmów, a zmiany natężenia siły odbieranego sygnału (tzw. ramp-up) podaje bardzo dokładne. Łatwo więc ocenić zbliżanie/oddalanie się od źródła, a nawet w przybliżeniu przewidzieć odległość w jakiej się od niego znajdujemy.

Biorąc pod uwagę bardzo wysoką czułość tego antyradaru, zadziwiająca jest jakość jego filtracji. W trakcie testów nigdy nie zdarzyło się aby wygenerował alarm, którego źródła nie dałoby się zlokalizować, co jest niestety charakterystyczne dla tanich detektorów niskiej jakości, potrafiących się czasem wzbudzać zupełnie bez powodu.

Skoro już o czułości mowa, dość ciekawym był fakt, że w paśmie K - podczas testów na radarze ręcznym Iskra - X50 EURO zaprezentował maksymalne odległości detekcji na poziomie detektora, który do tej pory zawsze stawiany był jako punkt odniesienia, czyli Valentine One. Przy ustawieniu Iskry w tryb najniższej mocy, oba wykrywacze dawały ostrzeżenie już na 4 km przed punktem pomiaru. Przy standardowym ustawieniu mocy Iskry można się więc spodziewać, że zostanie ona wykryta z odległości 6 km lub nawet większej! Inne zagrożenia charakterystyczne dla pasma K, czyli fotoradary ZURAD-u to dla tego detektora bułka z masłem. Odległości ostrzeżeń jakie antyradar daje użytkownikowi są zawsze więcej niż dobre.

W paśmie X szary Escort jest równie skuteczny i również tutaj można śmiało powiedzieć, że trudno o lepsze wyniki.

Pasmo Ka, najbardziej newralgiczne ze względu na konieczność wykrywania najtrudniejszych obecnie na świecie fotoradarów AD9 i Multanova , też nie stanowi dla X50 EURO problemu. Valentine One daje nieco większy zasięg, co może być oczywiście mile widziane zwłaszcze przy najeździe na te fotoradary od tyłu, ale biorąc pod uwagę, że jest to okupione znacznym przyrostem fałszywych alarmów, trudno tu jednoznacznie określić co jest lepsze. Nigdy jednak nie zdarzyło się, aby podczas okresu testowego użytkowania X50 EURO zawiódł i nie zapewnił odległości detekcji pozwalającej na spokojne dostosowanie prędkości.

Podsumowując, Escort Passport X50 EURO to bardzo przyjemny i prosty w obsłudze detektor, dający wysoką pewność ochrony, przy jednocześnie niskiej ilości fałszywych alarmów i niezwykle kulturalnym zachowaniu. Ani razu nie zdarzyło się, aby podczas testowego okresu zawiódł, a co równie ważne, także nigdy się nie pomylił wzbudzająć bez widocznego powodu. Jest wykonany na najwyższym poziomie i dysponuje funkcjami będącymi wciąż poza zasięgiem wielu konkurentów. Polecam.

Tu kupisz w dobrej cenie antyradar Escort Passport X50 EURO »

[2011-02-27] © antyradary.phi.pl 

« Antyradary - powrót do Strony Głównej

   Created by ® NeoM